Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Dobór oleju, fabryczny minerał czy zmiana na półsyntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 789245 razy)
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #220 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 17:39 »

wlej to co(zaleca) preferuje toyota ,5w30
Zapisane
aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomości: 797



« Odpowiedz #221 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 17:46 »

Obawiam się, że Toyota przy swoich zaleceniach nie uwzględniła moich upodobań Łohoho
Zapisane

CrazyRider34
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #222 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 20:02 »

A ja jezdze na Quaker State 15w40 HDX, mam przejechane ponad 110tys. (30tys. na lpg) i od zmiany do zmiany (12tys.) nie ubywa z miarki...
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #223 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 22:34 »

no przy takim przebiegu to nic dziwnego ze taki olej, ale AD ma za młodego aygolota zeby go trzymać na mineralu...
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #224 : Piątek, 07 Wrzesień 2012, 07:13 »

no przy takim przebiegu to nic dziwnego ze taki olej, ale AD ma za młodego aygolota zeby go trzymać na mineralu...
To nie chodzi o duzy przebieg tylko o sposób kożystania z samochodu. Jak ktoś robi non stop traski po 30-40 km albo mu silnik nie stygnie to nie ma sensu inwestowac w syntetyk ale jesli robi krótsze trasy  i generanie na niedogrzanej oliwie to wtedy syntetyk jak najbardziej jest wskazany bo ma lepsze własciwości smarne w nizszych temperaturach.
Zapisane
sjn13
Użytkownik
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #225 : Czwartek, 13 Wrzesień 2012, 18:44 »

Witam!
ostatnio w auto świecie pisano odnośnie usterek modelu,że są kłopoty z silnikiem ale dotyczy to tylko egzemplarzy nie stosujących oryginalnego oleju (15w40). Zmartwiło mnie to bo odkąd mam styczność z C1 (ok 20tys przebiegu, nie wiem jaki olej był wcześniej) pierwszy mechanik zalał silnik 5w40castrol magnatec, przy następnej wymianie w innym serwisie wlano 0w30 Castrol edge. To było przy 30tys km. Silnik nie brał oleju (bynajmniej było to niezauważalne), ostatnia wymiana przy 49tys, to było w kwietniu. Teraz zorientowałem się, że na liczniku już 70tys więc czas na wymianę, sprawdziłem poziom i szok- minimum! czyli zużył 3/4bagnetu. Fakt, że auto albo używane jest do krótkich dojazdów do pracy przez dziewczynę, albo na autostradzie nie rzadko z maksymalnymi prędkościami przeze mnie, do tego najczęściej hamuje silnikiem, nie oszczędzając wysokich obrotów. Tu czas na pytanie; zostać przy 0w30 i częściej kontrolować poziom oleju czy wrócić do 15w40 jak sugeruje producent? Chciałbym jak najdłużej cieszyć się c1 więc nie chcę na niej oszczędzać.
Zapisane
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #226 : Piątek, 14 Wrzesień 2012, 04:42 »

producent silnika toyota sugeruje 5w30, a nie 15w40
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #227 : Piątek, 14 Wrzesień 2012, 07:27 »

producent silnika toyota sugeruje 5w30, a nie 15w40
Do polifta owszem - do przedlifta 15w40.
Jesli uzywasz samochodu na ekstremalnie krótkich odcinkach to przejdź z oleju xW30 na xW40. Ja akurat chwale sobie 5W40. Przy lekkobieżnych oliwach i pracy na zimnym silniku i wzbogaconej mieszance olej szybko może ulegać rozrzedzeniu benzyną i tracić własciwości smarne. Te oliwy tez sa w wiekszym stopniu zuzywane przez silnik w takich warunkach. Oliwa 5W40 ma wiekszy zapsa lepkości a poza tym daje grubszy film olejowy pod duzym obciażeniem.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #228 : Piątek, 14 Wrzesień 2012, 08:52 »

do I poliftów zalecają każdy niemal rodzaj oleju Uśmiech od minerała po pełny syntetyk...skrajne oleje to moim zdaniem są do specyficznych warunków użytkowania - przy zwykłym codziennym "katowaniu" trojaka 5W40 w naszej strefie klimatycznej jest jak najbardziej OK.

krótkie trasy - 5W30, klimat gorący i prędkości autostradowe z ostrym katowaniem mineralny!!!!
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #229 : Piątek, 14 Wrzesień 2012, 09:47 »

Witam!
 Tu czas na pytanie; zostać przy 0w30 i częściej kontrolować poziom oleju czy wrócić do 15w40 jak sugeruje producent? Chciałbym jak najdłużej cieszyć się c1 więc nie chcę na niej oszczędzać.

Jeśli jeździłeś na tak rzadkim oleju, to ja bym już nie przechodził absolutnie na 15w40, który będzie o wiele gęstszy zimą. 0w30 było lekkim przegięciem.....nie mieszkamy na antarktydzie.....ja bym wlał syntetyk 5w40,  jest zdecydowanie najbardziej uniwersalnym olejem, a zaraz za nim 5w30

Polecam ten filmik, który prezentuje różnicę we właściwościach smarnych oleju 0w30 oraz 10w30 przy -35 stopniach. Najpierw wlali 0w30 a potem 10w30. Oglądać od 5:00 min. Także różnica między powiedzmy 5w.... a 15w .....jest kolosalna w mrozach

Filmik prezentuje też różnicę w lepkości w mrozach różnych olejów. Oglądać od 2:22 min,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=OWiQyR7PWII

A tutaj screen z tego filmu. Temp bardzo niska, tzn -35 ale zobaczcie różnicę. 0w już sie wylał, a minerał jakim jest zalany trojaczek fabrycznie jeszcze nie drgnął:
 
« Ostatnia zmiana: Piątek, 14 Wrzesień 2012, 15:11 wysłane przez kaliope » Zapisane

agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #230 : Piątek, 14 Wrzesień 2012, 15:44 »

cookie
akurat do przedlifta tojota zaleca 5w30,
Zapisane
sjn13
Użytkownik
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #231 : Sobota, 15 Wrzesień 2012, 17:49 »

Mam wersje z 2008roku czyli z przed liftingu. (Swoją drogą były jakieś zmiany w silnikach po lifcie?)  W końcu znalazłem książkę obsługi i 0w30 jest jako jeden z dopuszczalnych olei. Więc skoro do tej pory auto na nim jeździło to zostanę przy tym oleju dopóki nic nie zacznie się dziać. No i zobaczymy czy tym razem do kolejnej wymiany coś "wypije". Co do filmiku- z tego co zrozumiałem udowadnia wyższość 0w30 nad częstszymi propozycjami.
Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam innych użytkowników maluszków.
Zapisane
maab
Klubowicz
*
Wiadomości: 97



« Odpowiedz #232 : Poniedziałek, 17 Wrzesień 2012, 16:05 »

Jakoś tak coś mi się jeszcze ze studiów w głowie kołacze, że o ile gęstość od temperatury zależy praktycznie liniowo, to już lepkość w stosunku do temperatury zależy wykładniczo. Tak więc podchodząc do filmiku w sposób krytyczny można powiedzieć że manipulacją jest test tylko w temperaturze - 35 stopni, przyznacie że w naszych warunkach raczej ekstremalna, choć zdarza się to raczej nie jest regułą. Ten sam test w temperaturze - 30 wypadnie inaczej, a dla temperatury - 20, w końcu zdecydowanie częściej się zdarzającej - zupełnie inaczej. Nie da się ukryć że w temperaturze - 35 stopni olej 0W wygra nawet z olejem 5W, ale wystarczy że będzie "tylko" - 25 a ta wygrana nie będzie już tak zdecydowana. I tak gdy temperatura spada poniżej - 20 stopni problemem staje się akumulator, a jak się samochód uruchomi, to każdy go delikatnie nagrzewa nim ruszy. Wystarczy kilka chwil, a olej będzie miał więcej niż - 20. Z praktycznego punktu widzenia jest więc niewielka różnica między dobrej jakości olejami 0W a 5W, no chyba że jesteśmy w okolicach polarnych. Podczas naszych zim sprawdzają się przecież oleje klasy 10W... Ja kupuję olej 0W lub 5W głównie dlatego, że aby jechać nie muszę czekać aż się silnik lepiej nagrzeje, wiem, że po minucie będzie na tyle ciepłym że w spokojny sposób mogę jechać bez krzywdy dla silnika.
Zapisane

Proszę nie strzelać do pianisty. Robi co może. (Oscar Wilde)
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #233 : Poniedziałek, 17 Wrzesień 2012, 18:34 »

dokładnie jest tak jak piszesz poza tym analogicznie jest przy wysokich temperaturach otoczenia ...powyżej 40-50 stopni... stąd na "ciepłe kraje" zalecali właśnie mineralny.... (obecne niektóre minerały tracą swoje właściwości nawet przy -36st. )

Reasumując... przy standardowym użytkowaniu w normalnych warunkach pracy i w naszej strefie klimatycznej właściwie każdy jest OK a najbardziej optymalny dobry pełny syntetyk 5w40
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #234 : Wtorek, 18 Wrzesień 2012, 11:19 »

Mam wersje z 2008roku czyli z przed liftingu. (Swoją drogą były jakieś zmiany w silnikach po lifcie?)  W końcu znalazłem książkę obsługi i 0w30 jest jako jeden z dopuszczalnych olei. Więc skoro do tej pory auto na nim jeździło to zostanę przy tym oleju dopóki nic nie zacznie się dziać. No i zobaczymy czy tym razem do kolejnej wymiany coś "wypije". Co do filmiku- z tego co zrozumiałem udowadnia wyższość 0w30 nad częstszymi propozycjami.
Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam innych użytkowników maluszków.
Nie wiem co zalecała toyota, bo mam C1 a instrukcji do niego (samochód z 2008 r. kupiony w paxdzierniku) że do tego silnika olej 15w40, co oczywiście olałem i po 4 tys km na mineralu zalałem mu 5w40.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #235 : Wtorek, 18 Wrzesień 2012, 11:22 »

do I poliftów zalecają każdy niemal rodzaj oleju Uśmiech od minerała po pełny syntetyk...skrajne oleje to moim zdaniem są do specyficznych warunków użytkowania - przy zwykłym codziennym "katowaniu" trojaka 5W40 w naszej strefie klimatycznej jest jak najbardziej OK.

krótkie trasy - 5W30, klimat gorący i prędkości autostradowe z ostrym katowaniem mineralny!!!!
Zgoda za wyjątkiem zalecania 5w30 na krótkie trasy. lepiej 5 w40 albo 0w40 z powodów o któych już pisałem. Zima w tym aluminiowym bloku naprawde czasem trudno zmusic paliwo do odparowania z miski.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #236 : Czwartek, 07 Luty 2013, 19:51 »

No właśnie ja wczoraj na wolnych obrotach usłyszałem łańcuch rozrządu.... po dojechaniu z pracy do domu (7km) zajrzałem pod korek... i? MASEŁKO!!! Nie wiele, ale jest. Ostatni raz silnik wygrzałem w trasie jakieś 2 tygodnie temu. Chyba będę musiał pomyśleć jednak o jakimś bardziej miejskim oleju (5w30, 0w30?)... i nie koniecznie Totala. Zastanawia mnie też, czy to nie wina paliwa.... czy nie zaczęli dodawać więcej biokomponentów, które chyba nie do końca dopalają się w niskiej temperaturze. W weekend chyba przepędzę biedronę po S-ce... 80km powinno wystarczyć, żeby się olej "oczyścił"?
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #237 : Czwartek, 07 Luty 2013, 21:03 »

a jaki teraz masz zalany?
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #238 : Czwartek, 07 Luty 2013, 21:15 »

a jaki teraz masz zalany?

jak w podpisie: "-smarowanie Total 5w40 Energy"
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #239 : Czwartek, 07 Luty 2013, 22:11 »

ja mam total 5w40 ale zwykly taki leja w peugocie u Archera i w serwisie w citroenie we Wrocławiu
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 24   Do góry
Drukuj
Skocz do: