Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 21   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Sprzęgło - usterki, diagnoza, naprawa, regulacja linki  (Przeczytany 545429 razy)
bedek
Użytkownik
*
Wiadomości: 12



« Odpowiedz #200 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 19:24 »

naciagiem linki regulujesz jedynie początek brania sprzęgła.
A czy da sie regulowac "skok" sprzegla - czyli na jakiej dlugosci skoku sprzeglo cakowicie zalaczy ?
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #201 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 19:48 »

naciagiem linki regulujesz jedynie początek brania sprzęgła.
A czy da sie regulowac "skok" sprzegla - czyli na jakiej dlugosci skoku sprzeglo cakowicie zalaczy ?

Nie- to wynika z proporcji dzwigni wycisku sprzęgła. W żadnym samochodzie sie tego nie reguluje. Użyteczny skok sprzęgła skraca się jeśli pęknie docisk o czym już pisałem.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #202 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 20:47 »

1. po pierwsze gośc CIe najzywczajniej okradł....takie ceny są możliwe tylo w ASO. Komplet do kupienia za 400 zł...robota max 300zł (bez rachunku oczywiście) także max 500 na fakture.

2. po drugie to jakiś baran, bo jak rzeczywiście można nie zauważyć linki podczas wymiany sprzegła..... lub po prostu z Ciebie chciał zrobić barana....

3. Po trzecie, tak, jest możliwość zmiany wyskości sprzęgła, ale z reguły wystarcza regulacja linki, czyli regulacja luzu sprzęgła (tzw skok jałowy pedału sprzęgła). Tutaj tutorial zmiany wyskości pedału (więcej info dodałem w tutku: http://c1aygo107.net/index.php?topic=9107.0  )





Także kolejność następująca:
- sprawdzasz wysokość  pedału (ma być ok 13-15cm nad podłogą. Jeśli jest inna, regulujesz ją śrubką przy pedale)
-regulacja linki, czyli luzu sprzęgła ....zrób to sam....wsadz tylko łapkę .....przekręć nakrętke przy skrzyni i tyle



  
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 22 Listopad 2012, 13:38 wysłane przez kaliope » Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #203 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 20:51 »

Kaliope,
Ale jak chcesz tą regulacją zwiększyć ruch roboczy pedału sprzegła? Możesz zmniejszyć albo zwiększyć luz jałowy pedału, poczatek brania naciagiem linki i ustawiniem pedału ale nic poza tym.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #204 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 21:10 »

dlatego pisałem, że tego się zasadniczo nie rusza.....chyba ze ktoś ma np dużo za nisko lub dużo za wysoko  pedał....i wtedy regulacja nie pomoże. Bo jeśli pedał bedzie bardzo wysoko tu sprzegło będzie brało juz w połowie ruchu pedała....a jak pedał będzie osadzony nisko....to operacja wysprzęglania się w ogóle nie powiedzie bo braknie dźwigni...chyba że zrobimy dziurę w podłodze, mylę się?  

Ale jak napisałem, jest przewidziana procedura regulacji wysokości pedału sprzęgła...bo kolega o nią pytał.  Czyli na szybkiego sprawdzić czy pedał jest około 16-17 cm ponad podłogą.
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 20 Listopad 2012, 21:43 wysłane przez kaliope » Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #205 : Wtorek, 20 Listopad 2012, 22:28 »

bedek a jakie sprzeglo ....jakiej firmy Ci zamontowal?Co?
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
bedek
Użytkownik
*
Wiadomości: 12



« Odpowiedz #206 : Środa, 21 Listopad 2012, 11:19 »

1. po pierwsze gośc CIe najzywczajniej okradł....takie ceny są możliwe tylo w ASO. Komplet do kupienia za 400 zł...robota max 300zł (bez rachunku oczywiście) także max 500 na fakture.

2. po drugie to jakiś baran, bo jak rzeczywiście można nie zauważyć linki podczas wymiany sprzegła..... lub po prostu z Ciebie chciał zrobić barana....

3. Po trzecie, tak, jest możliwość zmiany wyskości sprzęgła, ale z reguły wystarcza regulacja linki, czyli regulacja luzu sprzęgła. Tutaj tutorial zmiany wyskości pedału (więcej info dodałem w tutku: http://c1aygo107.net/index.php?topic=9107.0  )




Także kolejność następująca:
- sprawdzasz wysokość  pedału (ma być 16-17cm nad podłogą. Jeśli jest inna, regulujesz ją śrubką przy pedale)
-regulacja linki, czyli luzu sprzęgła ....zrób to sam....wsadz tylko łapkę .....przekręć nakrętke przy skrzyni i tyle



  

Super dzieki !

Prosze jeszcze o informacje z jakiej ksiazki jest ten skan - z checia ja sobie kupie !
« Ostatnia zmiana: Środa, 21 Listopad 2012, 18:42 wysłane przez kaliope » Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #207 : Środa, 21 Listopad 2012, 18:43 »

tego nie wiem....alt jest chyba servicebox peugeota......czyli instruktaż dla ASO
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #208 : Czwartek, 22 Listopad 2012, 01:25 »

to ja CI mówię, że nie Uśmiech W dziale dla klubowiczów masz ten schemat napraw, prosto z SB... sami zobaczcie jak wyglądają te z SB.
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #209 : Czwartek, 22 Listopad 2012, 13:39 »

oooo.....racja......dobrze, że napisałem 'chyba' , więc to pewnie będzie instruktaż dla ASO Toyota

ps , aż zacząłem porównywać te dwa instruktaże, i jest zgoda co do prawidłowej wysokości pedału sprzęgła od podłogi, czyli od 13.5 do 14.5 cm

Natomiast niestety jest różnica co do skoku jałowego pedału sprzęgła. Według tego po angielsku jest to od 13 do 23 mm, a według serviceboxa Peugeota jest to 18 do 28 mm. Dla wyjaśnienia jeszcze raz napiszę, że przez skok jałowy sprzęgła rozumiemy dystans miedzy górnym położeniem pedału a momentem kiedy czujemy pierwszy opór podczas naciskania sprzęgła. Doskonale to pokazuje ten filmik z mitsubishi : http://www.youtube.com/watch?v=W_IMwEWA9mU  

I właśnie ten skok reguluję się kręcąc nakrętka na lince sprzęgła, co opisuje tutek: http://c1aygo107.net/index.php?topic=9107.msg39595#msg39595
« Ostatnia zmiana: Sobota, 24 Listopad 2012, 14:04 wysłane przez kaliope » Zapisane

avic
Użytkownik
*
Wiadomości: 44


« Odpowiedz #210 : Sobota, 24 Listopad 2012, 15:53 »

Pacjent: Pug 107 2006r
Przebieg 100% autentyczny: 29000km, niestety ruch wyłącznie wielkomiejski.

Podczas zakupów wszystko ok, samochód pracował poprawnie.
Dziś: ślizganie sprzęgła na każdym biegu, oraz dźwięk jak to określiła moja wybranka: warczenia.

Raczej nie przypaliła sprzęgła, bo nie miała wcześniej okazji Uśmiech Czy jest możliwe, żeby sprzęgło się "spaliło" od tak, z dnia na dzień?
Czy może to być kwestia regulacji linki? Sprzęgło brało bardzo z góry.

btw: pytanie teoretyczne, dostęp do samochodu będę miał za 2 dni, tak sprawdziłbym sam Uśmiech
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #211 : Sobota, 24 Listopad 2012, 23:43 »

warczenie .....hmmm to raczej docisk tak jak u mnie i 99% przypadkow .....a jak cos tam warczy to znaczy ze regulacja linka nic nie da  Smutny bo cos sie tam rozsypalo
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
avic
Użytkownik
*
Wiadomości: 44


« Odpowiedz #212 : Środa, 28 Listopad 2012, 15:55 »

Spalona tarcza. Tak orzekł mechanik. Dałbym sobie jednak rękę uciąć, że jak ja jechałem tym samochodem tydzień temu było wszystko ok, a potem samochód stał.. Ale i tak wyszedł z tego jeden wielki kwas, bo "mechanik" wcisnął sprzęgło za....1090zł + 350zł za robociznę. Wmówił nieświadomej teściowej, że to oryginał toyoty i taki tam, a wsadził zwykłego LUKa. Krew mnie zalewa, że zamiast założyć exedy za 400zł kpl tak ją naciągnął.. Na tym się pewnie współpraca z tym panem zakończy..
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #213 : Środa, 28 Listopad 2012, 17:56 »

torchę sie nie dziwie bo mechanicy nie siedzą na alle i nie wiedzą po ile chodzą takie rzeczy bez tysiąca pośredników....a jak zadzownisz do normalnego sklepu to własnie w katalogach od razu szukaja LUKa bo 90% volswagenów, opli, fordów, fiatów itd na tym jeździ i to sie sprzedaje najlepiej. .... a LUK ma bardzo wyskoką cenę dla toyoty. Także trzeba samemu kupić....i szukać taniego a dobrego mechanika bo za 250 spokojnie znajdziesz.....
Zapisane

DoooH
Użytkownik
*
Wiadomości: 52



« Odpowiedz #214 : Sobota, 19 Styczeń 2013, 15:02 »

Panowie (i panie? ;] ) odbiję trochę od wątku tematu.
Po jakim przebiegu wam siadało sprzęgło? Bo coś czuję że muszę do niego zajrzeć. Ja mam ujechane 25,5 k km. Czy to już czas?
Autkiem jeździł stary dziadek - pierwszy właściciel. To może mieć znaczenie.

Pozdrawiam
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #215 : Sobota, 19 Styczeń 2013, 16:00 »

to nie jest stricte kwestia sprzęgła, tylko docisku, czyli tarczy dociskowej. Zrobili z felernego materiału i pękają blaszki trzymające okładzinę cierną. Fotki są na drugiej stronie tego wątku. Także nie wiadomo komu strzelą te blaszki a komu nie .....no i nie wiadomo komu szybciej. Można oczywiście wysunąć chyba słuszny wniosek, że im więcej fura jeździ po mieście...tym szybciej blaszki strzelą. Moj jeździł i jeździ  tylko po mieście, na razie 40k km i spokój. Ale w garażu już czeka cały komplet.  Zresztą problem tych blaszek wyjaśniłem tutaj: http://c1aygo107.net/index.php?topic=9187.0
« Ostatnia zmiana: Sobota, 19 Styczeń 2013, 17:13 wysłane przez kaliope » Zapisane

dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #216 : Poniedziałek, 21 Styczeń 2013, 13:58 »

A ja wczoraj pojechalem biedronka zony na przejazdzke po lody do lodziarni i stwierdzilem ze sprzeglo sie zaczyna slizgac. Nie zeby bylo tragicznie, ale jest zle bo trzeba umiejetnie dodawac gazu jak automat zmieni bieg czyli nie od razu gazu tylko delikatnie a potem mocniej cisnac, mowilem to zonce tyle razy ale mimo tego sprzeglo bedze musialo zostac wymienione niedlugo. Moze wytrzyma do jakis cieplejszych dni ...
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
niski
Posiadacz
**
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #217 : Czwartek, 11 Kwiecień 2013, 18:27 »

Hej, dziś na światłach C1 odmówiła mi posłuszeństwa przy wpinaniu biegu dokładniej jedynki, a sprzęgło się zrobiło twardsze i takie dość tępe :/ i biegi w ogóle nie chciały wchodzić nawet na siłę :/ obstawiam na 100% coś ze sprzęgłem ponieważ na zgaszonym silniku biegi wchodzą normalnie. Właśnie przeczytałem na forum że te auta maja wadę fabryczną, czyli jak rozumiem sprzęgło do wymiany i jest to normalne i nie ma się czym przejmować. Przebieg około 60tys. Teraz pytanie jakie sprzęgło kupić? Polecilibyście byście sprzęgło AISIN? Rozmawiałem z kumplem z TOYOTY że na pierwszy montaż szły sprzęgła LUK lub AISIN? Jest spora różnica w cenie warto zainwestować w luka czy aisin wystarczy? Jak jest z wymiana sprzęgła w C1, standardowo jak w każdym aucie czy są jakieś tematy o których trzeba wiedzieć?
Z góry dzięki za pomoc.
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 11 Kwiecień 2013, 18:41 wysłane przez niski » Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #218 : Czwartek, 11 Kwiecień 2013, 19:15 »

niski sprawa taka 60tys to i tam wiele .... na odpalonym silniku biegi nie wchodza bo sprzeglo nie wysprzegla i tarcza sie slizga pewnie docisk ...... wymiana standardowa aku i podstawa wypad poloski wypad sworznie wymontowac z piasty czy tam zwrotnicy i skrzynia na ziemie ..... to tak w skrocie  lol
ps co wybrac za sprzeglo hmmm to zalezy ile kto ma kasy kilku z nas w tym ja postawilo na EXEDY a z tego co wiem to valeo ma obcy w dobrej cenie
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
niski
Posiadacz
**
Wiadomości: 125



« Odpowiedz #219 : Czwartek, 11 Kwiecień 2013, 21:47 »

Bobas dzięki za odpowiedz. A powiedzcie mi jak to jest z dobraniem sprzęgła bo ponoć jest kilka typów i ciężko dobrać.
Czy to sprzęgło większe 190mm bez problemu pasuje czy trzeba coś przerabiać?
Zapisane

Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 21   Do góry
Drukuj
Skocz do: