Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 24   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Dobór oleju, fabryczny minerał czy zmiana na półsyntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 601135 razy)
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #240 : Czwartek, 07 Luty 2013, 22:38 »

seraphine , to przecież bardzo dobry olej na nasze warunki....ja bym nic nie zmieniał
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #241 : Piątek, 08 Luty 2013, 16:51 »

Niby dobry... w tamtym roku było wszystko ok (a mrozy przecież były większe), ale w tym jak widać już jest gorzej. ...ale nie wiem, czy wiecie, że to nie jest olej syntetyczny, tylko wyprodukowany "w technologi syntetycznej". Z tego, co wiem, to w pełni syntetycznym olejem Totala jest tylko 0w30 i może 5w30 (miejski). Myślę nad zmianą oleju nie ze względu na zakres temperaturowy pracy, ale bardziej ze względu na odporność oleju na czynniki chemiczne (woda, paliwo). patrząc na to, że chyba już na dobre zaczęło się psucie paliwa bioetanolem (albo jakimś innym świństwem pochodzenia roślinnego zgodnie z wytycznymi UE), może okazać się stary dobry Total jednak nie daje zimą rady. Poprawcie mnie, jeżeli się mylę, ale bioetanol potrzebuje chyba wstępnego ogrzania, żeby doszło do zapłonu? Trojaczki nie są przecież "flexy-fuel" i może okazać się, że nie do końca radzą sobie z obecnie "psutymi" paliwami.
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
william7
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


« Odpowiedz #242 : Sobota, 09 Luty 2013, 12:35 »

Dziwi mnie ta rozbierzność w zalecanych olejach do silnika 1kr-fe.

Z tego co wyczytałem to peugot/citroen zaleca 15w40...?

Toyota do tego silnika w manualu od YII zaleca 5w30.

Natomiast ja w swoim Yarisie III mam już zalecany 0w20.

Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #243 : Sobota, 09 Luty 2013, 18:51 »


Z tego co wyczytałem to peugot/citroen zaleca 15w40...?


15w40 to minerał, i taki jest zalany fabrycznie a potem już zalecają pół-syntetyk 10w40. Natomiast Toyota zaleca pełny syntetyk 5w30, a my polecamy pełny syntetyk 5w40 lub 5w30 Uśmiech

 
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #244 : Sobota, 09 Luty 2013, 19:07 »

...taka jeszcze jedna dygresja odnośnie oliwy... gdzieś kiedyś wyczytałem (aprops silników motocyklowych-japońskich) że tam gdzie producent dopuszcza szeroką gamę olei w tym te najgorsze tzn. że silnik jest mega dobry Uśmiech bardzo szczelny i wykonany z dużą dokładnością - taka jest podobno japońska szkoła porządnych silników - pojedziesz na wszystkim...a jak wlejesz ten najtańszy te też nie powinno zaszkodzić...jednak wszyscy świadomi  użytkownicy chcą dbać o serducho swej maszyny i leją to co uważają za najlepsze. 
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
william7
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


« Odpowiedz #245 : Sobota, 09 Luty 2013, 22:10 »

Ja poprzedniego Yarisa kupiłem jako auto poflotowe i miało 150 kkm na 15w40.
Także potwierdza to odporność silników ale przy 200kkm silnik zaczął brać olej.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #246 : Niedziela, 10 Luty 2013, 01:13 »

w flotowych jarkach mineralny to norma - koszty Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #247 : Niedziela, 10 Luty 2013, 01:25 »

zgadza sie !!!
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #248 : Niedziela, 10 Luty 2013, 13:22 »

a tak w ogóle to podobno w tych 1.0 ecoboost czy jak im tam (fordowski) to też do tych trzech cylindrów zalecają jakiś mega hiper rzadki olej ze względu na bardzo ciasne spasowanie  - BOBAS349FK ...to prawda ??
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #249 : Niedziela, 10 Luty 2013, 14:20 »

tam idzie castrol profesional taki zielony chyba 5w30 .....Co? sprawdze to to napisze

ps do ecobost jest specjalny CASTROL  PERFORMANCE 5w30 ..... musi byc specjalny olej bo zwykle castrole silnik pije do zera !! kiedys kolo mial mondka 210KM czy 240KM ecobost i przy 2700km przytarl panewki bo oliwa zginela z silnika ....... ale kat z niego straszny nawet filmiki wstawial na yutuba ale potem wykasowal jak mu silnik padl co by nie bylo ze to jego wina !!! 
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10 Luty 2013, 14:32 wysłane przez BOBAS349FK » Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
sjn13
Użytkownik
*
Wiadomości: 5


« Odpowiedz #250 : Piątek, 22 Luty 2013, 00:42 »

Witam ponownie;
zmieniłem mechanika- znajomy polecił i wczytując się w instrukcję postanowiliśmy zmienić olej z castrola 0w30 na zalecany 15w40. Na nowym oleju zrobiłem ok 2,5tys i jedyne co do tej pory zauważyłem to głośniejsza (wyraźnie) praca silnika. Zobaczymy co dalej będzie się działo.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #251 : Piątek, 22 Luty 2013, 00:58 »

Witam ponownie;
zmieniłem mechanika- znajomy polecił i wczytując się w instrukcję postanowiliśmy zmienić olej z castrola 0w30 na zalecany 15w40. Na nowym oleju zrobiłem ok 2,5tys i jedyne co do tej pory zauważyłem to głośniejsza (wyraźnie) praca silnika. Zobaczymy co dalej będzie się działo.

ps zmieniles na totala 15w40 Co??
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Maciek_208
Użytkownik
*
Wiadomości: 47



« Odpowiedz #252 : Piątek, 19 Kwiecień 2013, 22:18 »

Od nowości 107-ka zalewana jest TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 5L . W tej chwili ma przejechane około 88 tyś.km a, silnik chodzi jak zegarek szwajcarski.
Zapisane
william7
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


« Odpowiedz #253 : Środa, 12 Czerwiec 2013, 22:19 »

To ja wam powiem, ze w nowym Yarisie z silnikiem 1kr-fe w manualu jest wpisany jako olej preferowany 0w20!

Natomiast jeśli nie jest dostepny to 5w30 ale jest uwaga, że przy następnej wymianie powrócić do 0w20.

Także lanie 15w40 to dla mnie debilizm, miałem YII z 1kr-fe, który przelatał 150kkm na 15w40 i zaczął powoli podjadać olej.

Także kto chce być miły dla silnika to lepiej lać 5w30, a jak kogoś stać to 0w20 na zimę.

Dodadam, że na stronie  japońskiej toyoty wszystkie auta mają olej 0w20 wpisany jako zalecany.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #254 : Czwartek, 13 Czerwiec 2013, 00:12 »

@kristofch: Ja był raczej traktował otwarcie tego zaworu jako sytuację awaryjną. Weź jeszcze pod uwagę, że przy przytkanym filtrze albo gęstym oleju i wysokim ciśnieniu (wg producentów ma to niby następować około 20 bar, ale przyjmijmy realnie 10+), może dojść perforacji materiału filtrującego. Wtedy masz częściowo niefiltrowany obieg non stop. Co do wycierania się silnika, to masz rację, ale myślę, że mniejszą szkodę zrobi krótkotrwałe potraktowanie silnika czymś takim (będzie to raczej gładki pył), niż niedostateczne smarowanie panewek. Jest jeszcze jedna opcja... kupić minimalnie dłuższy filtr. Jak podpasujesz coś od jakiegoś silnika 1,5l, to zapas wydajności powinien być wystarczający.

Tu znalazłem fajny test, ale niestety w oparciu o rynek w USA:

http://forums.evolutionm.net/evo-engine-turbo-drivetrain/637158-official-oil-filter-testing-results-thread-4g63t-4b11t.html

0W20? Nie dziękuję... chyba, że cały układ chłodzenia jest nieźle rozrośnięty i nastawiony na utrzymanie jakiejś niższej temperatury silnika niż 90 stopni.
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #255 : Czwartek, 13 Czerwiec 2013, 12:51 »

0W20? Nie dziękuję... chyba, że cały układ chłodzenia jest nieźle rozrośnięty i nastawiony na utrzymanie jakiejś niższej temperatury silnika niż 90 stopni.
No ja bym się nie bał oliwy 0w20 o ile jej cena była normalna. Przeciez temp. jakie znosi olej sa drastycznie wyższe niz temp głowicy. Każdy olej zachowuje swoje właściwości do temp ok 140C, które to jednak osiąga oleum w misce tylko wysilonych i turbodoładowanych silników. W naszych silnikach z aluminiowym blokiem zapewne temperatura nie przekracza przy ostrym katowaniu 100C. Mały kiedyś o tym pisał bo miał monitor temperatury oleju w postwaie filtra w swoim uturbionym silniku i o ile pamietam niemiał żadnych problemów z temperatura oliwy. W tym samochodzie olej jest raczej notrorycznie niedogrzany.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #256 : Sobota, 15 Czerwiec 2013, 10:30 »

No ja bym się nie bał oliwy 0w20 o ile jej cena była normalna.

A patrzyłeś na parametry tego oleju w temp. 40 i 100 stopni? Przecież to się powinno nazywać -5W20 albo i -10W20, tylko obecnie przyjęty standard nie przyjmuje klasyfikacji poniżej 0. 0W20 nadaje się co najwyżej do piłowania silnika na niedogrzanym oleju. Mnie od temperatury głowicy bardziej zastanawia co się dzieje na panewkach i korbie. Tam też lekko nie ma. Zwróć uwagę, że temperatura oliwy jest monitorowana przy filtrze. Wcześniej najbardziej gorący olej trafia do dosyć pojemnej miski, która jest chłodzona przez owiewanie. Dopiero potem, po wymieszaniu z chłodniejszym idzie do filtra. Jeżeli temperatura mieszaniny jest w granicach 100, to tam gdzie jest najcieplej, musi być na prawdę ciepło. Nie neguję całkowicie 0W20, ale w pojeździe nie przystosowanym do tego, to strzał we własne kolano. Takie oleje przecież istniały dużo wcześniej, więc czemu ich nie stosowano? Według mnie, konstruktorzy poszli od "D" strony - przystosowali nowe silniki do oliwy, zamiast na odwrót. Czy przypadkiem nowy Yarek nie spełnia jakiejś nowej wyśrubowanej normy emisyjnej? Z tego, co pamiętam, to pomiary laboratoryjne klasyfikujące pojazd do właściwej grupy emisji spalin są wykonywane przy zimnym silniku zaraz po jego uruchomieniu i idę o zakład, że tylko i wyłącznie o to chodzi z tymi nowymi durnymi oliwami 0W20. Skoro 5W30 potrafi się upalać na autostradzie, to nie uwierzę, że 0W20 nie będzie cierpiał na tą przypadłość. Porównywałem wczoraj na stronie Mobila parametry obu i 0W20 leci z lepkością w dół i przy 100 i przy 40 stopniach. Pewnie da się to częściowo zamortyzować np. poprzez trzymanie temperatury silnika na poziomie 70 stopni. Z tymi olejami, będzie jak z FAP-ami... będą kulą u nogi dla użytkownika. Do wydłużenia żywotności silnika raczej się nie przysłużą... no chyba że ktoś jeździ zimą na 1km odcinkach co godzinę, to wtedy się zgodzę. Wszytko w imię UE  Dzieńdobry


Update:
Jeszcze jeden parametr - Lepkość HTHS, mPa•s w 150°C (ASTM D4683)
Mobil1 0W20: 2,7
Mobil1 0W40: 3,8 (wersja ESP: 3,76)

« Ostatnia zmiana: Piątek, 28 Czerwiec 2013, 08:45 wysłane przez seraphine » Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #257 : Środa, 24 Lipiec 2013, 08:47 »

Z tymi olejami, będzie jak z FAP-ami... będą kulą u nogi dla użytkownika. Do wydłużenia żywotności silnika raczej się nie przysłużą... no chyba że ktoś jeździ zimą na 1km odcinkach co godzinę, to wtedy się zgodzę. Wszytko w imię UE  Dzieńdobry

Zgoda ale akurat trojaczek jest stworzony do jeżdzenia po mieście i wokół komina. Jak ktoś robi dłuższe trasy albo ma po drodze obwodnice moze zalewac olej wedłóg własnych potrzeb. Ja np gdyby ta oliwa miał normalna cene to bym ją zalewał do swojego, bo samochód jeździ głównie solo na odcinkach góra 15 km w jedna stronę.
Zapisane
ejdiaj
Użytkownik
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #258 : Poniedziałek, 05 Sierpień 2013, 23:59 »

Podłącze się do tematu.
Kilka dni temu kupiliśmy dla żony Toyotę Aygo i też zastanawiam się nad wymianą oleju w najbliższym czasie. Na własnym przykładzie zostały obalone wszelkie teorie nt zmiany oleju z mineralnego na syntetyk a przebiegiem silnika. Od 4 lat jeżdżę Mazda Premacy 2.0 DITD, która przy zakupie miała 178 kkm i zalewałem ją mineralnym olejem 15W40. Po trzech latach użytkowania przy 215 kkm okazało się że turbo wymaga regeneracji a co za tym idzie wymiana oleju. Mechanik zajął się naprawą po czy, zapytał na jakim oleju jeżdżę, ja na to że na zwykłym mineralnym 15W40 bo samochód ma już nalatane (jestem 3-cim właścicielem więc nie wiadomo ile ma naprawdę). A on do mnie: coś Ci pokażę - przynosi katalog Castola i szuka modelu samochodu i silnika. Okazuje się, że do tego silnika zaleca się pełen syntetyk 5W30 i powiedział, że przebieg nie ma tu ŻADNEGO znaczenia. Ja na to mówię że przecież cały ten olej szlag trafi po 2-3 kkm. A on że jak po 500 km będzie brakowało to na swój koszt wymienia olej. Powiem tak od wymiany minęło 15 miesięcy i 14 kkm nie brakuje ani grama (nic nie dolewałem).

Reasumując: lać pełen syntetyk ponieważ posiada najlepsze właściwości.

Pozdrawiam
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #259 : Wtorek, 06 Sierpień 2013, 02:01 »

je leję shella 5w40.
przejechałem pugiem prawie 50 kkm i na 15 - 20 tysięcy jak zmieniam olej to brakuje może 0.1l
jestem w pełni zadowolony, reasumując nie ma się co zastanawiać  nad olejem jaki taki owaki. ja leję taki jak był od nowości tego silnika i nic się nie dzieje.

Zapisane

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 24   Do góry
Drukuj
Skocz do: