Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 [3]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Nadkola tylne  (Przeczytany 81719 razy)
cliffhanger
Użytkownik
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #40 : Czwartek, 23 Sierpień 2012, 15:02 »

właśnie, chodzi mi o nie ingerowanie w blachę, czy to nit czy wkręt, w tym miejscu będzie żreć. Jeżeli nie ma nadkoli które nie trzeba wwiercać to mam pytanko, czy ktoś robił to barankiem w spray-u na przykład? Już nie chodzi mi o wyciszenie tylko o zabezpieczenie przed korozją.
Zapisane
nxpawelpl
Użytkownik
*
Wiadomości: 29



« Odpowiedz #41 : Czwartek, 23 Sierpień 2012, 18:58 »

Zgoda ale tylko w niecynkowanej karoserii, a ktoś tu pisał że trojaki sa jednak cynkowane. Cynk w połaczeniu z aluminium daje piekne ogniwo elektrochemiczne i rdzaz pojawi się w okamgnieniu. Jeśłi nity to tylko stalowe albo śruby z ocynkiem lub nierdzewiejki.

szczerze to zastrzeliłeś mnie teraz... nie jestem chemikiem i nigdy nie miałem takich doświadczeń... chyba będę musiał zmienić nity na inne, co do instalowania nadkoli i nieingerowania w blachę to się nie da...
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #42 : Piątek, 24 Sierpień 2012, 08:01 »

szczerze to zastrzeliłeś mnie teraz... nie jestem chemikiem i nigdy nie miałem takich doświadczeń... chyba będę musiał zmienić nity na inne, co do instalowania nadkoli i nieingerowania w blachę to się nie da...
Ja chemikiem nie jestem choć w podstawówce i ogólniaku musiałem troche w niej poryc zeby przechodzić z klasy do klasy;-) Pewnie bym o tym szybko zapomniał ale jakiś genialny hydraulik załozył u moich starych w domu aluminiwe grzejniki do cynkowanej instalacji. Odsłonione kawałki stali i stalowe korki w grzejnikach zjadało w okamgnieniu (2-3 lata), a to w końcu trochę grubsze elementy.
Druga często stosowana przez nieuświadomionych para metali przyspiszająca korozję to cynk i miedź. (miedż i aluminiom również) Nie nalezy smarowac pastą miedzianą elementów cynkowanych i aluminiowych.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #43 : Sobota, 27 Październik 2012, 22:14 »

Ja przed konserwacją pytałem gościa czy założyć przy okazji nadkola i mnie odwiódł od tego plalnu, twierdząc, że zimą syf i sól i tak się dostanie między nadkole a blachę, nie ma jej jak wypłukać i nie widzimy co się tam dzieje.....i według mnie gość ma rację. Zaproponował mi potrójną warstwą konserwacji, tzn 1 - inhibitor rdzy, 2 - konserwacja właściwa, 3- gęsta maź, ta co na podwoziu,  chroniąca konserwację przed kamieniami. Gość mi to zrobił naprawdę super...i jestem mega zadowolony.   
Zapisane

cytrynka
Klubowicz
*
Wiadomości: 83


« Odpowiedz #44 : Sobota, 27 Październik 2012, 22:15 »

a ile taka przyjemność?
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #45 : Sobota, 27 Październik 2012, 22:36 »

no właśnie Uśmiech może podasz kontakt do ziomeczka co??
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
bogdanan
Klubowicz
*
Wiadomości: 63



« Odpowiedz #46 : Sobota, 27 Październik 2012, 22:48 »

Ja przed konserwacją pytałem gościa czy założyć przy okazji nadkola i mnie odwiódł od tego plalnu, twierdząc, że zimą syf i sól i tak się dostanie między nadkole a blachę, nie ma jej jak wypłukać i nie widzimy co się tam dzieje.... 
Dzisiaj zakonserwowałem wnęki na nadkola barankiem firmy Wurth (pistolet) położyłem dwukrotnie dość grubą warstwę, przednie wnęki również. Zamierzam jutro zamocować tylne nadkola.  Jeżdżę Octavią 14 lat, ma nadkola z przodu i z tyłu fabryczne, nigdy nie zaglądałem pod nie, korozji póki co nie widać.
 Zawsze można zdemontować nadkole i zobaczyć co się dzieje pod nim, jest to przecież dodatkowe zabezpieczenie
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #47 : Sobota, 27 Październik 2012, 23:10 »

ma nadkola z przodu i z tyłu fabryczne, nigdy nie zaglądałem pod nie, korozji póki co nie widać.
 Zawsze można zdemontować nadkole i zobaczyć co się dzieje pod nim, jest to przecież dodatkowe zabezpieczenie

no tak, ale skody, wiem bo miałem fabie, są super zakonserwowane.... a w trojaczkach goła blacha w kolorze nadwozia z tyłu w nadkolu....także to jest zupełnie inna bajka.

Owszem ...można ściągnąć, tylko powiedz kto to robi? Ja się bardzo intersuje mechaniką  i wiele rzeczy robie sam przy aucie...ale nadkoli we fabii nigdy nie ściągałem


ps. Robił mi to gośc, który od 40 lat ma zakład w Krakowie. Był autoryzwoanym zakładem FSO, i zabezpieczał polonezy, fiaty..potem Deawoo. Także gość ma super doświadczenie i robi na produktach z najwyższej półki, tzn kanadyjki RustCheck i Valvoline. Można kupić na alle czarną maź Bolla za 10 zł, który po 2-3 latach robi się twardy jak kamien i odpada a do tego pod nim bęzdie sie rozwiajła już zaczęta rdza....także jeszcze gorzej. Także ktoś wam może zaproponować konserwcje całego auta za 500-600zł...ale zastosuje najtansze syfy, i  do tego jedną, max 2 warstwy....ale przeważnie daja jedną warstwę....tzn jada włąsnie czarną gumą i klient się cieszy, że super zabezpieczone auto......a takie coś to jest o kant du.....rozbić

Chodzi o to, że gdzieniegdzie są już slady korozji i jest potrzebny inhibitor (pierwsza warstwa) On nie pozwoli rowijać się rdzy. Potem włąściwa warstwa konserwacji i takie dwie warstwy wystarczą w profilach zamknietych.   NAtomiast na podwoziu i nadkolach trzeba jeszcze rzucić coś na 3 warstwe, żeby kamienie nie zdzierały konswerwacji. Oczywiście ta 3 warstwa też jest przy okzaji konserwacją.

Jak ktoś jest zaintersowany i chce sam zabezpieczyć nadkola, moge podać nazwy tych 3 warst z Valovline.....ale tanio nie będzie......choć za robociznę odpadnie      


robiłem to w:
Prądnicka 27 Kraków
tel +48 12 633 00 54

Zapłaciłem 1000 zł za 107 i 1200zł za Zafirę...także zabezpieczyłem obie fury....taki już jestem bzik  Język ... Uśmiech autka. muszą być zadbane na maxa Uśmiech
Jak sobie liczyłem ile bym musiał sam dać za te srodki ..to chyba 1tys by nie pomógł, także dobra konserwacja kosztuje....i to dużo...



z ciekawosci dodam, że gośc podczas konserwacji zaglądał i psikał gdzie się da.....i powiedział mi, że w 107 było kilka i a może i wiecej już oznak korozji (zresztą opisałem to w temacie 'Rdza' a w zafirze ani grama....... a mówią, że ople słabe.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 27 Październik 2012, 23:53 wysłane przez kaliope » Zapisane

bogdanan
Klubowicz
*
Wiadomości: 63



« Odpowiedz #48 : Sobota, 27 Październik 2012, 23:37 »

Ja robiłem sam i tylko nadkola, nigdy nie zrobię tak jak fachman który robi to od wielu lat, ma odpowiedni sprzęt itd....
Zapisane
Filip
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #49 : Poniedziałek, 30 Wrzesień 2013, 21:11 »

Jeżeli ktoś nie ma jeszcze tylnych nadkoli to polecam zakład pana Henryka Noconia w Mysłowicach, o którym pisał na pierwszej stronie WojtekS1. Kupiłem tam nadkola razem z montażem do C1, zapłaciłem 168zł. Panowie zrobili świetna robotę, idealnie dopasowali i założyli nadkola dodatkowo zabezpieczyli śrubki itd.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #50 : Wtorek, 01 Październik 2013, 10:24 »

dobrze wiedzieć, że są jeszcze w tym kraju zakłady, które poważnie podchodzą do wykonywanej usługi, choćby była tak prosta jak montaż nadkoli Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
WojtekS1
Użytkownik
*
Wiadomości: 35


« Odpowiedz #51 : Środa, 02 Październik 2013, 11:44 »

Serce się raduje, że Pan Nocoń ciągle działa. To naprawdę solidny fachowiec - ale jak to mówią co stara szkoła to stara szkoła Uśmiech
Zapisane
Robertmodelarz
Użytkownik
*
Wiadomości: 58



« Odpowiedz #52 : Niedziela, 26 Kwiecień 2015, 20:48 »

Założyłem takie cuda zakupione na allegro, polecam takie rozwiązanie w aucie jest ciszej, kamienie nie wala w błotniki. wkręty zabezpieczyłem lepikiem do uszczelnień dachów na zimno. wszystko hula i działa bez zarzutu -jedyna niedogodność to konieczność przycięcia po montażu do oryginalnych kształtów błotnika.     
Zapisane
Beny_trol
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #53 : Sobota, 08 Luty 2020, 21:43 »

Dobry. Podepnę się pod temat nadkoli bo jest trochę związany. Czy ktoś próbował wyciszać nadkola matą butylową. Ma to sens?
Zapisane
Strony: 1 2 [3]   Do góry
Drukuj
Skocz do: