Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 2 [3] 4 5   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Akumulator - ładowanie, rozmiar, dyskusja  (Przeczytany 111679 razy)
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #40 : Niedziela, 07 Październik 2012, 15:14 »

do diesla:

Akumulator FULMEN FA530
Wykonanie strefy podłogowej   B13
Rodzaj bieguna   EN
Położenie biegunów   0
Wysokość [mm]   190
Szerokość [mm]   175
Długosć [mm]   207
Prąd rozruchu wg EN [A]   540
Pojemność akumulatora [Ah]   53
Napięcie [V]   12

do benzyny:

Akumulator FULMEN FB440
Wykonanie strefy podłogowej   B13
Rodzaj bieguna   EN
Położenie biegunów   0
Wysokość [mm]   190
Szerokość [mm]   175
Długosć [mm]   175
Prąd rozruchu wg EN [A]   400
Pojemność akumulatora [Ah]   44
Napięcie [V]   12


Proszę bardzo.
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #41 : Niedziela, 07 Październik 2012, 15:27 »

mnie fabryka dala fulmen cos kole 38 lub 39 ah
Zapisane
postrowski1
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #42 : Niedziela, 07 Październik 2012, 15:32 »

mnie fabryka dala fulmen cos kole 38 lub 39 ah
masz elektryczne szyby, wspomaganie?
Zapisane
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #43 : Niedziela, 07 Październik 2012, 16:11 »

elektryczne szyby klima, wspomaganie, centralny zamek i akumulator 38 ah
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #44 : Niedziela, 07 Październik 2012, 20:43 »

elektryczne szyby klima, wspomaganie, centralny zamek i akumulator 38 ah

Coś chyba za mało. Aku do benzynki powinien mieć prądu rozruchowego 390A i może to widziałeś na obudowie. Natomiast pojemność będzie miał od 42 do 44Ah. Jest to kwadrat 17.5 x 17.5 cm. Np. taki:
390A przy 44Ah
http://allegro.pl/akumulator-baren-polar-12v-44ah-aygo-107-panda-c1-i2641460799.html 

a tu bardzo dobra Varta, która ma 390A przy 42Ah
http://allegro.pl/varta-blue-dynamic-42ah-390a-p-olsztyn-okazja-i2669383155.html
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 07 Październik 2012, 21:03 wysłane przez kaliope » Zapisane

agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #45 : Niedziela, 07 Październik 2012, 21:25 »

co ciekawe dekoder po vin pokazuje ze w moim aygo sa trzy rodzaje akumulatow stosowane, przy tym jednym pisza 42 ah , te inne nie maja podanych amperogodzin, ale po pradach rozruchowych widac ze sa mniejszej pojemnosci
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_2008_TOYOTA_AYGO_KGB10R-AGGGKW_8201.html
 muj na sto procent niema  nawet 40 ah
na tej stronie tez se idzie poogladac parametry poszczegolnych bebechow co siedza w aygo
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 07 Październik 2012, 21:30 wysłane przez agrestrybnik » Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #46 : Niedziela, 07 Październik 2012, 22:41 »

na brytyjskim forum pisali, że do benzyki 390A, 42Ah
Zapisane

saddam992
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #47 : Niedziela, 11 Sierpień 2013, 22:26 »

Generalnie rzecz biorąc jeżeli szukamy aku to warto wsadzić taki duży jak się zmieści w mocowaniu pod maską. Daje to zabezpieczenie na wypadek nie wyłączenia czegoś i zostawienia auta na noc, a jak przychodzą mrozy to mamy zapas mocy rozruchowej.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #48 : Niedziela, 11 Sierpień 2013, 22:38 »

nie tak to działa aku ma byc takie aby alternator dal rade naładować bo inaczej aku padnie bo sie zasiarczy wiec nie ma co przesadzać z gabarytami i parametrami
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
saddam992
Użytkownik
*
Wiadomości: 6


« Odpowiedz #49 : Poniedziałek, 12 Sierpień 2013, 22:57 »

No i znów to słynne "niedoładowanie"...
Proponuje się zapoznać z tym artykułem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1552731-0.html Jest napisany w miarę prostym językiem i dosyć logicznie  Język
Zapisane
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #50 : Poniedziałek, 12 Sierpień 2013, 23:32 »

No dobrze-tylko po co większy aku??? Skoro przy największych mrozach pali bez kłopotu, a 6 rok na karku.
Jeżeli już nie będzie dawał rady to wolę zainwestować te 100-150zł więcej w lepszej jakości aku niż w większy aku.

Światła wyłączają się z automatu, radio po godzinie (jeżeli przypadkiem zostawisz wlączone).

Inna rzecz jeśli robisz dyskotekę wokół auta...

Hmmm a ELEKTRODĘ i każdą inną wypowiedź jak i artykuł brałbym z przymróżeniem oka. Taki czy inny post może napisać każdy, a czy prawdziwy to niewiadomo.

FAKT jest taki, że: jeżeli aku jest sprawny i jeździsz często to zawsze zapali. Problem zaczyna się gdy auto jeździ raz w tygodniu i posiada alarm lub inne pożeracze prądu.
Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #51 : Wtorek, 13 Sierpień 2013, 09:29 »

Drogi kolego saddam992

oczywiście, że altek naładuje każdy aku, nawet większy, pod warunkiem, że będzie miał taką szansę, tzn że auto będzie w długiej trasie itd. Jeżdząc po mięście tak jak ja, czyli max 30 minutowa wycieczka.....większy aku będzie niedoładowany i nikt zdroworozsądkowy tego nie podważy.


Prąd z altka to rzeczywiście 14-14.5V i dokładnie tak samo ładują prostowniki elektroniczne np te słynne z Lidla, które są wychwalane na każdym forum motoryzacyjnym. Kupiłem go i rzeczywiscie jest super. I teraz.... porobiłem już kilka razy doświadczenie z ładowaniem aku w pugu , zafirze (1.9 diesel) oraz w BMW teścia (3.0 diesel). Zaznacze, że wszystkie aku są w dobrej kondycji. Wnioski z moich doświadczeń?

Aku w pugu nigdy nie ładuje się dłużej jak 2-3 godziny (prostowanik elektroniczny wyłącza się po naładowaniu aku)
Aku w zafirze ładuje się 4-6 godz
Aku w BMW ładuje się 10-12 godzin  

Tak więc wyobraźcie sobie jakby wsadził aku z be'emki do puga. Zostałby naładowany po własnie paru godzinnej jeździe, bo prąd ładowania z altka jest taki sam i w pugu i w be'emce, tzn własnie ok. 14-14.4V

I nawet jeśli go naładuje po takich jazdach, to szlag go trafi dużo szybciej niż to producent przewiduje. W zafirze już mi raz padły diody w altku.  
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 13 Sierpień 2013, 09:31 wysłane przez kaliope » Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #52 : Wtorek, 13 Sierpień 2013, 14:33 »

mój rocznik 2006 przebieg dobija do 100k.
Akumulator oryginalny często stoi na polu, w 30 stopniowym mrozie nie ma mowy żeby nie "zagadał" za pierwszym razem.
Czasem zdarza się mi zostawić włączoną lampkę od podświetlania kabiny na całą noc i rano bez problemu mówi.
Wiec nie ma co kasy wydawać na lepszy akumulator jeśli nie mamy agregatu z bassem za tylną szybą.
Szczerze polecam ten samochód nigdy jeszcze nie odmówił.
Zapisane

agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #53 : Wtorek, 13 Sierpień 2013, 16:36 »

Kaliope te 14 , 14,5 V  to napiecie, prad sie podaje w amperach (A),mam jeden z tych prostownikow ala lidl, tylko ze w wykonaniu bosha C3, można go podpięty zostawić na tydzień do akumulatora i nic mu nie zaszkodzi
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #54 : Środa, 14 Sierpień 2013, 12:24 »

ja już kiedyś pisałem że korzystam ze szwedzkiego CTEK'a i jestem mega zadowolony, a auto stoi podpięte non-stop
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #55 : Środa, 14 Sierpień 2013, 20:46 »

ja posiadam stary prlowski prostownik który wygląda jak pół szafy, nie jednego cteka przeżyje i wybacza zamianę klem + do - i odwrotnie.
No ale nie ma tych wszystkich bajerów co wasze ;p
Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #56 : Środa, 14 Sierpień 2013, 22:23 »

w elektronicznych prostowinkach też możesz pomylić klemy i nic sie nie stanie. Są na prawde super. Ładują stałym napięciem, tzn nie ma wachnięć typu że nagle idzie ponad 15 czy 16 volt, i tym sposobem można bez najmniejszego ryzyka ładować aku bez wypinania klem. W pugu nie ma wiele elektroniki, ale na forum zafiry już dwóch kolegów popaliło panele od klimatronika ładując zwykłym prostownikiem bez wypinania klem. Uważam, że jest to super rozwiązanie gdyż mnie osobiście wypinanie klem do ładowania by strasznie denerwowało. A tak to otwieram tylko maskę podpinam i wychodzę z garażu

Ponadto, to co mówili koledzy, elektroniczny prostowink możesz podpiąć i wyjechać na np miesięczne wakacje. Prostownik sam się wyłącza jak na ładuje a jak tylko wyczuje spadek napięcia to od razu się włączy. Innymi słowy działa dokładnie tak samo jak alternator.  Szwagier wyjechał za granicę na 3 miesiące i zostawił furę na prostowniku....po czym wrócił i ładnie odpalił auto. Natomiast nie wyobrażam sobie zostawić zwykły prostownik na więcej niż dobę.....    

Także stare prostowniki już się nadaję chyba tylko do muzeum, zwłaszcza, że te lidlowskie są chyba po 70zł
« Ostatnia zmiana: Środa, 14 Sierpień 2013, 22:26 wysłane przez kaliope » Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #57 : Czwartek, 15 Sierpień 2013, 00:02 »

nie mówię że prostownik z lidla jest zły, ba nawet jest lepszy to tak jak rubin i telewizor led, ale człowiek się przywiązał i żal zezłomować taki zabytek w szczególności że w tamtych czasach trzeba było się tyle nabiegać żeby go zdobyć ale to dyskusja na inny temat.

Mi się jeszcze nigdy nie zdarzyło żebym musiał ładować aku, a auto stało w zimę przez 2 tygodnie nie ruszane i nic.
Nie no raz się zdarzyło pod galerią krakowską zostawić włączone światła mijania ale że stał na samej górze to z pycha odpalił ( tylko ten jedyny raz, bo tak to szkoda mi rozrządu itp ).
Po przejechaniu ok 2km bez świateł na bp pod cmentarzem rakowickim odpalił bez problemu tak, że jeśli chodzi o odpalanie to te samochody to mistrzostwo świata, to im się udało.
Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #58 : Czwartek, 15 Sierpień 2013, 07:59 »

Fakt, ładowanie w nim jest bardzo dobre, stąd właśnie uważam, że nie trzeba wsadzać większego aku jeśli ktoś własnie nie wozi generatora audio. Ja pojechałem w zeszłym roku na 2 tygodnie zafirą i jak wróciłem rozrusznik nie zagadał. Ba.... nawet kontrolki się nie zapaliły.... aku totalny dead. Podładowałem go i pięknie trzyma napięcie do tej pory. 
Zapisane

aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomości: 797



« Odpowiedz #59 : Czwartek, 15 Sierpień 2013, 09:54 »

Ja mam już prawie trzyletni aku, cały czas fabryczny + dwa wzmacniacze audio na jakieś 500W łącznie i tylko raz z własnej winy (na postoju) rozładowałem go tak, że nie chciał później odpalić.
Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
Drukuj
Skocz do: