ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« : Piątek, 12 Grudzień 2008, 00:08 » |
|
Inne czynności demontażowe opublikuję w miarę zainteresowania! Wszystkie czynności prezentuję na przykładnie drzwi prawych (jak nietrudno zauważyć, analogicznie postępujemy w przypadku drzwi kierowcy) Zacznijmy od widoku drzwi z panelem: 1. Demontaż korbki otwierania szyb Otwórzmy szybę tak do połowy wysokości, tak żeby korbka była zwrócona ku górze. Tam mamy OMEGĘ dlatego też wsuwamy lekko płaski śrubokręt od góry aż do trzpienia gałki. Teraz powinniśmy widzieć takie dwa srebrne metalowe pręciki od omegi. Następnie przekręcamy gałkę dalej (jakbyśmy otwierali okno) o cały obrót, lekko pociągamy do siebie i gotowe! WAŻNE: Omega musi być tak założona z powrotem aby końce pręcików od omegi były zwrócone ku korbce oraz w stronę korbki. Pamiętajcie również o założeniu tej sylikonowej podkładki bo inaczej omega może zadzierać o plastik i będzie problem z otwieraniem szyby. 2. Odkręcanie śrub Jeną śrubę mamy widoczną od początku, a dwie inne schowane za jasnoszarą klapką. Aby dostać się do tych 2 śrub musimy lekko płaskim śrubokrętem podważyć tą osłonkę od strony klamki otwierania drzwi. W tym celu umieszczamy śrubokręt w pionowej szczelinie zaraz po lewej stronie osłonki i przesuwamy go delikatnie w lewo. GOTOWE!!! WAŻNE: Osłońmy śrubokręt kawałkiem cienkiej szmatki aby jego ostre krawędzie nie pozostawiły śladu na plastiku. 3. Zdejmowanie boczku Teraz pozostało nam już tylko zdjęcie boczku z drzwi, czyli oderwanie z kilku zaczepów. To bardzo łatwe, lecz trzeba to robić umiejętnie. Polecam rozpocząć od dolnej lewej strony (tam jest dobry uchwyt kieszeni). I tak powoli po całości. Zaczepy przy korbce szyb polecam doczepić od środka, czyli włożyć rękę od spodu od boczek i wypchnąć je do siebie, żeby nie zniszczyć całego plastiku (bo może pęknąć, a szkoda by było). UWAGA NA BOLEC BLOKUJĄCY DRZWI!!!! ten zaczep w prawym górnym rogu zostawmy jako ostatni (bo wtedy najłatwiej zejdzie), a ponadto pamiętajcie, że trzeba boczek zsunąć z tego bolca lekko unosząc cały plastik do góry (prosta czynność, a zapobiegniecie np. uszkodzeniu centralnego)Dla ułatwienia zamieszczam jeszcze fotki, żebyście wiedzieli gdzie dokładnie są te małe białe "gówienka": WAŻNE: Ta czynność wymaga dużo umiaru więc lepiej robić to powoli, a jeśli któryś z zaczepów połamałby się lub wypadł i gdzieś się zgubił, to w każdym ASO macie ich na pęczki bodaj po 0,20 PLN'ów za sztukę. Na koniec ujrzycie coś takiego Jeśli wszystko poszło zgodnie z planem i nic nie uszkodziliście, to znaczy że niezłe z Was debeściaki Dobra robota!!! To tyle jeśli chodzi o drzwi!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomości: 2553
|
|
« Odpowiedz #1 : Piątek, 12 Grudzień 2008, 22:05 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #2 : Niedziela, 14 Grudzień 2008, 22:48 » |
|
może komuś się przyda
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomości: 2553
|
|
« Odpowiedz #3 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 10:43 » |
|
Archer fota nie działa -------------edit---------------- dobra jednak działa tylko mam taki wolny internet
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
piotrAYGO2007
Klubowicz
Wiadomości: 284
|
|
« Odpowiedz #4 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 13:51 » |
|
u mnie widać
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #5 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 22:14 » |
|
wsio działa... tylko mam nadzieję że komukolwiek te moje nędzne porady się przydają
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
piotrAYGO2007
Klubowicz
Wiadomości: 284
|
|
« Odpowiedz #6 : Piątek, 17 Lipiec 2009, 07:50 » |
|
przydają przydają-jednak jedna fota nie działa-sam X jest
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Zodiak
Newbie
Wiadomości: 2
|
|
« Odpowiedz #7 : Wtorek, 04 Sierpień 2009, 12:24 » |
|
Inne czynności demontażowe opublikuję w miarę zainteresowania!
Bardzo cenne uwagi, dziękuję! Gwoli czytelności... te linki oznaczone małym znaczkiem mozna łatwo przoczyć.. a szkoda by było 1. Demontaż korbki otwierania szyb .............
Rozumiem, że mając elektrycznie sterowanie zaczynam od punktu nr 2? Nie ma tam np. jakiś zatrzasków? Mam jakiegoś ...lernego 'świerszcza' jak uchylę szybe drzwi lewych.. idzie się fff...nerwić ofc Fajnie że jesteście, pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #8 : Niedziela, 16 Sierpień 2009, 17:40 » |
|
wersji z elektryką nie rozbierałem, więc nie pomogę... może chłopaki coś podpowiedzą...
ale wydaje mi się że jakoś ten przełącznik sterowania powinno się zdemontować tylko jeszcze nie wpadłem jak... spojrzę w servicebox'a to odpowiem... chyba że ktoś mnie ubiegnie!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomości: 2553
|
|
« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 17 Sierpień 2009, 20:44 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
phan
Użytkownik
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #10 : Niedziela, 13 Grudzień 2009, 15:36 » |
|
Witam, Panie i Panów. Chciałbym zrobić dziewczynie prezent gwiazdkowy i zamontować jej centralny zamek i elektryczne szyby. Auto totalny golas, ma tylko wspomaganie kierownicy, (chyba że jest w standardzie nie orientuje się). Zacznijmy od centralnego zamka, czy fabrycznie były te auta wyposażone za dopłatą w centralny zamek z pilota, czy tylko z kluczyka ?, jeśli nie to czy jest możliwość podłączenia centralki z pilota pod fabryczną centralkę, lub czy siłowniki będą kompatybilne pod wycięciu oryginalnej centralki i zamontowaniu chińskiej ?. Wiem że taniej mi wyjdzie kupić centralkę chińską z pilotem i dwa siłowniki, ale nie chciałbym wiercić dziur jeśli mógłbym poszukać oryginalnych, tylko pytanie czy to ze sobą potem ożenię ? Następne pytanie czy kable trzeba położyć czy każda pchełka aygo,c1,107 ma takie ? Teraz miałbym jeszcze pytanie odnośnie elektrycznych szyb, czy muszę szukać całych nowych boczków ? czy też można usunąć korbki i zamontować w to miejsce sterowanie ele. ? (nabyć ten element np. w ASO) ? bo nie wiem czy taki "schoweczek" w którym jest przycisk to całość jeden element z boczkiem czy osobny. przepraszam za mały OT ale ten temat wydawał mi się taki na miejscu, bo wszystkie moje pytania kręcą się wokół drzwi i może komuś się coś przyda.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #11 : Niedziela, 13 Grudzień 2009, 16:52 » |
|
fabrycznie była możliwość dokupienia centralnego ze sterowanie w kluczyku.
kabli nie ma, a fabrycznych klocków też raczej nie dorwiesz... ja mam założony zewnętrzny (autko 3d) centralny z podłączonym alarmem Meta...
tyle... taka operacja jest bardzo prosta!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
pepsicol
Gość
|
|
« Odpowiedz #12 : Niedziela, 13 Grudzień 2009, 17:28 » |
|
A ja mam to wszystko fabrycznie zamontowane,pilot w kluczyku,elektryke szyb też . Co do kabli to już ci Archer podpowiedział a samo podłączenie chińszczyzny nie powinno stanowić problemu,gorzej z trwałością ale tu zdania są podzielone a montowanie elektrycznych szyb to już chyba coś więcej niż poprowadzenie kabelków.
|
|
|
|
piotrAYGO2007
Klubowicz
Wiadomości: 284
|
|
« Odpowiedz #13 : Niedziela, 13 Grudzień 2009, 18:02 » |
|
Ja bym zaślepił otwory po korbkach, a przełączniki zamontował w okolicach hamulca ręcznego-będzie lepiej niż fabrycznie bo do prawych drzwi i tak trzeba dołożyć przełącznik dla kierowcy: http://c1aygo107.net/index.php?topic=215.0
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz
Wiadomości: 2553
|
|
« Odpowiedz #14 : Niedziela, 13 Grudzień 2009, 19:16 » |
|
a ja jako największy spamer i osoba która nie wie o czym Wy w ogóle mówicie powiem witam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
phan
Użytkownik
Wiadomości: 17
|
|
« Odpowiedz #15 : Niedziela, 13 Grudzień 2009, 22:39 » |
|
Dziękuje Panowie za zainteresowanie. Dobrze czyli już wiem że fabryczna centralka ma pilota w kluczyku, czyli oryginał odpada. A czy oryginalne siłowniki ożenię z chińską centralka ? są pod nie otwory czy i tak muszę wiercić ? bo jeśli i tak muszę wiercić to temat oryginalnych siłowników już mnie nie będzie interesował. Czy znajdę na forum legendę skrzynki z bezpiecznikami ? żeby wpiąć się pod kierunkowskazy przy montażu ? Teraz temat szyb, interesuje mnie tylko taki montaż jak jest fabrycznie. Tylko dalej nie wiem czy ten element jest demontowany czy to całość z boczkiem..
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #16 : Niedziela, 13 Grudzień 2009, 23:07 » |
|
całość z boczkiem niestety :/
siłowników oryginalnych nie ma w autkach też... i mówiąc szczerze dorwanie ich będzie cudem... moim zdaniem będzie lepiej jak kupisz sobie osobno centralny osobno alarm i to wszystko pięknie zepniesz.
co do szyb, to też musisz cała instalke robić, oryginalne siłowniki są na allegro, ale potrzebujesz wiązkę i sterowniki... nie wiem czy gra warta świeczki!
ja bym wszystko leciał po nieoryginalnych podzespołach i się nie przejmował!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
obcy44
Citybug Maker
Wiadomości: 693
zajefajny wózek śmigający po W-wie
|
|
« Odpowiedz #17 : Wtorek, 04 Styczeń 2011, 20:10 » |
|
Najbardziej rozsądne rozwiązanie i najbardziej ekonomiczne to uniwersalne zestawy z allegro.
|
|
|
Zapisane
|
Citroen C1 1,0 B 2009r Honda CRV 2,2 I-CTDI 175 KM Kymco New Dink 50
|
|
|
alfa158
Użytkownik
Wiadomości: 28
|
|
« Odpowiedz #18 : Sobota, 23 Kwiecień 2011, 20:51 » |
|
witam. Prosze o pilne odpowiedz jak rozebrac drzwi od kierowcy ( auto 4 drzwiowe) tzn od środka chce sie dostac do siłownika centr. zamka a nie chce narobic niepotrzebnych strat. Prosze mi podpowiedziec gdzie sa zatrzaski bo widze tylko 1 srubke a to mało pewnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #19 : Sobota, 23 Kwiecień 2011, 22:12 » |
|
2 śrubki masz pod osłoną uchwytu do zamykania (tego jasnoszarego) ponadto musisz zdjąć korbkę szyb jeśli nie masz elektryki, a poza tym to same spinki więc rwij śmiało
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
|