Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 21   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Sprzęgło - usterki, diagnoza, naprawa, regulacja linki  (Przeczytany 435192 razy)
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #280 : Wtorek, 15 Kwiecień 2014, 22:46 »

to u mnie sie chyba zatarło lub zaciera to jak wciskam sprzegło to czuć takie mrowienie na pedale ....
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #281 : Wtorek, 15 Kwiecień 2014, 23:03 »

Witam! jestem swieżo po wymianie nie wiarygodne przebieg 47 tys  padło po regulacji ale przedtem ślizgało się .Wnioski : było LUK by Toyota więc chyba oryginał pękły dwie z trzech blaszek od docisku (nie mylić ze słoneczkiem) dzwięk klapotania przy wyciśnięciu .Wymieniłem na Valeo i tu zaskoczenie blaszki składają się z trzech na jedną więc jest mocniej .Drugie zdziwienie to siła nacisku na pedał sprzęgła zmieniła się o 100% teraz jest piórko .Jeszcze jedna dziwna sprawa to średnica docisku 190 a tarczy 180 ale taki był kompletny zestaw nie wiem czy są inne opcje.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #282 : Środa, 16 Kwiecień 2014, 00:01 »

to dziwne bo moja tarcza i docisk miały po 190mm
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #283 : Środa, 16 Kwiecień 2014, 07:47 »

w tym wątku wkleiłem rozmiary tarcz, i manuale miały 181mm, automaty 190mm, a diesle 200mm

http://c1aygo107.net/index.php?topic=9187.0
« Ostatnia zmiana: Środa, 16 Kwiecień 2014, 07:50 wysłane przez kaliope » Zapisane

aroborat
Użytkownik
*
Wiadomości: 8



« Odpowiedz #284 : Poniedziałek, 16 Czerwiec 2014, 18:47 »

WItam, w moim 107 dzisiaj padło sprzęgło, przebieg 70 300 km, rok prod 2008, autko juz jest u mechanika, zamowilem exedy tyk 2227 i ma byc zrobione na jutro. Objawy jak juz wczesniej pisało, ciezkie przelaczanie biegów oraz metaliczny klekot przy wcisniętym sprzęgle. Jak dostane stare sprzęgło to wrzuce foty.
Zapisane
hojnorek
Użytkownik
*
Wiadomości: 23


« Odpowiedz #285 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 10:05 »

heh. co możne być przyczyna że pedał sprzęgła stał się straszniej twardy? tak do połowy wchodzi jeszcze dość sensownie a dalej trzeba bardzo dużo siły (żona nie daje rady).
co sprawdzić zanim zabiorę się za wymianę sprzęgła i docisku?
Zapisane
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #286 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 10:15 »

a jak do delikatnie wciskasz to czujesz wibracje?
Zapisane

hojnorek
Użytkownik
*
Wiadomości: 23


« Odpowiedz #287 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 10:26 »

nie zwróciłem uwagi więc jeśli są to bardzo delikatne. sprawdzę jeszcze
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #288 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 13:25 »

jeśli linka jest ok, to nic innego poza strzelonym łożyskiem oporowym lub tarczą dociskową nie może być.
Zapisane

hojnorek
Użytkownik
*
Wiadomości: 23


« Odpowiedz #289 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 13:28 »

ok. rozumiem żeby raczej nie jeździć tylko biegusiem do mechaniora??
Zapisane
aroborat
Użytkownik
*
Wiadomości: 8



« Odpowiedz #290 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 18:55 »

witam, jak już wyżej pisałem dzisiaj wymieniłem sprzęgło na Exedy tyk2227, na oryginale LUK-a (co normalne w tych modelach) pękły 2 z 3 blaszek łączących okładzinę  z obudową docisku. Po wymianie samochód jeździ bez zastrzeżeń, biegi chodzą bardzo lekko jak w maśle, jednak sprzęgło jest bardzo miękkie, przy wciskaniu pedału praktycznie nie czuć żadnego oporu, poza tym bierze bardzo nisko. Wiadomo ze ostatnią kwestie można załatwić regulacją, ale czy u Was po wymianie  sprzęgło tez chodziło bardzo bardzo lekko? Być może moja noga jest przyzwyczajona do starego sprzęgła ale brak oporu przy wciskaniu pedału sprzęgła na zgaszonym silniku jest co najmniej dziwny. Jak u Was chodzą te sprzęgła po wymianie?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 18:57 wysłane przez aroborat » Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #291 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 20:34 »

przy wymianie sprzęgła smarujemy wałek po którym chodzi łożysko oporowe oraz tarcza sprzęgła. Sam ten zabieg zapewne dużo daje, bo właśnie pedał sprzęgła pcha to łożysko, które po smarowaniu chodzi jak po masełku. Natomiast przy starym sprzęgle smaru jest mało lub go już nie ma, zwłaszcza jak ktoś stoi na światłach na sprzęgle. Niestety bardzo dużo ludzi robi ten błąd bo szkoły jazdy uczą tak bez sensu.

Zobacz na tym fimiku jak to gośc robi. Co prawda to honda cicvic, ale w trojaczku jest identycznie. Oglądnij od ok. 4:50 do ok 7 min

https://www.youtube.com/watch?v=zeo_Rm0O3gs  
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 20:36 wysłane przez kaliope » Zapisane

aroborat
Użytkownik
*
Wiadomości: 8



« Odpowiedz #292 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 20:41 »

ok, dzięki za odpowiedz, rozumiem, że nie ma co się przejmować tylko jeździć Uśmiech a co do złego nawyku trzymania sprzęgła na światłach itp, to w pełni się z Tobą zgadzam, sam próbuje oduczyć tego moją dziewczynę:)
Zapisane
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #293 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 21:16 »

Kaliope nie wiem czy o to samo nam chodzi ale podczas montażu sprzęgła powtarzano mi 10 razy że nie należy smarować wałka na którym jest łożysko oporowe bo jest pokryte teflonem a tego nie wolno smarować.
Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #294 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 21:19 »

W każdym zestawie jest smar do smarowania wałka pod łożysko, także nie wiem skąd ta rozbieżność
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 21:22 wysłane przez kaliope » Zapisane

Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #295 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 22:05 »

Witam  to prawda że po wymianie czuć jak by pod pedałem nic nie było , zauważyłem też przy wymianie na valeo że blaszki łączące docisk składają się z trzech razem nitowanych a jak to wygląda w exedy? pytanie do aroborat-a
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 22:07 wysłane przez Jacwing » Zapisane
aroborat
Użytkownik
*
Wiadomości: 8



« Odpowiedz #296 : Wtorek, 17 Czerwiec 2014, 22:30 »

z tego co zauważyłem to na exedy jest tak jak na oryginale LUK-a, czyli pojedyncza blaszka
Zapisane
mivos
Użytkownik
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #297 : Niedziela, 20 Lipiec 2014, 21:55 »

Panowie, u mnie przy puszczaniu sprzęgła coś haczy, tzn słychać sam moment puszczania, powiedzmy jako takie klapnięcie.
Czy to może być tylko łożysko ślizgowe, czy ktoś może miał podobny objaw ?
Zapisane
hojnorek
Użytkownik
*
Wiadomości: 23


« Odpowiedz #298 : Sobota, 09 Sierpień 2014, 10:10 »

Panowie, czy przy wymianie sprzegla konieczny jest demontaz polosi i spuszczenie oleju ze skrzyni?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #299 : Sobota, 09 Sierpień 2014, 12:19 »

oczywiście, że tak. Jak inaczej ściągniesz skrzynie jeśli z jej dwóch boków wychodzą półosie? A jak wyciągniesz półoś, to olej by się wylał na ziemie, dlatego najpierw się spuszcza olej
Zapisane

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 21   Do góry
Drukuj
Skocz do: