Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 21   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Sprzęgło - usterki, diagnoza, naprawa, regulacja linki  (Przeczytany 520615 razy)
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #300 : Sobota, 09 Sierpień 2014, 13:22 »

Witam! ja wymieniająć sprzęgło rozpiełem półosie na manszetach wewnętrznych przegubów uważam to za leprze bo potem mogą wystąpić kompikacje tzn.przecieki na simmeringach ale jak kto woli.A i nie wymieniasz wtedy oleju.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 09 Sierpień 2014, 13:24 wysłane przez Jacwing » Zapisane
bogdanan
Klubowicz
*
Wiadomości: 63



« Odpowiedz #301 : Piątek, 12 Wrzesień 2014, 11:09 »

Przyszła pora na moje Aygo (żony), przebieg 94000.  kupiłem  kompletne sprzęgło Exedy tyk2227, pora na wymianę.
Zamierzam sam wymienić sprzęgło, oglądałem film  itp.
Czy jest osoba na naszym forum która podzieliłaby się doświadczeniem w powyższej sprawie?
Na co zwrócić uwagę, czy przy demontażu półosi warto wymienić uszczelniacze....
Przydałby się serwisowy  manual

pozdrawiam

 

   
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #302 : Piątek, 12 Wrzesień 2014, 12:22 »

który rocznik aygo ? ( padło od razu czy zaczyna się ślizgać ?)
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #303 : Piątek, 12 Wrzesień 2014, 13:24 »

powiem tak jesli chodzi o uszczelniacze półosi to lepiej wymienic bo po co robic sobie robote od nowa .....  ja zaczynałem robote od pod maski czyli aku wek podstawa aku chyba nawet bezpieczniki odkreciłem ..... potem rozrusznik .... podniosłem auto na podnosniku go góry i porozpinałem koncówki i sworznie i powyjmowałem oski ze skrzyni podstaiłem cos pod silnik wlazłem da drabine odkreciłem śruby co trzymaja skrzynie z silnikiem i znow pod auto tak poodkrecałem inne elemety znaczy sie łapy i poduszki od skrzyni i skrzynie na glebe i tyle w temacie   
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
bogdanan
Klubowicz
*
Wiadomości: 63



« Odpowiedz #304 : Piątek, 12 Wrzesień 2014, 14:14 »

który rocznik aygo ? ( padło od razu czy zaczyna się ślizgać ?)
rocznik 2007r. przebieg 94tys.  problemy z wrzuceniem wstecznego, 1,3 biegu  choć nie zawsze.
Na luzie piszczy chyba łożysko oporowe. Po wciśnięciu pedału sprzęgła hałas ustępuje.
Brak oznak ślizgania sprzęgła, stuków nie słychać, da się wyczuć wibracje przy cofaniu i też nie zawsze.
Więc pomyślałem że wymienię komplet
powiem tak jesli chodzi o uszczelniacze półosi to lepiej wymienic bo po co robic sobie robote od nowa ..... 
a pamiętasz nr katlogowe uszczelniaczy, czy potrzebne są jakieś specjalistyczne klucze.
Ściągnąłem z naszego forum manuala z momentami siły przy dokręcaniu skrzyni, jest też tam wskazana kolejność dokręcania.
Zastanawiam się co można jeszcze zrobić przy okazji?
W serwisie chcą ponad 1000zł, oprócz tego że zaoszczędzę trochę kasy to może czegoś się jeszcze nauczę :-)
dzięki za podpowiedzi



Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #305 : Piątek, 12 Wrzesień 2014, 15:25 »

Nm nie wiem wszystko na pałe ze tak powiem ale wszystko powinno dokrecac sie z głowa i na wyczucie bo z tego co pamietam jak dokrecałem kluczem pneumatycznym to przekreciłem gwint w mocowaniu łapie chyba od skrzyni ...... olej mozesz sobie wymienic przy okazji 
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
JoeBlack
Użytkownik
*
Wiadomości: 45


« Odpowiedz #306 : Sobota, 13 Wrzesień 2014, 09:08 »

wtrącę swoje trzy grosze. Nawet nie myśl o zaniedbaniu wymiany uszczelnienia pół osi, ja nie wymieniłem przy wymianie sprzęgła i ciekło mi najpierw z lewej a potem z prawej. Efekt ? 300 zł w plecy i kupę czasu stracone.
Zapisane
bogdanan
Klubowicz
*
Wiadomości: 63



« Odpowiedz #307 : Sobota, 13 Wrzesień 2014, 09:28 »

wtrącę swoje trzy grosze. Nawet nie myśl o zaniedbaniu wymiany uszczelnienia pół osi, ja nie wymieniłem przy wymianie sprzęgła i ciekło mi najpierw z lewej a potem z prawej. Efekt ? 300 zł w plecy i kupę czasu stracone.
Masz rację, dzięki

Proszę skorygujcie to co poniżej:
19026735B uszczelniacz półosi 34x54x9/15.5 TOYOTA Aygo prawa strona
19035127B uszczelniacz wałka skrzyni biegów 23x37x7  ?
19034041B uszczelniacz wałka atakującego 34x63x9/15,5 chyba lewa?
Zapisane
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #308 : Sobota, 13 Wrzesień 2014, 17:34 »

Witam! Pewno się naraże co niektórym ale cóż zapytam ! co się tak uparliście na wymianę tych uszczelniaczy ? przecież mozna rozpiać pólos na manszecie przegubu wewnętrznego i nie leżć do skrzyni !No chyba że lecą przed wymianą sprzęgła .Czy to takie ubezpieczenie bo moze kiedyś polecą czy jak ?
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #309 : Niedziela, 14 Wrzesień 2014, 15:15 »



Proszę skorygujcie to co poniżej:
19026735B uszczelniacz półosi 34x54x9/15.5 TOYOTA Aygo prawa strona
19035127B uszczelniacz wałka skrzyni biegów 23x37x7  ?
19034041B uszczelniacz wałka atakującego 34x63x9/15,5 chyba lewa?

być może to dobre numery, ale właśnie dla toyty jest dużo numerów, bo pasują do większości toyot a dla każdego modelu mają inne numery, stąd pomieszanie z poplątaniem. Stąd łatwiej szukać po numerach puga i cytryny bo tu są tylko jedne numery na każdą stronę i do tego te same dla 1.0 i dla 1.4 HDI

tutaj dawałem numery: http://c1aygo107.net/index.php?topic=9679.msg47077#msg47077

 
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #310 : Poniedziałek, 15 Wrzesień 2014, 11:06 »

Witam! Pewno się naraże co niektórym ale cóż zapytam ! co się tak uparliście na wymianę tych uszczelniaczy ? przecież mozna rozpiać pólos na manszecie przegubu wewnętrznego i nie leżć do skrzyni !No chyba że lecą przed wymianą sprzęgła .Czy to takie ubezpieczenie bo moze kiedyś polecą czy jak ?
Uszczelniacze kosztują grosze i są na wierzchu przy wymianie sprzęgła. Po co robić sobie dodatkowy kłopot i  ryzykować jazdę bez oleju w skrzyni biegów?
Zapisane
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #311 : Poniedziałek, 15 Wrzesień 2014, 16:26 »

No cóż widzę że się nie rozumiemy chodziło o to żeby nie wyjmować półosi ze skrzyni a zatem nie ingerować w skrzynie i olej ,a idąc tropem takiego wymieniania na zapas to i wentylnice przy każdej wymianie opon też by należało wymienić .Ale jak kto lubi.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #312 : Poniedziałek, 15 Wrzesień 2014, 16:47 »

no ale jesli ma przebieg 100tys naprzykład i wymienia sprzegło to nie zaszkodzi wymienic uszczelniacze bo przebieg jest juz znaczny i warto dmufffać na zimne
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #313 : Poniedziałek, 15 Wrzesień 2014, 22:19 »

u mnie się coś dziwnego dzieje ze sprzęgłem na luzie coś "cyka" tak jak by wziąć kapsel od puszki i uderzać o inny metal, po naciśnięciu sprzęgła przestaje. Puszę i od nowa, jedynie na rozgrzanym silniku. postaram sie nagrać ten odgłos bo sprzęgło wymieniałem z 10.000 km temu Smutny
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #314 : Wtorek, 16 Wrzesień 2014, 09:58 »

No cóż widzę że się nie rozumiemy chodziło o to żeby nie wyjmować półosi ze skrzyni a zatem nie ingerować w skrzynie i olej ,a idąc tropem takiego wymieniania na zapas to i wentylnice przy każdej wymianie opon też by należało wymienić .Ale jak kto lubi.
Pewnie, ze można i tak tylko, że przy takim podejściu do sprawy należałoby bardzo uważać żeby się przeguby nie pobrudziły i półosie nie wysunęły, bo po wysunięciu półosi olej trzeba zmienić, simering wymienić i jeszcze w kanale posprzątać;-)
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #315 : Wtorek, 16 Wrzesień 2014, 12:15 »

tak i dzwigaj jeszcze to wszystko ..... i wkur..... sie nie potrzebnie i takie tam  Łohoho
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
bogdanan
Klubowicz
*
Wiadomości: 63



« Odpowiedz #316 : Wtorek, 16 Wrzesień 2014, 17:51 »

No cóż widzę że się nie rozumiemy chodziło o to żeby nie wyjmować półosi ze skrzyni a zatem nie ingerować w skrzynie i olej ,a idąc tropem takiego wymieniania na zapas to i wentylnice przy każdej wymianie opon też by należało wymienić .Ale jak kto lubi.
Za przeguby wolę się nie brać, prościej jest chyba wysunąć półoś i wymienić uszczelniacz (kilkanaście  zł) niż rozpinać przegub (zdejmować osłonę). Olej i tak mam zamiar wymienić (94 tys. przebiegu).
Przy okazji wyczyszczę, pomaluję co się da.... :-)
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #317 : Wtorek, 16 Wrzesień 2014, 21:18 »

no 94tys to akurat pora na uszczelniacze od półosi
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
bogdanan
Klubowicz
*
Wiadomości: 63



« Odpowiedz #318 : Wtorek, 11 Listopad 2014, 22:14 »

Właśnie wymieniłem sprzęgło kompletne :-) łącznie z uszczelniaczami

Ale coś spieprzyłem :-(

Świeci się kontrolka silnika, rozrusznik nie chce kręcić i nie wiem gdzie podłączyć kabel który wychodzi z minusa akumulatora(drugi minus podpięty jest do karoserii?!

Macie jakieś pomysły?

stare sprzęgło trzymało się na 1 blaszce
:-(
Zapisane
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #319 : Wtorek, 11 Listopad 2014, 22:57 »

Jeden przewód minusa idzie na kielich amortyzatora do karoserii a drugi do skrzyni biegów od przodu patrząc  :)Pomogłem?
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 11 Listopad 2014, 22:58 wysłane przez Jacwing » Zapisane
Strony: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 21   Do góry
Drukuj
Skocz do: