Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 24   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dob贸r oleju, fabryczny minera艂 czy zmiana na p贸艂syntetyk lub syntetyk  (Przeczytany 507397 razy)
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #240 : Czwartek, 07 Luty 2013, 22:38 »

seraphine , to przecie偶 bardzo dobry olej na nasze warunki....ja bym nic nie zmienia艂
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #241 : Pi膮tek, 08 Luty 2013, 16:51 »

Niby dobry... w tamtym roku by艂o wszystko ok (a mrozy przecie偶 by艂y wi臋ksze), ale w tym jak wida膰 ju偶 jest gorzej. ...ale nie wiem, czy wiecie, 偶e to nie jest olej syntetyczny, tylko wyprodukowany "w technologi syntetycznej". Z tego, co wiem, to w pe艂ni syntetycznym olejem Totala jest tylko 0w30 i mo偶e 5w30 (miejski). My艣l臋 nad zmian膮 oleju nie ze wzgl臋du na zakres temperaturowy pracy, ale bardziej ze wzgl臋du na odporno艣膰 oleju na czynniki chemiczne (woda, paliwo). patrz膮c na to, 偶e chyba ju偶 na dobre zacz臋艂o si臋 psucie paliwa bioetanolem (albo jakim艣 innym 艣wi艅stwem pochodzenia ro艣linnego zgodnie z wytycznymi UE), mo偶e okaza膰 si臋 stary dobry Total jednak nie daje zim膮 rady. Poprawcie mnie, je偶eli si臋 myl臋, ale bioetanol potrzebuje chyba wst臋pnego ogrzania, 偶eby dosz艂o do zap艂onu? Trojaczki nie s膮 przecie偶 "flexy-fuel" i mo偶e okaza膰 si臋, 偶e nie do ko艅ca radz膮 sobie z obecnie "psutymi" paliwami.
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
william7
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« Odpowiedz #242 : Sobota, 09 Luty 2013, 12:35 »

Dziwi mnie ta rozbierzno艣膰 w zalecanych olejach do silnika 1kr-fe.

Z tego co wyczyta艂em to peugot/citroen zaleca 15w40...?

Toyota do tego silnika w manualu od YII zaleca 5w30.

Natomiast ja w swoim Yarisie III mam ju偶 zalecany 0w20.

Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #243 : Sobota, 09 Luty 2013, 18:51 »


Z tego co wyczyta艂em to peugot/citroen zaleca 15w40...?


15w40 to minera艂, i taki jest zalany fabrycznie a potem ju偶 zalecaj膮 p贸艂-syntetyk 10w40. Natomiast Toyota zaleca pe艂ny syntetyk 5w30, a my polecamy pe艂ny syntetyk 5w40 lub 5w30 U艣miech

 
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #244 : Sobota, 09 Luty 2013, 19:07 »

...taka jeszcze jedna dygresja odno艣nie oliwy... gdzie艣 kiedy艣 wyczyta艂em (aprops silnik贸w motocyklowych-japo艅skich) 偶e tam gdzie producent dopuszcza szerok膮 gam臋 olei w tym te najgorsze tzn. 偶e silnik jest mega dobry U艣miech bardzo szczelny i wykonany z du偶膮 dok艂adno艣ci膮 - taka jest podobno japo艅ska szko艂a porz膮dnych silnik贸w - pojedziesz na wszystkim...a jak wlejesz ten najta艅szy te te偶 nie powinno zaszkodzi膰...jednak wszyscy 艣wiadomi  u偶ytkownicy chc膮 dba膰 o serducho swej maszyny i lej膮 to co uwa偶aj膮 za najlepsze. 
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
william7
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« Odpowiedz #245 : Sobota, 09 Luty 2013, 22:10 »

Ja poprzedniego Yarisa kupi艂em jako auto poflotowe i mia艂o 150 kkm na 15w40.
Tak偶e potwierdza to odporno艣膰 silnik贸w ale przy 200kkm silnik zacz膮艂 bra膰 olej.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #246 : Niedziela, 10 Luty 2013, 01:13 »

w flotowych jarkach mineralny to norma - koszty U艣miech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #247 : Niedziela, 10 Luty 2013, 01:25 »

zgadza sie !!!
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #248 : Niedziela, 10 Luty 2013, 13:22 »

a tak w og贸le to podobno w tych 1.0 ecoboost czy jak im tam (fordowski) to te偶 do tych trzech cylindr贸w zalecaj膮 jaki艣 mega hiper rzadki olej ze wzgl臋du na bardzo ciasne spasowanie  - BOBAS349FK ...to prawda ??
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #249 : Niedziela, 10 Luty 2013, 14:20 »

tam idzie castrol profesional taki zielony chyba 5w30 .....Co? sprawdze to to napisze

ps do ecobost jest specjalny CASTROL  PERFORMANCE 5w30 ..... musi byc specjalny olej bo zwykle castrole silnik pije do zera !! kiedys kolo mial mondka 210KM czy 240KM ecobost i przy 2700km przytarl panewki bo oliwa zginela z silnika ....... ale kat z niego straszny nawet filmiki wstawial na yutuba ale potem wykasowal jak mu silnik padl co by nie bylo ze to jego wina !!! 
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 10 Luty 2013, 14:32 wys艂ane przez BOBAS349FK » Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
sjn13
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 5


« Odpowiedz #250 : Pi膮tek, 22 Luty 2013, 00:42 »

Witam ponownie;
zmieni艂em mechanika- znajomy poleci艂 i wczytuj膮c si臋 w instrukcj臋 postanowili艣my zmieni膰 olej z castrola 0w30 na zalecany 15w40. Na nowym oleju zrobi艂em ok 2,5tys i jedyne co do tej pory zauwa偶y艂em to g艂o艣niejsza (wyra藕nie) praca silnika. Zobaczymy co dalej b臋dzie si臋 dzia艂o.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #251 : Pi膮tek, 22 Luty 2013, 00:58 »

Witam ponownie;
zmieni艂em mechanika- znajomy poleci艂 i wczytuj膮c si臋 w instrukcj臋 postanowili艣my zmieni膰 olej z castrola 0w30 na zalecany 15w40. Na nowym oleju zrobi艂em ok 2,5tys i jedyne co do tej pory zauwa偶y艂em to g艂o艣niejsza (wyra藕nie) praca silnika. Zobaczymy co dalej b臋dzie si臋 dzia艂o.

ps zmieniles na totala 15w40 Co??
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Maciek_208
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 47



« Odpowiedz #252 : Pi膮tek, 19 Kwiecie艅 2013, 22:18 »

Od nowo艣ci 107-ka zalewana jest TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 5L . W tej chwili ma przejechane oko艂o 88 ty艣.km a, silnik chodzi jak zegarek szwajcarski.
Zapisane
william7
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« Odpowiedz #253 : 艢roda, 12 Czerwiec 2013, 22:19 »

To ja wam powiem, ze w nowym Yarisie z silnikiem 1kr-fe w manualu jest wpisany jako olej preferowany 0w20!

Natomiast je艣li nie jest dostepny to 5w30 ale jest uwaga, 偶e przy nast臋pnej wymianie powr贸ci膰 do 0w20.

Tak偶e lanie 15w40 to dla mnie debilizm, mia艂em YII z 1kr-fe, kt贸ry przelata艂 150kkm na 15w40 i zacz膮艂 powoli podjada膰 olej.

Tak偶e kto chce by膰 mi艂y dla silnika to lepiej la膰 5w30, a jak kogo艣 sta膰 to 0w20 na zim臋.

Dodadam, 偶e na stronie  japo艅skiej toyoty wszystkie auta maj膮 olej 0w20 wpisany jako zalecany.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #254 : Czwartek, 13 Czerwiec 2013, 00:12 »

@kristofch: Ja by艂 raczej traktowa艂 otwarcie tego zaworu jako sytuacj臋 awaryjn膮. We藕 jeszcze pod uwag臋, 偶e przy przytkanym filtrze albo g臋stym oleju i wysokim ci艣nieniu (wg producent贸w ma to niby nast臋powa膰 oko艂o 20 bar, ale przyjmijmy realnie 10+), mo偶e doj艣膰 perforacji materia艂u filtruj膮cego. Wtedy masz cz臋艣ciowo niefiltrowany obieg non stop. Co do wycierania si臋 silnika, to masz racj臋, ale my艣l臋, 偶e mniejsz膮 szkod臋 zrobi kr贸tkotrwa艂e potraktowanie silnika czym艣 takim (b臋dzie to raczej g艂adki py艂), ni偶 niedostateczne smarowanie panewek. Jest jeszcze jedna opcja... kupi膰 minimalnie d艂u偶szy filtr. Jak podpasujesz co艣 od jakiego艣 silnika 1,5l, to zapas wydajno艣ci powinien by膰 wystarczaj膮cy.

Tu znalaz艂em fajny test, ale niestety w oparciu o rynek w USA:

http://forums.evolutionm.net/evo-engine-turbo-drivetrain/637158-official-oil-filter-testing-results-thread-4g63t-4b11t.html

0W20? Nie dzi臋kuj臋... chyba, 偶e ca艂y uk艂ad ch艂odzenia jest nie藕le rozro艣ni臋ty i nastawiony na utrzymanie jakiej艣 ni偶szej temperatury silnika ni偶 90 stopni.
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #255 : Czwartek, 13 Czerwiec 2013, 12:51 »

0W20? Nie dzi臋kuj臋... chyba, 偶e ca艂y uk艂ad ch艂odzenia jest nie藕le rozro艣ni臋ty i nastawiony na utrzymanie jakiej艣 ni偶szej temperatury silnika ni偶 90 stopni.
No ja bym si臋 nie ba艂 oliwy 0w20 o ile jej cena by艂a normalna. Przeciez temp. jakie znosi olej sa drastycznie wy偶sze niz temp g艂owicy. Ka偶dy olej zachowuje swoje w艂a艣ciwo艣ci do temp ok 140C, kt贸re to jednak osi膮ga oleum w misce tylko wysilonych i turbodo艂adowanych silnik贸w. W naszych silnikach z aluminiowym blokiem zapewne temperatura nie przekracza przy ostrym katowaniu 100C. Ma艂y kiedy艣 o tym pisa艂 bo mia艂 monitor temperatury oleju w postwaie filtra w swoim uturbionym silniku i o ile pamietam niemia艂 偶adnych problem贸w z temperatura oliwy. W tym samochodzie olej jest raczej notrorycznie niedogrzany.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #256 : Sobota, 15 Czerwiec 2013, 10:30 »

No ja bym si臋 nie ba艂 oliwy 0w20 o ile jej cena by艂a normalna.

A patrzy艂e艣 na parametry tego oleju w temp. 40 i 100 stopni? Przecie偶 to si臋 powinno nazywa膰 -5W20 albo i -10W20, tylko obecnie przyj臋ty standard nie przyjmuje klasyfikacji poni偶ej 0. 0W20 nadaje si臋 co najwy偶ej do pi艂owania silnika na niedogrzanym oleju. Mnie od temperatury g艂owicy bardziej zastanawia co si臋 dzieje na panewkach i korbie. Tam te偶 lekko nie ma. Zwr贸膰 uwag臋, 偶e temperatura oliwy jest monitorowana przy filtrze. Wcze艣niej najbardziej gor膮cy olej trafia do dosy膰 pojemnej miski, kt贸ra jest ch艂odzona przez owiewanie. Dopiero potem, po wymieszaniu z ch艂odniejszym idzie do filtra. Je偶eli temperatura mieszaniny jest w granicach 100, to tam gdzie jest najcieplej, musi by膰 na prawd臋 ciep艂o. Nie neguj臋 ca艂kowicie 0W20, ale w poje藕dzie nie przystosowanym do tego, to strza艂 we w艂asne kolano. Takie oleje przecie偶 istnia艂y du偶o wcze艣niej, wi臋c czemu ich nie stosowano? Wed艂ug mnie, konstruktorzy poszli od "D" strony - przystosowali nowe silniki do oliwy, zamiast na odwr贸t. Czy przypadkiem nowy Yarek nie spe艂nia jakiej艣 nowej wy艣rubowanej normy emisyjnej? Z tego, co pami臋tam, to pomiary laboratoryjne klasyfikuj膮ce pojazd do w艂a艣ciwej grupy emisji spalin s膮 wykonywane przy zimnym silniku zaraz po jego uruchomieniu i id臋 o zak艂ad, 偶e tylko i wy艂膮cznie o to chodzi z tymi nowymi durnymi oliwami 0W20. Skoro 5W30 potrafi si臋 upala膰 na autostradzie, to nie uwierz臋, 偶e 0W20 nie b臋dzie cierpia艂 na t膮 przypad艂o艣膰. Por贸wnywa艂em wczoraj na stronie Mobila parametry obu i 0W20 leci z lepko艣ci膮 w d贸艂 i przy 100 i przy 40 stopniach. Pewnie da si臋 to cz臋艣ciowo zamortyzowa膰 np. poprzez trzymanie temperatury silnika na poziomie 70 stopni. Z tymi olejami, b臋dzie jak z FAP-ami... b臋d膮 kul膮 u nogi dla u偶ytkownika. Do wyd艂u偶enia 偶ywotno艣ci silnika raczej si臋 nie przys艂u偶膮... no chyba 偶e kto艣 je藕dzi zim膮 na 1km odcinkach co godzin臋, to wtedy si臋 zgodz臋. Wszytko w imi臋 UE  Dzie艅dobry


Update:
Jeszcze jeden parametr - Lepko艣膰 HTHS, mPa鈥 w 150掳C (ASTM D4683)
Mobil1 0W20: 2,7
Mobil1 0W40: 3,8 (wersja ESP: 3,76)

« Ostatnia zmiana: Pi膮tek, 28 Czerwiec 2013, 08:45 wys艂ane przez seraphine » Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #257 : 艢roda, 24 Lipiec 2013, 08:47 »

Z tymi olejami, b臋dzie jak z FAP-ami... b臋d膮 kul膮 u nogi dla u偶ytkownika. Do wyd艂u偶enia 偶ywotno艣ci silnika raczej si臋 nie przys艂u偶膮... no chyba 偶e kto艣 je藕dzi zim膮 na 1km odcinkach co godzin臋, to wtedy si臋 zgodz臋. Wszytko w imi臋 UE  Dzie艅dobry

Zgoda ale akurat trojaczek jest stworzony do je偶dzenia po mie艣cie i wok贸艂 komina. Jak kto艣 robi d艂u偶sze trasy albo ma po drodze obwodnice moze zalewac olej wed艂贸g w艂asnych potrzeb. Ja np gdyby ta oliwa mia艂 normalna cene to bym j膮 zalewa艂 do swojego, bo samoch贸d je藕dzi g艂贸wnie solo na odcinkach g贸ra 15 km w jedna stron臋.
Zapisane
ejdiaj
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 11


« Odpowiedz #258 : Poniedzia艂ek, 05 Sierpie艅 2013, 23:59 »

Pod艂膮cze si臋 do tematu.
Kilka dni temu kupili艣my dla 偶ony Toyot臋 Aygo i te偶 zastanawiam si臋 nad wymian膮 oleju w najbli偶szym czasie. Na w艂asnym przyk艂adzie zosta艂y obalone wszelkie teorie nt zmiany oleju z mineralnego na syntetyk a przebiegiem silnika. Od 4 lat je偶d偶臋 Mazda Premacy 2.0 DITD, kt贸ra przy zakupie mia艂a 178 kkm i zalewa艂em j膮 mineralnym olejem 15W40. Po trzech latach u偶ytkowania przy 215 kkm okaza艂o si臋 偶e turbo wymaga regeneracji a co za tym idzie wymiana oleju. Mechanik zaj膮艂 si臋 napraw膮 po czy, zapyta艂 na jakim oleju je偶d偶臋, ja na to 偶e na zwyk艂ym mineralnym 15W40 bo samoch贸d ma ju偶 nalatane (jestem 3-cim w艂a艣cicielem wi臋c nie wiadomo ile ma naprawd臋). A on do mnie: co艣 Ci poka偶臋 - przynosi katalog Castola i szuka modelu samochodu i silnika. Okazuje si臋, 偶e do tego silnika zaleca si臋 pe艂en syntetyk 5W30 i powiedzia艂, 偶e przebieg nie ma tu 呕ADNEGO znaczenia. Ja na to m贸wi臋 偶e przecie偶 ca艂y ten olej szlag trafi po 2-3 kkm. A on 偶e jak po 500 km b臋dzie brakowa艂o to na sw贸j koszt wymienia olej. Powiem tak od wymiany min臋艂o 15 miesi臋cy i 14 kkm nie brakuje ani grama (nic nie dolewa艂em).

Reasumuj膮c: la膰 pe艂en syntetyk poniewa偶 posiada najlepsze w艂a艣ciwo艣ci.

Pozdrawiam
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 744



« Odpowiedz #259 : Wtorek, 06 Sierpie艅 2013, 02:01 »

je lej臋 shella 5w40.
przejecha艂em pugiem prawie 50 kkm i na 15 - 20 tysi臋cy jak zmieniam olej to brakuje mo偶e 0.1l
jestem w pe艂ni zadowolony, reasumuj膮c nie ma si臋 co zastanawia膰  nad olejem jaki taki owaki. ja lej臋 taki jak by艂 od nowo艣ci tego silnika i nic si臋 nie dzieje.

Zapisane

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 24   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: