Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: C1Aygo107 1.0 VVT-i vs. Yaris 1.0 VVT-i -> wrażenia...  (Przeczytany 26742 razy)
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« : Sobota, 20 Marzec 2010, 18:37 »

Ostatnimi czasy (wczoraj i przedwczoraj) miałem okazję pojeździć Toyotami Yaris z silnikiem 1.0 (tym trojaczkowym). Jako że planuję (od dłuższego czasu już..ale jakoś nie wychodzi) zakup trojaczka, chciałem się przekonać jak jeździ Yaris z silnikiem 1.0 68KM.

...i tak pierwszym był Yaris z 2008 roku Luna 5dr. z przebiegiem ok. 50kkm a drugi z 2007 Terra A/C 3dr. 105kkm http://www.toyota.pewneauto.pl/szczeg.asp?typ=no&ma=1&mo=4&ce=0&tst=0&id=22392#szczeg (dokładnie ten).

... a wiec tak, pierwsze odczucie bardzo pozytywne - duża różnica w jakości wykonania jak się zasiądzie za kierownicą, wygodna pozycja (szeroko jest) fotele maja trzymanie boczne (ale dla mnie troszkę za wąskie) wszystko ergonomiczne pomyślane, schowki, przesuwana kanapa, itp.

...miło zaskoczył mnie silnik Uśmiech niby autko cięższe od trojaczków o jakieś 150 kg (wersja 3dr) ale spodziewałem się większego "mulenia" a tu całkiem całkiem autko ganiało i przyspieszało do przodu...

1 bieg - 45km/h, 2- 85km/h -> elastyczność  jako taka Uśmiech  i tu ciekawostka  yaris nie ma odcięcia tak jak w trojaczkach Uśmiech

...co najbardziej jest zauważalne to wyciszenie... rzeczywiście jest cicho w porównaniu z trojaczkami no i komfort jazdy dużo dużo większy... yaris jest miękki i moim zdaniem troszkę buja na zakrętach - no ale kto co lubi (ja akurat lubię sztywność wozu drabiniastego- pewniej się czuje)

Ogólnie bardzo pozytywnie odnoszę się do Yarisa 1.0 - nie jest to taka kosiara i przecinak jak trojaczki Uśmiech (na 3 zamyka licznik) ale moim zdaniem do jazdy po mieście w zupełności OK- nawet z tą ekonomią też nie jest żle - normalna jazda w mieście to nie więcej jak 6l paliwka na 100km we 2 osoby Uśmiech

(...spalanie chwilowe przy ostrzejszym ruszaniu w yarku to uwaga ponad 78l (wskazania komputera)

Osobiście mógłbym swobodne jeździć yarkiem 1.0 - nawet używanym bo jak się okazało nie ma żadnej różnicy czy jeździ się samochodem z 50tyś przebiegiem czy ze 100tyś. (nawet na oleju minerlanym  Język) co potwierdza tylko to ze silnik 3cyl. 1.0 DOHC to naprawdę ciekawa propozycja dla samochodzika miejskiego.

Zastanawiałem się nawet czy nie kupić sobie tego właśnie (w sumie atrakcyjna cena, potwierdzone pzreglądy w ASO) http://www.toyota.pewneauto.pl/szczeg.asp?typ=no&ma=1&mo=4&ce=0&tst=0&id=22392#szczeg ale jakoś z tym olejem mineralnym mi nie pasi - jakoś nie jestem przekonany czy silnik pokona kolejne np. 100tyś. - a zmiana oleju to raczej może wyjść tylko na niekorzyść Smutny

Prosił bym o opinie i spostrzeżenia tych którzy jeździli yarkiem 1.0 (107KOMPRESOR)
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Sobota, 20 Marzec 2010, 23:15 »

ja jeździłem i też opisywałem bodaj w cenowych konkurentach trojaczków...

dla mnie zamuła i uwierz że w mieście nigdy nie zejdziesz poniżej 7l jeżdżąc normalnym tempem... opinia od mojej znajomej która i tak ma lekką nogę...

co do wykonania to sie zgadzam...

konkluzja:
jak 1.0 to jeden z trojaczków,
a jak Yaris to przynajmniej 1.33
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #2 : Sobota, 20 Marzec 2010, 23:52 »

Czerwony to mi sie kojarzy tylko wiesz ....... z coca-cola Mrugnięcie
trudno mi cos doradzic bo kazdy ma inne potrzeby itd. ja bym celowal w trojaczka, powaznie yarek jest slaby z tym silnikiem i moze po miescie daje rade ale na trasie ma DUZE problemy a jak zapakujesz 1, 2, 3 osoby do srodka to juz wieksze gorki na nim robia wrazenia. co do spalania to tak jak Archer mowi nie da rady w miescie na 6l zjechac.
wybierajac jeden z 2 yarek vs trojaczek wez jeszcze pod uwage ze w tej cenie bedziesz mial trojaczka z klima i z mniejszym przebiegiem bo takie z 100kkm bez klimy jak moj to sa za 16 realnie do wyrwania. np. moj oddam Ci za 16 z cala prawdziwa historia 3 kompletami opon i dwoma kompletami felg alu 15" i oem 14"
pisze za trojaczkiem nie dla tego ze chce Ci wcisnac mojego (bo ja nawet nie wiem czy chce sprzedac) po prostu mam bezposrednie porownanie z takimi yarkami i wiem ze moj sie zdecydowanie lepiej sprawuje.

pozdrawiam
maly
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #3 : Niedziela, 21 Marzec 2010, 11:19 »

dzięki chłopaki Uśmiech

...rozglądam się dalej Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
edv
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #4 : Niedziela, 21 Marzec 2010, 18:25 »

Mam przejechane yarisem dokładnie 105 tyś. pół na pół miasto/trasa, dość ciężkie warunki pracy samochodu, więc może moja opinia się do czegoś przyda. Wersja podstawowa, bez klimy, z początku produkcji więc nie obyło się bez chorób wieku dziecięcego ( dwa razy pompa wody, skrzypiący pedał sprzęgła, łożysko wyciskowe, wypalone reflektory) .Wszystko naprawione w ramach gwarancji ale żeby ASO naprawiło musiałem pisać do toyoty-centrali i wtedy po ekspertyzach technicznych zawsze okazywało się że to ja mialem racjie a nie ASO. Po gwarancji zrezygnowałem z ASO bo straszni partacze, nawet nie wiedzieli że w yarisie można założyć filtr kabinowy, a jak poszła pompa wody i cała komora była w kolorze czerwonym to na przeglądzie tego nie zauważyli, no i jak można wymieniać filtr powietrza co 60 tyś km.!
Wykonanie dobre ale na nierównościach deska troche trzeszczy, dokucza brak regulacji kierownicy na głębokość i musze siedzieć w pozycji pionowej, ale da się przyzwyczaić, silnik jak jade sam jest dynamiczny ale czuć jak się ktoś dosiądzie i auto traci dynamikę, myśle że silnik za mały do yarisa,ale do aygo  w sam raz bo jest  lżejszy, jak siedziałem w aygo to uważam że z przodu jest więcej miejsca dla kierowcy i pasażera. Spalanie w mieście 6,5L, w trasie 4,5L. Generalnie samochód superfajny i solidny, jak dotąd wymienilm tylko klocki przy 80 tyś. km. a wcale go nie oszczędzam.
Zapisane
pietras
Klubowicz
*
Wiadomości: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #5 : Niedziela, 21 Marzec 2010, 19:47 »

na yariskach robi się w warszawie kursy i egzaminy na prawko z tego co słyszałem auto bardzo tanie w eksploatacji i rzadko coś poważnego im dolega.. ja osobiście miałem przez chwilkę okazję jeździć 1.0 vvti a więc na naszym trojaczkowym silniku autko nie sprawia wrażenia muła ale po przesiadce do cytryny czuć przyjemną subtelną róźnicę w przyspieszeniu Uśmiech co do plastików które trzeszczą niestety podobnie jak i u nas - detale które charakteryzują zwykłą ludzką oszczędność (to tylko auto kompaktowe nie wymagajmy za wiele) a co do podróży w więcej niż 2 osoby chyba każde auto z takim litrażem będzie mulić no cóż taki żywot Uśmiech
Zapisane

Uśmiech
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #6 : Niedziela, 21 Marzec 2010, 20:06 »

Pietras - z tym autem kompaktowym to troszeczke pojechales  Łohoho
Auto kompaktowe to Ford Focus, Vw Golf czy Fiat Bravo.
Yaris to klasa B - czyli autko miejskie, trojaczek to przedstawiciel klasy A czyli autka typowo miejskiego.
Tyle w ramach sprostowania.
Co do yariska to jezdze od czasu do czasu ze znajomym, ktory ma II faze.
Co do oszczednosci to faktycznie spala nie wiecej niz 7l z 1.33. Co do komfortu to faktycznie inna liga.
W miare dobrze wykonany, ale nudny jak flaki (jak dla mnie przynajmniej) tak jak generalnie wiekszosc Toyot, ktore sa robione po to zeby jezdzily, a nie wygladaly. Masz nim przejechac z A do B w miare komfortowo i co wazne bezawaryjnie. Sama jazda jak dla mnie nie daje zadnych emocji, ale takie sa Toyoty. Byly sobie fajniste Toyoty jak np. Supra. Jeden z moich kolegow ma najmocniejsza wersje ponad 300hp. Przepieknie wyglada i jezdzi, ale kosztuje wiecej niz moje Bravo a ma chyba z 15 lat Uśmiech
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
pietras
Klubowicz
*
Wiadomości: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #7 : Niedziela, 21 Marzec 2010, 20:24 »

ja wiem że w teorii obecna generacja yarisa to klasa B ale w mojej opini baaaardzo wyrośnięta bo gabarytami jest między polo a golfem.. tak czy inaczej dobrze wiedzieć że ktoś czuwa Uśmiech pozdrawiam
Zapisane

Uśmiech
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #8 : Niedziela, 21 Marzec 2010, 22:22 »

...widać że wszyscy mamy podobne odczucia co do jazdy yarkami z silnikiem trojaczkowym...

ogólna konkluzja taka, ze jarkiem jadąc w pojedynkę to tak samo jak trojaczkiem z pasażerami  Łohoho (+2,3 osoby) - różnica w masie 150-200kg swoje jednak robi.

edv na jakim oleju twój jarek śmiga? (czy zaparowują ci reflektory? bo takową przypadłość zauważyłem w tych co jeździłem)
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #9 : Niedziela, 21 Marzec 2010, 22:49 »

tak czy inaczej dobrze wiedzieć że ktoś czuwa Uśmiech pozdrawiam

 Uśmiech
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
Azikata
Użytkownik
*
Wiadomości: 72



« Odpowiedz #10 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 00:42 »

Uczyłem się jeździć na Yarisce to coś o niej powiem (zdałem za 1-szym razem hell yeah). W stosunku do trojaczków (107 i c1 z pocz. produkcji - tak, miałem okazję jeździć czerwonym c1 z 2005 roku, lecz niestety - dachowanie i uderzenie w drzewo skończyło jego żywot ;p) Yaris muli. Serio - 150kg wagi jest odczuwalne jak dla mnie i uważam, że choć Yaris jest lepiej wyciszony itp. itd. to 107 albo c1 brałbym w ciemno. Nie aygo, bo jest brzydkie.
Zapisane

Peugeot Pixel
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #11 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 09:25 »

... no to nieźle zacząłeś początek kariery kierowcy Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #12 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 10:30 »

Niezle? - Rewelacyjnie! Ja zaczynalem na F126p (ktorego zreszta uwielbialem i dalej uwazam za rewelacyjny pojazd - oczywiscie jak na tamte czasy). To samo z kategoria "C", ktora niestety wyrabialem na Starze - nie pamietam juz typu, ale biegi zmienialo sie jeszcze na "dwa sprzegla".
Czasy sie zmieniaja i nie gram juz w Pitfal'a, Boulder Dash czy Defednder'a a w GTA 4, Resistance 2, Kill Zone 2 czy Sturmovick.
Niestety postep jest nieunikniony ... a my wszyscy sie starzejemy ... ehh - jakos tak nostalgicznie sie zrobilo z rana.
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
pietras
Klubowicz
*
Wiadomości: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #13 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 10:52 »

no raczej Uśmiech ja zaczynałem 10-letnim Daewoo Espero Uśmiech
Zapisane

Uśmiech
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #14 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 11:21 »

ja też zaczynałem o malucha Uśmiech Biały Dubaj Uśmiech

...troszkę OT poszło Uśmiech

..właśnie dzwonili z TOYOTY czy niech chce nowego Yarka 1.0 Uśmiech z wyposażeniem 2010 Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 11:26 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #15 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 11:47 »

No i jak? Jakas znizke konkreta dla Ciebie przygotowali? Jak to wyglada?
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
edv
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #16 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 12:28 »

co do reflektorów to nie zauważyłem żeby zaparowywały, ale przednie się wypaliły już przy 60tyś. przebiegu ( zła jakość odbłysnika - cieplo padające na odbłysnik z włókna żarówki mijania wypalało część odbłysnika nad żarówką - średnica 2 cm). Co do oleju to na gwarancji wlewali 5w30 , w fabryce też był takim zalany, produkcji toyoty, natomiast po zakończeniu gwarancji mechanik wlał 5w30 castrol edge.  Zauważayłem też że od 80tyś. troche bierze olej (0,5L/15tyś.) Do tego przebiegu nie brał ani kropli.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #17 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 14:47 »

...no właśnie z tym wypaleniem reflektorów to też coś kiedyś mi się obiło... ale że bierze olej to hmm... co na to użytkownicy trojaczków??


a ofertę czy przygotowali.. hmm w sumie to yarisem się zainteresowałem tak przy okazji trojaczków- chciałem porównać - jazdę yarkiem z silnikiem 1.0... moim zdaniem to Toyota słabo wychodzi do klienta (to nie tylko moje zdanie)... standardowa oferta promocyjna Łohoho to: Yaris 1.0 Luna z 2009 5dr. + ubezp. to wydatek 42700 , Aygo Luna A/C podobnie
... tak dla informacji to Yaris z 2009 kosztuje niemal tyle co Aygo z 2010 - różnica bodajże 1000zł
...od 18 marca Yaris ma nowe wyposażenie 2010 ze skórą na kierownicy i lewarku oraz wyświetlacz z analogowym obrotomierzem i prędkościomierzem.

...no ale żeby nie było że tu yarisa promuje czy cuś lol chciałem tylko poznać opinie użytkowników... na dzień dzisiejszy to raczej będę skupiał sie na używanym trojaczku (noo moooże yarek ale chyba nie)
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
pietras
Klubowicz
*
Wiadomości: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #18 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 15:22 »

a próbowałeś już szukać używanego trojaczka w salonach w innych polskich miastach Uśmiech? czasem naprawde może być różnica nawet kilku tys. Uśmiech
Zapisane

Uśmiech
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #19 : Poniedziałek, 22 Marzec 2010, 15:56 »

... rok temu się orientowałem to raczej salony mają wersje demo - a nie 2-3 letnie używki...
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Strony: [1] 2   Do góry
Drukuj
Skocz do: