Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Alternator - dyskusja, problemy, diagnoza  (Przeczytany 45927 razy)
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« : Poniedzia艂ek, 05 Stycze艅 2009, 22:57 »

Przysz艂a zima i si臋 zacz臋艂y problemy! Ot贸偶 przy moim audio (kt贸re 偶re od groma pr膮du -> 400W wzmaka) alternatorek nie wyrabia z 艂adowaniem aku (szczeg贸lnie przy je藕dzie po mie艣cie w niskich temp) i zaczyna sie rz臋偶enie przy odpalaniu... a wola艂bym rozrusznika nie rozp@@@@ 艁ohoho 

Zacz臋艂o si臋 od tego 偶e pojecha艂em do sklepu z aku, bo chcia艂em 偶el贸wk臋 dedykowan膮 do CA i o wi臋kszej pojemno艣ci... ale jak pod艂膮czyli艣my miernik do aku... to nawet bez w艂膮czonej muzyki jest napi臋cie w instalacji o jakie艣 0.1/0.2 ni偶sze od normy??

jakie艣 pomys艂y?? da艂oby rade wstawi膰 jaki艣 inny(mocniejszy)??

tutaj s膮 dwa oryginalne Peugeotowskie, jeden 70A drugi 80A... a kt贸ry jest montowany seryjnie, ten s艂abszy??

alternator 70A
alternator 80A
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 05 Stycze艅 2009, 23:03 wys艂ane przez ArcherPAF » Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
me-how
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 10


« Odpowiedz #1 : Wtorek, 06 Stycze艅 2009, 18:58 »

z tego co widz臋 w swoich papierach benzyna ma 70 A, a diesel 150 A <- ale ta druga warto艣膰 to chyba jaka艣 pomy艂ka
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #2 : Wtorek, 06 Stycze艅 2009, 19:55 »

no nie... tak ma diesel bo na necie jak szuka艂em to wsz臋dzie s膮 orygina艂ki 150A do diesla :/
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #3 : Wtorek, 06 Stycze艅 2009, 21:20 »

kurcze nic mi te pojemno艣膰i ampery volty waty i inne sprawy pr膮dniczo-elektryczne nie m贸wi膮  :-\ 

a tak bardziej w temacie to teraz robie taki test na mrozy: zostawi艂em 31grudnia na parkingu samoch贸d i mam zamiar go w pi膮tek rano odpali膰  Du偶y u艣miech
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : Wtorek, 06 Stycze艅 2009, 21:42 »

zapomnij 艁ohoho ten alternator nie do艂adowuje naszego akumulatorka przy normalnej je藕dzie wi臋c zim膮 jest KICHA!!!

za艂o偶臋 si臋 o piwo 偶e nie odpalisz!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #5 : Czwartek, 08 Stycze艅 2009, 12:22 »

W moim C1 benzyna z klim膮 jest alt 80A co daje jakie艣 1100W na 14V. Jaki jest u Ciebie w orginale? Z wstawieniem alta od diesla bedzie pewnie problem bo silniki diesla i osprzet sa z PSA, a benzyna z toyoty wiec pewnie inne mocowania itp. Jesli mia艂bym szukac czego艣 mocniejszego to raczej z yarisa z klimatyzacj膮.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #6 : Czwartek, 08 Stycze艅 2009, 22:28 »

ju偶 wiem 偶e 70A jest w ka偶dym 107 bez klimy... z klim膮 jest 80A...w benzynie oczywi艣cie... a w dieslu jest 150A, ale ten altek generowa艂by za du偶y op贸r dla silnika.... wi臋c poszukuje dalej co z tym fantem zrobi膰 J臋zyk
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #7 : Czwartek, 08 Stycze艅 2009, 23:32 »

No ale przecie偶 alt daje op贸r tylko keidy potrzebuje pr膮du. Jak potrzebuje 10A to wzbudza na 10A, jak potrzebuje 70A to wzbudzenie jest na 70A a jak 150 to odpowiednio. Zreszt膮 podej偶ewam 偶e Tw贸j problem tkwi nie zbyt ma艂ym alcie ale w s艂abiutkim aku albo ko艅cz膮cych sie szczotkach w alt.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #8 : Czwartek, 08 Stycze艅 2009, 23:45 »

Przysz艂a zima i si臋 zacz臋艂y problemy! Ot贸偶 przy moim audio (kt贸re 偶re od groma pr膮du -> 400W wzmaka) alternatorek nie wyrabia z 艂adowaniem aku (szczeg贸lnie przy je藕dzie po mie艣cie w niskich temp) i zaczyna sie rz臋偶enie przy odpalaniu... a wola艂bym rozrusznika nie rozp@@@@ 艁ohoho 

Zacz臋艂o si臋 od tego 偶e pojecha艂em do sklepu z aku, bo chcia艂em 偶el贸wk臋 dedykowan膮 do CA i o wi臋kszej pojemno艣ci... ale jak pod艂膮czyli艣my miernik do aku... to nawet bez w艂膮czonej muzyki jest napi臋cie w instalacji o jakie艣 0.1/0.2 ni偶sze od normy??

jakie艣 pomys艂y?? da艂oby rade wstawi膰 jaki艣 inny(mocniejszy)??

tutaj s膮 dwa oryginalne Peugeotowskie, jeden 70A drugi 80A... a kt贸ry jest montowany seryjnie, ten s艂abszy??

alternator 70A
alternator 80A
Jakie masz konkretnie napi臋cie na obrotach ja艂owych przy w艂aczonych swiat艂ach jakie艣 4-5 minut po odpaleniu silnika, a jakie po w艂aczeniu wzmaka. Jak sazybko napi臋cie ro艣nie do 14V po odpaleniu silnika? Czy masz mo偶liwosc sprawdzenia cel w akumulatorze? Mo偶e by膰 tak 偶e masz zdech艂y aku kt贸ry nie trzyma napi臋cie przez co regulator napi臋cia ci膮gle usi艂uje go 艂adowa膰 przez co zabiera sporo pr膮du innym urz膮dzeniom. Na艂adowany aku w temp 10-20C powinien trzyma膰 napi臋cie ok 12,4-12,7V Jak jest mniej to albo jest niedo艂adowany albo jest do wyrzucenia.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #9 : Niedziela, 11 Stycze艅 2009, 11:29 »

Jeszce jedno 偶eby rozwiac ewentualne w膮tpliwo艣ci czy to kwestia za ma艂ego alta czy inna. Policzmy s grubsza moc albo ampery potrzebne aby wszystko sprawnie dzia艂a艂o. Z wzoru P=UxI wiemy 偶e moc = iloczynowi nat臋偶enia i napi臋cia a wi臋c nasz alt 70 A przy 12V mo偶e nam wytworzy膰 moc 840W. Teraz dodajmy u艂amki:
艣woat艂a d艂ugie 55Wx2 - 110W
艣wiat艂a pozycyjne 20W
Swiat艂o tylne przeciwmgielne 10W
ogrzewanie tylnej szyby ok 40-60W
nadmuch 100-200W
wentylator ch艂odnicy ok 150W
Radio (bezpiecznik 10A wiec moc max 120W przy volume na maxa i przepalaj膮cym si臋 bezpieczniku- realnie ok 50W)
Wzmak - pytanie ile amper bierze wzmak bo moc kt贸ra poda艂e艣 to zapewne jets dla g艂o艣nik贸w, a to zupe艂nie inna para kaloszy ni偶 prad brany z instalacji. Podaj ile amper ci膮gnie wzmak albo chociaz jakim bezpiecznikiem jest zabezpieczony.

Jak na razie zak艂膮daj膮c 偶e jedzies zbez wzmaka ale z w艂aczonym non stop went. ch艂odnicy i nadmuchem na full oraz ogrzewaniem tylnej szyby i choinka swiate艂 ci膮gniesz z alta 600-650W
Zostaje ok 200-240W czyli jakie艣 16A na do艂adowanie akumulatora i zasilanie kompa, pompy paliwa i zap艂onu. To jest do艣c ma艂o ale przecie偶 ogrzewanie tlnej szyby i wiatrak ch艂odnicy nie chodz膮 non stop, a wentylator te偶 z regu艂y pl膮sa na co najwy偶ej 2 gim biegu.
Nie wiem ile pradu 偶re tw贸j wzmak ale podej偶ewam, 偶e jesli to nie jest kwestia usterki akumulatora to monta偶 alta mocniejszego o 10A za艂atwi艂by spraw臋.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #10 : Niedziela, 11 Stycze艅 2009, 12:28 »

Przede wszystkim dzi臋kuj臋 za zainteresowanie i trosk臋 i te wyliczenia bo ja z fizyki to kiep艣ciutki raczej), ale przechodz膮c do meritum...

wzmaka chroni 60A i kabel te偶 chroni 60A (20mm^2 prosto od aku i powr贸t takim samym tez prosto do aku)

a realnie si臋 zastanawiam nad tym altkiem od diesla! tylko nie wiem jakie on ma dok艂adnie mocowania...
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #11 : Niedziela, 11 Stycze艅 2009, 14:44 »

Jesli to jest zabezpieczenie orginalne wzmaka to wydaje si臋 偶e bezpieczny margines to ok 10A. 50A to rzeczywi艣cie jest powa偶ne obci膮偶enie dla alta bo na obrotach ja艂owych zwyk艂a 70A mo偶e tyle nie dawa膰. W takiej sytuacji i 80A b臋dzie ma艂o. obawiam si臋 jednak 偶e alt od 1,4 to slepa uliczka bo jak wspomnia艂em jest to zupe艂nie inna fabrycznie koncepcja silnika. JA na Twoim miejscu udezy艂bym do specy od toyot i podr膮zy艂 temat alternatora od jakej艣 wiekszej toyoty.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #12 : Niedziela, 11 Stycze艅 2009, 14:58 »

tu masz alta od diesla: http://www.allegro.pl/item519057200_citroen_c1_c2_c3_c4_c5_xara_fiat_ulysse_alternator.html
A tu masz link do alta od benzyny: http://www.allegro.pl/item521405565_toyota_aygo_citroen_c1_peugeot_107_alternator.html

IMHo to bez przer贸bek mocowania i cudowania z d艂ugoscia paska i k贸艂ka pasowego nie da si臋 zamontowa膰.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #13 : Niedziela, 11 Stycze艅 2009, 15:34 »

polata艂e,m sobie po alegro i wychodzi na to, 偶e alt od nowych toyot i cytryn nie podejdzie zbyt prosto poniewa偶 w aygo wzbudzenie jest na prostym regulatorze napi臋cia i pod艂膮czenie alta do instalacji odbywa si臋 dwoma kablami. W nowszych corollach, w yarisach, C2 i innych samochod贸w po 2000r alt jest ju偶 sterowany przez kompa i pod艂aczenie jest wtyczk膮 wielopinow膮. Mo偶liwe ze da si臋 to obej艣膰 wymieniaj膮c sam regulator napiecia ale trzeba by pogada膰 na ten temat z kim艣 kto siedzi g艂ebiej w alternatorach.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #14 : Niedziela, 11 Stycze艅 2009, 17:09 »

no to wracamy powoli do punktu wyj艣cia... bo na razie i tak g艂臋bszych  przer贸bek w Peugeocie 107 robi膰 nie b臋d臋. Do czasu jak z Ma艂ym b臋dziemy robili drugie w Polsce 107t i my艣l臋 ze wtedy jak silnik b臋dzie wybebeszony to b臋dzie mo偶na co艣 pokombinowa膰! A mia艂em nadziej臋 偶e wystarczy za艂o偶y膰 po prostu mocniejszy zamiennik :/
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #15 : Niedziela, 11 Stycze艅 2009, 17:19 »

bez wiekszych kombinacji tylko 80A. Ale jakby艣 mia艂 alta od Aygo w 艂apie to mo偶na udezy膰 do szpec贸w od alt贸w a napewno znajda cos co bedzi emia艂o takie samo mocowanie i pod艂aczenie a lepszy ampera偶.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #16 : Niedziela, 11 Stycze艅 2009, 21:04 »

i co艣 czuj臋 ze tak b臋d臋 musia艂 zrobi膰! jeszcze raz Dzi臋kuj臋 CI za ta wielk膮 pomoc i doradztwo!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #17 : Poniedzia艂ek, 12 Stycze艅 2009, 19:11 »

dzisiaj przemierzy艂em aku i si臋 okaza艂o 偶e na samym w艂膮czonym CA (bez innych odbiornik贸w typu 艣wiat艂a nawiew itp) z wyj艣ciowego 14.32V spad艂o tylko do ok 14.1V (du偶e wahania, ale kondek ju偶 czeka na monta偶).

Na zimnym aku w temp ok 0'C po 2h od wy艂膮czenia napi臋cie 12.8

A tak dla informacji u mnie po w艂膮czeniu poszczeg贸lnych odbiornik贸w by艂o tak:

W艂膮czony silnik - 14,32V
+ 艢wiat艂a mijania - 14,25V
+Ogrzewanie - II bieg - 14,22V IV bieg - 14,18
+Audio - 1/2 mocy (na radiu, wzmak rozkr臋cony na 3.5 mocy) - 14,17V a radio na full - ok.14,14 (odchylenia 0,4V w ka偶dym przypadku)
+ogrzewanie tylnej szyby - 14,02V
+ wycieraczki (prz贸d i ty艂) - 13,96V


to tak informacyjnie!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #18 : Poniedzia艂ek, 12 Stycze艅 2009, 20:28 »

no to spokojnie daje rad臋 Tw贸j alternator- problem by艂by gdyby napi臋cie spada艂o poni偶ej 13V
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #19 : Poniedzia艂ek, 12 Stycze艅 2009, 20:37 »

Wynika z tego, 偶e problemy z odpaleniem by艂y spowodowane tylko kr贸tkimi podbiegami z w艂膮czonymi wszystkimi odbiornikami (wycieraczki ogrzewania audio 艣wiat艂a, bo na takim obci膮偶eniu napi臋cie schodzi a偶 do 13,96V) no bo taka by艂a akurat pogoda oraz s艂uchaniem muzy na postoju. I troszk臋 mnie to uspokoi艂o, a po wymierzeniu wszystkiego teraz po prostu b臋d臋 uwa偶a艂 na pr膮do偶erne oryginalne umilacze jazdy i powinno by膰 wszystko cacy!

A te skoki napi臋cia powinien wyeliminowa膰 kondek (czyli kondensator) kt贸ry ju偶 czeka na monta偶, oczywi艣cie je艣li si臋 myl臋 to mnie poprawcie!
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 12 Stycze艅 2009, 21:20 wys艂ane przez ArcherPAF » Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Strony: [1] 2   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: