Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Klimatyzacja - usterki, diagnoza, dyskusja  (Przeczytany 80193 razy)
grekub
Gość
« : Czwartek, 02 Czerwiec 2011, 18:49 »

Ponownie witam,

I mam kolejny problem (?) Uśmiech
Mój Lwóczek wyposażony jest w klimatyzację. Od jakiegoś czasu, z uwagi na ciepłą pogodę, non stop jeżdżę z włączoną klimatyzacją. Zauważyłem dziwną rzecz - kompresor klimatyzacji bardzo często mi się włącza, wręcz co kilkadziesiąt sekund się załącza, pracuje kilkadziesiąt sekund, wyłącza się. Około 30 sekund przerwy i znów się załącza. To chyba zbyt często hmm?? Dodatkowo pracuje on bardzo głośno, rzadko, ale jednak, wydając dziwny dźwięk, podobny do dźwięku poluzowanych czy zużytych łożysk.

Pytanie zasadnicze: czy tak ma być, czy to normalne?

Auto ma 8800 km. Kupione było we wrześniu 2010 roku, to jego pierwsza wiosna/lato.
Warto dodać, że to również moje pierwsze auto z klimatyzację. Może się nie znam, a może jestem po prostu przewrażliwiony hmm??
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 22 Styczeń 2013, 00:51 wysłane przez kaliope » Zapisane
odl
Klubowicz
*
Wiadomości: 489



« Odpowiedz #1 : Czwartek, 02 Czerwiec 2011, 19:41 »

w kabinie slyszysz pracujacy kompresor z klimy? zdecydowanie tak nie powinno byc... tym bardziej przy wlaczonym nawiewie (chyba, ze masz jakis ultra cichy nawiew i silnik ;P). ja u siebie slysze tylko krotki "metaliczny" odglos zaraz po nacisnieciu przycisku A/C i na tym sie odglosy klimatyzacji koncza w moim przypadku. nie ma czegos takiego, ze sie wlacza i wylacza co kilkadziesiat sekund.

moze to raczej wiatrak od chlodzenia silnika Ci nawala..?
Zapisane
agrestrybnik
Klubowicz
*
Wiadomości: 177


« Odpowiedz #2 : Czwartek, 02 Czerwiec 2011, 21:54 »

u mnie tez od nowosci sprezarka non stop nie chodzi co iles sekund sie zalacza i wylacza, czuc to na gazie, szum lozysk tez u mnie od nowosci wystepuje jak sie sprezara zalacza, ale musza byc obroty silnika, na luzie tego szumu niema,
Zapisane
obcy44
Citybug Maker
*
Wiadomości: 693


zajefajny wózek śmigający po W-wie


« Odpowiedz #3 : Czwartek, 02 Czerwiec 2011, 22:07 »

moim zdaniem po twoim opisie to raczej jest dobrze , to małe autko bez wyciszeń i słychać w nim wszystko , wentylator też musi się załanczać
Zapisane

Citroen C1 1,0 B 2009r 
Honda CRV 2,2 I-CTDI 175 KM
Kymco New Dink 50
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #4 : Czwartek, 02 Czerwiec 2011, 22:23 »

u nie tez słychać jak się załącza kompresor Uśmiech moim zdaniem to normalne w trojaczkach Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
grekub
Gość
« Odpowiedz #5 : Czwartek, 02 Czerwiec 2011, 22:26 »

Nie nie. W kabinie jest cicho, ale jak otworzę okno czy uchylę drzwi, np. jak ktoś wysiada - wtedy słychać. W służbowych oplach astra nie ma tak...

Fakt, to jest małe autko, ma tylko 1 litr pojemności, a całość osprzętu jest z przodu napakowane jak ruski plecak. Może się szybciej grzać Język

Zaraz po naciśnięciu przycisku A/C słychać w kabinie taki 1 sekundowe zassanie, i po chwili leci powietrze zimne. Ten hałas a'la łożysko to rano, jak odpalam auto pierwszy raz w danym dniu - może wychłodzone podzespoły są tego przyczyną.

Ale fakt, najdziwniejsze jest to ciągłe włączanie i wyłączanie się sprężarki hmm??
Zapisane
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #6 : Czwartek, 02 Czerwiec 2011, 22:27 »

Wedlug mnie powinno byc slychac wlaczanie sie kompresora ale tylko raz na jakis czas - on nie pracuje non-stop a juz napewno nie wlacza sie na 30 sekund wylacza i znowu wlacza - jezdz do serwisu niech lookna bo jak dla mnie z opisu wynika ze nie jest dobrze
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #7 : Piątek, 03 Czerwiec 2011, 08:28 »

Wedlug mnie powinno byc slychac wlaczanie sie kompresora ale tylko raz na jakis czas - on nie pracuje non-stop a juz napewno nie wlacza sie na 30 sekund wylacza i znowu wlacza - jezdz do serwisu niech lookna bo jak dla mnie z opisu wynika ze nie jest dobrze
Załączanie kompresora co 30s może być normalne przy niewysokich temperatrurach i niskich obrotach dmuchawy(mały odbiór chłodu) ale także w duże upały kiedy to rosnie cisnienie w układzie. KOmpresor załacza się i wyłącza czujnikami ciśnienia na skraplaczu(ochrona skraplacza czyli chłodnicy klimy przed rozsadzeniem) oraz czujnikiem temperatury na parowniku(ochrona przed zamrożeniem wody skrapaljącej się na parowniku). Jełi jest więc dmuchawa odbiera mało chłodu to kompresor dobija ciśnienie na skraplaczu do maxa i wyłącza kompresor i wiatrak, a załącza go dopiero po spadku ciśnienia. W duże upały może to robić częściej bo odbiór ciepła ze skraplacza jest słabszy (ogólnie wyższa temp i promienieowanie z chłodnicy wody na postoju) a i cisnienie w układzie z racji nagrzania wszytkich elemntów układu jest wyższe. Jeśłi ten hałas przy otwartym oknie to wiatrak wentylatora chłodnic to imho wszystko jest ok. Jeśli hałasuje coś jeszcze to trzeba sprawdzić naciag paska alternatora oraz ewentualnie pompe wody, alternator i kompresor pod kątem luzu na łozyskach.
Zapisane
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #8 : Piątek, 03 Czerwiec 2011, 10:07 »

Dzieki za bardziej profesjonalna odpwiedz niz moja  Łohoho
Ja mowie to co zauwazylem u siebie w dwoch autkach, ale pewnie masz racje, bo ja jak uzywam klimy to wtedy kiedy faktycznie jest bardzo goraco i wtedy kompresor nie szaleje tak jak w tym przypadku.
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
grekub
Gość
« Odpowiedz #9 : Piątek, 03 Czerwiec 2011, 19:49 »

Załączanie kompresora co 30s może być normalne przy niewysokich temperatrurach i niskich obrotach dmuchawy(mały odbiór chłodu) ale także w duże upały kiedy to rosnie cisnienie w układzie. KOmpresor załacza się i wyłącza czujnikami ciśnienia na skraplaczu(ochrona skraplacza czyli chłodnicy klimy przed rozsadzeniem) oraz czujnikiem temperatury na parowniku(ochrona przed zamrożeniem wody skrapaljącej się na parowniku). Jełi jest więc dmuchawa odbiera mało chłodu to kompresor dobija ciśnienie na skraplaczu do maxa i wyłącza kompresor i wiatrak, a załącza go dopiero po spadku ciśnienia. W duże upały może to robić częściej bo odbiór ciepła ze skraplacza jest słabszy (ogólnie wyższa temp i promienieowanie z chłodnicy wody na postoju) a i cisnienie w układzie z racji nagrzania wszytkich elemntów układu jest wyższe. Jeśłi ten hałas przy otwartym oknie to wiatrak wentylatora chłodnic to imho wszystko jest ok. Jeśli hałasuje coś jeszcze to trzeba sprawdzić naciag paska alternatora oraz ewentualnie pompe wody, alternator i kompresor pod kątem luzu na łozyskach.

WOW Uśmiech
Niesamowicie wyczerpująca odpowiedź Uśmiech Dziękuję. Faktycznie, na chwilę obecną to nie jest bardzo gorąco na dworze, a klimę wykorzystuję praktycznie po to, by schłodzić powietrze we wnętrzu, które nagrzało się przez dzień w trakcie postoju na parkingu.
Fakt, pracy chłodziarek nigdy nie byłem w stanie ogarnąć, mimo że skończyłem politechnikę, a i miałem przez jeden semestr termodynamikę Język
Zapisane
Karter
Klubowicz
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #10 : Niedziela, 05 Czerwiec 2011, 17:54 »

grekub: dwa miesiące temu kupiłem 107 1,0 z 2007 roku z przebiegiem 66000 km. Po włączeniu klimatyzacji mam identyczne odgłosy i dźwięki jak w Twoim opisie z tym, że u Mnie jeszcze przy pracy klimy na wolnych obrotach występują dość znaczne wibracje i drgania przy pracującym kompresorze i wentylatorze chłodnicy, pokrętło regulacji szybkości nawiewu ustawione na 1. Z tym też wiąże się moje pytanie czy te wibracje i drgania występują także u Was? Nie kiedy tak się to nasila że wydaje mi się że siedzę na starym Ursusie pracującym na biegu jałowym!!
Zapisane
grekub
Gość
« Odpowiedz #11 : Niedziela, 05 Czerwiec 2011, 23:04 »

grekub: dwa miesiące temu kupiłem 107 1,0 z 2007 roku z przebiegiem 66000 km. Po włączeniu klimatyzacji mam identyczne odgłosy i dźwięki jak w Twoim opisie z tym, że u Mnie jeszcze przy pracy klimy na wolnych obrotach występują dość znaczne wibracje i drgania przy pracującym kompresorze i wentylatorze chłodnicy, pokrętło regulacji szybkości nawiewu ustawione na 1. Z tym też wiąże się moje pytanie czy te wibracje i drgania występują także u Was? Nie kiedy tak się to nasila że wydaje mi się że siedzę na starym Ursusie pracującym na biegu jałowym!!

Nie nie, u mnie nie ma wibracji. Tylko tyle, że się często załącza. Z wibracji to tylko, że lekko jednorazowo zadrży przy uruchamianiu się sprężarki, i to nie zawsze. Ma prawo, skoro od grających głośników czy włączonej wycieraczki czuć wibracje nadwozia w trakcie postoju Język
Zgodnie z pierwszą zasadą Trojaczków: ten typ tak ma Yo Yo Yo
Zapisane
eagle7
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #12 : Sobota, 11 Czerwiec 2011, 23:06 »

grekub: dwa miesiące temu kupiłem 107 1,0 z 2007 roku z przebiegiem 66000 km. Po włączeniu klimatyzacji mam identyczne odgłosy i dźwięki jak w Twoim opisie z tym, że u Mnie jeszcze przy pracy klimy na wolnych obrotach występują dość znaczne wibracje i drgania przy pracującym kompresorze i wentylatorze chłodnicy, pokrętło regulacji szybkości nawiewu ustawione na 1. Z tym też wiąże się moje pytanie czy te wibracje i drgania występują także u Was? Nie kiedy tak się to nasila że wydaje mi się że siedzę na starym Ursusie pracującym na biegu jałowym!!
)
Mam podobnie. Wręcz identycznie. 107 z 2010 roku. W zasadzie od nowości tak jest - tylko się nasila.
Co ciekawe na przeglądzie nie znaleźli nic wadliwego w tej klimie (fakt, że wyjątkowo nie ryczała przy ogólnych oględzinach). Ale zaraz po wyjechaniu z ASO było identycznie. Albo serwisanci udają greka, albo nie mają zbyt wysokich kwalifikacji. Dzwięk jak na ursusie lub buraczarce to nie jest normalne. Nawet jeśli klima jest sprawna.
Ja mam ciągle gwarancję, więc wybiorę się kiedyś do innego ASO.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #13 : Niedziela, 12 Czerwiec 2011, 07:55 »


Mam podobnie. Wręcz identycznie. 107 z 2010 roku. W zasadzie od nowości tak jest - tylko się nasila.
Co ciekawe na przeglądzie nie znaleźli nic wadliwego w tej klimie (fakt, że wyjątkowo nie ryczała przy ogólnych oględzinach). Ale zaraz po wyjechaniu z ASO było identycznie. Albo serwisanci udają greka, albo nie mają zbyt wysokich kwalifikacji. Dzwięk jak na ursusie lub buraczarce to nie jest normalne. Nawet jeśli klima jest sprawna.
Ja mam ciągle gwarancję, więc wybiorę się kiedyś do innego ASO.
czy te dzwięki wystepuja także jeśli podniesisz obroty silnika do 1200rpm? Jeśli nie to imho aso ma rację. litrowy 3 cylindrowy silnik nie grzeszy równą pracą na jałowych obrotach, a dodatkowo obciazony pracą kompresora i alternatora ma prawo troche mocniej wibrować. To nieV6 ani 4-ro cylindrowy diesel dla których obciążenie rzędu ok 1,5-2kW na obrotach jałowych nie robi wrażenia.
Zapisane
Karter
Klubowicz
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #14 : Niedziela, 12 Czerwiec 2011, 09:26 »

Myślę Koledzy, że jak wszyscy "prawie" mamy wręcz identyczne objawy i odgłosy to znaczy że tak musi być i nie musimy się przejmować, olać to dopóki klimka fajnie chłodzi!! OK
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 12 Czerwiec 2011, 09:28 wysłane przez Karter » Zapisane
mietek69
Klubowicz
*
Wiadomości: 32



« Odpowiedz #15 : Wtorek, 14 Czerwiec 2011, 21:47 »

Dokładnie to samo: im dłużej klima pracuje tym częściej się kompresor włącza. I na bank to kompresor bo widać jak elektromagnes pracuje... Tylko jak ten kompresor tak wariuje co 15 sekund to już wtedy nie chce lecieć aż tak zimne powietrze jak na początku hmm??
Zapisane
grekub
Gość
« Odpowiedz #16 : Sobota, 06 Sierpień 2011, 16:39 »

Dziś odebrałem Lwóczka z przeglądu okresowego w ASO.
Zgłosiłem im, że coś dziwnego dzieje się z klimatyzacją. Sprawdzili na komputerze, sprawdzili poziom płynu i ciśnienie. Według nich jest ok. Widać charakterystyczna praca układu klimatyzacji wpisuje się w ramy powiedzenia: "ten typ tak ma" Maybe baby
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #17 : Sobota, 06 Sierpień 2011, 22:29 »

a co się dzieje?? jakie "nietypowe" objawy??
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
grekub
Gość
« Odpowiedz #18 : Niedziela, 07 Sierpień 2011, 10:20 »

a co się dzieje?? jakie "nietypowe" objawy??

Opisałem je w pierwszym poście zakładającym ten wątek Uśmiech
Zapisane
Jacek
Gość
« Odpowiedz #19 : Wtorek, 19 Czerwiec 2012, 15:20 »

Za oknem upał, a tu mam problem z klimą. Chłodzi nierównomiernie, po stronie pasażera zimno, po stronie kierowcy dmucha cieplejszym powietrzem. Co to może być? Filtr nowy.  Co?
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
Drukuj
Skocz do: