Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 ... 5   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Akumulator - 艂adowanie, rozmiar, dyskusja  (Przeczytany 112357 razy)
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« : Sobota, 19 Luty 2011, 23:24 »

Cze艣膰

Naby艂em w艂a艣nie prostownik i mam problem, po pod艂膮czeniu go do akumulatora nie reaguje wskaz贸wka amperomierza na pokr臋t艂o regulacji pr膮du 艂adowania. Akumulator z poni偶szej aukcji
http://allegro.pl/prostownik-6-12v-15a-produkt-polski-i1439168556.html

mo偶e kto艣 m贸g艂by pom贸c czy ja co艣 藕le robi臋 czy prostownik jest zwalony?

Czerwony do plusa, czarny do minusa podpi膮艂em. W艂膮czy艂em prostownik, zacz膮艂em kr臋ci膰 pokr臋t艂em, zapali艂a si臋 lampka na zielono, ale amperomierz sta艂 w bezruchu, zmieni艂em nawet napi臋cie 偶eby zobaczy膰 czy co艣 si臋 stanie i nic, tak samo.
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 24 Pa藕dziernik 2012, 22:30 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 284



WWW
« Odpowiedz #1 : Sobota, 19 Luty 2011, 23:53 »

Dla pewno艣ci sprawd藕 te bezpieczniki co tam s膮
by膰 mo偶e jeszcze z ty艂u s膮 jakie艣 wkr臋cane.
Je偶eli to nic nie da to zapytaj sprzedawcy
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #2 : Niedziela, 20 Luty 2011, 02:36 »

a czy to nie jest tak 偶e ta wskaz贸wka pokazuje obecny pr膮d 艂adowania??

bezpieczniki warto sprawdzi膰 i dok艂adnie przestudiowa膰 instrukcj臋 obs艂ugi... w moim jest tak 偶e najpierw pod艂膮czasz do aku p贸藕niej do pr膮du i dopiero klikasz na ON...
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #3 : Niedziela, 20 Luty 2011, 18:05 »

...spr. bezpieczniki... je艣li ok... to zewrzyj na chwilk臋 ko艅c贸wki od prostownika - pr膮d 艂adowania powinien momentalnie wzrosn膮膰 U艣miech - pr膮d zwarciowy bez obci膮偶enia - chyba ze to jaki艣 " inteligentny" prostownik z elektronik膮 U艣miech

jest inna opcja ze amperomierz do bani U艣miech - wida膰 ze to konstrukcja ala cha艂upnicza i amperomierz za 5 z艂 zosta艂 wstawiony U艣miech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #4 : Niedziela, 20 Luty 2011, 21:41 »

kris dobra rada, zwar艂em ko艅c贸wki, pr膮d wzr贸s艂... co dalej U艣miech ?
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #5 : Poniedzia艂ek, 21 Luty 2011, 09:32 »

prostownik ok U艣miech

wida膰 masz na艂adowany akumulator U艣miech a te pokr臋t艂o pr膮du l膮dowania to pewnie maksymalne ograniczenie pr膮du.
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 21 Luty 2011, 09:37 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
marysia
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 1385



WWW
« Odpowiedz #6 : Poniedzia艂ek, 21 Luty 2011, 10:02 »

A co s膮dzicie o tym, ciekawa jestem czy si臋 sprawdza:
http://allegro.pl/blackamp-decker-wspomagacz-rozruchu-bdjs350-350a-i1449867929.html
Czy lepiej prostownik i 艂adowanie akumulatora po wyj臋ciu go z auta?
Zapisane

biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #7 : Poniedzia艂ek, 21 Luty 2011, 14:11 »

prostownik ok U艣miech

wida膰 masz na艂adowany akumulator U艣miech a te pokr臋t艂o pr膮du l膮dowania to pewnie maksymalne ograniczenie pr膮du.


Niemo偶liwe 偶e na艂adowany U艣miech, sta艂 od sierpnia (to z motocykla), oczywi艣cie moto nie odpala U艣miech, dolej臋 jeszcze wody destylowanej wg. instrukcji i zobacz臋, mo偶e przez to...?
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #8 : Poniedzia艂ek, 21 Luty 2011, 14:37 »

...albo uszkodzony U艣miech i nie stanowi dla prostownika 偶adnego obci膮偶enia i pr膮d przez niego nie p艂ynie - mo偶e jaka艣 cela w aku uszkodzona - zobacz po dolaniu wody.

(a w og贸le na aku jest jakie艣 napi臋cie ?? sprawdza艂e艣 woltomierzem? je艣li tak to pod艂膮cz prostownik i sprawd藕 napi臋cie po kilku godz.)
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 21 Luty 2011, 14:54 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #9 : Poniedzia艂ek, 21 Luty 2011, 14:45 »

A co s膮dzicie o tym, ciekawa jestem czy si臋 sprawdza:
http://allegro.pl/blackamp-decker-wspomagacz-rozruchu-bdjs350-350a-i1449867929.html
Czy lepiej prostownik i 艂adowanie akumulatora po wyj臋ciu go z auta?


na pewno bezpieczniej...
...to raczej zabawka taka troszk臋- ma艂y akumulatorek w 艣rodku 9Ah jedynie mog膮cy wspom贸c na chwilk臋 rozruch przy s艂abym aku  (pod艂膮czony do akumulatora)(chocia偶 pisz膮 偶e pr膮d chwilowy 350A!!! - taki pr膮d szybko roz艂aduje akumulatorek tego urz膮dzenia - kilkana艣cie sek.) -lepiej jakby艣 drugi inny aku. podpi臋艂a, wtedy nawet doszcz臋tnie padni臋ty w aucie z drugiego odpali.

s膮 ro偶ne opinie na temat takich tanich urz膮dze艅 - niekt贸re z nich mog膮 nawet uszkodzi膰 tw贸j akumulator lub instal. w autku

... moim skromnym zdaniem zdecydowanie lepiej prostownik i 艂adowanie aku po wyj臋ciu z auta.

takie"prawdziwe" prostowniki rozruchowe to troszk臋 wi臋ksze urz膮dzenia z du偶ym akumulatorem i zdecydowanie dro偶sze ...

« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 21 Luty 2011, 15:23 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #10 : Pi膮tek, 25 Luty 2011, 13:29 »

prostownik ok U艣miech

wida膰 masz na艂adowany akumulator U艣miech a te pokr臋t艂o pr膮du l膮dowania to pewnie maksymalne ograniczenie pr膮du.


Niemo偶liwe 偶e na艂adowany U艣miech, sta艂 od sierpnia (to z motocykla), oczywi艣cie moto nie odpala U艣miech, dolej臋 jeszcze wody destylowanej wg. instrukcji i zobacz臋, mo偶e przez to...?
Takim prostownikiem go nie na艂adujesz. Tw贸j aku zasn膮艂 na dobre i pomo偶e mu tylko prostownik samowzbudny. No ale taki zakatowny rz艂adowaniem do zera aku i to w dodatku lezacy prawie p贸艂 roku rz艂adowany to i tak po na艂adowaniu za wiele nie pokr臋ci.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #11 : Pi膮tek, 25 Luty 2011, 18:56 »

co to jest prostownik samowzbudny ??
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #12 : Poniedzia艂ek, 28 Luty 2011, 08:36 »

co to jest prostownik samowzbudny ??
Zaden ze mnie elektryk wiec nei bardzo wiem jak to wyt艂umaczy膰.
Te prostowniki automatyczne sprawdzaj膮 chyba rezystancje aku przy 艂adowaniu a taki aku roz艂adowany do zera ma jakies warto艣ci zupe艂nie od czapy i prostownik g艂upieje. Pewnie dok艂adne wyjasnienie mozna znale藕c na elektrodzie. Ja mam 2 stare prostowniki (jeden selenowy zabytek) i tam poprostu ustawia sie pr膮d 艂adowania i 偶eby nie wiem jaka padake pod艂aczyc to go bedzie 艂adowa艂 takim pradem jaki mu sie ustawi choc 偶aden automatyczny prostownik nawet nie prubuje 艂adowania. Mam tez drugi nowszy, kt贸ry niby te偶 jest automatyczny ale ma do艣 wysoko w por贸wnaniu do chionoli skalkulowany pr贸g na艂adowania (okolice 16V) i on tez radzi sobie z wiekszo艣膰i膮 trupowatych aku.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #13 : Poniedzia艂ek, 28 Luty 2011, 12:08 »

...nie ma czego艣 takiego jak prostownik samowzbudny U艣miech jest pr膮dnica samowzbudna U艣miech

...a co do prostownik贸w to niekt贸re rzeczywi艣cie maj膮 ro偶ne uk艂ady pomiary rezystancji wewn臋trznej aku oraz napi臋cia spoczynkowego pomi臋dzy elektrodami. Niekt贸re ( te lepsze) maja tak偶e uk艂ady z do艂膮czanym sztucznym obci膮偶eniem na podstawie kt贸rego dokonuj膮 pomiaru U, I, Rw i w mniej lub bardziej dok艂adny spos贸b okre艣laj膮 stopie艅 na艂adowania aku. Dlatego takimi prostownikami nie da si臋 na艂adowa膰 aku g艂臋boko roz艂adowanego.

Og贸lnie rzecz bior膮c, im wi臋ksza jest pojemno艣膰 akumulatora, tym mniejsza jest jego rezystancja wewn臋trzna.

Do okre艣lenia stanu aku s艂u偶膮 mi. in. takie przyrz膮dy jak np. http://emu.com.pl/download/Hioki.PDF

...ale je艣li aku jest g艂臋boko roz艂adowany ( czyli jego napi臋cie spoczynkowe jest poni偶ej 10V) to na艂adowanie nic nie da, a je偶eli ju偶 to na bardzo kr贸tko-nast臋puje w贸wczas zasiarczenie akumulatora co obni偶a jego pojemno艣膰,  i zwi臋ksza rezystancj臋 wewn臋trzn膮., to samo jak ma uszkodzon膮 cel臋 - wtedy nawet prymitywny prostownik na jednej diodzie nie jest w stanie go na艂adowa膰 - poza tym je艣li aku posiada du偶膮 rezystancje wewn臋trzn膮 to standardowym prostownikiem nie na艂aduje si臋 go r贸wnie偶, poniewa偶 nie wymusi to odpowiednio du偶ego pr膮du 艂adowania ( I=U/Rw)

to tak z grubsza, bo jest jeszcze szereg ro偶nych istotnych aspekt贸w odno艣nie 艂adowania, akumulator贸w i samych prostownik贸w.

...na szybkiego znalaz艂em kilka prostych tekst贸w do poczytania dla bardziej zainteresowanych U艣miech

http://wwwnt.if.pwr.wroc.pl/kwazar/jaktopracuje/135502/link3.htm
http://prostowniki.webpark.pl/teoria.html
« Ostatnia zmiana: Poniedzia艂ek, 28 Luty 2011, 12:11 wys艂ane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Tomus68BB
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 13



« Odpowiedz #14 : Sobota, 07 Maj 2011, 08:39 »

Witam serdecznie
Jestem od niedawna na tym forum, chocia偶 jako go艣膰 zagl膮da艂em tu do艣膰 cz臋sto. I zawsze znajdowa艂em odpowied藕 na moje problemy zwi膮zane z og贸lnie m贸wi膮c trojaczkami.
Mam jednak problem kt贸rego nie umiem rozwi膮za膰 sam.
Ot贸偶
Rano gdy wsiadam do auta i odpalam silnik 艂adowanie jest ok(mam zamontowany woltomierz cyfrowy)pokazuje ok.14.2V
Jednak po jakich艣 10-15 sekundach nast臋puje brak 艂adowania, napi臋cie spada do oko艂o 12,5-13V. No nic, mimo to jad臋 i po ok. minucie ponownie pojawia si臋 14,2-14,3V. P贸藕niej mog臋 je藕dzi膰 ca艂y dzie艅 i jest OK, auto stoi w pracy 12 godzin przez dzie艅 i te偶 jest po odpaleniu OK. Mam wra偶enie, 偶e problem zwi膮zany jest z nisk膮 temperatur膮 wyst臋puj膮c膮 w nocy.
Jedyne co sprawdza艂em to d艂ugo艣膰 szczotek w regulatorze napi臋cia(s膮 OK) oraz podokr臋ca艂em wszystkie po艂膮czenia 艣rubowe w alternatorze i akumulatorze. I ci膮gle ten sam objaw.
Czy kto艣 ma jaki艣 pomys艂? Czy mo偶e to by膰 jednak jaka艣 wewn臋trzna usterka w regulatorze? Gdzie kupi膰 takie ustrojstwo??? Szuka艂em wsz臋dzie i jedyne co to znalaz艂em tylko ca艂y alternator-koszt straszny i pewnie niepotrzebny wydatek.
Prosz臋 o pomoc Pozdrawiam Tomasz
Zapisane

Tomi
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #15 : Niedziela, 08 Maj 2011, 09:54 »

podejrzewa艂 偶e w艂a艣nie regulator napi臋cia... ko艅czy 偶ywot


zapraszamy do w膮tku z przywitaniami i prezentacj臋 bolidu U艣miech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #16 : Poniedzia艂ek, 09 Maj 2011, 08:10 »

Witam serdecznie
Jestem od niedawna na tym forum, chocia偶 jako go艣膰 zagl膮da艂em tu do艣膰 cz臋sto. I zawsze znajdowa艂em odpowied藕 na moje problemy zwi膮zane z og贸lnie m贸wi膮c trojaczkami.
Mam jednak problem kt贸rego nie umiem rozwi膮za膰 sam.
Ot贸偶
Rano gdy wsiadam do auta i odpalam silnik 艂adowanie jest ok(mam zamontowany woltomierz cyfrowy)pokazuje ok.14.2V
Jednak po jakich艣 10-15 sekundach nast臋puje brak 艂adowania, napi臋cie spada do oko艂o 12,5-13V. No nic, mimo to jad臋 i po ok. minucie ponownie pojawia si臋 14,2-14,3V. P贸藕niej mog臋 je藕dzi膰 ca艂y dzie艅 i jest OK, auto stoi w pracy 12 godzin przez dzie艅 i te偶 jest po odpaleniu OK. Mam wra偶enie, 偶e problem zwi膮zany jest z nisk膮 temperatur膮 wyst臋puj膮c膮 w nocy.
Jedyne co sprawdza艂em to d艂ugo艣膰 szczotek w regulatorze napi臋cia(s膮 OK) oraz podokr臋ca艂em wszystkie po艂膮czenia 艣rubowe w alternatorze i akumulatorze. I ci膮gle ten sam objaw.
Czy kto艣 ma jaki艣 pomys艂? Czy mo偶e to by膰 jednak jaka艣 wewn臋trzna usterka w regulatorze? Gdzie kupi膰 takie ustrojstwo??? Szuka艂em wsz臋dzie i jedyne co to znalaz艂em tylko ca艂y alternator-koszt straszny i pewnie niepotrzebny wydatek.
Prosz臋 o pomoc Pozdrawiam Tomasz
Prawdopodobnie zdech艂 regulator napi臋cia przy alcie. Moze byc jeszcze tak 偶e akumulator jest jaki艣 trefny i zaraz po odpaleniu 偶re taki pr膮d 偶e regulator sie przegrzewa i wy艂acza na chwile ale to raczej naciagana teoria. Regulator dostaniesz w punktach napraw alternator贸.
Zapisane
Tomus68BB
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 13



« Odpowiedz #17 : Poniedzia艂ek, 09 Maj 2011, 12:48 »

Wielkie dzi臋ki za podpowiedzi i porady. Tak w艂a艣nie podejrzewa艂em, ze to wina regulatora. No c贸偶, zrobi艂o si臋 teraz troch臋 cieplej i problem znikn膮艂. 艁adowanie non stop na poziomie 14,2-14,3V. 呕adnych przerw w 艂adowaniu. Lecz tak jak m贸wicie chyba czas rozgl膮dn膮膰 si臋 za nowym regulatorem.
Chyba najlepiej b臋dzie wyci膮gn膮膰 stary i dopasowa膰 wizualnie. 
Zapisane

Tomi
Tomus68BB
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 13



« Odpowiedz #18 : 艢roda, 20 Lipiec 2011, 15:20 »

Witam ponownie.
Regulator wymieniony na nowy. Problem jednak nadal  pozosta艂. Nadal po odpaleniu brak 艂adowania przez oko艂o 15 - 20 sekund i czas ten si臋 wyd艂u偶a przy spadku temperatury zewn臋trznej.
Ja ju偶 nie mam si艂y. Czy kto艣 z koleg贸w i kole偶anek nie ma przypadkiem schematu uk艂adu 艂adowania do Peugeota 107? Mo偶e gdzie艣 jeszcze po drodze jest jaki艣 uk艂adzik kt贸ry miesza w 艂adowaniu akumulatora.
Kochani pom贸偶cie....plissss...
Zapisane

Tomi
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #19 : 艢roda, 20 Lipiec 2011, 20:04 »

skoro regulator jest ok to imho co艣 w samym alternatorze jest skopane. w trojaczkach nie ma 偶adnego zaawansowanego sterowania altem- ca艂o艣c jest w prostym regulatorze napi臋cia. Rozumiem 偶e lampka braku 艂adowania sie nie zapala? MO偶e alt ma jakies ma艂e uszkodzenie uzwojenia i przy poborze du偶ego pradu - zaraz po odpaleniu cos sie przegrzewa i przestaje podawa膰 odpowiedni pr膮d, a potem jak juz potrzeba mniejszego pradu daje normalnie rade? CZy jakby艣 pod艂膮czy艂 jakis roz艂adowany akumulator to ta przerwa w 艂adowaniu by艂ay d艂u偶sza? Napi臋cie mocno spada po w艂aczeniu wszystkich odbiornik贸w, z ogrzewaniem tylnej szyby, klim膮 i nawiewem na maxa i czy w takiej sytuacji wy艂膮cza si臋 te偶 艂adowanie?
Zapisane
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: