Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Klocki, tarcze, szczęki, bębny - dysksusja, problemy, wymiana, rekomendacje  (Przeczytany 298034 razy)
odl
Klubowicz
*
Wiadomości: 489



« Odpowiedz #60 : Czwartek, 14 Styczeń 2010, 13:25 »

no ja podejrzewam, ze jest to kwestia oblodzenia tarcz, bo przy nastepnym hamowaniu wszystko juz dzialalo. a ze toczylem sie bardzo powoli i pierwszy raz uzylem hamulca z rana, to lod sie nie mial kiedy zetrzec.
jak wspomaganie nie dziala, to pedal hamulca chodzi zauwazalnie ciezej niz zwykle z tego co sie orientuje.. a hamulec depnalem z calych sil.. normalnie sie o niego zaparlem jak tego tira zauwazylem ;-)
Zapisane
ibiel
Newbie
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #61 : Piątek, 09 Kwiecień 2010, 00:01 »

To ja sie pochwale. Na stronie toyoty wychodzilo mi, ze w Markach wymiana klockow wyceniana jest na ok 330 pln. Autko po gwarancji, wiec stwierdzilem ze sprobuje wymienic samemu, i udalo sie! Prawie dwie stowy w kieszeni.

Najsmieszniejsze w calej operacji bylo to, ze najbardziej mordowalem sie ze zdjeciem alufelg. Byly wcisniete tak mocno, ze nie wiedzialem za chiny co tak je trzyma. Troche pomyslunku, drewniany drazek i je zdjalem. A hamulce sa zrobione z glowa. Dwie sruby, klucz "13", dwa mlotki (w sensie ze drazki) co by wcisnac tloczek i gotowe. Zajelo mi to 1,5 h, z czego dobre 45 minut zdejmowalem pierwsze kolo. Dla porownania - kiedys probowalem wymienic klocki w seicento. Godzine kombinowalem jak zdjac zawleczke i sie poddalem ;-)

Slonce wyjrzalo, mozna wiec od czasu do czasu samemu podlubac.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #62 : Sobota, 10 Kwiecień 2010, 16:31 »

Mały, zapytaj Tomasza czy i za ile może je ściągnąć! to są tarcze firmy Bratex!

a dzisiaj zrobiłem sobie troszkę trasy i powiem ze z każdym kilometrem jestem coraz bardziej pod wrażeniem tych klocuszków (EBC GreenStuff) bo nie dość że siła hamowania i skuteczność o wiele lepsza to jeszcze o wiele mniej pylą i dzięki temu nie mam całych upieprzonych felg!

CUDO! szczerze polecam!



ibiel, bardzo fajnie że stawiasz jednak na własnoręczne dłubanie a nie oddajesz do serwisu i wywalasz kasę w błoto!
Gratuluję sukcesu!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kamil263
Użytkownik
*
Wiadomości: 45


« Odpowiedz #63 : Sobota, 10 Kwiecień 2010, 20:56 »

To i ja się pochwale choć dziś dzień nie najlepszy do chwalenia Smutny kupiłem tarcze Mikoda GT Series (czyli nawiert i nacinka) jak założe i umyje wóz zrobie fotki. Uśmiech
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #64 : Sobota, 10 Kwiecień 2010, 21:15 »

woow... pokaż jakiś link albo adres gdzie kupiłeś Uśmiech

bo ja bardzo zainteresowany jestem Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #65 : Niedziela, 11 Kwiecień 2010, 12:50 »

no wiem wiem Język już mi o tym mówiłeś Łohoho


a co do Tomka to niech zagada z Cetusem i niech sprzedaje te ich lotki Łohoho
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #66 : Poniedziałek, 12 Kwiecień 2010, 16:51 »

Archer, Mikoda juz sa, a tych Bratex na te chwile nie bedzie. moze sie cos zmieni.
nie zmieniaj tarcz az sie nie zjada i tarcze i klocki, bo teraz Ci sie dobrze klocki nie uloza na nowej tarczy i bedzie gorzej.

pozdrawiam
maly
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
iai
Użytkownik
*
Wiadomości: 16


« Odpowiedz #67 : Poniedziałek, 12 Kwiecień 2010, 23:38 »


układ mam zalany MOTULEM RBF660 jak dla mnie najlepsze co można kupić  Uśmiech

pozdrawiam
mały


ile kosztuje ten płyn hamulcowy, bo jak sie tu zastanawiam nad borygo... a hamulce ostatnio miała robione chyba jeszcze .. oj dawno... i to razem z tarczami... klocki myślalam zmienić jakoś niebawem... to i ten płyn chyba będę musiała? chyba że to można jakoś sprawdzić stan? czy takie płyny to wymiana czy można robić dolewki?
Zapisane
pietras
Klubowicz
*
Wiadomości: 903


Radom / Warszawa


« Odpowiedz #68 : Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 00:04 »

około 60zł/ 0,5l Uśmiech
Zapisane

Uśmiech
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #69 : Wtorek, 13 Kwiecień 2010, 16:42 »

Cytuj
ile kosztuje ten płyn hamulcowy, bo jak sie tu zastanawiam nad borygo...

roznie od 60 do 70pln, tylko pamietaj ten plyn trzeba wymieniac maxymalnie raz na rok.

Cytuj
a hamulce ostatnio miała robione chyba jeszcze .. oj dawno... i to razem z tarczami... klocki myślalam zmienić jakoś niebawem...

jak tarcze wymieniane juz i malo zjechane to warto tylko przetoczyc zeby zebrac ranty i wyrownac zeby dobrze nowy klocek sie ulozyl

Cytuj
to i ten płyn chyba będę musiała?

nie musisz Mrugnięcie ale warto raz na te 2 lata plyn hamulcowy wymienic.

Cytuj
chyba że to można jakoś sprawdzić stan? czy takie płyny to wymiana czy można robić dolewki?

mozna sprawdzic stan oczywiscie. mozna robic dolewki, ale tylko w celu uzupelnieniu poziomu. plyn sam w sobie bardzo malo sie miesza, praktycznie plyn ze zbiorniczka nigdy nie dotrze do tylnego kola. miedzy innymi dla tego sie go wymienia.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
EJK
Posiadacz
**
Wiadomości: 114


« Odpowiedz #70 : Poniedziałek, 21 Czerwiec 2010, 20:07 »

Witam.
Zauważyłem problem z hamulcami.
Wydaje mi się, że nie są tak dobre jak powinny być (w porównaniu np do Yarisa mamy, w którym kładąc nogę na hamulec rozpoczyna się hamowanie a u mnie trzeba jednak trochę przycisnąć). Autko hamuje ale wydaje mi się, że powinno lepiej. Z tego co czytałem w papierach nigdy nie było nic w hamulcach wymieniane poza płynem (na każdym przeglądzie chyba).
Ponadto zauważyłem, że na zewnętrznej krawędzi tarczy hamulcowej (obie strony) jest taka delikatna nierówność <1mm czuć to pod palcem.
Jak myślicie hamulce do robienia?
Czy tarcze również do wymiany?
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #71 : Poniedziałek, 21 Czerwiec 2010, 20:35 »

a to nie przypadkiem koniec klocków??
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
EJK
Posiadacz
**
Wiadomości: 114


« Odpowiedz #72 : Poniedziałek, 21 Czerwiec 2010, 23:34 »

Tak właśnie też mi się zdaje.
Orientujecie się może jaki to koszt?
Ile w ASO ile zamiennik?
Zapisane
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #73 : Wtorek, 22 Czerwiec 2010, 09:07 »

ja za klocki zapłaciłem 110 zł, firma trw lucas, wymieniałem po 44000 km, wymieniane poza ASO, bo gwarancja już wyszła
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #74 : Wtorek, 22 Czerwiec 2010, 09:42 »

nie kupuj klocków w ASO!!!

masz na forum w technicznym temacie zbiór sklepóz z częściami do trojaczków.
Osobiście polecam Moto-EG V-max -> sklepik kumpla Małego... dla nas ma na prawdę fajne ceny!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
konkol
Klubowicz
*
Wiadomości: 80


« Odpowiedz #75 : Środa, 11 Sierpień 2010, 10:03 »

hej,
jak w temacie, po jakim przebiegu wymienialiście klocki hamulcowe i po jakim tarcze?

Pytam, bo właśnie wróciłem z serwisu ASO i wymieniłem klocki i tarcze, zapłaciłem 860zł !!! Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że mam przebieg zaledwie 35400km !!!

Dzwoniłem z ciekawości do innego serwisu ASO, ale niestety już po wymianie, bo wcześniej się nie mogłem dodzwonić i powiedziano mi, że tarcze się najczęściej wymienia przy 120 tys. km.

Wszystko zaczęło się jak pojechałem przy 30000km na przegląd i tam powiedziano mi, że klocki są zużyte i najdalej za 5000km mam przyjechać na wymianę, no to pokornie przyjechałem na tą wymianę klocków, a tu taka niespodzianka.

Przyznaję, że nie oszczędzam samochodu, jeżdżę po mieście i na trasie, z czego po mieście (WROCŁAW) połowę, albo trochę więcej. W mieście dużo przyspieszam i często hamuję, często od skrzyżowania do skrzyżowania rozpędzam się nawet do 90-100km/h i zaraz hamuję, ale nie hamuję ostro, tylko powoli zwalniam. Czy ja mam dziwne wrażenie, czy dałem się naciągnąć?  Niezdecydowany
« Ostatnia zmiana: Środa, 11 Sierpień 2010, 10:06 wysłane przez konkol » Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #76 : Środa, 11 Sierpień 2010, 10:21 »

Dałeś naciągnąć sie ale na wymiane tego wszystkiego w ASO i tyle. Bo 860pln za 2xtarcza + klocki + wymiana to jest cena KOSMOS!!! i to wszystko.
Poza tym z z tego co piszesz to Twoj styl jazdy zdecydowanie odpowiada zuzyciu po 35kkm. Seryjne klocki sa dosc agresywne a seryjne tarcze dosc miekkie wiec mocno zuzywaja tarcze.

mamy na forum taki temat tam wszystko o klockach, tarczach itd. jest lacznie z cenami. nie wiem tylko czy dobrze zebys teraz czytal....

pozdrawiam
maly
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomości: 372



« Odpowiedz #77 : Środa, 11 Sierpień 2010, 10:29 »

ja klocki wymienilem po 44000 km, ale tak naprawde to powinienembyl to zrobic tak ze 2000 km wczesniej, a tarcz nie wymienialem, byly w dobrym stanie,  planuje wymieniac je przy nastepnej wymianie klockow, tzn. tak w okolicach 85-90 kkm.
mi sie wydaje ze dales sie naciagnac, bo koszty nawet jak na ASO sa duze
Zapisane

biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #78 : Środa, 11 Sierpień 2010, 10:35 »

wymieniłem przy 3x kkm tylko dlatego że stare mi piszczały, stare miałem zużyte do połowy, spokojnie jeszcze 30 by przejechały, tymi zamierzam śmigać do oporu i potem wymienie tarcze i klocki. Klocki kupiłem przez sklep 140 czy 160zl i wymienialem z ojcem sam
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
konkol
Klubowicz
*
Wiadomości: 80


« Odpowiedz #79 : Środa, 11 Sierpień 2010, 11:03 »

No póki mam na gwarancji, to muszę jeździć do ASO. W drugim serwisie powiedzieli mi za wymianę 730zł, więc nie duża różnica, sama cena jak cena, wysoka, ale niestety w ASO się płaci tyle. Zastanawiałem się nad tym czy nie za wcześnie, ale może faktycznie sam jestem sobie winien.

W taki razie jak jeździć, żeby klocki wymieniać co 80 tyś, a tarcze jeszcze rzadziej? Uśmiech

Następnym razem jak będę zmieniać klocki, to wezmę pod uwagę porady z tatego tematu o klockach i tarczach i chyba nie pojade do ASO Uśmiech
Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 13   Do góry
Drukuj
Skocz do: