Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 ... 5   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Manualna skrzynia bieg贸w oraz olej - dyskusja, problemy, wymiana  (Przeczytany 139359 razy)
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 372



« : Czwartek, 07 Kwiecie艅 2011, 16:58 »

dzi艣 moja Cytryna odm贸wi艂a pos艂usze艅stwa, a mianowicie co艣 si臋 porobi艂o ze skrzyni膮 bieg贸w... wygl膮da艂o to tak: ruszam spod 艣wiate艂, jedynka, p贸藕niej dw贸jka, jak chce zmieni膰 na tr贸jk臋 - zonk - nie da si臋... zjecha艂em na pobocze i zauwa偶y艂em nast臋puj膮c膮 rzecz - jak wy艂膮cz臋 silnik to da si臋 zmienia膰 biegi (ale te偶 nie zawsze, czasem bardzo hacz膮), natomiast po w艂膮czeniu silnika lewarek chodzi tylko lewo-prawo, nie da si臋 wrzuci膰 偶adnego biegu... z racji 偶e chcia艂em jako艣 dojecha膰 z pracy do domu, to wrzuci艂em dw贸jk臋 i przejecha艂em Kielce na dw贸jce. ma kto艣 pomys艂 co to mo偶e by膰, jakie艣 sugestie? Smutny

edit:
po postoju ponadgodzinnym i podpompowaniu troch臋 peda艂u sprz臋g艂a na w艂膮czonym silniku z oporem udaje si臋 wrzuca膰 biegi, skrzynia stawia taki op贸r przy wrzucaniu ka偶dego biegu jak do tej pory w sytuacji gdy jad膮c chcia艂o si臋 wrzuci膰 jedynk臋. zauwa偶y艂em jeszcze jedno - na w艂膮czonym silniku jak chce wrzuci膰 wsteczny, to jest zgrzyt jakbym wrzuci艂 wsteczny jad膮c do przodu albo jakbym za wcze艣nie wysprz臋gli艂 po zmianie biegu
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 14 Kwiecie艅 2013, 10:19 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

obcy44
Citybug Maker
*
Wiadomo艣ci: 693


zajefajny w贸zek 艣migaj膮cy po W-wie


« Odpowiedz #1 : Czwartek, 07 Kwiecie艅 2011, 18:20 »

no to dziwna sprawa , a je偶eli Ci wyjdzie 偶e to skrzynia to w niedziel臋 10 kwietnia jad臋 przez Kielce i mog臋 Ci sprzeda膰 skrzyni臋 po przebiegu 14000 km w cenie klubowej
Zapisane

Citroen C1 1,0 B 2009r 
Honda CRV 2,2 I-CTDI 175 KM
Kymco New Dink 50
yarpen
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 372



« Odpowiedz #2 : Czwartek, 07 Kwiecie艅 2011, 19:03 »

ma艂u upgrade: postanowi艂em zawie藕膰 呕onk臋 na angielski i o dziwo przez po艂ow臋 drogi biegi wchodzi艂y jak wcze艣niej bez zaj膮kni臋cia, natomiast jak 膮 wysadzi艂em to zacz臋艂y haczy膰, ale da si臋 je wrzuca膰 bez jakiego艣 wi臋kszego problemu. powiem wam szczerze, 偶e zg艂upia艂em... czy偶by to sprz臋g艂o dawa艂o o sobie zna膰? a mo偶e jaki艣 wyciek p艂yny w przek艂adni?
Zapisane

yarpen
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 372



« Odpowiedz #3 : Poniedzia艂ek, 11 Kwiecie艅 2011, 13:42 »

no i po dobraniu si臋 do sprz臋g艂a przez mechanika, okaza艂o si臋, 偶e pad艂 docisk (od艂ama艂a si臋 jaka艣 blaszka) przy przebiegu 56000 km i wymieniamy ca艂e sprz臋g艂o; koszt nowego firmy Aisin to u niego 450 z艂 + robocizna (ok 200 - 250 z艂), tak偶e troch臋 mnie to zaboli bior膮c pod uwag臋 dotychczasow膮 bezproblemow膮 eksploatacj臋
Zapisane

yarpen
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 372



« Odpowiedz #4 : Poniedzia艂ek, 11 Kwiecie艅 2011, 15:40 »

no w艂a艣nie wiem... ale mo偶e jest to wada wieku m艂odzie艅czego, bo moja cytrynka jest z wrze艣nia 2005, a zacz臋li je sprzedawa膰 w czerwcu tego roku. mam nadziej臋 偶e to nowe wytrzyma ponad 100 kkm...
Zapisane

DoooH
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 52



« Odpowiedz #5 : Wtorek, 13 Grudzie艅 2011, 17:34 »

Witam serdecznie.

Od Czerwca jestem posiadaczem Toyoty Aygo. Samoch贸d kupiony od starszego cz艂owieka, kt贸ry nie m贸g艂 ju偶 je藕dzi膰. W dniu zakupu auto mia艂o na liczniku ok 9700 km. Na dzie艅 dzisiejszy jest 13000 km. Generalnie auto jest w 艣wietnym stanie gdyby nie dwie rzeczy:

1. Skrzynia bieg贸w. Od jakiego艣 czasu zacz膮艂 haczy膰 trzeci bieg. Pojecha艂em z tym do mechanika. Niestety regulacja sprz臋g艂a czy wodzik贸w od skrzyni jest praktycznie 偶adna wiec przeczy艣cili艣my skrzynie naft膮 i zalali艣my nowy p艂yn (olej? - zawsze mi si臋 myli). Efekt by艂 dobry bo bieg przesta艂 haczy膰 i zacz膮艂 do艣膰 normalnie wchodzi膰 o ile przed zmian膮 z drugiego na trzeci na sprz臋gle poczeka艂o si臋 a偶 obroty spadn膮 do tysi膮ca  i dopiero puszcza艂o si臋 sprz臋g艂o. I tu moje pytanie. Czy kto艣 mia艂 kiedy艣 problem z trzecim biegiem? Czyta艂em posty o problemach ze skrzyni膮, ale wydaj膮 si臋 one troch臋 innej natury. Ja mam wra偶enie jakby sprz臋g艂o nie dociska艂o do ko艅ca i ten bieg ma fizyczny op贸r, aby wej艣膰 do ko艅ca. Na potwierdzenie tego dodam, 偶e jak trzeci bieg "wbije" si臋 z ca艂kiem spor膮 si艂膮, a na pewno nie tak膮 jakiej powinno si臋 u偶ywa膰 przy zmianie biegu, to bieg wchodzi. Odczuwam jakbym w艂a艣nie przez te si艂owe wrzucanie biegu pokonywa艂 ten op贸r fizyczny kiedy silnik nie jest dobrze rozprz臋gni臋ty ze skrzyni膮. Prosz臋 o jakie艣 sugestie potwierdzone do艣wiadczeniami, wiedz膮.

« Ostatnia zmiana: Sobota, 31 Sierpie艅 2013, 21:15 wys艂ane przez kaliope » Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #6 : 艢roda, 14 Grudzie艅 2011, 11:33 »

Po pierwsze napisz jaki olej tam wla艂e艣 bo takie k艂opoyu mog膮 byc zwiazane z niew艂asciwym rodzajem oleju, a po drugie z tego co pamietam jest regulacja naciagu linki sprzeg艂a ale jako艣 beznadziejnie schowana o czym o ile dobrze pamietam wspomina艂 tu ktos na forum. Z tego co pamietam regulacja naciagu znalaz艂a sie przy okazji wymiany sprzeg艂a. Imho jesli jednak winny by艂by naci膮g linki to najwieksze problemy by艂yby z wbijaniem jedynki i zmian膮 wszystkich bieg贸w.
Zapisane
DoooH
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 52



« Odpowiedz #7 : Czwartek, 15 Grudzie艅 2011, 05:07 »

Olej jest zalany syntetyk. Rodzaj jaki zala膰 by艂 konsultowany z ASO Toyoty w Olsztynie. No jedynka wchodzi topornie. Nie wypada, ale czasem trzeba u偶y膰 sporo si艂y, aby wesz艂a. Ma si 臋 wtedy wra偶enie 偶e tam jakby w tej skrzyni jest strasznie ciasno i te prze艂o偶enie ma bardzo ma艂o miejsca aby wesz艂o. Bywa te偶 偶e wchodzi g艂adko. Taka chimeryczna...
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #8 : Czwartek, 15 Grudzie艅 2011, 09:09 »

Olej jest zalany syntetyk. Rodzaj jaki zala膰 by艂 konsultowany z ASO Toyoty w Olsztynie. No jedynka wchodzi topornie. Nie wypada, ale czasem trzeba u偶y膰 sporo si艂y, aby wesz艂a. Ma si 臋 wtedy wra偶enie 偶e tam jakby w tej skrzyni jest strasznie ciasno i te prze艂o偶enie ma bardzo ma艂o miejsca aby wesz艂o. Bywa te偶 偶e wchodzi g艂adko. Taka chimeryczna...
A czy spr偶eg艂o 艂apie z duzym zapasem czy musisz je wbijac do samej pod艂ogi zeby biegi wog贸le da艂o si臋 zmienia膰?
Je艣li to nie wina sprzeg艂a i oleju to zostaje regulacja wodzik贸w(tylko 偶e to sie raczej samo nie rozregulowuje) albo jest jaki艣 problem z synchronizatorem 3 biegu. Generalnie w trojaczkach jedynka wchodzi 艂atwo tylko kiedy samoch贸d stoi. Jak sie toczy to pierwszy bieg wchodzi z duzym oporem. Mam tak od nowo艣ci w swoim.
Zapisane
DoooH
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 52



« Odpowiedz #9 : Czwartek, 15 Grudzie艅 2011, 11:42 »

Czasami aby wrzuci膰 jedynk臋 musz臋 dusi膰 sprz臋g艂o do ko艅ca. Mam wra偶enie, 偶e tego zapasu nie ma. Pojad臋 do mechanika - zobaczymy co wyczaruje. Obawiam si臋 jednak 偶e to mo偶e by膰 synchronizator trzeciego biegu :/
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #10 : Czwartek, 15 Grudzie艅 2011, 12:02 »

Czasami aby wrzuci膰 jedynk臋 musz臋 dusi膰 sprz臋g艂o do ko艅ca. Mam wra偶enie, 偶e tego zapasu nie ma. Pojad臋 do mechanika - zobaczymy co wyczaruje. Obawiam si臋 jednak 偶e to mo偶e by膰 synchronizator trzeciego biegu :/
To by sugerowa艂o albo regulacj臋 luzu linki sprz臋g艂a albo jakis k艂opot z mechanizmem wyciskowym.
Zapisane
DoooH
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 52



« Odpowiedz #11 : Sobota, 17 Grudzie艅 2011, 02:02 »

Mam nadziej臋, 偶e to nie synchronizator 3 biegu bo wtedy wymiana skrzyni ;/
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #12 : Sobota, 17 Grudzie艅 2011, 02:28 »

jja stawiam na sprzeglo !!!99%
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #13 : Niedziela, 08 Stycze艅 2012, 17:11 »

a ja nie... mnie do bia艂ej gor膮czki czasami doprowadza precyzyjno艣膰 wybierania bieg贸w. Mam podobny problem z 2 i 3. Problem raczej jest z regulacj膮 wodzik贸w. U mnie sprz臋g艂o bierze bardzo wysoko, wi臋c na pewno odpada. Kiedy jest ch艂odno, to wbijaj膮c 2 nie mog臋 ci膮gn膮膰 lewarka zmiany bieg贸w maksymalnie do lewej, przed poci膮gni臋ciem do ty艂y, bo bieg za Chiny nie wejdzie... je偶eli zostawi臋 mu ciut luzu, to jest ok. Na 3 wyczuwam podobny efekt, ale du偶o s艂abszy... czu膰 jednak, 偶e lewarek w naturalnym po艂o偶eniu przy pchni臋ciu do przodu lekko o co艣 haczy. To jest taki efekt, jakbym "ledwo co trafia艂 w prze艂o偶enie". Dodam tyle, 偶e u mnie k艂opoty znikaj膮 po przejechaniu 1-2 km. Mo偶e faktycznie jakie艣 "G" kto艣 wla艂 do skrzyni i taki to wywo艂uje efekt... Aha problemu nie zauwa偶a艂em, kiedy by艂o ciep艂o. Wi臋c mo偶e jaka艣 partia trojaczk贸w ma spierniczone linki pomi臋dzy lewarkiem a skrzyni膮? Tak, czy inaczej, kiedy biegi wybieram delikatniej, to wchodz膮.

DoooH ...mam pomys艂. Spr贸buj lekko, bardzo minimalnie, odci膮gn膮膰 w prawo lewarek przed pchni臋ciem do przodu, kiedy b臋dziesz wbija艂 tr贸jk臋... mo偶e to w艂a艣nie kwestia linek?

Hmmm... nasz艂a mnie jeszcze jedna my艣l... skoro skrzynia jest tak czu艂a, a lewarek zmiany bieg贸w tak "ch..." wykonany, to mo偶e ju偶 si臋 jaki艣 luz robi w gnie藕dzie lewarka i trzeba by tam jakiego smarowid艂a do艂o偶y膰? Kto艣 tu kiedy艣 o tym pisa艂...
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
DoooH
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 52



« Odpowiedz #14 : Wtorek, 10 Stycze艅 2012, 02:58 »

Hmm ciekawe pomys艂y. Spr贸buj臋 jutro z tym odchylaniem lekko do prawej. No i sprawdz臋 jak wysoko bierze sprz臋g艂o, aby wykluczy膰 jego usterk臋. Swoj膮 drog膮 dziwi mnie okrutnie - samoch贸d ma najechane 14k km. Zanim go w czerwcu kupi艂em to wi臋cej sta艂 ni偶 je藕dzi艂. Dziadek, poprzedni w艂a艣ciciel przez 5 lat zrobi艂 nim 9700 km.  Przy tak niskim przebiegu chyba raczej niemo偶liwe jest, wyst膮pi艂a ta wada konstrukcyjna sprz臋g艂a. Bardziej celowa艂bym w nieumiej臋tno艣膰 precyzyjnego wrzucania biegu przez dziadziunia. No i jeszcze jedna kwestia. Kiedy zacz臋艂o si臋 tak robi膰 to pojecha艂em na warsztat i sprawdzi艂em p艂yn w skrzyni. By艂o go mo偶e z 200-300 ml ;/ We wiadrze z p艂ynem si臋 "srebrzy艂o" By艂o go zdecydowanie za ma艂o. By膰 mo偶e skrzynia jest lekko zatarta. Tyle 偶e przy tak niskim przebiegu wydaje mi si臋 偶e powinna zosta膰 tolerancja na dotarcie samochodu. Po przeczyszczeniu p艂ynu i zalaniu nowego (syntetyk - konsultowany z ASO w Olsztynie) problem na jaki艣 czas znikn膮艂, ale powr贸ci艂.
Wodziki - z tego co mi wiadomo mo偶liwo艣膰 ich regulacja chyba nie istnieje w tym aucie albo trafi艂em na s艂abego speca na warsztacie.
Sprz臋g艂o - jutro sprawdz臋 jak bierze, ale jak do tej pory to zauwa偶y艂em 偶e jest "d艂ugie", sporo trzeba go wciska膰. Np w ma藕dzie 626 rodzic贸w sprz臋g艂o jest 3 razy kr贸tsze...
Rad藕cie panowie co z tymi wodzikami i czy zaiste mam zalany dobry p艂yn (olej?)
Pozdrawiam
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #15 : Wtorek, 10 Stycze艅 2012, 09:55 »

Sk膮d mamy wiedzie膰 czy masz dobry olej w skrzyni skoro nie poda艂es jego nazwy ani nawet lepkosci?
Je艣li skrzynia by艂a je偶d偶ona bez oliwy to synchronizatory mog艂o trafi膰. 200-300ml to znaczy 偶e oliwa by艂膮 w艂asciwie tylko w r贸znic贸wce, a dziadzio pewnie nie musia艂 wrzucac wyzszego biegu ni偶 3 wiec mo偶e to byc przyczyna. Dowiedz sie jaki ci wlano olej i ewentualnie spr贸buj z jakimi艣 dodatkami a jak to nie pomoze to ewentualnie jakas gestrza oliwa bo  i tak pewnie skrzyni nie op艂aca sie naprawiac.
Zapisane
Karter
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 33



« Odpowiedz #16 : Wtorek, 10 Stycze艅 2012, 19:41 »

DoooH: nie chc臋 kraka膰 ale chyba b臋dzie skrzynka do roboty za nied艂ugo, a wszystko z tego 偶e auto nie je藕dzi艂o du偶o. M贸j przypadek by艂 taki: w czerwcu 2001 roku kupi艂em nowego Hyundaia Accenta z 2000 roku, korzystaj膮c z dobrego rabatu. Po przejechaniu oko艂o 3600 km strasznie zacz臋艂a wy膰, hucze膰 i haczy膰 skrzynia. Oczywi艣cie zosta艂a naprawiona na gwarancji, okaza艂o si臋 偶e posz艂y 艂o偶yska (po tak kr贸tkim czasie eksploatacji). Zacz膮艂em dr膮偶y膰 temat i okaza艂o si臋 偶e Accent by艂 sprowadzony do Polski w styczniu 2000 roku i sta艂 prawie 1,5 roku, a偶 do w/w daty kiedy go kupi艂em!! Wszyscy mechanicy stwierdzili jednog艂o艣nie 偶e to mia艂o wp艂yw na awari臋!! 
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 10 Stycze艅 2012, 19:43 wys艂ane przez Karter » Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #17 : Wtorek, 10 Stycze艅 2012, 20:26 »

Hmmm... przecie偶 tam s膮 w wi臋kszo艣ci metalowe elementy. Jak by艂y zalane oliw膮, to nic im nie powinno si臋 sta膰. No chyba, 偶e gdzie艣 si臋 "zasta艂o" jakie艣 uszczelnienie skrzyni? ...i po tak d艂ugim postoju szlak je trafi艂, kiedy kto艣 zacz膮艂 je藕dzi膰. Po tym oliwa powolutku kap, kap... i wysz艂o co wysz艂o? Troch臋 to dziwne, rozumiem aku wyszed艂 i gumy mog艂y si臋 zjajowaci膰 ...ale skrzynka?  Co? 1,5 roku w Twoim przypadku, to nie a偶 tak wiele...

BTW... Jak w warunkach DOMOWYCH sprawdzi膰 poziom oleum w skrzyni bieg贸w? Jest jaka艣 szansa?
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
maab
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 97



« Odpowiedz #18 : 艢roda, 11 Stycze艅 2012, 19:30 »

5 lat.... ~10 000 km.... dziwne, bardzo dziwne.... i do tego dziadzio... a sprawdza艂e艣 mo偶e przebieg wed艂ug komputera od ABS'u Co? on osobno zlicza sobie kilometry, a przynajmniej powinien....

http://www.youtube.com/watch?v=zYpt1NFKyGQ&feature=fvsr
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 11 Stycze艅 2012, 19:35 wys艂ane przez maab » Zapisane

Prosz臋 nie strzela膰 do pianisty. Robi co mo偶e. (Oscar Wilde)
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomo艣ci: 307


« Odpowiedz #19 : 艢roda, 11 Stycze艅 2012, 20:35 »

a sprawdza艂e艣 mo偶e przebieg wed艂ug komputera od ABS'u Co? on osobno zlicza sobie kilometry, a przynajmniej powinien....
http://www.youtube.com/watch?v=zYpt1NFKyGQ&feature=fvsr

Bardzo ciekawe... mo偶esz to troch臋 rozwin膮膰?
Zapisane

Br膮zowiutki Duster II klekot 4x4
Strony: [1] 2 3 ... 5   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: