Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 18 19 [20] 21   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Sprzęgło - usterki, diagnoza, naprawa, regulacja linki  (Przeczytany 438320 razy)
Tomai
Użytkownik
*
Wiadomości: 15


« Odpowiedz #380 : Sobota, 03 Październik 2015, 23:59 »

Witam też jestem użytkownikiem 107 :} Rocznik 2008 przebieg 49 Kkm. Wczoraj wieczorem odpalam samochód wysprzęglam i słysze jak by ktoś dwie puszki po piwie wrzucił mi do miejsca na skrzynie i sprzęgło. Dźwięk przy wciśniętym sprzęgle przypominał hurgotanie lekkie tarcie metalu o  metal. Na półsprzęgle dźwięk ten zanikiał. Wsteczny zgrzytał strasznie a biegi wchodziły jak w traktorze albo i gorzej. Każdy bieg musiałem wbić nawet nie wrzucić manewrując przez chwile.  Wsteczny mogłem wrzucić tylko przy wyłączonym silniku. Zmiana sprzęgła Valeo polecacie ? Czy macie może jakieś inne typy tak do 400zł.


Pozdrawiam forumowiczów. Dzieńdobry

Za 400 kupiłem Exedy (Japan) chodzi jak złoto  Uśmiech
Zapisane
zorba12
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #381 : Wtorek, 01 Marzec 2016, 23:04 »

Cześć, jestem mam nową Aygo rocznik 2015 manualna skrzynia biegów. Przywitałem się w wątku powitań :-)

Przejrzałem zawartość forum ale nie znalazłem i mam pytanie do forumowiczów. Przy zmianie biegu na 1 i 2 po odpuszczeniu sprzęgła dobiega taki lekki stuk. Trochę mnie to irytuje. Proszę o radę czy to jest "normalne" czy powinienem jechać z tym do serwisu. Auto ma 850 km przebiegu.

Zapisane
Kawasaki
Użytkownik
*
Wiadomości: 10


« Odpowiedz #382 : Czwartek, 03 Marzec 2016, 12:37 »

To nie jest normalne, jedź do serwisu.
Zapisane
zorba12
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #383 : Piątek, 04 Marzec 2016, 09:08 »

ok, dziękuję za odpowiedź, tak zrobię!
Zapisane
zorba12
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #384 : Sobota, 09 Kwiecień 2016, 21:26 »

Byłem serwisie, powiedzieli, że ten typ tak ma :-(
Zapisane
Michal_Kamilka
Newbie
*
Wiadomości: 1


.
« Odpowiedz #385 : Sobota, 16 Kwiecień 2016, 10:16 »

Tylko chcialem zostawic info dla przyszlych czytajacych, iz okazalo sie, ze mamy podobno sprzeglo do wymiany. Po dwoch latach w automatic'u? Szok Whow.

Pikanie podobno ma swiadczyc o tym, ze sprzeglo ma jakas usterke, o ktorej wlasnie owe pikanie daje znac



Witam
Mam pytanie odnośnie tego wątku. Trochę dawno był on poruszany ale może koledzy pomogą.

Mam ten sam problem co opisano w tym wątku. Byłem w serwisie Toyota, stwierdzili że jest usterka i wykonali kalibrację, ale po tej operacji problem dalej występuje. Nic mi nie powiedzieli że sprzęgło do wymiany tylko oddali kluczyki i powiedzieli do widzenia.

Zatem, czy to aby na pewno już jest sprzęgło do wymiany? Czy koledze opisującemu problem w tym wątku pomogła wymiana sprzęgła?
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 17 Kwiecień 2016, 09:54 wysłane przez kaliope » Zapisane
zorba12
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #386 : Sobota, 23 Kwiecień 2016, 19:17 »

Byłem serwisie, powiedzieli, że ten typ tak ma :-(


Dodam tylko, że powiedzieli, ze to są jakieś naturalne luzy. Ciekawe co to może być zastanawiam się czy to nie jest luz na półosi...
Zapisane
Ayin
Newbie
*
Wiadomości: 4


« Odpowiedz #387 : Poniedziałek, 25 Kwiecień 2016, 09:57 »

Hej. Mam ten sam problem który wyżej opisał zorba12 przy czym u mnie zaczęło od stukania przy skręcie, wymieniłem więc prawy przegub zewnętrzny i to częste stukanie przy skręcaniu już się nie pojawia. Zostało właśnie to przy biegach 1 i 2, lekki stuk przy ruszeniu czy zmianie na wyższy. Mój mechanik wskazał na luz tego mechanizmu do którego wchodzą półośki (zapomniałem nazwy), ale zauważyłem też że to jest częstsze przy zimnym układzie, praktycznie cały czas robię trasy 140km na raz i po zagrzaniu się, nie jest to słyszalne już. W pierwszym tygodniu maja będę zajmował się tą kwestią aby precyzyjnie zlokalizować problem. Pozdrawiam
Zapisane
avic
Użytkownik
*
Wiadomości: 44


« Odpowiedz #388 : Poniedziałek, 25 Kwiecień 2016, 11:00 »

Pozwolę sobie wypowiedzieć się w temacie "sprzęgłowym", może komuś coś to pomoże.
Kiedyś opisywałem na forum swoje sprzęgłowe przeboje pod tytułem wymiana sprzęgła po 15kkm od założenia nowego. W każdym razie, razem z wymianą sprzęgła, fachman tak naprężył linkę, że przy pierwszym wciśnięciu sprzęgła..się wzięła i urwała. Założył potem jakiś zamiennik, coś tam podregulował, ale sprzęgło chodziło max twardo i brało absolutnie po sam koniec. Co prawda biegi w miarę wchodziły i wsteczny nie zgrzytał, ale autem jeździło się średnio.  Po pewnym czasie wraz z wciśnięciem pedału sprzęgła zaczął dobywać się spod kierownicy pisk. Dźwięk tarcia metalu o metal. Auto jeździło tak przez pewien czas, po czym pewnego poranka - trach! i poszła linka sprzęgła.

W każdym razie:
1) Wymiana linki sprzęgła, jeżeli się tego nie robiło nigdy to robota na max godzinę - pewnie za drugim razem zrobiłbym to i w 20 minut a jedynymi trudnościami są założenie końcówki linki na dźwignię przy pedale - co robi się po omacku, jeżeli nie chce się zrzucać plastików pod kierą, oraz druga, względna, trudność - naciągnięcie łapy sprzęgła samemu jest praktycznie niewykonalne. Ale z pomocą drugiej osoby i kawałka drewienka - do zrobienia w parę sekund.

2) Wraz z wymianą urwanej linki... auto odzyskało fabryczne sprzęgło. Chodzi leciutko i przyjemnie. Pierwsza nakrętka na lince wyregulowana tak jak na urwanej, a krzyżak na końcu ustawiany na oko. Sprzęgło nie ciągnie, bierze w połowie, przy strzale ze sprzęgła gumę może smażyć. Ze wstecznym też bez większych problemów.

Jeżeli więc macie problem z twardym sprzęgłem, piskiem itp - zorientujcie się, czy aby na pewno macie oryginalną linkę. Zamienniki różnią się od ori i długością (o parę cm) i punktami mocowania do obejm na grodzi, które są w innych miejscach.
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
hoolio
Użytkownik
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #389 : Piątek, 22 Lipiec 2016, 19:06 »

Panowie, padło mi sprzęgło w automacie. Czy to prawda że pasuje każde sprzegło , nawet od manuala? Tak napisał jeden gość na angielskim forum.
Prosze o porade bo ceny rożnią sie znacznie miedzy manualem i automatem i teraz nie wiem czy to nie jest przypadkiem nabijanie ludzi w butelke. róznica jaka widac gołym okiem to brak dwóch sprezynek w tarczy sprzęgłowej.
Manual ma 4 sprężynki.

Mam auto z 2009 roku. silnik 1.0.
Zapisane

Peugeot 107, 1.0 Semi Automatic
Robertmodelarz
Użytkownik
*
Wiadomości: 58



« Odpowiedz #390 : Niedziela, 13 Listopad 2016, 21:10 »

I stało się!!!! Przy przebiegu 36 800 km zaczęła mocno haczyć jedynka, potem dwójka grzechotał wsteczny. Potem jakieś metaliczne odgłosy i stuki. Wstępna diagnoza zaprzyjaźnionego mechanika  mechaniora (ASO FORD) -standardowo po objawach stwierdził, że padło sprzęgło.  Zamówiłem już Exedy (308 zł) wahałem się czy nie kupić Valeo (311zł) i do tego kupiłem uszczelniacz (40zł) + robota 300. W środę wstawiam truchło (rok 2006) na warsztat.  Zobaczymy jak C1 dostanie nowe życie w postaci nowego sprzęgła. Napiszę jak odbiorę pojazd z warsztatu.
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 13 Listopad 2016, 21:13 wysłane przez Robertmodelarz » Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #391 : Niedziela, 13 Listopad 2016, 23:34 »

bedzie git !!!  lol lol OK OK
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Robertmodelarz
Użytkownik
*
Wiadomości: 58



« Odpowiedz #392 : Poniedziałek, 21 Listopad 2016, 22:00 »

Odebrałem dziś C1 od mechanika z wymienionym sprzęgłem, chodzi jak nowa- przy okazji wymieniłem uszczelniacz wałka. Uszczelniaczy półosi nie wymieniłem- były ok. Koszt tak jak pisałem części + robota 640 zł. Czas ok. 2 godzin.
Zapisane
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #393 : Poniedziałek, 21 Listopad 2016, 23:21 »

Że niby wymiana sprzęgła 2 godziny ,czy dobrze rozumiem?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 21 Listopad 2016, 23:23 wysłane przez Jacwing » Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #394 : Poniedziałek, 21 Listopad 2016, 23:34 »

w dwie godziny to chyba rozebrał i zamontował  sprzegło ??
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #395 : Wtorek, 22 Listopad 2016, 07:20 »

Uszczelniacz wałka rozrządu przeciekał?
Zapisane

Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #396 : Wtorek, 22 Listopad 2016, 22:34 »

Raczej chodziło mu o wałek sprzęgłowy ale dalej pozostaje zagadka 2 godzin...
Zapisane
Robertmodelarz
Użytkownik
*
Wiadomości: 58



« Odpowiedz #397 : Piątek, 25 Listopad 2016, 17:59 »

Majster z pomocnikiem pracuje w ASO Peugeot na Radzymińskiej tam naprawiają 107 na codzień - wcześniej znajomi robili u niego 107 i Aygo pełen profesjonalizm zero amatorszczyzny. Polecam: adres Warszawa Trakt Lubelski 302. Tam mają swój niezależny warsztat specjalizacja oczywiście Peugeot.
Zapisane
Jacwing
Użytkownik
*
Wiadomości: 95


« Odpowiedz #398 : Piątek, 25 Listopad 2016, 18:36 »

Robert czy możesz jasno bez owijania odpowiedzieć że wymiana sprzęgła  trwała 120 minut tj.2 godziny. Pobudka!
« Ostatnia zmiana: Piątek, 25 Listopad 2016, 18:37 wysłane przez Jacwing » Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #399 : Piątek, 25 Listopad 2016, 20:35 »

powiem tak kolega co pracuje w fordzie ... wymienia sprzegło w focusie 2 bez napinki i to sam w 2,5 godziny wiec jesli w dwie osoby i robia to codziennie to jest mozliwe !!
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21   Do góry
Drukuj
Skocz do: