Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: dziwne odgłosy z układu hamulcowego  (Przeczytany 14225 razy)
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« : Środa, 09 Czerwiec 2010, 22:16 »

Mam pewien problem, może podpowiecie mi co może być przyczyną. Od jakiegoś czasu z układu hamulcowego wydobywają się odgłosy jakby tarcia, szurania. Najlepsze jest to, że raz to słychać a raz nie. Po tym jak zaczęło to występować to raz przejechałem kilkadziesiąt metrów do przodu i do tyłu specjalnie zaciągając ręczny. Po odpuszczeniu odgłosów przez pewien czas nie było słychać, teraz jakby się nasiliły. W tej chwili zauważyłem, że pojawia się to głównie w momencie jak hamulce są zimne, po przejechaniu nawet krótkiego dystansu objawy ustępują, ale czasem wracają w trakcie jazdy :/ Zauważyłem też, że hamując z większych prędkości, tzn tak od 100 km/h przy mocniejszym wciśnięciu pedału hamulca też słychać dziwne odgłosy, ale innego typu. Czy to możliwe, żeby przy 44000 km tarcze czy klocki były już do wymiany? Na kierownicy w żadnym z tych przypadków nie czuję żadnych drgań, bicia. Jeśli ktoś ma pomysł co to może być, to proszę o poradę. Dodam jeszcze, że te problemy zaczęły występować po wymianie płynu hamulcowego. Zastanawiam się czy nie jest to kwestia zbyt małej ilości płynu (w warsztacie dwa razy odpowietrzali mi hamulce po wlaniu płynu, bo za pierwszym razem robił to jakiś uczniak i jak wyjeżdżałem z kanału, to miałem twardy pedał hamulca) albo złego odpowietrzenia.
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Środa, 09 Czerwiec 2010, 23:02 »

to bardziej to ostanie... choć klocki radziłbym też sprawdzić... ja u mnie wymieniłem po 15 tys Język ale to dla ulepszenia... choć stare były już w ok 50% starte! więc też istnieje możliwość, ze ci się skończyły klocuszki!

Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #2 : Piątek, 11 Czerwiec 2010, 11:55 »

a jednak klocki, dziś odstawiłem go do mechanika, jutro odbieram. wstawi mi klocki trw lucas, z tego co czytalem doba firma Uśmiech dodatkowo tarcze poszły do przetoczenia, zobaczę czy nie trzeba będzie za jakiś czas nowych tarcz kupować
Zapisane

pietras
Klubowicz
*
Wiadomości: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #3 : Piątek, 11 Czerwiec 2010, 12:17 »

eksploatacja robi swoje ale miejmy nadzieje że teraz nie bedzie stukiać i bedą żyletki Łohoho
Zapisane

Uśmiech
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #4 : Piątek, 11 Czerwiec 2010, 13:25 »

Co do toczenia to mam swoja opinie i niestety niezbyt pozytywna. Toczylem kiedys tarcze nalogowo w Ibizie i niestety finansowo mialem moze troszke taniej ale mialem ciagle klopoty. Kilkanascie tysiecy kilometrow i znowu zonk. Teraz wiem ze to nie ma sensu, no moze jesli ktos uzywa auta bardzo delikatnie to wtedy na przetoczonych tarczach troche sie pojezdzi, ale jakos zdania dobrego na ten temat nie mam.
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #5 : Piątek, 11 Czerwiec 2010, 14:42 »

wiesz, zobaczę jak się będą sprawowały, jak przez to pogorszy się skuteczność hamulców czy też pojawią się jakieś problemy, to na pewno wymienię je na nowe, a nie będę ryzykował zdrowia dla kilku groszy.
Zapisane

107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #6 : Piątek, 11 Czerwiec 2010, 14:58 »

tarcze przetacza sie przy wymianie klockow nie tylko po to zeby nie kupowac nowej, bo przeciez nie zawsze trzeba ale zeby pozbyc sie rantow i nowy klocek lepiej sie ulozyl. w 107 mialem toczone tarcze przy pierwszej wymianie klockow, nie bylo z tym zadnych problemow do konca (moj mechanik ma taki sprzet na warsztacie i zawsze jest ok w imprezie tez to robilismy) jesli tarcza nie byla przegrzana i po przetoczeniu ma odpowiednie wymiary to ja nie widze problemow i zawsze bedzie ok. co innego jak toczysz tarcze bo sie wykrzywila - to nie ma sensu bo po paru hamowaniach bedzie znowu krzywa.

Archer, ja jedne klocki w 107 w 5kkm skonczylem Łohoho ale tak to juz jest jak sie ma za duzo mocy Mrugnięcie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #7 : Piątek, 11 Czerwiec 2010, 15:01 »

nie wykrzywiła się raczej, nie czułem bicia ani na kierownicy ani na pedale hamulca, także w moim przypadku jest po robione po to, żeby klocki się lepiej ułożyły
Zapisane

107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #8 : Piątek, 11 Czerwiec 2010, 15:06 »

czyli ok Uśmiech
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #9 : Sobota, 12 Czerwiec 2010, 09:10 »

już odebrałem cytrynkę od mechanika, całość kosztowała mnie 200 zł (110 klocki, 40 przetoczenie tarcz, 50 robocizna)
teraz już wszystko jest ok, czyli była to kwestia klocków. jak zobaczyłem stare klocki to się nie dziwiłem tym odgłosom Mrugnięcie
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: