Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 3 [4] 5   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Wspomaganie kierownicy - dyskusja, problemy, dołożenie, kontrolka P/S  (Przeczytany 135716 razy)
jubel
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #60 : Piątek, 27 Luty 2015, 22:13 »

Też miałem problemy ze wspomaganiem szczególnie w chłodne-mroźne dni. Po odpaleniu nie działało kontrolka P/S zapalona. Dopiero po nagrzaniu się auta i ponownym odpaleniu zadziałało. Czytając wasze posty i resztę internetu postanowiłem wymienić przekaźniki w module. Zamówiłem w Farnellu. Z modułu trochę trudno jest je wylutować. Po wymianie wspomaganko działa jak należy.

Dzięki za podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Zapisane

Peugeot 406 kombi 2,0 16v benzyna/gaz 2001r
Citroen C1 1,0 2009r
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #61 : Piątek, 27 Luty 2015, 22:23 »

postanowiłem wymienić przekaźniki w module. Zamówiłem w Farnellu. Z modułu trochę trudno jest je wylutować. Po wymianie wspomaganko działa jak należy.



jakieś konkrety? fotki? model przekaźnika? Zostawmy coś więcej dla potomnych
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #62 : Sobota, 28 Luty 2015, 17:33 »

pewnie przekaźnik się sklejał
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
jubel
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #63 : Czwartek, 05 Marzec 2015, 22:15 »

Przekaźniki to OMRON G8QE-1A 2szt. Zamówiłem w Farnell koszt z wysyłką poniżej 60zł. Cena za sztukę 16zł w zależności od kursu funta bo sprowadzane są z Anglii.
Z sterownika elektrycznego wspomagania kierownicy udało mi się wlutować je bez rozpoławiania płytek na dwie części. Są dodatkowo posklejane, potrzebna mocna lutownica do niektórych nóżek. Możliwe że tylko jeden z nich był uszkodzony ale pomieszały mi się po wyjęciu. Profilaktycznie wymieniłem obydwa. Błąd jaki miałem po zapaleniu się kontrolki P/S i podpięci komputera diagnostycznego to brak napięcia na silniku wspomagania.
Powodzenia Łohoho
Zapisane

Peugeot 406 kombi 2,0 16v benzyna/gaz 2001r
Citroen C1 1,0 2009r
Holdek
Użytkownik
*
Wiadomości: 15


« Odpowiedz #64 : Sobota, 20 Czerwiec 2015, 23:22 »

W samochodzie żony też, jak w wielu tu przedstawionych przypadkach, zapaliła się kontrolka P/S - czyli w praktyce brak wspomagania kierownicy.
na szczęście dostałem namiar na świetnego elektryka/elektronika samochodowego, który prawie natychmiast zlokalizował źródło awarii.
Były to PRZEKAŹNIKI w liczbie 2szt.
Po analizie forum i przeczytaniu ile kosztuje wymiana w serwisie wspomagania, modułu, robocizny itp. cena , jaką mi zapodał Fachowiec (specjalnie podałem z dużej litery), to wręcz pocałowałem go w rękę, ale takich ludzi jest juz bardzo mało, którzy mają fachową wiedzę i nie wymieniają połowy auta, a tylko część za parę groszy.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #65 : Niedziela, 21 Czerwiec 2015, 08:49 »

Niestety takie czasy, że serwisy chcą wymieniać a nie naprawiać.  Ps.  I za ile Ci to gość zrobił? Kto wymontował sterownik?
Zapisane

Holdek
Użytkownik
*
Wiadomości: 15


« Odpowiedz #66 : Niedziela, 21 Czerwiec 2015, 22:13 »

On sam mi to wymienił, za przekaźniki policzył 100zł (tłumaczył,że musiał je specjalnie sprowadzać, wiem,że są warte dużo mniej) a za robotę 150zł, razem 250zł.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #67 : Poniedziałek, 22 Czerwiec 2015, 03:52 »

250zł  to grosze ..... a jesli chodzi o przekaźniki to koszty wysyłki sa wiecej warte niż te kosteczki  heeee keliope tez je sprowadzał 
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
DoooH
Użytkownik
*
Wiadomości: 52



« Odpowiedz #68 : Niedziela, 27 Wrzesień 2015, 23:04 »

Oto i na mojego malucha przyszła pora. Wspomaganie padło na dobre.
Wcześniej były sytuacje, że się zapalało P/S, ale po jakimś czasie gasło.
Przestudiowałem uważnie ten temat na forum. Może ktoś mi potwierdzić gdzie znajduje się moduł z tymi nieszczęsnymi przekażnikami?
Z tego co wyczytałem to zeznania forumowiczów są różne. Jedna wersja to pod kolumną kierownicy (wystarczy zdjąć górną i dolną osłonę), a druga, że gdzieś przy nadkolu i trza rozbierać całą deskę.
Rzeczywiście to tyle zachodu?

Pozdrawiam - Maks
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #69 : Wtorek, 29 Wrzesień 2015, 17:36 »

Tu masz wszystko:

http://c1aygo107.net/index.php?topic=9823.0
Zapisane

DoooH
Użytkownik
*
Wiadomości: 52



« Odpowiedz #70 : Piątek, 02 Październik 2015, 14:22 »

Dzięki za linka. Znalazłem go chwilę później po dodaniu posta Mrugnięcie

Mała aktualizacja problemów ze wspomaganiem.
Odkryłem, że jak rozłączę przy module wtyczkę (pierwsza od lewej pod kolumną kierownicy), czarny i biały przewód, odczekam kilka sekund, podłączę, to wspomaganie zaczyna działać. Do momentu wyłączenia silnika. Wtedy należy znowu na chwilę wyciągnąć wtyczkę.
Czy ktoś, bardziej zaznajomiony z budową trojaczków wie może od czego jest ten czarny i biały przewód?

Pozdrawiam - Maks
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #71 : Piątek, 02 Październik 2015, 17:18 »

cały schemat jest rozpisany w tym wątku
Zapisane

avic
Użytkownik
*
Wiadomości: 44


« Odpowiedz #72 : Środa, 24 Luty 2016, 09:20 »

Pozwolę sobie odświeżyć temat. Jakiś czas temu nagle pojawiła się kontrolka p/s na blacie - nie pojawiała się przedtem, nie był zaników wspomagania, po prostu nagle po odpaleniu się pojawiła i już. 
Miałem już zaplanowaną wizytę po części i umówionego mechanika na wymianę modułu, który udało mi się znaleźć w pobliżu miejsca mojego zamieszkania za w sumie małe pieniądze. Traf chciał jednak, że auto nie było używane przez 48h... po czym nie zakręciło nawet rozrusznikiem. Co prawda ostatnio odpalał z odrobinę mniejszą werwą niż zawsze, ale odpalał. Teraz - nie jestem pewien, czy zostawiłem lampkę oświetlenia wnętrza włączoną, bo włożony w gniazdo interface elm pewnie nie zjadłby całej baterii i przez miesiąc. Niemniej - aku aut z auta i pod prostownik na 12 godzin. Po włożeniu aku na miejsce - wspomaganie wróciło, a auto odpaliło po połowie obrotu wału.; Czyli była to opisywana tu kwestia za małej "ilości" prądu, które odłącza wspomaganie.
Trochę to dziwne, bo auto co dzień przejeżdża w trasie 60 km, więc pewnie pora sprawdzić napięcie ładowania i regulator napięcia, dlaczego nie mógł doładować aku do końca. Kontrolka ładowania się nie świeci, więc z ładowaniem jakoś tragicznie nie jest.
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #73 : Środa, 24 Luty 2016, 09:28 »

może akumulator stracił pojemność lub się uszkodził lub...coś z nim nie tak
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
avic
Użytkownik
*
Wiadomości: 44


« Odpowiedz #74 : Środa, 24 Luty 2016, 09:32 »

Sprawdzenie aku to rzecz, która będzie zrobiona przed wszystkim innym. Niemniej - po ładowaniu prostownikiem auto odżyło, mimo że ma co najmniej niezłe warunki do  ładowania z alternatora, bo robi długie (2x25km) codzienne trasy.
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #75 : Środa, 24 Luty 2016, 09:38 »

a ile aku ma lat ? możne nie trzyma jednak pojemności przed odpalaniem pomierz napięcie na aku
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
avic
Użytkownik
*
Wiadomości: 44


« Odpowiedz #76 : Środa, 24 Luty 2016, 09:42 »

3 lata. Jak na niefirmowe aku to już czas na kompleksową diagnostykę. Na szczęście mam możliwość kompleksowego sprawdzenia akumulatora, więc szybko się wszystko wyjaśni.
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
marmor
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #77 : Poniedziałek, 07 Marzec 2016, 10:46 »

Witam.
Zakupiłem właśnie żonci C1 w wersji Flirt. Chciałbym zamontować w nim wspomaganie. Ma ktoś może namiar na materiały "dydaktyczne" jak to uczynić ? Głównie chodzi mi o elektrykę, bo z tego co wyczytałem w tej wersji nie ma położonej wiązki do wspomagania.
Za wszelkie informacje będę dozgonnie wdzięczny...
Pozdrawiam !

NIEAKTUALNE...
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 17 Marzec 2016, 07:49 wysłane przez marmor » Zapisane
jarko
Użytkownik
*
Wiadomości: 8



« Odpowiedz #78 : Środa, 23 Marzec 2016, 17:48 »

Witam serdecznie.
Pragnę podziękować za cenne wskazówki UśmiechUśmiechUśmiech
DZIĘKUJĘ UśmiechUśmiechUśmiech
Zapalający się P\S i oczywiście nie gasnący kilka rozruchów i jest ok, ale działo się to coraz częściej.

Więc było tak:
Zakup przekaźników w sklepie poniżej :
http://pl.farnell.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=15001&langId=-22&urlRequestType=Base&partNumber=2395962&storeId=10170w
Za dwa przekaźniki z przesyłką zapłaciłem 67zł. Zakup  w poniedziałek rano, płatność kartą kredytową o 16.30 we wtorek przesyłka była u mnie w domu SZOK !
40 minut rozbiórki kokpitu. Warto to zrobić masa kurzu luźnych elementów, nasze drogi nie wybaczają.
Wymiana obydwu przekaźników 15 min oprócz lutowanych nóżek były przyklejone do płytki ale delikatne podgrzanie załatwiło sprawę. Nie trzeba rozlutowywać płytek jest tyle luzu , że dają się wymienić bez dodatkowej roboty,
Składanie całości 30 min ze sprzątaniem wyszło 2 godziny i co najważniejsze wszystko działa UśmiechUśmiechUśmiechUśmiech
Jeszcze raz dziękuję za pomoc Uśmiech

Odradzam zakup używanego sterownika można go kupić z uszkodzonymi przekaźnikami !!!
Zapisane

AYGO
scorpion80
Użytkownik
*
Wiadomości: 11



« Odpowiedz #79 : Sobota, 27 Maj 2017, 09:47 »

Dziękuję pięknie za szczegółową instrukcję i pomoc w naprawie. Dzięki forum zaoszczędziłem kilkaset złotych, bo ASO chciało oczywiście wymieniać cały moduł.
Przy okazji - jeśli ktoś ma ten problem i jest przed naprawą, mam na zbyciu 2 nowe przekaźniki (te, które lutuje się na module). Kupiłem 4 na wypadek, gdyby coś było uszkodzone, ale nie było potrzeby. Odsprzedam za 55zł z wysyłką.
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5   Do góry
Drukuj
Skocz do: