Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2] 3 4 5   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Manualna skrzynia biegów oraz olej - dyskusja, problemy, wymiana  (Przeczytany 198949 razy)
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #20 : Środa, 11 Styczeń 2012, 22:14 »

5 lat.... ~10 000 km.... dziwne, bardzo dziwne....
To ja w 2-3 miesiące robie 5 000 Łohoho
U mnie też pojawił się zimowy problem z biegiem 2 i 4, sprzęgło łapało za wysoko i ślizgało więc popuściłem na lince, ale chyba troszkę przesadziłem i łapie tak w 1/3, 1/2.
Na wbijanie 2 jest patent.
Wybijasz 1 "wajha" do tyłu tak jak wbijasz normalnie 2, ale przed wbiciem czekasz jakąś 1s przy prawie wciśniętym 2 biegu i włala! pięknie wbity 2 bieg Uśmiech
Właśnie nie wiem czy się opłaca naprawiać wodziki synchronizatory itp jeżeli prawie nowa kosztuje..
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-peugeot-107-c1-aygo-20tys-km-i2006200871.html
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #21 : Środa, 11 Styczeń 2012, 23:22 »

u mnie raczej pomaga przy wbijaniu (2) lekkie skręcenie drążka w osi... poza tym z (1) zazwyczaj gładko wchodzi, gorzej jest przy redukcji (3)/(4) -> (2). o tym, że blokada (1) w ruchu doprowadza mnie do białej gorączki, to już nie wspomnę... bo jak szybko wskoczyć trojaczkiem na drogę z pierwszeństwem, kiedy jedziemy koło 10-15 km/h? imho: chyba wyhamować szybko prawie do 0, bo (2) przy tej prędkości daje niskie obroty silnika i całkowicie nie ogarnia tematu  Niezdecydowany
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #22 : Czwartek, 12 Styczeń 2012, 10:33 »

Nie ma czegos takiego jak blokada jedynki, problem z jej wrzuceniem wynika z dużej róznicy prędkości wałków i pewnie za słąbego synchronizatora pierwszego biegu. Żeby wbic jedynke musisz poprostu poczekać aż synchronizator wyhamuje tryb do odpowiedniej prędkości.
Co do przebiegów to rózne z tym bywa. Gdybym swoim nie smigał co tydzień 100 km do rodziny to miałbym roczne przebiegi w okolicach 3-4 tys rocznie. Taki przebieg jest oczywiście podejzany ale nie niemozliwy. Mam samochód kupiony w połowie 2008 r i dopiero 21 tys km.
Zapisane
DoooH
Użytkownik
*
Wiadomości: 52



« Odpowiedz #23 : Czwartek, 12 Styczeń 2012, 13:51 »

5 lat.... ~10 000 km.... dziwne, bardzo dziwne.... i do tego dziadzio... a sprawdzałeś może przebieg według komputera od ABS'u Co? on osobno zlicza sobie kilometry, a przynajmniej powinien....

http://www.youtube.com/watch?v=zYpt1NFKyGQ&feature=fvsr

maab

Samochód był na dziadziunia. W końcu z nim spisywałem umowę. W aucie jak sprzątałem było pełno rzeczy dziadkowych. Ma syna koło 50-tki, dobrze sytuowanego wiec nie bardzo miałby ochotę nabijać kilometry małym samochodzikiem. No i ten starczy zapach Uśmiech. Poza tym autko ma typowe dziadkowe uszczerbki. Porysowane zderzaki, raz dziadzio wjechal w jakieś krzaczory porysował element przy znaczku Toyoty. I co dziadzio zrobił? Kupił spray czerwony i zaspreyował rysy Język Ewidentnie widać kto nim jeździł. Auto kupiłem okazyjnie bo u dziadzia wykryli guza w mózgu. Rodzinka się przestraszyła, że zrobi komuś krzywdę na drodze i szybko chciała pogonić auto. Kupiłem tą Toyotkę po cenie rocznikowej. Oprócz tej skrzyni biegów stan techniczny na prawdę jest rewelacyjny. Nawet jeśli będę musiał za niedługo kupić tą skrzynię to i tak dalej jestem sporo do przodu.
Drążyłem trochę temat tego czy auto psuje się jak długo stoi. No i większość mechaników twierdzi, że tak wiec jak najbardziej przychylam się do słów kolegi od Hundai'a
Jednak dla spokoju ducha jakby kolega mógł objaśnić jak sprawdzić ten stan licznika z ABS'u byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam

Zapisane
maab
Klubowicz
*
Wiadomości: 97



« Odpowiedz #24 : Piątek, 13 Styczeń 2012, 15:56 »

Odpowiem od razu,że nie wiem jak to sprawdzić, ponoć po podłączeniu do komputera. Natomiast wiem o tym od kolegi który już wiele samochodów zmienił, a że lubi duże terenówki, to i kosztują one niemało, więc się sprawdza, bo jest podobno sporo nieuczciwie "robionych" na sprzedaż. I o ile łatwo jest cofnąc główny licznik, o tyle o tym że abs również zlicza kilometry (w celu serwisowym chyba) nie każdy pamieta, a i ponoć trudniej to "podregulować". Stąd wiem, że jeżeli auto jest podejrzanie mało przebiegowe, mozna to sprawdzić w stacji serwisowej. W Toyocie na mur beton, bo kolega tak weryfikował LandCrusera i zrobili mu to od ręki, podając przy okazji historię auta.... i  właśnie zczytany był też komputer od abs.
Zapisane

Proszę nie strzelać do pianisty. Robi co może. (Oscar Wilde)
DoooH
Użytkownik
*
Wiadomości: 52



« Odpowiedz #25 : Sobota, 14 Styczeń 2012, 07:30 »

Maab dzięki za wskazówki. Mimo, że jestem pewny przebiegu to się przejadę do ASO i niech sprawdzą.
Zapisane
alergik
Klubowicz
*
Wiadomości: 32


« Odpowiedz #26 : Czwartek, 02 Luty 2012, 13:03 »

Witam,
Czy w teraźniejsze mrozy także macie ten problem co ja, ciężko wchodzące biegi, przeważnie jedynka?
Ktoś wie jaki olej jest zalany fabrycznie w naszych skrzyniach biegów?
Na pewno nie jest to syntetyk, biegi wchodziły by wtedy bez problemu, mimo mrozu.
Jest przewidziana zmiana oleju w tych skrzyniach?
Ile oleju wchodzi?
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 21:43 wysłane przez kaliope » Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #27 : Czwartek, 02 Luty 2012, 14:42 »

Witam,
Czy w teraźniejsze mrozy także macie ten problem co ja, ciężko wchodzące biegi, przeważnie jedynka?
Ktoś wie jaki olej jest zalany fabrycznie w naszych skrzyniach biegów?
Na pewno nie jest to syntetyk, biegi wchodziły by wtedy bez problemu, mimo mrozu.
Jest przewidziana zmiana oleju w tych skrzyniach?
Ile oleju wchodzi?

Mi dziś przy -20C wchodziły biegi przez pierwsze 3-4 minuty oporniej ale potem już normalnie. W drugim samochodzie mam podobnie. Imho to normalne że olej w tak skrajnych temperaturach sprawuje sie trochę gorzej niz na ciepło. Syntetyk na zimno tez nie jest od razu idealnie płynny.
Zapisane
altair
Użytkownik
*
Wiadomości: 26


« Odpowiedz #28 : Czwartek, 02 Luty 2012, 15:22 »

Witam,
Czy w teraźniejsze mrozy także macie ten problem co ja, ciężko wchodzące biegi, przeważnie jedynka?

Na postoju wchodzą normalnie, ale podczas jazdy przez pierwsze parę minut, żeby wrzucić ponownie jedynkę trzeba praktycznie się zatrzymać.

Marek
Zapisane
czappi71
Użytkownik
*
Wiadomości: 69



« Odpowiedz #29 : Czwartek, 02 Luty 2012, 22:16 »

Powiem Ci że mam taki sam problem z jedynką w swoim C1. żeby wrzucić 1 musze stać.. inaczej wchodzi strasznie opornie, czasami boje się że urwe gałke Łohoho

Najlepsze jest to że dzisiaj jechałem tym moim drugim żółtym 107 i biegi wchodzą jak po maśle..

Co możecie na to poradzić?
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #30 : Czwartek, 02 Luty 2012, 23:01 »

U mnie 2 rano nie wbijesz prawie że.
po 5km idzie jak by była sekwencja
Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #31 : Wtorek, 07 Luty 2012, 09:03 »

Witam,
Ktoś wie jaki olej jest zalany fabrycznie w naszych skrzyniach biegów?
Na pewno nie jest to syntetyk, biegi wchodziły by wtedy bez problemu, mimo mrozu.
Jest przewidziana zmiana oleju w tych skrzyniach?
Ile oleju wchodzi?
EXXON MObil LV 75W GL.4
Pojemność 1,7 litra
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #32 : Poniedziałek, 02 Kwiecień 2012, 13:16 »

Po lekturze kilku wątków tutaj i na jeszcze innych forach, stwierdziłem że chyba muszę wymienić olej w skrzyni biegów. Ktoś już chyba przy tym dłubał tutaj... i tak mój wybór jak na razie padł na Castrola TAF-X (obecnie chyba sprzedawany pod nazwą "Transaxle") - syntetyk 75W90 w klasie GL4+ i niestety koszmarnie drogi... (30zł / 0,5l) ale podobno czyni cuda. Po prostu mam już dosyć tego szlamu, który wlał mi producent... gdzie na zimnej skrzyni nie mogę wbić 2-ki przy redukcji, podczas gdy po godzinie jazdy 2-ka wchodzi miękko nawet przy 80km/h (mam tu myśli możliwość "włożenia biegu" a nie jego używanie przy tej prędkości). Czy ktoś ma jakieś negatywne uwagi w temacie w/w smarowidła? Bo na wszelkich forach wynoszą to pod niebiosa...? Wozidełko jeszcze na gwarancji i nie chciałbym niczego popsuć  Łohoho
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #33 : Poniedziałek, 02 Kwiecień 2012, 18:13 »

podłączam się do tematu. Cookie??
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #34 : Wtorek, 03 Kwiecień 2012, 07:21 »

podłączam się do tematu. Cookie??
Archer najpier sypnij garśc informacji nt. dedykowanej oliwy do trojaczków. Niektóre skrzynie (szczególnie PSA) maja bardzo specyficzne wymagania odnośnie smarowidła trybików i nawet najlepsza oliwa bez specjalnych dodatków dla okreslonego typu skrzyni mozna zarżnać synchronizatory. Nie znam zaleceń toyoty co do tej skrzyni, a w takim przypadku najpierw spróbowałbym zalać świerzy olej zgodny z zaleceniami producenta.
Jesli chodzi o castrola to nic specjalnie do niego nie mam ale producent ten z pewnościa nie ma np oleju z norma BV do skrzyń PSA.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #35 : Wtorek, 03 Kwiecień 2012, 19:24 »

no i stało się... dziś o 8 rano.

co do zaleceń producentów, to jestem sceptyczny.... podczas gdy PSA zalecała tylko(!) 15W40 (tak było chyba z 5 lat temu), to Toyota zalecała 5W30/0W30, więc nieodgadniona jest dla mnie logika PSA. o ile na początku gość w warsztacie był nastawiony sceptycznie do pomysłu wymiany oliwy w trybikach po 16,5kkm, o tyle po spuszczeniu starej był zdziwiony. stwierdził, że czasami spuszczał czystszą oliwę z 10-letnich samochodów, gdzie nigdy nie było to robione... olej był po  prosty brudny. skąd ten syf się wziął, to nie wie nikt. faktem jest, że zrobiłem kilkaset kilometrów po górach z dużymi obciążeniami, ale to chyba nie powód?

...na czystej oliwie. niestety nie zauważyłem poprawy, jeżeli chodzi o komfort wkładania biegów, ale... auto żwawiej się zbiera pod górkę... i ze 2 razy przyboksowałem lekko kołami, co nigdy mi się nie zdarza. czyżby skrzynia na starym oleju stawiała taki opór?

co do synchronizatorów, to zalewałem specjalnie olej gl4/gl5 (gl4+) 75W90, bo już wcześniej trafiłem na stwierdzenie, że olej gl5 szkodzi skrzyniom przeznaczonym do gl4 właśnie poprzez wywołanie korozji synchronizatorów.

cóż.... sensowność tego posunięcia pokaże czas - spadek spalania (czy w ogóle wystąpi?),  poprawa komfortu użytkowania zimą (może skrzynia musi się "przeżreć"?), w końcu wpływ na żywotność skrzyni...

btw: co do castrola, to ja wcale nie jestem jego zwolennikiem, ale nie udało mi się czegoś bardziej zachwalanego...
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
GR71
Klubowicz
*
Wiadomości: 345



WWW
« Odpowiedz #36 : Wtorek, 03 Kwiecień 2012, 22:44 »

...ale skrzynia jest "toyotowa" nie PSA i trzebaby trzymać się logiki japońców...
Zapisane

Peugeot 107
Nissan Qashqai 2015 1.6 DIG-T 163kM
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #37 : Środa, 04 Kwiecień 2012, 07:39 »

...ale skrzynia jest "toyotowa" nie PSA i trzebaby trzymać się logiki japońców...
Zgadzam się z kolegą. Toyota ma podpisana umowe o współpracy z Mobilem, a na stronie mobila oraz castrola w rubryce: sugerowana oliwa do skrzyni jest odesłanie do instrukcji serwisowej Aygo.
Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #38 : Środa, 04 Kwiecień 2012, 19:01 »

Ja zmieniałem na taki

- motul motylgear 75w80

przy przebiegu 90kkm wszystko działało znacznie lepiej po wymianie. Inna sprawa, że wymieniłem też wtedy sprzęgło (tarczę, docisk, łożysko i "gładziłem" koło zamachowe) Łohoho więc chyba ta wymiana oleju nie miała wiele wspólnego lol

pozdrawiam
mały

ps. pozwolę sobie wylansować kolejny raz dość ciekawy wątek, nie tylko z moimi przeżyciami Mrugnięcie
znajdziesz go tu
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #39 : Środa, 04 Kwiecień 2012, 20:17 »

Ja zmieniałem na taki
- motul motylgear 75w80
A to jest zdaje się oliwa dedykowana do skrzyń psa własnie- dośc nietypowy semisyntetyk.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 5   Do góry
Drukuj
Skocz do: