seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #380 : Sobota, 03 Styczeń 2015, 22:50 » |
|
A ja tam jestem przeciwnikiem olejów klasy ACEA C3. To się nadaje do klekota z fap/dpf, a nie do benzyniaka z rozrządem na łańcuchu. Niestety... Albo czysty silnik, albo nie zasyfiony filtr. 
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
Jacwing
Użytkownik

Wiadomości: 95
|
 |
« Odpowiedz #381 : Sobota, 03 Styczeń 2015, 22:53 » |
|
Ja se myślę że poszłeś po bandzie i albo będzie cisza albo straszny krzyk jaki to gwałt zadałeś silnikowi swego pojazdu  a poważnie to chyba aby w czas zmienić olej to wsio  Ps:Co jest bardziej skomplikowane i wymagające :Klekot z dpf i hydraulicznymi popychaczami i turbiną czy motor od c1 na łańcuchu ?
|
|
« Ostatnia zmiana: Sobota, 03 Styczeń 2015, 23:05 wysłane przez Jacwing »
|
Zapisane
|
|
|
|
tomi150
Użytkownik

Wiadomości: 9
|
 |
« Odpowiedz #382 : Niedziela, 04 Styczeń 2015, 13:47 » |
|
A ja tam jestem przeciwnikiem olejów klasy ACEA C3. To się nadaje do klekota z fap/dpf, a nie do benzyniaka z rozrządem na łańcuchu. Niestety... Albo czysty silnik, albo nie zasyfiony filtr.  W opisie oleju widnieje: "konwencjonalny poziom SAPS (zawartość Siarki, Fosforu i tzw. ”popiołów siarczanowych"– ograniczona możliwość stosowania w samochodach wyposażonych w filtry DPF" dodatkowo w karcie produktu LOTOS SYNTHETIC PLUS 5W40: "13.1.Kododpadów:13.02.06* Syntetyczne oleje silnikowe,przekładniowe i smarowe" więc myślę, że to nie zaszkodzi mojej cytrynce tym bardziej, że mam 3700km na budziku i prawdopodobnie minerałem zalaną no i jako dodatek dzwoni mi po odjęciu gazu na dwójce, trójce... mechanior powiedział żeby zacząć od zmiany oleju i filtra. Filtra MANN 68/3 może być?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cordoba12
Newbie

Wiadomości: 2
|
 |
« Odpowiedz #383 : Poniedziałek, 05 Styczeń 2015, 00:03 » |
|
A ja tam jestem przeciwnikiem olejów klasy ACEA C3. To się nadaje do klekota z fap/dpf, a nie do benzyniaka z rozrządem na łańcuchu. Niestety... Albo czysty silnik, albo nie zasyfiony filtr.  W opisie oleju widnieje: "konwencjonalny poziom SAPS (zawartość Siarki, Fosforu i tzw. ”popiołów siarczanowych"– ograniczona możliwość stosowania w samochodach wyposażonych w filtry DPF" dodatkowo w karcie produktu LOTOS SYNTHETIC PLUS 5W40: "13.1.Kododpadów:13.02.06* Syntetyczne oleje silnikowe,przekładniowe i smarowe" więc myślę, że to nie zaszkodzi mojej cytrynce tym bardziej, że mam 3700km na budziku i prawdopodobnie minerałem zalaną no i jako dodatek dzwoni mi po odjęciu gazu na dwójce, trójce... mechanior powiedział żeby zacząć od zmiany oleju i filtra. Filtra MANN 68/3 może być? Filtr MANN W68/3 jak najbardziej pasuje. Ja poleciłbym Ci jakiś Olej Full Saps, coś z 0w30 lub 0w40. Napewno silnik będzie lepiej chroniony przy starcie jak i również przy większych obciążeniach. W tych olejach można jeszcze znaleźć PAO, co jest napewno zdrwosze dla silnika niż ekologiczne C3 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
 
Wiadomości: 307
|
 |
« Odpowiedz #384 : Poniedziałek, 05 Styczeń 2015, 01:17 » |
|
Co do filtrów oleju, to ja z własnego doświadczenia polecam Knecht OC601.
W kwesti dzwonienia silnika... To czasami podobne odgłosy się objawiają, jak się jeździ na zbyt niskich obrotach i próbuje jeszcze wtedy przyspieszać, ale takie odgłosy po odjęciu gazu... Faktycznie zacząłbym od oleju i filtra.
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
rado343
Użytkownik

Wiadomości: 21
|
 |
« Odpowiedz #385 : Piątek, 27 Luty 2015, 13:01 » |
|
Witam moja c1 ma już nalatane 120000 i jest z gazem od jakiegoś czasu zauważyłem że pobiera trochę oleju dodam że śmigam na 10w40 , zastanawiam się nad zmianą oleju na 10w60 lub 15w40 który proponujecie no chyba ze macie jakieś inne pomysły .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #386 : Piątek, 27 Luty 2015, 14:36 » |
|
Witam moja c1 ma już nalatane 120000 i jest z gazem od jakiegoś czasu zauważyłem że pobiera trochę oleju dodam że śmigam na 10w40 , zastanawiam się nad zmianą oleju na 10w60 lub 15w40 który proponujecie no chyba ze macie jakieś inne pomysły .
Co oznacza trochę oleju i w jakich warunkach eksploatujesz samochód? Jeśli śmigasz autostradami to dolanie oko 1litra na 15 tys km nie powinno być powodem zmiany oleju, bo to jest samochód z 4 zaworami na cylinder i na wysokich obrotach trochę musi wciągać. Jeśli chcesz koniecznie zmieniać na gęstszy to radziłbym 5w50 od mobila albo elfa. 10w60 to już przegięcie do mocno wysilonych sportowych silników albo motocykli.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #387 : Sobota, 28 Luty 2015, 01:09 » |
|
witam a ja sie zastanawiam czy zmienic total quartz 5w40 na total ineo ecs 5w30  chyba sie nic nie stanie co ??
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #388 : Sobota, 28 Luty 2015, 17:35 » |
|
no pewnie ze nic ... ja wymienił z 15W40 na 5W30 i już ponad 60kkm ganiam 
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
sztil4
Użytkownik

Wiadomości: 35
|
 |
« Odpowiedz #389 : Środa, 25 Marzec 2015, 21:09 » |
|
Panowie przeczytałem wszystkie strony z waszymi wypowiedziami i szczerze powiem że nie wiem jaki olej zalać ?  Samochód sprowadzony tydzień temu książki serwisowej brak czeka mnie wymiana oleju tylko nie mam pojęcia co wlać? Wiem tylko że ma to być olej z górnej półki  Na czym jeżdżę teraz, wie tylko poprzedni właściciel, brak naklejki/kartki jaki olej zalany. Silnik suchutki brak wycieków proszę o podpowiedz Peugeot 107 1.0benz 2007r automat sprowadzony z belgi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #390 : Środa, 25 Marzec 2015, 21:29 » |
|
a jaki ma przebieg 
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
sztil4
Użytkownik

Wiadomości: 35
|
 |
« Odpowiedz #391 : Środa, 25 Marzec 2015, 21:42 » |
|
140tyś
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacwing
Użytkownik

Wiadomości: 95
|
 |
« Odpowiedz #392 : Środa, 25 Marzec 2015, 22:03 » |
|
Też jestem przed wymianą i zastanawiam się bo niby wg.instrukcji to >A1/B1 SL to pasuje np.Toyota Oil Engine 5W30 ,Ford Formula 5W30,Motorcraft XR Synth 5W30,Mobil Super 3000 X1 FE 5W30. Ale jakoś na forum o tych olejach cichooo?
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 25 Marzec 2015, 22:09 wysłane przez Jacwing »
|
Zapisane
|
|
|
|
sztil4
Użytkownik

Wiadomości: 35
|
 |
« Odpowiedz #393 : Środa, 25 Marzec 2015, 22:09 » |
|
No tak ale to oleje syntetyczne, w moim przypadku nie wiadomo co poprzedni właściciel lał, dlatego pytam jaki olej będzie bezpieczny dla mojego samochodu przy takim przebiegu. Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacwing
Użytkownik

Wiadomości: 95
|
 |
« Odpowiedz #394 : Środa, 25 Marzec 2015, 22:21 » |
|
Nie sądzę by na zachodzie ktoś latał na mineralu więc raczej mając na względzie wnętrznośći naszych silników wlałbym syntetyk ,a ten Motul to ta sama formuła co i to co podałem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
sztil4
Użytkownik

Wiadomości: 35
|
 |
« Odpowiedz #395 : Środa, 25 Marzec 2015, 22:31 » |
|
Tak wiem, szukałem oleju z normą A1/B1 SL, Motul to bardzo dobry olej w moim drugim aucie leje liqui moly i jestem bardzo zadowolony tylko że to niemieckie auto i diesel. Więc uważasz że zalac olej z normą A1/B1 SL i będzie ok?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacwing
Użytkownik

Wiadomości: 95
|
 |
« Odpowiedz #396 : Środa, 25 Marzec 2015, 22:47 » |
|
Te normy są z instrukcji Toyoty więc chyba najbliżej oryginału .
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kodiak
Użytkownik

Wiadomości: 29
|
 |
« Odpowiedz #397 : Czwartek, 02 Kwiecień 2015, 22:02 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Robertmodelarz
Użytkownik

Wiadomości: 58
|
 |
« Odpowiedz #398 : Piątek, 12 Czerwiec 2015, 17:38 » |
|
Ja swoją Cytrynę po przejściu z minerala Total 15W40 -serwisowana w ASO Syguła Łódź zalewam Statoil SuperWay 10W40. Na początku mojej przygody samochodowej (23 lata temu) szalałem z jakością i markami olejów do czasu wizyty w Wojskowej Akademii Technicznej- laboratorium materiałów pędnych i smarów. Tam wyleczyli mnie z Mobilów, Totalów i Castrolów. Przypomina to dyskusje nad wyższością świat Wielkiejnocy nad Bożym Narodzeniem. Zasada jest jedna lać taki olej o parametrach jakościowych jaki zaleca producent auta- marka ma marginalne znaczenie to nie jest Formuła-1. Nie wierzyć w longlife- wymieniać olej co 15 000 km lub 1 rok. W przypadku jazdy autostradowej lub tylko miejskiej co 10 000 km. zawsze przy okazji wymienić filtr powietrza. Więcej nic nie trzeba robić -taki cykl obsługowy to gwarantowany przebieg silnika minimum 200 000 km bez remontu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Holdek
Użytkownik

Wiadomości: 15
|
 |
« Odpowiedz #399 : Sobota, 20 Czerwiec 2015, 22:58 » |
|
Święta racja, parametry muszą się zgadzać, ja leję olej Castrol 10W40 bo tak akurat wyszło (nawet nie wiem dlaczego), silnik 1.0 68KM, rocznik 2007, przebieg 75.000 km. Wymieniam olej co ok. 14 miesięcy, roczny przebieg średni to ok. 9500 km.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|