Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 ... 5   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Wspomaganie kierownicy - dyskusja, problemy, dołożenie, kontrolka P/S  (Przeczytany 135879 razy)
citronator
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Piątek, 25 Czerwiec 2010, 14:20 »

Witam,
czy wiecie gdzie znajduje się zbiorniczek płynu układu kierowniczego - wspomaganie kierownicy w Citroenie C1 ?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 14 Maj 2013, 21:09 wysłane przez kaliope » Zapisane
citronator
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #1 : Piątek, 25 Czerwiec 2010, 15:39 »

podczas rozruchu silnika zaczęła pojawiać się kontrolka P/S dot. wspomagania kierownicy, żeby zniknęła wyłączyłam silnik i ponownie go uruchomiłam. Znajomi polecili mi sprawdzić poziom płynu od wspomagania ale zbiorniczka nie mogłam namierzyć. Na elektroda.pl  znalazłam  temat dot. wspomagania  -  pisali o  wadliwym akumulatorze, przekaźniku, pompie itp.
Zapisane
pepsicol
Gość
« Odpowiedz #2 : Piątek, 25 Czerwiec 2010, 16:05 »

Wspomaganie jest elektryczne a jak w czasie włączania pojawia sie kontrolka PS to znaczy,że przeprowadza samotestowanie i wszystko jest OK.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #3 : Piątek, 25 Czerwiec 2010, 17:08 »

a w instrukcji jest czarno na białym napisane, jakie mogą być powody zapalenia się takiej czy innej kontrolki Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
citronator
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #4 : Piątek, 25 Czerwiec 2010, 18:06 »

Cytrynką jeżdżę już parę miesięcy i nie miałam żadnego problemu, dopiero od kilku dni wystąpiło opisane "zjawisko", które wymaga o wiele dłuższego rozruchu silnika niż poprzednio, żeby kontrolka zniknęła.
Wiem, że podczas uruchamiania silnika wykonywane są procedury wczytywania - testowania - pojawiają się kontrolki, które za chwilę znikają.

Dzisiaj dłuższe uruchomienie nie pomogło, bo po tym jak kontrolka P/S zniknęła to za parę sekund  wyskoczyła ponownie - nastąpiła blokada wspomagania, musiałam więc wyłączyć silnik - owe zjawisko zaczyna pojawiać się coraz częściej.

Dzięki za informację, że wspomaganie korzysta z płynu hamulcowego
Zapisane
pepsicol
Gość
« Odpowiedz #5 : Piątek, 25 Czerwiec 2010, 22:38 »

A jak owa kontrolka gaśnie i znowu sie zapala i do tego znika wspomaganie to zwyczajna awaria jest i nie ma co dłubać tylko jechać do serwisu i tyle a samooszukiwanie wyłączanie silnika,właczanie aż wspomaganie zaskoczy itd może tylko pogorszyć sprawę a wiem z doświadczenia,że jak coś sie naprawi zaraz po usterce to wychodzi taniej niż takie próby ignorowania itd.
Zapisane
rakutom
Użytkownik
*
Wiadomości: 15



« Odpowiedz #6 : Poniedziałek, 19 Lipiec 2010, 07:33 »

Witam kolegów bo sporej nie obecności  Łohoho
Ostatnio z żony 107 działo się nieciekawie, mała stłuczka z winy innego kierowcy, naprawa w ASO i oczekiwanie na odbiór...
Ale wracając do meritum, żona jeździła zastępczym 308 i po powrocie za stery 107 oświadczyła: "ja chcę mieć wspomagać"!!!!
Z tego co wiem wspomaganie jest elektryczne, na allegro znalazłem kolumnę ze wspomaganiem...
Pojawia się pytanie, oprócz wymiany samej kolumny co jeszcze muszę zrobić aby mieć wspomaganie. Jako że wspomaganie jest elektryczne, co muszę podłączyć, czy wiązki są przygotowane fabrycznie??
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 23:28 wysłane przez kaliope » Zapisane

Pozdrawiam Rakutom,
1: Mondeo MK1, Vectra B, Golf IV ARL
2: Daewoo Tico, ....., Peugeot 107
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 19 Lipiec 2010, 21:02 »

no i tu jest problem... bo na wiązkach w naszych citybug'ach zaoszczędzili....
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Lookie
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


C1r1


« Odpowiedz #8 : Środa, 01 Wrzesień 2010, 11:57 »

Na wstępie chciałem powitać wszystkich forumowiczów i właścicieli "Trojaczków" Dzień dobry!!!
Jestem nowy na forum z racji tego że zakupiłem Żonie Citroena C1 (2007r) i w związku z tym mam pytanie?
Czy można do tego maleństwa założyć wspomaganie kierownicy? jaki jest ew stopień trudności, jakie części są potrzebne itd... wspomnę tylko że to wersja FLIRT czyli chyba podstawowa. Będę wdzięczny za podpowiedzi i przemyślenia na ww temat.
Pozdrawiam! 
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #9 : Środa, 01 Wrzesień 2010, 19:49 »

aż tak na technice się nie wyznaję, ale powiem tak... założyć się da na pewno Uśmiech bo jest elektryczne...

tylko pytanie czy koszty będą tego warte...

bo na bank jest do wymiany kolumna kierownicy, bo przy elektrycznym to ona jest zupełnie inna..
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #10 : Poniedziałek, 04 Październik 2010, 22:28 »

wspomaganie jest elektryczne, czyli lekko gumowe, ale za to dość precyzyjne.

jest fajne, ale nie obligatoryjne... jeśli auto ma prowadzić kobieta to lepiej żeby miał wspomaganie... dla faceta to wcale nie konieczne!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Lookie
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


C1r1


« Odpowiedz #11 : Środa, 13 Październik 2010, 20:22 »

Witam!
właśnie się męczę żeby założyć wspomaganie do c1 mam już założoną kolumnę ale jest mały problem z wiązką bo instalacja fabryczna w wersji podstawowej FLIRT nie ma wyjścia na wspomaganie Smutny więc elektryk będzie się musiał nagimnastykować... szukam tylko wtyczek do modułu przy kolumnie.
Zapisane
adam0111
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #12 : Piątek, 15 Październik 2010, 20:35 »

Witam

jak to bywa miesiąc po gwarancji autko przestaje być nie awaryjne.

Problem u mnie jest taki zaraz po włączeniu silnika kontrolka P/S czyli od wspomagania gasła, a teraz nie gaśnie i nie działa wspomaganie. Po kilku wyłączeniach i włączeniach silnika, kontrolka w końcu przestaje świecić i wspomaganie działa. Ale na dłuższą mete zajeżdźe pewnie akumulator albo rozrusznik.

Dodam, że byłem w toyocie, sprawdzili i powiedzieli, że padł komputer wspomagania kierownicy, takie cudeńko elektroniczne. Jego koszt to niespełna 2100 + koszt wymiany.
Szukam zamiennika na necie, ale ciężko znaleść z odpowiednim numerem.

Ktoś się spotkał już z taką awarią?
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 19:47 wysłane przez kaliope » Zapisane
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #13 : Piątek, 15 Październik 2010, 21:04 »

kurcze stary, ale wtopa - szkoda ze nie powiedzieli 5800!!! Normalnie za cos co kosztuje moze 30zl chca tyle kasy - szkoda gadac.
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #14 : Piątek, 15 Październik 2010, 21:33 »

podjedź do jakiegoś elektronika... może ogarnie ten moduł!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Lookie
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


C1r1


« Odpowiedz #15 : Wtorek, 19 Październik 2010, 21:11 »

z tego co jest mi wiadomo to moduł wspomagania jest w  trojaczkach taki sam do wszystkich, w razie czego możesz kupić z kolumną np: http://allegro.pl/citroen-c1-peugot-107-kolumna-wspomagania-i1249821557.html lub spytać czy mogą sprzedać sam moduł, cena w stosunku do tego co podaje serwis atrakcyjna Uśmiech 500zł
kupowałem taki zestaw i wiem że czasem sprzedają same moduły po ok 150 zł więc "szukajcie a znajdziecie" cierpliwości...
Zapisane
Lookie
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


C1r1


« Odpowiedz #16 : Czwartek, 28 Październik 2010, 21:08 »

 Łohoho
Nareszczie udało mi się założyć wspomaganie do c1 jak wspominałem golas w wersji flirt, było trochę problemów natury elektronicznej ale wszystko działa super i żona już nie musi ćwiczyć  podczas manewrów na parkingu Łohoho
Co do elektroniki to nasze trojaczki  w wersji podstawowej  mają tak ubogą wiązkę elektryczną że nie mają żadnych wyjść ani wtyczek  na cokolwiek do podpięcia (koledzy którzy podpinali np obrotomierz coś na ten temat wiedzą) więc dobry elektronik jest niezbędny, co do mechaniki to przełożenie kolumny nie przysparza większych problemów- wyciągamy tą standardową na to miejsce montujemy tą z wspomaganiem i jest ok.
Aaaa jeszcze musimy zmienić obudowę pod kierownicą ponieważ każda kolumna we wspomaganiem ma regulację kierownicy taki "bonus od producenta lol" więc musi być otwór na dźwignię.
Co do szczegółów pytajcie, postaram sie odpowiedzieć.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #17 : Czwartek, 28 Październik 2010, 21:29 »

ło super Uśmiech gratulacje Uśmiech

...jakich modyfikacji wymagała elektronika?? co trzeba było dołożyć ? rozumiem, że coś więcej niż tylko zasilanie silniczka elektrycznego wspomagania... ponieważ wspomaganie jest progresywne to chyba trzeba było jakies tam sygnały z kompa podpiąć tak?
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Lookie
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


C1r1


« Odpowiedz #18 : Piątek, 29 Październik 2010, 23:02 »

Jeżeli chodzi o elektronikę to jak wspomniałem zakładał to człowiek który się na tym zna, a ja mogę tylko powiedzieć to co wiem i co zdążyłem podglądnąć więc musi być kolumna z silnikiem wspomagania + moduł (kalkulator) sterujący. W moim  przypadku  największym problemem był brak wtyczek w module wychodzących do instalacji w samochodzie, nadmienię że standardowa instalacja nie ma żadnego wyjścia na wspomaganie więc trzeba wpinać pin po pinie a jest ich chyba ok 8 (zapytacie pewnie dlaczego nie kupiłem orginalnych wtyczek- bo ich poprostu nie ma, nie są dostępne! Nie sprzedaje się ich dlatego że są w orginalnych instalacjach w wyższych modelach a to cała wiązka i koszt duuuuuuuży, a  żaden sprzedający  nie ma zamiaru ucinać wtyczek nawet z używanej wiązki bo każdy chce sprzedać kompletną.
Teraz o drastycznym wpinaniu się wspomnianym pin po pinie do instalacji- wiem że na pewno trzeba się wpiąć do :
-wiązki zasilającej silnik wspomagania
-wiązki informującej o obrotach  silnika "oscyloskop" hmm??- nie wiem dokładnie ale tak to się chyba nazywa
-licznika "wspomaganie progresywne"
To wszystko co wiem, ale myślę że dobry elektronik powinien sobie poradzić- pewnie schemat będzie mile widziany.




,
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #19 : Sobota, 30 Październik 2010, 17:58 »

..w trojaczkach jest magistrala CAN Co?
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do góry
Drukuj
Skocz do: