Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 21   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Sprzęgło - usterki, diagnoza, naprawa, regulacja linki  (Przeczytany 517719 razy)
kamil263
Użytkownik
*
Wiadomości: 45


« Odpowiedz #40 : Czwartek, 18 Marzec 2010, 10:55 »

czy ktoś próbował sam wyregulować sprzęgło i wie gdzie się znajduje ta regulacja i jak to się robi u mnie objaw jest taki że sprzęgło bierze dopiero pod sam koniec poza tym wszystko ok biegi wchodzą płynnie nic nie haczy.
Zapisane
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #41 : Czwartek, 18 Marzec 2010, 14:19 »

a to jest auto z salonu?
być może masz już przypalone sprzęgło.
Zapisane

107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #42 : Czwartek, 18 Marzec 2010, 22:04 »

nie w tym temacie nie pomoge, wiem ze jest regulacja ale nie wiem gdzie nie interesowalem sie bo moj mechanik zawsze mi wszystko ladnie ustawi. tak wiec tym razem maly odpada Smutny


edit: Regulacja linki sprzęgła w tym temacie troche później kaliope
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25 Październik 2012, 20:53 wysłane przez kaliope » Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
iai
Użytkownik
*
Wiadomości: 16


« Odpowiedz #43 : Poniedziałek, 12 Kwiecień 2010, 23:14 »

moja historia sprzęgłowa wyglądała tak,

mroźny grudzień, wsiadłam włączyłam silnik.... i wysiadłam go aygonka trochę odśnieży... i na luzie spoko, wsiadam do samochodu... wciskam sprzęgło... i słyszę, taki specyficzny stukot... (dość szybki) tu.tu.tu.tu.... puszczam sprzęgło... cisza... wciskam sprzęgło tukot... na biegu na luzie... na sprzęgle tukot...

obdzwoniłam wszystkim i wszyscy mówili to samo poczekaj niech sie zagrzeje.. przejdzie mu... czekałam i czekałam.. nic lepiej.. a przede mną wyprawa na 50km za miasto...
jak juz przestałam płakać... Uśmiech podjechałam na parking gdzie jacyś panowie odpalali sobie wzajemnie samochody i jeden przemiły poproszony o rade... a chyba się znał... powiedział złowrogo: =ŁOŻYSKO OPOROWE= proszę pani... (dowiedziałam się że w sumie to mogę na tym jeździć... ale będzie tylko gorzej... i żeby raczej nie przesadzałam)
pojechałam jeszcze do fachowców... Toyoty Bielany, z płaczem uprosiłam pana z serwisu, który wyszedł do mnie na parking i potwierdził łożysko oporowe... do wymiany... ale powiedzieli ze to w całości sprzęgło wymieniają... wycenili mi to ( na zamówienie) na kwotę w promocji na robociznę na jakie nie pamiętam juz 1800 pln... czy cos....
po przejechaniu około 100km na takim sprzęgle zaczęły mi ciężko wchodzić biegi.. musiała podwójnie wysprzeglać... ale i to juz później nie pomagało...
aż w końcu odstawiłam samochód do kolegi... i zaczęłam poszukiwania sprzęgła oryginalnego, zamiennika… regeneracji etc… w między czasie mój tata wymontował sprzęgło… i się okazało że do wymiany jest tylko docisk… bo pękła w nim taka blaszka trzymająca jedna z trzech… nie pamiętam jak to się nazywa…
1.   regeneracja – mój tata objeździł z tym dociskiem cala warszawę… na Żeraniu powiedzieli ze się nie podejmują regenerować, to zrobili już raz taki docisk i dwa razy już koleś był na naprawie tzn gwarancyjnej…  ale na Żoliborzu koło ronda Radosława „babki” jest regeneracja i tam powiedzieli że mogą to zrobić i dadzą podwójnie gruba blaszkę i będzie ok… koszt regeneracji to chyba 200 pln max
2.   zamiennik… na allegro można znaleźć ale kolega doradził mi żebym nie kupowała takich części na allegro BO gdyby przyjechało.. nie daj boże coś innego… nie pasującego to zong… wiec zaczęłam obdzwaniać znajomych mechaników celem skorzystania i ich zniżek… i teraz najlepsze.. : ja sama w intercarsie dostałam niższą cenę niż znajomi  tam można było kupić tylko komplet za chyba 1000pln… inne sklepy… niponcars, japacars…etc (w którymś z nich kupiłam) kurde już nie pamiętam ale obdzwoniła całą warszawe… i w końcu na radzymińskiej (jak będzie potrzebowali to znajdę adres i nazwę tej firmy) mój tata pojechał tam z tym dociskiem i dobrali… i kupił w końcu komplet za 720 pln (trochę większy ten docisk… i te blaszki grubsze… ale pasuje, gra i chuczy..)
3.   oryginał… na zamówienie tylko ceny: docisk 700 pln, reszta nie pamiętam ale gdyby chcieć kupić komplet o około 1500 pln…

no mój tata z kolegą blacharzem… wymienili mi całość… (bo podobno lepiej jest wymienić całość…) koszt wymiany… garażowanie u kolegi blacharza, koszty dla taty na paliwo… razem tzw robocizna 230 pln
czyli razem materiał i robocizna 950 pln
ustawili mi to sprzęgło żeby brało troszkę wyżej i tak jest chyba lepiej... na początku… wydawało mi się że jakoś inaczej troszkę biegi wchodzą… ale się wszystko dotarło… i jest elegancko… a wyjęte łożysko, tarcza i docisk z opcja regeneracji leży i czeka gdyby miało się jeszcze kiedyś przydać…

problem: stukanie na wciśniętym sprzęgle…
rozwiązanie: jak to mówią fachowcy łożysko oporowe… po mojemu „docisk, tarcza”
moja sugestia: gdybyście mieli wymieniać najlepiej gdybyście zabrali uszkodzony docisk czy tam coś innego do dobrania zamiennika… 

zdjęcia:

tak wygląda prawidłowy docisk z tarczą



a tak wygląda mój pęknięty:







ech się rozpisałam… mam nadzieje że będzie to dla Was pomocne…

pozdrawiam anka

« Ostatnia zmiana: Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 16:24 wysłane przez 107KOMPRESOR » Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #44 : Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 14:19 »

moje pytanie brzmi, skoro wymienilas za 1800pln w serwisie to czemu tam nie pojechalas na "gwarancji" przeciez wymienili komplet i nie mialo sie to prawa rozwalic ??
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
iai
Użytkownik
*
Wiadomości: 16


« Odpowiedz #45 : Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 15:56 »

po 1. to było juz samochdó był juz po gwarancji...

po 2. jak usłyszałam cene to zrezygnowałam z naprawy w ASO... (znalazłam wydruki z ASO: same cześci łacznie to koszt 1.439,80 pln +robocizna, więc to chyba było nawet wiecej niź 1800 pln)

po 3. ja kupiłam cześci w (NIPPON CAR A. SKRYCKI ul. Radzymińska 221 Warszawa) za komplet za 755,25 pln + robocizna razem kosztowało to 950 pln

Panowie... padł mi docisk oryginalny... ASO powiedziało ze za dużo po mieście jeżdzę...

jak padnie... to się bedę zastanawiac czy robic w aso, regenerowac czy znowu włożyć zamienik...
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #46 : Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 16:13 »

spokojnie, spokojnie, cos nie doczytalem, myslalem ze robilas w ASO a potem padl po chwili docisk. u mnie z dociskiem nie bylo problemu, tylko lozysko padlo, ale ono wydawalo piski nie turkotalo. 755pln to dobra cena.






ps. wstawie zdjecia bedzie bardziej kolorowo Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 16:16 wysłane przez 107KOMPRESOR » Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
mat
Maniak
***
Wiadomości: 518



« Odpowiedz #47 : Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 21:47 »

To sprzęgło to naprawde słaby punkt Trojaczków, dość częsta usterka wiec trzeba obchodzic się delikatnie..
Zapisane

107 lift GT-line by Irmscher
Keep Driving FUN!
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #48 : Środa, 14 Kwiecień 2010, 10:15 »

To sprzęgło to naprawde słaby punkt Trojaczków, dość częsta usterka wiec trzeba obchodzic się delikatnie..

bo sprzeglem i skrzynia biegow trzeba umiec sie obchodzic Mrugnięcie a gaz wciskac jak juz sie sprzeglo pusci, tak miedzy nami mowiac, chociaz pewnie kazdy to wie.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
pietras
Klubowicz
*
Wiadomości: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #49 : Poniedziałek, 19 Kwiecień 2010, 12:43 »

a i tu się mylisz cookie Uśmiech.. fakt jest faktem że 755 to normalna cena za sprzęgło do trojaczka.. bo nie mówiąc oczywiście o ASO gdzie policzą ci horendalne pieniądze to jeśli mamy na myśli tylko części bez robocizny ceny wachają się od 550 do 950 zł w zależności od producenta

no chyba że masz na myśli jakąś używkę np z rozbitka..
Zapisane

Uśmiech
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #50 : Poniedziałek, 19 Kwiecień 2010, 16:22 »

Cookie, jasne ze ta cena nie jest normalna bo do GT tyle sprzeglo kompletne tyle kosztuje, jednak z drugiej strony jest to dobra cena bo w ASO jest x2 a zamiennik tanszy jest trudno znalesc. i tu pytanie do Pietrasa gdzie Ty widziales komplet za 550pln??
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #51 : Wtorek, 20 Kwiecień 2010, 07:30 »

Cookie, jasne ze ta cena nie jest normalna bo do GT tyle sprzeglo kompletne tyle kosztuje, jednak z drugiej strony jest to dobra cena bo w ASO jest x2 a zamiennik tanszy jest trudno znalesc. i tu pytanie do Pietrasa gdzie Ty widziales komplet za 550pln??
Ano własnie - sprzęgło do samochodu o 3 klasy drozszego jest w podobnej cenie albo i tańsze- i to dla mnie nie jest normalne.
To pewnie zasługa małej ilości trojaczków na drogach i w sumie krótkiej ich historii. W końcu najstarsze mają zaledwie 4 lata i nieliczne sztuki wymagaja wymiany sprzegła. Ciekaw jestem czy zestaw do trojaczków rózni sie czymś od tego stosowanego w yarisie. Mi ciagle chodzi po głowie podmian skrzynki na yarisowa bo jak dla mnie orginalana jest zbyt długa i nie do wykorzystania w naszych warunkach drogowych, a za granice sie trojaczkiem nie wybieram.
Zapisane
depro
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #52 : Piątek, 14 Styczeń 2011, 11:12 »

no i temat sprzęgła zakończony jak dla mnie Uśmiech  krótko mówiąc jestem po wymianie.

przy okazji wymiany okazało sie, że jest zakamuflowana (jak sam przyznał człowiek sie całe życie uczy i głupim umiera) regulacja mechaniczna której wcześniej nie było widać i Pan Olek (zaufany mechanik - odpowiedzialny za serwisowanie mojego padła) powiedział po dokonaniu pomiarów tarczy, że ubyło jej tylko 1mm i generalnie ma jeszcze chwile żywota i regulacją byśmy to załatwili jednak zdecydowałem sie włożyć nową tarcze tym bardziej,  że wszystko było rozpaprane. do tego doszedł nowy/stary docisk i nowe łożysko oporowe, poprzednie uległo destrukcji. sprzęgiełko teraz chodzi jak malowane Uśmiech i jest rozwiązanie na przyszłość w postaci regulacji.

podsumowując nie decydujcie sie pochopnie na nowe "sprzęgło"  najpierw sprawdzcie możliwość regulacji.

pozdrawiam
mały



Witam Serdecznie,

Kompresor 107 czy mógłbyś napisać trochę więcej o tym gdzie dokładnie szukać regulacji sprzęgła.
Obawiam sie, że poza ASO mogę mieć problem ze znalezieniem kogoś kto podejmie sie takiej regulacji.
No chyba że ktoś jest w stanie polecić mi jakiś dobry warsztat w Warszawie gdzie mogę bez obawy oddać samochód na taką regulację.

Pozdrawiam,
Depro
Zapisane
rofag
Newbie
*
Wiadomości: 2



« Odpowiedz #53 : Niedziela, 16 Styczeń 2011, 19:28 »

czy ktoś z Was wymieniał już sprzęgło w C1?
Mam 15szt C1 i w trzech wymienilem sprzegło - pierwsze po roku, drugie po 2 latach a trzecie po 1.5 (kazde w innym egezmplarzu)
Tarcza i docisk w kazdym wygladaja bardzo ladnie , natomiast łożysko oporowe (dociskające słoneczko) KAZDE ma pekniety uchwyt - jest pekniecie na zalamaniu. Generalnie lozysko pracuje przod/tyl ale zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest wina w/w lozyska.
Objawy sa zawsze takie same. Auto jezdzi, nic sie nie dzieje i nie wskazuje na zuzycie sprzegla.
Nagle przy odpaleniu samochodu nie chca wchodzic biegi - dopiero na zgaszonym silniki mozna wlaczyc bieg. Auto wtedy po uruchomieniu samo jedzie na wcisnietym biegu.
Czy ktos mial taka przygode ?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 17 Styczeń 2011, 00:02 wysłane przez rofag » Zapisane
321filip
Klubowicz
*
Wiadomości: 98



« Odpowiedz #54 : Poniedziałek, 17 Styczeń 2011, 01:10 »

!!! Rozwiązanie problemów ze sprzęgłem !!! :

Wymienić na większe (190mm zamiast 180mm) oraz z solidniejszym dociskiem.

Nr Toyoty:

Oryginał:
Tarcza    - 31250-0H010
Docisk    - 31210-0H010

Po modyfikacji:
Tarcza   - 31250-0D081
Docisk   - 31210-0D060

Łożysko pozostało bez zmian.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 17 Styczeń 2011, 01:32 wysłane przez 321filip » Zapisane
rofag
Newbie
*
Wiadomości: 2



« Odpowiedz #55 : Poniedziałek, 17 Styczeń 2011, 01:45 »

... montuje od YARISa
pytanie czy tak uszkodzone lozysko moze byc wada fabryczna
i czy mozee powodowac uszzkodzenie szprzegla - chociaz moim zdanie Tarcza i Docisk sa przyzwoite
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #56 : Poniedziałek, 17 Styczeń 2011, 09:06 »

...o dobra informacja że da się włożyć większe sprzęgło Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #57 : Poniedziałek, 17 Styczeń 2011, 23:50 »

Rofag, witam krajana -> czasami widuję Twoje auta na rogu Moniuszki i Piotrkowskiej Uśmiech

(nawet za awatar masz chyba foto z piotrkowskiej)

Sprzęgło wadą fabryczną nie jest, więc jeśli tylko zepsuje się podczas trwania gwarancji to powinno się naprawić  w ramach gwarancji. Jeśli nie to naprawa będzie płatna, ale w ASO Nordyński wykonamy takową usługę i na pewno będziesz zadowolony z warunków.
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 17 Styczeń 2011, 23:55 wysłane przez ArcherPAF » Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
edv
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #58 : Poniedziałek, 24 Styczeń 2011, 10:48 »

mnie w yarisie wymienili łożysko w ramach gwarancji, kręcili nosem ale powiedziałem żeby nie kombinowali... i wymienili, z nimi trzeba być stanowczym, jak nie chcą wymieniac niech uzasadnią na piśmie.

czy ktoś z Was wymieniał już sprzęgło w C1?
Mam 15szt C1 i w trzech wymienilem sprzegło - pierwsze po roku, drugie po 2 latach a trzecie po 1.5 (kazde w innym egezmplarzu)
Tarcza i docisk w kazdym wygladaja bardzo ladnie , natomiast łożysko oporowe (dociskające słoneczko) KAZDE ma pekniety uchwyt - jest pekniecie na zalamaniu. Generalnie lozysko pracuje przod/tyl ale zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest wina w/w lozyska.
Objawy sa zawsze takie same. Auto jezdzi, nic sie nie dzieje i nie wskazuje na zuzycie sprzegla.
Nagle przy odpaleniu samochodu nie chca wchodzic biegi - dopiero na zgaszonym silniki mozna wlaczyc bieg. Auto wtedy po uruchomieniu samo jedzie na wcisnietym biegu.
Czy ktos mial taka przygode ?
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #59 : Wtorek, 25 Styczeń 2011, 09:14 »


Witam Serdecznie,

Kompresor 107 czy mógłbyś napisać trochę więcej o tym gdzie dokładnie szukać regulacji sprzęgła.
Obawiam sie, że poza ASO mogę mieć problem ze znalezieniem kogoś kto podejmie sie takiej regulacji.
No chyba że ktoś jest w stanie polecić mi jakiś dobry warsztat w Warszawie gdzie mogę bez obawy oddać samochód na taką regulację.

Pozdrawiam,
Depro

Na okeciu bodajze na ulicy działkowej 41 jest bardzo dobry spec od PSA- uczciwy i niedrogi ale przez to dość mocno obłozony.
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 21   Do góry
Drukuj
Skocz do: