aero
Newbie
Wiadomości: 2
|
|
« : Sobota, 26 Marzec 2011, 14:50 » |
|
witam jak w temacie - nie mam żadnych rysunków, schematów itp, a miejsca żeby sprawdzic jak to jest mocowane niestety nie ma zazwyczaj wystarczy poluzowac alternator, ale tutaj poluzowałem mocowanie alternatora (górne), ale nawet łyżką nie jestem w stanie tego przesunąc,
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kasia2011
Newbie
Wiadomości: 1
|
|
« Odpowiedz #1 : Wtorek, 03 Maj 2011, 11:18 » |
|
hey my ostatnio wymienialiśmy pasek. Oprócz poluzowania alternatora musisz jeszcze poluzować (odkręcić) taką obejmę (od góry jak otworzysz klapę jest taka śrubka-trzpień, którą musisz odkręcić) i wtedy pasek się luzuje. Po założeniu też tam dociągasz. mam nadzieję, że ci pomogłam. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Lookie
Użytkownik
Wiadomości: 14
C1r1
|
|
« Odpowiedz #2 : Środa, 03 Sierpień 2011, 15:36 » |
|
Proszę o pomoc w zakupie paska klinowego do mojego szerszenia C1 bez klimy poj 1.0 - widzę że się przeciera i długo nie pociągnie. Dzwonie tu i tam i nigdzie nie mają...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
tom02
Klubowicz
Wiadomości: 276
|
|
« Odpowiedz #3 : Środa, 03 Sierpień 2011, 17:04 » |
|
Proszę cenowo paski w focie wyglądają tak AE 35.65 [PLN] BOSCH 52.03 [PLN] GATES 47.33 [PLN] SKF 29.18 [PLN] A w intercarsie tak: BOSCH 1 987 948 391 1 987 948 391 51.17 4 1 987 AE0 743 1 987 946 011 1 987 946 011 38.06 2 CONTITECH 6PK1210 6 PK 1210 62.37 0 6PK850 6 PK 850 49.88 >9 DAYCO 6PK1209 DAY6PK1209 60.41 0 6PK850 DAY6PK850 38.50 6 Sam też chce sobie kupić 1 na zapas na drogę, więc jeżeli w okolicy nie masz hurtowni mogę pomóc
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #4 : Niedziela, 11 Marzec 2012, 15:37 » |
|
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 11 Marzec 2012, 15:39 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #5 : Piątek, 22 Czerwiec 2012, 17:43 » |
|
Rozumiem, że po wymianie paska należy dokręcać śrubę nr 1 aby go napiąć, a potem jak już będzie dobrze napięty trzeba mocno dokręcić śrubę nr 2 żeby pasek sie nie poluzował w przyszłości?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #6 : Sobota, 23 Czerwiec 2012, 00:22 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
panikara
Użytkownik
Wiadomości: 6
|
|
« Odpowiedz #7 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:15 » |
|
Witajcie! Nie wiem, czy po tylu miesiącach mogę się tu dopisać ze swoim problemem i właściwie nie wiem, czy mój problem dotyczy właśnie paska klinowego. Jednak od kilku dni słyszę dziwny dźwięk właśnie z tej okolicy (gdy otworzy się maskę, to lepiej słychać, że to właśnie stamtąd wydobywa się dźwięk) - tak jakby turkotanie (jak w traktorze;) lub tarcie . Słychać go cały czas, a gdy dodaję gazu, to turkot przyspiesza. Wiadomo, że na odległość nikt nic nie poradzi, ale prosiłabym o taką wstępną minidiagnozę . Moje autko ma 6 lat i 96kkm przebiegu. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i porady
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #8 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:19 » |
|
moze to pompa wody ..... jak turkotanie to pewnie lozysko padlo w pompie lub alternatorze ..... wiec pasek zdemontuj i pokręć kołem od pompy wody i kołem od altka i wszystko sie wyjaśni
ps 96 tys wiec ma prawo pompa sie posypac jest o tym temat .....
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:22 wysłane przez BOBAS349FK »
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
panikara
Użytkownik
Wiadomości: 6
|
|
« Odpowiedz #9 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:24 » |
|
Pompa wody była wymieniana ponad 2 lata temu i pamiętam, że wtedy był inny dźwięk - coś jakby pisk. Z kolei alternator był wymieniany rok temu. Czy mimo tego mogło paść jedno z tych łożysk? Ogólnie jestem totalnie ciemna w tym temacie i i tak będę musiała gdzieś podjechać, tylko chciałabym mieć jako takie pojęcie, żeby mi nikt kitu nie wcisnął;)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #10 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:25 » |
|
http://c1aygo107.net/index.php?topic=1030.0wiec tak jak mowe pan mechanikles demontuje przy tobie pasek a Ty z nim słuchasz czy to pompa czy cos innego ale pompa ponad dwa lata temu wymieniana a ile od tamtej pory zrobione ? mi padła jak auto miało zaledwie 14tys km wiec prawie mowe auto
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:28 wysłane przez BOBAS349FK »
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
panikara
Użytkownik
Wiadomości: 6
|
|
« Odpowiedz #11 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:40 » |
|
Ciężko mi powiedzieć, ile dokładnie zrobiłam km przez ten czas, ale może być i nawet ponad 20 tys;/. Kurcze, skoro po 14 pada, to po 20 tym bardziej! Fatalnie. W każdym razie dziękuję za link i porady! Rzeczywiście tak zrobię - pojadę i będę słuchać przy mechaniku Dziękuję jeszcze raz:)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
panikara
Użytkownik
Wiadomości: 6
|
|
« Odpowiedz #12 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 01:42 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #13 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 03:16 » |
|
proszę bardzo nasze forum po to jest aby pomagać i cieszyć sie trojaczkiem ja stawiam na pompę no chyba ze łańcuch od rozrządu sie tak wyciągnął ze szumi bo trze o obudowę ale to raczej sie nie zdarza
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01 Grudzień 2013, 16:18 wysłane przez BOBAS349FK »
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #14 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 11:35 » |
|
pytanie czy wsadzili wtedy pompe nowego typu czy starego? Jeśli starego to szlag ja mógł szybko trafić. Również stawiam na pompę, ale tak jak kolega pisze, niech pechanik ściagnie pasek przy tobie i pokręci kołami pasowymi od altka i pompy i wszystko jasne. Do tego ewentulanie koło od klimy, jeśli masz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
panikara
Użytkownik
Wiadomości: 6
|
|
« Odpowiedz #15 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 21:33 » |
|
Nie mam klimatyzacji, wiec zostają pompa i alternator. A niestety nie mam pojęcia, na jaki typ ta pompa została wymieniona:(. W każdym razie mam jeszcze jedno - dość głupie - pytanie: czy jeśli już słyszę te dźwięki (jak z nagrania na youtube), to czy jeszcze mogę jeździć autkiem? Problem polega na tym, że mogę jechać do mechanika dopiero wtedy, gdy dostanę wolne w pracy:( (liczę, że uda się to zrobić w czwartek lub w piątek w nadchodzącym tygodniu). I teraz nie wiem, czy lepiej przerzucić się na komunikację miejską, czy mogę jeszcze trochę pojeździć? . Pamiętam, że jak stara pompa była na wykończeniu totalnym, to wydobywał się pisk z tamtej okolicy. Teraz jest tylko ten turkot...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #16 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 21:37 » |
|
ja jeździłem póki pompa się całkiem nie zatarła, stanęła, i zerwała pasek. Wtedy trzeba wyłączyć silnik i laweta lub hol. Także możesz jeździć...to niczemu nie przeszkadza, tylko trzeba być gotowym na to co ja miałem. A co do pompy wody, tu Ci zestawiłem starą i nową. Zauważasz, że ta stara jest z jednolitej, płaskiej blachy, dość cienkiej, natomiast ta nowa po prawej ma blachę ze strukturą, różne wpusty i wypusty, nawet tam gdzie idzie śruba jest dodatkowy grubszy pierścień. I teraz, jak się spojrzy na pompę, to będzie widać czy stara czy nowa, nie trzeba jej wyciągnąć, tylko kuknąć na nią
|
|
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 01 Grudzień 2013, 21:46 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #17 : Niedziela, 01 Grudzień 2013, 23:39 » |
|
keliope stare pompy z blachy to sa tłoczone z blaszki od konserw a ta nowa to odlew z amelinium
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
vivalamota
Newbie
Wiadomości: 2
|
|
« Odpowiedz #18 : Sobota, 21 Październik 2017, 19:26 » |
|
witam, przymierzam się do kupna toyoty aygo 2012 rok. benzyna z klimatyzacją. czy jeśli będę wymieniał pasek klinowy i pompę wody to od razu wymienić "rolki" od alternatora i od kompresora klimatyzacji i napinacz? Czy tego się nie wymienia? Wystarczy wymienić samą pompę wody i pasek?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
Wiadomości: 2856
|
|
« Odpowiedz #19 : Sobota, 21 Październik 2017, 22:44 » |
|
wystarczy pasek i pompe jesli tego wymaga
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
|