Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 ... 24   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Dobór oleju, fabryczny minerał czy zmiana na półsyntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 576429 razy)
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« : Środa, 26 Listopad 2008, 21:09 »

Cześć,

pewnie ile osób tyle tyle zdań, ja używam takiego zestawu:

www.bibi-pl.com/107/F1.JPG

http://www.okularnik.com/fora/107/F2.jpg

pozdrawiam
mały
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 22 Sierpień 2013, 19:22 wysłane przez kaliope » Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #1 : Poniedziałek, 08 Grudzień 2008, 11:57 »

przygotowuje się do ostatniego serwisu i chciałbym swoje części mieć na wymianę a nie ich brać i może zmienić ten olej bo tego total to za dużo nie ma na rynku. Orientujecie się w jaki zmiennik można zastosować, czyli jakie parametry ma ten lany w ASO? Wiem, że to półsyntetyk chyba 10W-40.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 24 Listopad 2012, 14:11 wysłane przez kaliope » Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #2 : Poniedziałek, 08 Grudzień 2008, 22:32 »

a po co półsyntetyk??  dalej syntetyk walisz....
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #3 : Wtorek, 09 Grudzień 2008, 09:22 »

Myślicie że jest sens walić syntetyk? Jeździ już 2 lata na półsyntetyku i jest ok.
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : Wtorek, 09 Grudzień 2008, 11:48 »

eeee?? Jeździsz na półsyntetyku?? Dlaczego, przecież nawet w instrukcji zalecany jest olej syntetyczny... Na początek z fabryki wyjeżdża na dotarcie na mineralu, ale po 3k km powinni Ci wymienić na syntetyka!

No ale skoro jeździsz na półsyntetyku... to lepiej już przy nim zostań... tylko rzeczywiscie pojedź do jakiegoś znanego mechanika i wybierzcie coś razem, co będzie lepiej dostępne...

PS
a tak odnośnie przebiegu... ja mam autko troszkę ponad poł roku i już ponad 10k na liczniku mi siedzi Język
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #5 : Wtorek, 09 Grudzień 2008, 12:05 »

Pierwsze słyszę że na mineralu wyjeżdża z fabryki  Szok
Jeżdżę na półsyntetyku bo  pezo polska tak zalecał. W instrukcji dozwolone były wszystkie rodzaje olejów z tego co widziałem.
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #6 : Wtorek, 09 Grudzień 2008, 19:01 »

tez w kilku miejscach juz czytalem ze z fabryki w Polsce silnik wychodzi zalany mineralem(na dotarcie ten olej jest ponoc najlepszy),w toyota Rybnik powiedzieli mi ze pierwszy przeglad po roku lub 15 tysiecy , co pierwsze bedzie i tylko olej wymieniaja  (koszt 300zl), ale liczy sie tez pieczatka  i nastepny rok gwarancji, na pytanie jaki leja olej serwisant mi padol ze to jest tgmo(toyota genuine motor oil), o parametrach 5w30
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #7 : Wtorek, 09 Grudzień 2008, 19:44 »

generalnie jest tak jak piszecie z fabryki wychodzi na oleju mineralnym i to nie tylko ten silnik. bardzo dużo silników w wielu samochodach tak ma.

ja jak widać u góry leje takie coś od valvoline jak na razie po przebiegu dość dużym i w troszke bardziej niesprzyjających okolicznościach silnik daje rade nie bierze między przeglądami zauważalnej ilości oleju.

TOTAL jest generalnie bardzo dobry w/g mnie ale w Polsce jego ceny i dostępność to troche przegięcie szczególnie biorąc pod uwage jego ceny i dostępność nawet w najgorszym markecie we Francji.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #8 : Środa, 10 Grudzień 2008, 10:12 »

A jak myślisz mały jest sens zalewać peżota syntetykiem skoro już przejeździł 23tys na połsyntetyku? Roczny przebieg to jakieś 12tys km. Jeśli się nie trafi okazja sprzedażowa albo nie przyciśnie mnie life to furka będzie jeszcze z 8-10 lat używana przeze mnie i żonę Duży uśmiech
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #9 : Środa, 10 Grudzień 2008, 22:06 »

nie potrafie odpowiedzieć  Co?




myśle, że chyba nie ma sensu
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #10 : Środa, 18 Marzec 2009, 12:10 »

z olejem to jak zawsze ile osób tyle zdań Mrugnięcie ja leje valvoline vr1 racing 10w60 ale ja raczej mało po mieście śmigam i z większymi obciążeniami. na krótsze trasy raczej 5w50 wydaje sie lepszy. ale może lepiej Dominikk sie wypowie co tam lali ??
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Dominikk
Klubowicz
*
Wiadomości: 146


« Odpowiedz #11 : Środa, 18 Marzec 2009, 15:30 »

żadną tajemnica chyba nie jest ze Peugeot jest spokrewniony w tej sprawie z Total-em ... Do wyboru byly zawsze oleje Totala Uśmiech syntetyk albo ólsyntetyk i o dziwo wiele osob jezdzacych 107 bralo wlasnie półsyntetyki zeby zaoszczedzic te 50 zł co dla mnie jest dzwine bo nie jest to zaden pieniadz a majac nowe auto chyba lepiej syntetyk lac jesli smiga sie po trasach.... Ale do rajdowki tylko 10W60 Łohoho to tak na marginesie Język
Zapisane
Daniel
Użytkownik
*
Wiadomości: 34



« Odpowiedz #12 : Środa, 18 Marzec 2009, 15:37 »

NIe znam się na silnikach, czy jeżeli jest nalany teraz np pół syntetyk to można nalać syntetyk, I powiedzmy z Totala zmienić na Shell?
Zapisane

Dominikk
Klubowicz
*
Wiadomości: 146


« Odpowiedz #13 : Środa, 18 Marzec 2009, 17:40 »

Nie mozna przejsc z połsyntetyka na syntetyk ... a marka nie ma znaczenia liczy sie lepkosc i czesto specyfikacja oleju (np. w silnikach na pompowtryskach Język ) wiec jak masz polsyntetyk to na pelen nie przechodz... ale i tak polsyntetyki teraz (zwlaszcza te dobre Język ) sa czesto nawet lepsze niz slabej klasy syntetyk
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #14 : Środa, 18 Marzec 2009, 17:54 »

Dominikk, ja miałem wlany na przeglądzie na 15kkm olej mineralny!!! i na 22kkm zmieniłem na syntetyka (wiem, że tak nie powinno sie robić bo może sie zważyć czy coś takiego) ale nic sie nie stało i od tamtej pory do teraz tego samego syntetyka leje Uśmiech
generalnie oleje to czarna magia dla mnie jest ale słyszałem, że z półsyntetyka można w każdą strone przejść, ale skoro twierdzisz, że nie to pewnie tak jest. w każdym razie ja przyjmuje to do wiadomości.

pozdrawiam
mały


ps. mam jeszcze taką wątpliwość, związaną z docieraniem której nikt nie umie dokładnie wytłumaczyć. podobno silniki z fabryki zalane są mineralnym olejem ?? a już na bank tak robi większość warsztatów specializujących sie w budowie silników i dopiero na pierwszym przeglądzie lub też po dotarciu wymieniany jest ten olej na docelowy np. syntetyk - dziwne to ale tak jest na bank (nie na bank w nowych)
ps. 2 ja zawsze do 106 i 306 lałem Totala ale w PL mega drogie te oleje są, zawsze sobie na wycieczce w Francji kupowałem w Carefour za jekieś 1/3 ceny masakra Smutny później zmieniłem w 306 na valvoline i teraz tego sie trzymam, nie nażekam jestem zadowolony.
ps. 3 może to do wątku olejowego ktoś przeniesie ??
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #15 : Środa, 18 Marzec 2009, 20:13 »

i właśnie to zrobiłem Panie Moderatorze...

ja miałem u siebie mineralkę na początku i po 3k km przeszedłem zgodnie z zaleceniem serwisu na syntetyk. A ze to w ASO to oczywiscie syntetyk Totala... i dzisiaj na przeglądzie zalali mi świeżym Łohoho
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Dominikk1
Gość
« Odpowiedz #16 : Piątek, 20 Marzec 2009, 01:06 »

Siemanko Język mialem ostatnio problemy z pisaniem na forum wiec dlatego pisze z 2 profilu. Wiec co do tematu oleju KOMPRESOR bardzooo dziwi mnie szczerze ze koledzy w Intevapoo mieli mineral na stanie  Szok za mojej kadencji w serwisie nie bylo u nas na stanie niczego takiego tylko full albo semi syntetyk... Co do oleju ktory jest w silnikach na dotarciu od nowosci to szczerze powiem ze sie nigdy w to nie zaglebilem ale wydaje mi sie ze (a wrecz na 90% ) jestem pewien ze w dzisiejszych czasach w zadnej marce nie ma mineralu na dotraciu... Moze kiedys kiedy jeszcze przyjezdzalo sie na PIERWSZA WYMIANE OLEJU po 1000-1500 km takie rzeczy byly ale teraz wydaje mi sie ze na dotarcie leje sie conajmniej polsyntetyki.... Co dodatkowo dziwi mnie bardzooo ze chlopacy taka gafe walneli i nalali Ci mineral... W koncu to nie maluch (a nawet moj maluch smigal na syntetyku!!) Co do lania polsyntetyka do nowego silnika to w sumie chyba KOMPRESOR tez juz sie wypowiedzial ze to raczej nie ma sensu jesli jezdzisz tylko po miescie czasem w trase. Olej taki jak KOMPRESOR stosuje jest bardzo gestym olejem wiec rozgrzanie go do odpowiedniego momentu w ktorym bedzie mial wlasciwosci smarne prawidlowe trwa troche dluzej niz oleju  syntetycznego a to znowu slabo dziala na silniki ktore robia po 5-8 km do pracy i po paru godzinach spowrotem to samo. Puki silnik nowy , a samochod nie jest sportowo przygotowany to olej Syntetyczny ktory stosuje sie w marce peugeot jest IDEALNY ! naprawde oleje TOTAL sa bardzo dobre (lepsze niz shell ,castrol,czy lotos- ktore sa przereklamowane moim zdaniem) Choc tak szczerze mowiac to wszystko i tak jest do siebie podobne bo bazy do syntetykow robia chyba 4 firmy na swiecie wiec tak naprawde te oleje roznia sie tylko dodatkami praktycznie Uśmiech ... A jesli juz sie ktos upiera na syntetyk to 10W40 wystarczy Uśmiech

oczywiscie to co napisalem to moje domysly bo jak mowie nie zaglebialem sie w to szczerze mowiac Język Ale jutro pojde i pocisne chlopakow moze ktorys wie jakim olejem sa zalewane silniki na dotarciu ale bankowo jestem pewien ze to nie jest mineral!!
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #17 : Piątek, 20 Marzec 2009, 09:32 »

mnie powiedzieli na początku przy kupnie że mam przyjechać na wymianę z mineralki (dotarcie 3k km) na syntetyk...  tzn nawet teraz pytali czy chce zmienić na półsyntetyk czy syntetyk.... bo nie wszyscy przyjeżdżają na tą wymianę po 3k km...

i z tej strony dziwi mnie co Ty mówisz!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #18 : Piątek, 20 Marzec 2009, 10:55 »

Dominikk, jeśli moge sie wtrącić na słówko to uważam, że do miasta, krótkich przebiegów lepszy będzie jakiś 0w lub 5w bo lepiej działa w mniejszych temperaturach.

a wlali mineralny bo podobno takie wytyczne dostali Mrugnięcie chyba że wlali coś innego a fakture dostałem na mineralny Mrugnięcie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Dominikk1
Gość
« Odpowiedz #19 : Piątek, 20 Marzec 2009, 12:22 »

chyba ze motor ma juz troche naganiane i zaczyna sie rozszczelniac :/ wtedy warto przejsc na pol bo przynajmniej nie trzeba odrazu remontu robic Język
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 24   Do góry
Drukuj
Skocz do: