Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 ... 24   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dob贸r oleju, fabryczny minera艂 czy zmiana na p贸艂syntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 511479 razy)
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« : 艢roda, 26 Listopad 2008, 21:09 »

Cze艣膰,

pewnie ile os贸b tyle tyle zda艅, ja u偶ywam takiego zestawu:

www.bibi-pl.com/107/F1.JPG

http://www.okularnik.com/fora/107/F2.jpg

pozdrawiam
ma艂y
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 22 Sierpie艅 2013, 19:22 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #1 : Poniedzia艂ek, 08 Grudzie艅 2008, 11:57 »

przygotowuje si臋 do ostatniego serwisu i chcia艂bym swoje cz臋艣ci mie膰 na wymian臋 a nie ich bra膰 i mo偶e zmieni膰 ten olej bo tego total to za du偶o nie ma na rynku. Orientujecie si臋 w jaki zmiennik mo偶na zastosowa膰, czyli jakie parametry ma ten lany w ASO? Wiem, 偶e to p贸艂syntetyk chyba 10W-40.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 24 Listopad 2012, 14:11 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #2 : Poniedzia艂ek, 08 Grudzie艅 2008, 22:32 »

a po co p贸艂syntetyk??  dalej syntetyk walisz....
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #3 : Wtorek, 09 Grudzie艅 2008, 09:22 »

My艣licie 偶e jest sens wali膰 syntetyk? Je藕dzi ju偶 2 lata na p贸艂syntetyku i jest ok.
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : Wtorek, 09 Grudzie艅 2008, 11:48 »

eeee?? Je藕dzisz na p贸艂syntetyku?? Dlaczego, przecie偶 nawet w instrukcji zalecany jest olej syntetyczny... Na pocz膮tek z fabryki wyje偶d偶a na dotarcie na mineralu, ale po 3k km powinni Ci wymieni膰 na syntetyka!

No ale skoro je藕dzisz na p贸艂syntetyku... to lepiej ju偶 przy nim zosta艅... tylko rzeczywiscie pojed藕 do jakiego艣 znanego mechanika i wybierzcie co艣 razem, co b臋dzie lepiej dost臋pne...

PS
a tak odno艣nie przebiegu... ja mam autko troszk臋 ponad po艂 roku i ju偶 ponad 10k na liczniku mi siedzi J臋zyk
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #5 : Wtorek, 09 Grudzie艅 2008, 12:05 »

Pierwsze s艂ysz臋 偶e na mineralu wyje偶d偶a z fabryki  Szok
Je偶d偶臋 na p贸艂syntetyku bo  pezo polska tak zaleca艂. W instrukcji dozwolone by艂y wszystkie rodzaje olej贸w z tego co widzia艂em.
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 177


« Odpowiedz #6 : Wtorek, 09 Grudzie艅 2008, 19:01 »

tez w kilku miejscach juz czytalem ze z fabryki w Polsce silnik wychodzi zalany mineralem(na dotarcie ten olej jest ponoc najlepszy),w toyota Rybnik powiedzieli mi ze pierwszy przeglad po roku lub 15 tysiecy , co pierwsze bedzie i tylko olej wymieniaja  (koszt 300zl), ale liczy sie tez pieczatka  i nastepny rok gwarancji, na pytanie jaki leja olej serwisant mi padol ze to jest tgmo(toyota genuine motor oil), o parametrach 5w30
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #7 : Wtorek, 09 Grudzie艅 2008, 19:44 »

generalnie jest tak jak piszecie z fabryki wychodzi na oleju mineralnym i to nie tylko ten silnik. bardzo du偶o silnik贸w w wielu samochodach tak ma.

ja jak wida膰 u g贸ry leje takie co艣 od valvoline jak na razie po przebiegu do艣膰 du偶ym i w troszke bardziej niesprzyjaj膮cych okoliczno艣ciach silnik daje rade nie bierze mi臋dzy przegl膮dami zauwa偶alnej ilo艣ci oleju.

TOTAL jest generalnie bardzo dobry w/g mnie ale w Polsce jego ceny i dost臋pno艣膰 to troche przegi臋cie szczeg贸lnie bior膮c pod uwage jego ceny i dost臋pno艣膰 nawet w najgorszym markecie we Francji.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #8 : 艢roda, 10 Grudzie艅 2008, 10:12 »

A jak my艣lisz ma艂y jest sens zalewa膰 pe偶ota syntetykiem skoro ju偶 przeje藕dzi艂 23tys na po艂syntetyku? Roczny przebieg to jakie艣 12tys km. Je艣li si臋 nie trafi okazja sprzeda偶owa albo nie przyci艣nie mnie life to furka b臋dzie jeszcze z 8-10 lat u偶ywana przeze mnie i 偶on臋 Du偶y u艣miech
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #9 : 艢roda, 10 Grudzie艅 2008, 22:06 »

nie potrafie odpowiedzie膰  Co?




my艣le, 偶e chyba nie ma sensu
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #10 : 艢roda, 18 Marzec 2009, 12:10 »

z olejem to jak zawsze ile os贸b tyle zda艅 Mrugni臋cie ja leje valvoline vr1 racing 10w60 ale ja raczej ma艂o po mie艣cie 艣migam i z wi臋kszymi obci膮偶eniami. na kr贸tsze trasy raczej 5w50 wydaje sie lepszy. ale mo偶e lepiej Dominikk sie wypowie co tam lali ??
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Dominikk
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 146


« Odpowiedz #11 : 艢roda, 18 Marzec 2009, 15:30 »

偶adn膮 tajemnica chyba nie jest ze Peugeot jest spokrewniony w tej sprawie z Total-em ... Do wyboru byly zawsze oleje Totala U艣miech syntetyk albo 贸lsyntetyk i o dziwo wiele osob jezdzacych 107 bralo wlasnie p贸艂syntetyki zeby zaoszczedzic te 50 z艂 co dla mnie jest dzwine bo nie jest to zaden pieniadz a majac nowe auto chyba lepiej syntetyk lac jesli smiga sie po trasach.... Ale do rajdowki tylko 10W60 艁ohoho to tak na marginesie J臋zyk
Zapisane
Daniel
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 34



« Odpowiedz #12 : 艢roda, 18 Marzec 2009, 15:37 »

NIe znam si臋 na silnikach, czy je偶eli jest nalany teraz np p贸艂 syntetyk to mo偶na nala膰 syntetyk, I powiedzmy z Totala zmieni膰 na Shell?
Zapisane

Dominikk
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 146


« Odpowiedz #13 : 艢roda, 18 Marzec 2009, 17:40 »

Nie mozna przejsc z po艂syntetyka na syntetyk ... a marka nie ma znaczenia liczy sie lepkosc i czesto specyfikacja oleju (np. w silnikach na pompowtryskach J臋zyk ) wiec jak masz polsyntetyk to na pelen nie przechodz... ale i tak polsyntetyki teraz (zwlaszcza te dobre J臋zyk ) sa czesto nawet lepsze niz slabej klasy syntetyk
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #14 : 艢roda, 18 Marzec 2009, 17:54 »

Dominikk, ja mia艂em wlany na przegl膮dzie na 15kkm olej mineralny!!! i na 22kkm zmieni艂em na syntetyka (wiem, 偶e tak nie powinno sie robi膰 bo mo偶e sie zwa偶y膰 czy co艣 takiego) ale nic sie nie sta艂o i od tamtej pory do teraz tego samego syntetyka leje U艣miech
generalnie oleje to czarna magia dla mnie jest ale s艂ysza艂em, 偶e z p贸艂syntetyka mo偶na w ka偶d膮 strone przej艣膰, ale skoro twierdzisz, 偶e nie to pewnie tak jest. w ka偶dym razie ja przyjmuje to do wiadomo艣ci.

pozdrawiam
ma艂y


ps. mam jeszcze tak膮 w膮tpliwo艣膰, zwi膮zan膮 z docieraniem kt贸rej nikt nie umie dok艂adnie wyt艂umaczy膰. podobno silniki z fabryki zalane s膮 mineralnym olejem ?? a ju偶 na bank tak robi wi臋kszo艣膰 warsztat贸w specializuj膮cych sie w budowie silnik贸w i dopiero na pierwszym przegl膮dzie lub te偶 po dotarciu wymieniany jest ten olej na docelowy np. syntetyk - dziwne to ale tak jest na bank (nie na bank w nowych)
ps. 2 ja zawsze do 106 i 306 la艂em Totala ale w PL mega drogie te oleje s膮, zawsze sobie na wycieczce w Francji kupowa艂em w Carefour za jekie艣 1/3 ceny masakra Smutny p贸藕niej zmieni艂em w 306 na valvoline i teraz tego sie trzymam, nie na偶ekam jestem zadowolony.
ps. 3 mo偶e to do w膮tku olejowego kto艣 przeniesie ??
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #15 : 艢roda, 18 Marzec 2009, 20:13 »

i w艂a艣nie to zrobi艂em Panie Moderatorze...

ja mia艂em u siebie mineralk臋 na pocz膮tku i po 3k km przeszed艂em zgodnie z zaleceniem serwisu na syntetyk. A ze to w ASO to oczywiscie syntetyk Totala... i dzisiaj na przegl膮dzie zalali mi 艣wie偶ym 艁ohoho
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Dominikk1
Go艣膰
« Odpowiedz #16 : Pi膮tek, 20 Marzec 2009, 01:06 »

Siemanko J臋zyk mialem ostatnio problemy z pisaniem na forum wiec dlatego pisze z 2 profilu. Wiec co do tematu oleju KOMPRESOR bardzooo dziwi mnie szczerze ze koledzy w Intevapoo mieli mineral na stanie  Szok za mojej kadencji w serwisie nie bylo u nas na stanie niczego takiego tylko full albo semi syntetyk... Co do oleju ktory jest w silnikach na dotarciu od nowosci to szczerze powiem ze sie nigdy w to nie zaglebilem ale wydaje mi sie ze (a wrecz na 90% ) jestem pewien ze w dzisiejszych czasach w zadnej marce nie ma mineralu na dotraciu... Moze kiedys kiedy jeszcze przyjezdzalo sie na PIERWSZA WYMIANE OLEJU po 1000-1500 km takie rzeczy byly ale teraz wydaje mi sie ze na dotarcie leje sie conajmniej polsyntetyki.... Co dodatkowo dziwi mnie bardzooo ze chlopacy taka gafe walneli i nalali Ci mineral... W koncu to nie maluch (a nawet moj maluch smigal na syntetyku!!) Co do lania polsyntetyka do nowego silnika to w sumie chyba KOMPRESOR tez juz sie wypowiedzial ze to raczej nie ma sensu jesli jezdzisz tylko po miescie czasem w trase. Olej taki jak KOMPRESOR stosuje jest bardzo gestym olejem wiec rozgrzanie go do odpowiedniego momentu w ktorym bedzie mial wlasciwosci smarne prawidlowe trwa troche dluzej niz oleju  syntetycznego a to znowu slabo dziala na silniki ktore robia po 5-8 km do pracy i po paru godzinach spowrotem to samo. Puki silnik nowy , a samochod nie jest sportowo przygotowany to olej Syntetyczny ktory stosuje sie w marce peugeot jest IDEALNY ! naprawde oleje TOTAL sa bardzo dobre (lepsze niz shell ,castrol,czy lotos- ktore sa przereklamowane moim zdaniem) Choc tak szczerze mowiac to wszystko i tak jest do siebie podobne bo bazy do syntetykow robia chyba 4 firmy na swiecie wiec tak naprawde te oleje roznia sie tylko dodatkami praktycznie U艣miech ... A jesli juz sie ktos upiera na syntetyk to 10W40 wystarczy U艣miech

oczywiscie to co napisalem to moje domysly bo jak mowie nie zaglebialem sie w to szczerze mowiac J臋zyk Ale jutro pojde i pocisne chlopakow moze ktorys wie jakim olejem sa zalewane silniki na dotarciu ale bankowo jestem pewien ze to nie jest mineral!!
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #17 : Pi膮tek, 20 Marzec 2009, 09:32 »

mnie powiedzieli na pocz膮tku przy kupnie 偶e mam przyjecha膰 na wymian臋 z mineralki (dotarcie 3k km) na syntetyk...  tzn nawet teraz pytali czy chce zmieni膰 na p贸艂syntetyk czy syntetyk.... bo nie wszyscy przyje偶d偶aj膮 na t膮 wymian臋 po 3k km...

i z tej strony dziwi mnie co Ty m贸wisz!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #18 : Pi膮tek, 20 Marzec 2009, 10:55 »

Dominikk, je艣li moge sie wtr膮ci膰 na s艂贸wko to uwa偶am, 偶e do miasta, kr贸tkich przebieg贸w lepszy b臋dzie jaki艣 0w lub 5w bo lepiej dzia艂a w mniejszych temperaturach.

a wlali mineralny bo podobno takie wytyczne dostali Mrugni臋cie chyba 偶e wlali co艣 innego a fakture dosta艂em na mineralny Mrugni臋cie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Dominikk1
Go艣膰
« Odpowiedz #19 : Pi膮tek, 20 Marzec 2009, 12:22 »

chyba ze motor ma juz troche naganiane i zaczyna sie rozszczelniac :/ wtedy warto przejsc na pol bo przynajmniej nie trzeba odrazu remontu robic J臋zyk
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 24   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: