nazzgool
Newbie

Wiadomości: 3
|
 |
« : Sobota, 29 Styczeń 2011, 13:04 » |
|
Witam wszystkich, Jestem w miarę szczęśliwym posiadaczem Pegota 107 1.0 2007r. z przebiegiem 70kkm, eksploatowanym przeze mnie od nowości Pojawił się u mnie problem z katalizatorem, świeci się kontrolka silnika, podjechałem na komputer a tam błąd "obniżona sprawność katalizatora". Błąd skasowano ale po 2 dniach powrócił.. Autko jeździ normalnie. Stąd prośba o poradę co z tym zrobić, czy można to jakoś obejść bez konsekwencji, czy trzeba bezwzględnie wymienić katalizator (drogo) czy może winna jest sonda albo inne ustrojstwo? Wynalazłem jakiegoś kata z minimalnym przebiegiem na allegro za 700 ale czy warto w to inwestować jak mój od nowości wytrzymał tylko 70 tyś?
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 30 Styczeń 2013, 12:56 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #1 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 17:00 » |
|
Sprawdź dokładnie napięcie na sondach lambda względem auta nowego... bo u nas szczególnie druga sonda jest bardzo wrażliwa...
jak nie to to sprzedam CI mojego kata z przebiegiem ok 8kkm za 500
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #2 : Sobota, 29 Styczeń 2011, 21:35 » |
|
jak Ci nie przeszkadza kontrolka to ten blad mozna olac 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
nazzgool
Newbie

Wiadomości: 3
|
 |
« Odpowiedz #3 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 18:28 » |
|
Jeśli o mnie chodzi to wolałbym - nie mieć kata
- nie mieć błędu o braku kata
- mieć pewność że z silnikiem będzie ok
- żeby kontrolka w przypadku innych błędów zadziałała
Czy takie rozwiązanie jest w ogóle możliwe?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #4 : Niedziela, 30 Styczeń 2011, 18:56 » |
|
A swoją drogą chciałem CIę powitać i zaprosić do przywitania w odpowiednim dziale!
A co do tematu to, jak to powiedział kiedyś mój magik od przeróbek mechanicznych; "Po to człowiek wymyślił katalizator, żeby go używać!"
w twoim przypadku (patrząc na zachcianki) to oczywiście jest to możliwe ale: - będzie głośniej - trzeba znaleźć magika który wykona emulację kata (tylko renomowane serwisy typu Godula czy K-Sport)
Ponadto kat nie ma wpływu na silnik! a na stan układu wydechowego i czystość spalin... Więc jak trafisz na upierdliwca na przeglądzie okresowym to CI nie podbije przeglądu, bo: a) nie masz kata (jako puszki) b) jakość spalin jest za niska -> za dużo zanieczyszczeń...
A nie lepiej wstawić katalizator metalowy?? Który jest praktycznie wieczny, względem ceramicznego? Wystarczy tylko odsunąć sondę kawałek dalej, lub zamontować jak u mnie na kolanku specjalnym i gra i bucy!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
terminator7
Newbie

Wiadomości: 1
|
 |
« Odpowiedz #5 : Wtorek, 08 Luty 2011, 00:40 » |
|
Trzeba wyjąć katalizator, wytłuc zawartość nie uszkadzając puszki, dopasować ładny kawałek stalowej rury, który wsadzamy w puszkę po kat. zaspawać, zamontować. Na przeglądzie wygląda tak jak kat. i nikt się nie czepia, spaliny są w normie. tylko przelot przez puszkę powinien być wykonany idealnie i rura musi być taka aby jej nie przepaliło. Katalizator silnikowi do niczego nie jest potrzebny, to wymysł ekologów i pazernych producentów. Testowałem taki układ w innym samochodzie przez ok.120tkm, auto dotrwało do ok 400tkm i następni użytkownicy nie mieli żadnych problemów. 700zł piechotą nie chodzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
broszka
Użytkownik

Wiadomości: 58
|
 |
« Odpowiedz #6 : Poniedziałek, 14 Luty 2011, 23:14 » |
|
Potarzając za Archerem: "Po to człowiek wymyślił katalizator, żeby go używać!"
A po drugie, mówisz że to wymysł ekologów...a nie zastanawiałeś się czy dzięki tym ekologom Ty i Twoje dzieci/wnuki będziecie oddychać czystszym, a na pewno nie bardziej zanieczyszczonym, powietrzem??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #7 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 18:56 » |
|
Witajcie, Ja to jednak mam szczęście :-(. Marzec 2012: Przebieg 17.000, wywaliło mi błąd (check engine na deskę), podpięcie pod komputer: wynik-> niesprawny do końca katalizator. Zadzwoniłem do Obcego, stwierdził, że to pierwsza sonda, kupiłem od niego, wymieniłem, błąd już się tak często nie pojawiał. Wyjechałem w trasę i znów to samo: przy prędkości obrotowej ok 3000rpm wywaliło checka. Zawsze tak jest przy spokojnej jeździe, kiedy gaz lekko muskam. Zresetowałem kompa i jeździłem dalej. Lipiec 2012 Check znów wywaliło, znów bylem w trasie. Nie ma żadnych innych objawów, poza tym, że czasami w garażu czuję spaliny, ale to taki dziwny zapach. Przy dojeżdżaniu do świateł, zatrzymaniu się ogólnie też mi czasami zaleci. Zawsze myślałem, że to tak się dzieje, bo auto jest krótkie i rura wchodzi pod spod samochodu. Stąd też dziś pojechałem do diagnosty: sonda sprawna, ale gdy przegazowałem Aygo trochę, to CO (tlenek) wyszło 0,63, a na wolnych obrotach 0,11. Check się oczywiście nie zapalił. Diagnosta stwierdził, że katalizator nie jest do końca sprawny. Przebieg 22000.  Przyczyny są wg mnie dwie: 1) kupiłem auto z przebiegiem 15200. W ASO po vinie sprawdzili mi, że miała wymieniany wydech przy 14.000. Wlazłem z ciekawości pod spód i widać, że tak musiało być, bo perforacja podłogi była w jednym miejscu przygięta, ktoś musiał wjechać na wysoki krawężnik i urwał rurę. Być może wtedy właśnie wymieniono wydech i wstawiono stary katek. Ale czy Francuz bawiłby się w takie rzeczy??? 2) katek poleciał, bo taka jego uroda. Super legendarna niezawodność Aygo! Powiem Wam tak, dla kogoś może to być śmieszne, ale denerwuje mnie ten zapach spalin. Mam Hondę Accord '00 z przebiegiem 218000 i tam można "spać pod rurą". Jeśli śmierdzi to inaczej mniej drażniąco. Z checkiem jestem sobie w stanie poradzić, klemy w górę na 30 sekund i po temacie. Mam pytanie: 1) czy ktoś z Was miał podobne perypetie? 2) co byście robili na moim miejscu? Pozdrawiam, Jacek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #8 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 19:03 » |
|
...może nowego kata w takim razie...albo ew. jakaś zamiana (albo wywalenie kata i wywalenie sond i wstawienie jakiegoś emulatora  - wtedy problem z badaniami będzie)
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #9 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 19:28 » |
|
co do spalin to moze byc tak ze twoja honda ma miliony tlumikow pod spodem a trojaczki maja tylko tlumik koncowy ...... ale stawiam na to ze kat przytkany i bedzie trzeba go wymienic 
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
Jacek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 19:34 » |
|
co do spalin to moze byc tak ze twoja honda ma miliony tlumikow pod spodem a trojaczki maja tylko tlumik koncowy ...... ale stawiam na to ze kat przytkany i bedzie trzeba go wymienic  Ale po tym przebiegu? Nowy ok 1000PLN 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #11 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 19:51 » |
|
to może nowy - używany ?
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #12 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:00 » |
|
poszukasz używki moze byc obcy jak bedzie dzialal to git a jak nie to mu odeślesz
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #13 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:39 » |
|
Nie mam pojęcia co to, ale........... znowu Aygo  nikt nie ma problemu z C1 ani 107. Zawsze jest problem z Aygo. Jest ktoś zadowolony z Aygo  pozdrawiam mały ps a może tam nie ma kata  bo ktoś wydłubał - ot taka wymiana  poza tym nie pali Ci za dużo, albo nie jedzie? może świece słabe? - u mnie na przelocie bez kata nie było czuć spalin.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #14 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:41 » |
|
ale sam kat moze dawac taki efekt ......
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #15 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:48 » |
|
no rzeczywiście... znów aygo i znów problem  a druga SONDA?? mnie wywalało check jak druga była kopnięta... A skoro tylko muskasz gaz to rzeczywiście kat się mógł przytkać  weź no go na trasę zapnij mu 150 na blacie i przejedź tak 100/200km.... zobaczysz czy będzie zmiana, bo może wystarczy go porządnie przedmuchać! ps WYMIANA RURY WYDECHOWEJ NIGDY NIE DOTYCZY KATALIZATORA!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
piszczalka1980
Klubowicz

Wiadomości: 130
|
 |
« Odpowiedz #16 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 20:52 » |
|
ja tam na razie problemów nie mam z aygolotem  (stan licznika 46000)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #17 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 21:00 » |
|
poszukasz używki moze byc obcy jak bedzie dzialal to git a jak nie to mu odeślesz Rozmawiałem dziś z Obcym. Nie ma katka. o dziwne, nie spotkał się z takim przypadkiem...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #18 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 21:05 » |
|
Nie mam pojęcia co to, ale........... znowu Aygo  nikt nie ma problemu z C1 ani 107. Zawsze jest problem z Aygo. Jest ktoś zadowolony z Aygo  pozdrawiam mały ps a może tam nie ma kata  bo ktoś wydłubał - ot taka wymiana  poza tym nie pali Ci za dużo, albo nie jedzie? może świece słabe? - u mnie na przelocie bez kata nie było czuć spalin. W mieście dochodzi do 7l, trasa 4,3-4,6 więc w normie. Jest kat, zaglądałem śruby czyściutkie, nienaruszone więc pewnie podmianki nie było...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #19 : Wtorek, 10 Lipiec 2012, 23:23 » |
|
jakie paliwo leiesz i gdzie  ??
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
|