gaga195
|
 |
« Odpowiedz #200 : Środa, 11 Lipiec 2012, 21:28 » |
|
przynajmniej masz tani olej jak woda ;d
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #201 : Środa, 11 Lipiec 2012, 22:52 » |
|
i na extremalne upały dobry 
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
 
Wiadomości: 161
|
 |
« Odpowiedz #202 : Czwartek, 12 Lipiec 2012, 20:43 » |
|
Widzę ,że nie tylko ja mam problem z odczytaniem poziomu oleju z bagneta, który za każdym razem pokazuje inny poziom oleju  na przeglądzie stwierdzili że w moim silniku brakuje litra oleju  mam zalany castrol edge profesional 5W30 i od wymiany dolałem w somie ponad litra/~8k km cz to jeszcze mieści się w normie? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #203 : Czwartek, 12 Lipiec 2012, 20:49 » |
|
yyyy no nie wiem  a może jest to spowodowane LPG ?
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
agrestrybnik
Klubowicz

Wiadomości: 177
|
 |
« Odpowiedz #204 : Czwartek, 12 Lipiec 2012, 20:54 » |
|
adrianlos , w normie toyoty to sie napewno miesci, oni na tysiac kilometrow cos kole jednego czy pultora litra dopuszczaja i nic na gwarancji nie zrobisz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #205 : Piątek, 13 Lipiec 2012, 14:48 » |
|
oj tam oj nie taki tani  a wlasnie chce ktos totala monerala 15w40 mam prawie litr do zbycia oddam za koszt wysylki przynajmniej masz tani olej jak woda ;d
moze jak woda ale zaworow nie slychac rano na zimnym silniku  co do słyszalności zaworów, to na paliwie z Shella było je u mnie słychać. jak ostatnio zacząłem lać na Statoilu, to przestało... a przecież olej się nie zmienił. teraz pojawia się sporadycznie inny problem - "dzwonienie". idę o zakład, że to niewydolność napinacza łańcucha rozrządu. problem znika po krótkim (wystarczy 2s) przytrzymaniu silnika na obrotach około 2-2,5 krpm. mam wrażenie że chyba filtr oleju ma już dosyć  ...poza tym na miarce oleju praktycznie nie ubyło (cały czas mam 7-8 mm poniżej poziomu max - o ile dobrze to odczytuję). JAk na zimnym silniku po odpaleniu nie słychac zaworów to znak że czas najwyzszy zainteresowac sie luzem zaworowym.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #206 : Piątek, 13 Lipiec 2012, 21:10 » |
|
ale kto? ja? mój bolid ma dopiero 20Kkm. poza tym zauważyłem, że to dzwonienie pojawia się na drugi dzień po "dziadkowej jeździe". jak śmielej używam gazu i mocniej wkręcam go na obroty, to na drugi dzień raczej nic nie zadzwoni.... ja tam mówię, że to filtr oleju - w poniedziałek biedrona idzie na przegląd, to dostanie świeżego smarowidła i nowy filtr. to dzwonienie to raczej nie zawory tylko łańcuch. właściwie to przypomina trochę rezonowanie metalowej obudowy...  taki sam problem chyba występował w corsach b 1.0 na łańcuchu - jak oleju nie było pod maksimum, to dawało się słyszeć łańcuch z powodu słabo pracującego hydraulicznego napinacza. edit: @adrianlos: tak teraz spojrzałem, że jeździsz na 5W30 - nie wiem, czy może to nie jest przyczyną ubytków oliwy. ogólnie LPG ma przecież wyższą temperaturę spalania niż PB, a olej 30-ka nie jest przeznaczony do tropików, tylko do strefy umiarkowanej w połączeniu z benzyną... ogólnie to taki "nisko-emisyjny miejski eko-wynalazek" (w pierwszej kolejności ma być ekologiczny). pokombinuj może jednak z czymś w rodzaju 5w40...bo to jedyne, co mi przychodzi do głowy 
|
|
« Ostatnia zmiana: Piątek, 13 Lipiec 2012, 21:18 wysłane przez seraphine »
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #207 : Sobota, 14 Lipiec 2012, 00:02 » |
|
ja mam 5w40 i narazie wszystko jest ok!!!!!!
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
adrianlos
Posiadacz
 
Wiadomości: 161
|
 |
« Odpowiedz #208 : Czwartek, 19 Lipiec 2012, 20:06 » |
|
@ seraphineDzięki za sugestie, przy najbliższej sposobności wymienię olej na 5W40 - zobaczymy czy apetyt na olej mu się zmieni. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gg130585
Newbie

Wiadomości: 2
|
 |
« Odpowiedz #209 : Niedziela, 12 Sierpień 2012, 10:38 » |
|
Witam, ja odswieze troszke watek:) Czytam tutaj i widze, ze ogolnie nie ma problemu z przejsciem na syntetyk, ale wiekszosc osob pisze, ze ich wymiana bedzie lub byla przy gora kilkunastu tysiacach. Mi niedawno skonczyla sie gwarancja i nie chcialbym zalewac malucha mineralnym jak to bylo w ASO citroena. Problem polega na tym, ze przejechalem prawie 60 tys na mineralnym i czy to nie robi problemu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #210 : Niedziela, 12 Sierpień 2012, 11:44 » |
|
60tys hmmm ja bym nieryzykowal ..... ale kazdy zrobi jak chce ...ja zmienilem przy 20tys na syntetyk i tez sie wachalem troszke
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #211 : Niedziela, 12 Sierpień 2012, 12:24 » |
|
jak już to moim zdaniem ew. na półsyntetyk.
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
gg130585
Newbie

Wiadomości: 2
|
 |
« Odpowiedz #212 : Poniedziałek, 13 Sierpień 2012, 11:54 » |
|
Dzieki za odpowiedzi;) chyba zostane przy tym mineralnym;) Sugestie sa zeby lepiej nie ryzykowac to nie bede:) Moze byc wiecej szkody niz pozytku...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
agrestrybnik
Klubowicz

Wiadomości: 177
|
 |
« Odpowiedz #213 : Poniedziałek, 13 Sierpień 2012, 14:09 » |
|
w pazot 106 1.0 . przebieg ponad 80 tys, jak go kupilem(1996r) zmienilem olej(samochod z Francji sprowadzony),wlalem lotosa srebrnego 10w/40,przed wymiana na ten olej a troche jezdzilem nim, silnik byl suchutki, po wymianie na ten olej rozciekl sie ze wszystkich mozliwych stron, cza bylo dolewac tak z pul litra na 2000km,,prawdopodobnie francuz lal do niego mineralny, a ja go pulsyntetykiem rozszczelnilem, majac 232 tys i non stop na tym polskim oleju ,odwiedzil motoryzacyjny cmentarz w 2008 r, teraz aygolot go zastepuje,
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janq
V.I.P

Wiadomości: 459
|
 |
« Odpowiedz #214 : Poniedziałek, 13 Sierpień 2012, 15:16 » |
|
Dzieki za odpowiedzi;) chyba zostane przy tym mineralnym;) Sugestie sa zeby lepiej nie ryzykowac to nie bede:) Moze byc wiecej szkody niz pozytku...
Zmień na półsyntetyk, jak nie chcesz ryzykować z pełnym syntetykiem, ale nie zostawaj na oleju mineralnym. Ja zmieniłem olej przy 25kkm po poprzednim właścicielu, na Castrola 5W40, następna wymiana będzie na Motula X-Clean 5W40
|
|
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 13 Sierpień 2012, 15:18 wysłane przez janq »
|
Zapisane
|
|
|
|
aygo_driver
Klubowicz

Wiadomości: 797
|
 |
« Odpowiedz #215 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 15:06 » |
|
Zastanawiam się na jaki wymienić u siebie. Już 16k km poszło, więc najwyższa pora na oliwę. Pytanie czy warto lać np. MOTULa 8100 X-cess 5W40, czy może wystarczy Total Quartz 9000 5W40 za połowę ceny 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #216 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 15:59 » |
|
A na czym jeździłeś do tej pory? Ja tam na Totala nie narzekam, fakt że używam wersji 5W40 "energy" a patrząc na dane producenta, to ma parametry (gęstości w różnych temperaturach itp.) zbliżone do niektórych 0W40... tylko na ile one są trwałe w całym okresie użytkowania.
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #217 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 16:03 » |
|
wystarczyć na pewno wystarczy, tylko pytanie o Twoje preferencje.
Ja jeżdżę na motulu od drugiej wymiany (czyli przy przebiegu 20k km), ale to mój wybór.
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
aygo_driver
Klubowicz

Wiadomości: 797
|
 |
« Odpowiedz #218 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 16:42 » |
|
Problem w tym, że nie wiem na czym jeździłem i nie ma za bardzo jak sprawdzić... ale przy tym przebiegu to chyba nie gra jeszcze aż takiej roli. Preferencje, tzn? Lubię czasem przewietrzyć zawory, nie tylko na publicznych drogach 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #219 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 17:06 » |
|
ja mam totala 5w40 qartz i jest spoko wyatarczy !!!!!
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
|