Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Katalizator oraz Sonda Lambda- diagnoza, usterka, naprawa, dyskusja  (Przeczytany 74412 razy)
nazzgool
Newbie
*
Wiadomości: 3


« : Sobota, 29 Styczeń 2011, 13:04 »

Witam wszystkich,
Jestem w miarę szczęśliwym posiadaczem Pegota 107 1.0 2007r. z przebiegiem 70kkm, eksploatowanym przeze mnie od nowości
Pojawił się u mnie problem z katalizatorem, świeci się kontrolka silnika, podjechałem na komputer a tam błąd "obniżona sprawność katalizatora". Błąd skasowano ale po 2 dniach powrócił..
Autko jeździ normalnie.
Stąd prośba o poradę  co z tym zrobić, czy można to jakoś obejść bez konsekwencji, czy trzeba bezwzględnie wymienić katalizator (drogo) czy może winna jest sonda albo inne ustrojstwo?
Wynalazłem jakiegoś kata z minimalnym przebiegiem na allegro za 700 ale czy warto w to inwestować jak mój od nowości wytrzymał tylko  70 tyś?
« Ostatnia zmiana: Środa, 30 Styczeń 2013, 12:56 wysłane przez kaliope » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 17:00 »

Sprawdź dokładnie napięcie na sondach lambda względem  auta nowego... bo u nas szczególnie druga sonda jest bardzo wrażliwa...

jak nie to to sprzedam CI mojego kata z przebiegiem ok 8kkm za 500
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #2 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 21:35 »

jak Ci nie przeszkadza kontrolka to ten blad mozna olac Mrugnięcie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
nazzgool
Newbie
*
Wiadomości: 3


« Odpowiedz #3 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 18:28 »

Jeśli o mnie chodzi to wolałbym
  • nie mieć kata
  • nie mieć błędu o braku kata
  • mieć pewność że z silnikiem będzie ok
  • żeby kontrolka w przypadku innych błędów zadziałała
Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe?
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 18:56 »

A swoją drogą chciałem CIę powitać i zaprosić do przywitania w odpowiednim dziale!


A co do tematu to, jak to powiedział kiedyś mój magik od przeróbek mechanicznych; "Po to człowiek wymyślił katalizator, żeby go używać!"

w twoim przypadku (patrząc na zachcianki) to oczywiście jest to możliwe ale:
- będzie głośniej
- trzeba znaleźć magika który wykona emulację kata (tylko renomowane serwisy typu Godula czy K-Sport)

Ponadto kat nie ma wpływu na silnik! a na stan układu wydechowego i czystość spalin... Więc jak trafisz na upierdliwca na przeglądzie okresowym to CI nie podbije przeglądu, bo:
a) nie masz kata (jako puszki)
b) jakość spalin jest za niska -> za dużo zanieczyszczeń...


A nie lepiej wstawić katalizator metalowy?? Który jest praktycznie wieczny, względem ceramicznego? Wystarczy tylko odsunąć sondę kawałek dalej, lub zamontować jak u mnie na kolanku specjalnym i gra i bucy!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
terminator7
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #5 : Wtorek, 08 Luty 2011, 00:40 »

Trzeba wyjąć katalizator, wytłuc zawartość nie uszkadzając puszki, dopasować ładny kawałek stalowej rury, który wsadzamy w puszkę po kat. zaspawać, zamontować. Na przeglądzie wygląda tak jak kat. i nikt się nie czepia, spaliny są w normie. tylko przelot przez puszkę powinien być wykonany idealnie i rura musi być taka aby jej nie przepaliło. Katalizator silnikowi do niczego nie jest potrzebny, to wymysł ekologów i pazernych producentów. Testowałem taki układ w innym samochodzie przez ok.120tkm, auto dotrwało do ok 400tkm i następni użytkownicy nie mieli żadnych problemów. 700zł piechotą nie chodzi.
Zapisane
broszka
Użytkownik
*
Wiadomości: 58


« Odpowiedz #6 : Poniedziałek, 14 Luty 2011, 23:14 »

Potarzając za Archerem:
"Po to człowiek wymyślił katalizator, żeby go używać!"

A po drugie, mówisz że to wymysł ekologów...a nie zastanawiałeś się czy dzięki tym ekologom Ty i Twoje dzieci/wnuki będziecie oddychać czystszym, a na pewno nie bardziej zanieczyszczonym,  powietrzem??
Zapisane
Jacek
Gość
« Odpowiedz #7 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 18:56 »

Witajcie,
Ja to jednak mam szczęście :-(.
Marzec 2012:
Przebieg 17.000, wywaliło mi błąd (check engine na deskę), podpięcie pod komputer: wynik-> niesprawny do końca katalizator. Zadzwoniłem do Obcego, stwierdził, że to pierwsza sonda, kupiłem od niego, wymieniłem, błąd już się tak często nie pojawiał. Wyjechałem w trasę i znów to samo: przy prędkości obrotowej ok 3000rpm wywaliło checka. Zawsze tak jest przy spokojnej jeździe, kiedy gaz lekko muskam. Zresetowałem kompa i jeździłem dalej.
Lipiec 2012
Check znów wywaliło, znów bylem w trasie. Nie ma żadnych innych objawów, poza tym, że czasami w garażu czuję spaliny, ale to taki dziwny zapach. Przy dojeżdżaniu do świateł, zatrzymaniu się ogólnie też mi czasami zaleci. Zawsze myślałem, że to tak się dzieje, bo auto jest krótkie i rura wchodzi pod spod samochodu.
Stąd też dziś pojechałem do diagnosty: sonda sprawna, ale gdy przegazowałem Aygo trochę, to CO (tlenek) wyszło 0,63, a na wolnych obrotach 0,11. Check się oczywiście nie zapalił. Diagnosta stwierdził, że katalizator nie jest do końca sprawny. Przebieg 22000.  Smutny Smutny Smutny
Przyczyny są wg mnie dwie:
1) kupiłem auto z przebiegiem 15200. W ASO po vinie sprawdzili mi, że miała wymieniany wydech przy 14.000. Wlazłem z ciekawości pod spód i widać, że tak musiało być, bo perforacja podłogi była w jednym miejscu przygięta, ktoś musiał wjechać na wysoki krawężnik i urwał rurę. Być może wtedy właśnie wymieniono wydech i wstawiono stary katek. Ale czy Francuz bawiłby się w takie rzeczy???
2) katek poleciał, bo taka jego uroda. Super legendarna niezawodność Aygo!

Powiem Wam tak, dla kogoś może to być śmieszne, ale denerwuje mnie ten zapach spalin. Mam Hondę Accord '00 z przebiegiem 218000 i tam można "spać pod rurą". Jeśli śmierdzi to inaczej mniej drażniąco. Z checkiem jestem sobie w stanie poradzić, klemy w górę na 30 sekund i po temacie.

Mam pytanie:
1) czy ktoś z Was miał podobne perypetie?
2) co byście robili na moim miejscu?

Pozdrawiam,
Jacek

Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #8 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 19:03 »

...może nowego kata w takim razie...albo ew. jakaś zamiana

(albo wywalenie kata i wywalenie sond i wstawienie jakiegoś emulatora Uśmiech - wtedy problem z badaniami będzie)
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #9 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 19:28 »

co do spalin to moze byc tak ze twoja honda ma miliony tlumikow pod spodem a trojaczki maja tylko tlumik koncowy ...... ale stawiam na to ze kat przytkany i bedzie trzeba go wymienic  Smutny
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Jacek
Gość
« Odpowiedz #10 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 19:34 »

co do spalin to moze byc tak ze twoja honda ma miliony tlumikow pod spodem a trojaczki maja tylko tlumik koncowy ...... ale stawiam na to ze kat przytkany i bedzie trzeba go wymienic  Smutny

Ale po tym przebiegu? Nowy ok 1000PLN Smutny
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #11 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 19:51 »

to może nowy - używany ?
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #12 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:00 »

poszukasz używki moze  byc obcy jak bedzie dzialal to git a jak nie to mu odeślesz Język
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #13 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:39 »

Nie mam pojęcia co to, ale...........

znowu Aygo Łohoho
nikt nie ma problemu z C1 ani 107. Zawsze jest problem z Aygo. Jest ktoś zadowolony z Aygo Co?


pozdrawiam
mały

ps a może tam nie ma kata Mrugnięcie bo ktoś wydłubał - ot taka wymiana Mrugnięcie poza tym nie pali Ci za dużo, albo nie jedzie? może świece słabe? - u mnie na przelocie bez kata nie było czuć spalin.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #14 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:41 »

ale sam kat moze dawac taki efekt ......
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #15 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:48 »

no rzeczywiście... znów aygo i znów problem Język

a druga SONDA?? mnie wywalało check jak druga była kopnięta...

A skoro tylko muskasz gaz to rzeczywiście kat się mógł przytkać Język weź no go na trasę zapnij mu 150 na blacie i przejedź tak 100/200km.... zobaczysz czy będzie zmiana, bo może wystarczy go porządnie przedmuchać!

ps
WYMIANA RURY WYDECHOWEJ NIGDY NIE DOTYCZY KATALIZATORA!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
piszczalka1980
Klubowicz
*
Wiadomości: 130



« Odpowiedz #16 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:52 »

ja tam na razie problemów nie mam z aygolotem   lol (stan licznika 46000)
Zapisane

Jacek
Gość
« Odpowiedz #17 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 21:00 »

poszukasz używki moze  byc obcy jak bedzie dzialal to git a jak nie to mu odeślesz Język

Rozmawiałem dziś z Obcym. Nie ma katka. o dziwne, nie spotkał się z takim przypadkiem...
Zapisane
Jacek
Gość
« Odpowiedz #18 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 21:05 »

Nie mam pojęcia co to, ale...........

znowu Aygo Łohoho
nikt nie ma problemu z C1 ani 107. Zawsze jest problem z Aygo. Jest ktoś zadowolony z Aygo Co?


pozdrawiam
mały

ps a może tam nie ma kata Mrugnięcie bo ktoś wydłubał - ot taka wymiana Mrugnięcie poza tym nie pali Ci za dużo, albo nie jedzie? może świece słabe? - u mnie na przelocie bez kata nie było czuć spalin.

W mieście dochodzi do 7l, trasa 4,3-4,6 więc w normie. Jest kat, zaglądałem śruby czyściutkie, nienaruszone więc pewnie podmianki nie było...
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #19 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 23:23 »

jakie paliwo leiesz i gdzie Co???
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Strony: [1] 2 3   Do góry
Drukuj
Skocz do: