Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Po przekroczeniu 110 km/h zapalają się kontrolki ABS i ręcznego  (Przeczytany 14650 razy)
owieczka
Użytkownik
*
Wiadomości: 9


« : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 13:15 »

Mam 107 z silnikiem 1.0 i po przekroczeniu 110 km/h zapalają się kontrolki ABS i Hamulca ręcznego. Co może być tego przyczyną? po wyłączeniu silnika problem znika. Jak nie przekraczam 110 km/h też się kontrolki nie zapalają
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #1 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 14:12 »

a może to bardziej kwestia obrotów silnika niż prędkości? próbowałaś pojechać chwilę dłużej na niższym biegu... np 100 na czwórce?
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
owieczka
Użytkownik
*
Wiadomości: 9


« Odpowiedz #2 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 14:27 »

tego nie próbowałem. Nie wiem czy to ma jakiś związek z tym faktem ale kontrolki zaczęły się zapalać po tym jak zalałem 10 l BP Ultimate i pokręciłem go trochę po obrotach ze skrzyżowania.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #3 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 15:09 »

...a widzisz... może chodzi bardziej o obroty i o wspomaganie... przy 110 przekraczasz gdzieś 3000 rpm, więc może stała praca w takich warunkach jakoś działa na wspomaganie.... może tymi harcami na skrzyżowaniach nadwyrężyłeś jakąś już lekko sfatygowaną część odpowiedzialną za wspomaganie układu hamulcowego?  Co?
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #4 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 15:32 »

eee no jakoś mi się nie chce w to wierzyć Uśmiech że to od harców na skrzyżowaniu; ale kto wie...
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
owieczka
Użytkownik
*
Wiadomości: 9


« Odpowiedz #5 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 16:19 »

Wiesz nie wydaje mi się żeby obroty miały na to wpływ czy jakiś element silnika, ponieważ auto normalnie dalej się rozpędza praca silnika jest równa o ile można o takiej powiedzieć przy 3 cylindrach. Myśle, że będzie to coś z układem hamulcowym. Jakiś musi być kod tego, żę świecą się 2 kontrolki naraz
Zapisane
odl
Klubowicz
*
Wiadomości: 489



« Odpowiedz #6 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 17:08 »

Jakiś musi być kod tego, żę świecą się 2 kontrolki naraz

"kod" wg instrukcji (jesli swieca sie obie) to:  Usterka układu hamulcowego. Obowiązkowo zatrzymać się, zachowując wszelkie środki bezpieczeństwa. Wyłączyć zapłon i skontaktować się z ASO sieci PEUGEOT lub z warsztatem specjalistycznym.

a Ty sie jeszcze do 110km/h rozpedzasz.... ;P
Zapisane
owieczka
Użytkownik
*
Wiadomości: 9


« Odpowiedz #7 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 18:07 »

Auto normalnie hamuje. Płyn jest w zbiorniczku.
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #8 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 18:10 »

Wiesz nie wydaje mi się żeby obroty miały na to wpływ czy jakiś element silnika, ponieważ auto normalnie dalej się rozpędza praca silnika jest równa o ile można o takiej powiedzieć przy 3 cylindrach. Myśle, że będzie to coś z układem hamulcowym. Jakiś musi być kod tego, żę świecą się 2 kontrolki naraz

Ja na to patrzę tak: wspomaganie hamulców jest "zasilane" z silnika paskiem (tak mi się wydaje), więc gwałtowne wejścia i przeciągnięcia obrotów mogły się jakoś na tym układzie odbić... Zakładając, że ciśnienie w takim układzie powinno być względnie stałe i niezależne od obrotów silnika, to musi tam istnieć coś na kształt zaworu powrotnego (jak czasami w domowych instalacjach z wodą, żeby uchronić się przed jakimiś większymi skokami ciśnienia). Uszkodzenie tego układu nie powinno wcale wpłynąć na pracę silnika, bo jest w sumie autonomiczny... (poza kwestią pobierania napędu z silnika). Druga przyczyna kontrolkowych wariacji to może być czujnik/moduł ABS-u... mój staruszek miał kiedyś takie coś. Pękła mu "koronka" na przegubie na podstawie której moduł sczytywał informacje o obrotach koła... Po jakimś czasie po prostu komputer wyłączał ABS i wspomaganie, ale to czasami było po przejechaniu 20 albo i 50 km.

Tak, czy inaczej raczej czeka Cię serwis/warsztat :/
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 12 Lipiec 2011, 18:11 wysłane przez seraphine » Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
owieczka
Użytkownik
*
Wiadomości: 9


« Odpowiedz #9 : Wtorek, 12 Lipiec 2011, 18:54 »

narazie zaczytam błędy jakie zapisał ECU. Tak podejrzewam, że może to być czujnik abs-u. Musze też wjechać na kanał i zobaczyć czy coś z kablami jest nie halo
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #10 : Czwartek, 14 Lipiec 2011, 13:15 »

Wiesz nie wydaje mi się żeby obroty miały na to wpływ czy jakiś element silnika, ponieważ auto normalnie dalej się rozpędza praca silnika jest równa o ile można o takiej powiedzieć przy 3 cylindrach. Myśle, że będzie to coś z układem hamulcowym. Jakiś musi być kod tego, żę świecą się 2 kontrolki naraz

Ja na to patrzę tak: wspomaganie hamulców jest "zasilane" z silnika paskiem (tak mi się wydaje), więc gwałtowne wejścia i przeciągnięcia obrotów mogły się jakoś na tym układzie odbić... Zakładając, że ciśnienie w takim układzie powinno być względnie stałe i niezależne od obrotów silnika, to musi tam istnieć coś na kształt zaworu powrotnego (jak czasami w domowych instalacjach z wodą, żeby uchronić się przed jakimiś większymi skokami ciśnienia). Uszkodzenie tego układu nie powinno wcale wpłynąć na pracę silnika, bo jest w sumie autonomiczny... (poza kwestią pobierania napędu z silnika). Druga przyczyna kontrolkowych wariacji to może być czujnik/moduł ABS-u... mój staruszek miał kiedyś takie coś. Pękła mu "koronka" na przegubie na podstawie której moduł sczytywał informacje o obrotach koła... Po jakimś czasie po prostu komputer wyłączał ABS i wspomaganie, ale to czasami było po przejechaniu 20 albo i 50 km.

Tak, czy inaczej raczej czeka Cię serwis/warsztat :/
Serwo hamulca bierze podciśnienie z kolektora ssącego,  a nie z żadnego paska. Osobną pompke do serwa mają tyulko silniki diesla z racji mizernego podcisnienia w dolocie. JA bym obstawiał czujnik abs albo łozysko koła .
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #11 : Czwartek, 14 Lipiec 2011, 14:12 »

No właśnie moje doświadczenia z serwem mam tylko z diesla... ostatnio w firmowej kia ceed - klekocie poleciał pasek i to zaraz po przeglądzie - wtedy właśnie padło wspomaganie.... moja "plama"  Wstydzioszek
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
owieczka
Użytkownik
*
Wiadomości: 9


« Odpowiedz #12 : Niedziela, 17 Lipiec 2011, 19:47 »

Podpiąłem kompa żadnych błędów niema. Żona jeździła teraz tylko po mieście ok 100km i żaden błąd się nie zapisał. Muszę sprawdzić auto poza miastem.
Lecz podejrzewam, że już znam przyczynę... mianowicie moja żona złapała kapcia w tylim kole zadzwoniła po asistance wymienili jej koło wszystko ładnie pochowali, założyli kołpaczek i żona sobie zapomniała o tym. Problem w tym, że nasza zapasówka ma inną wysokość i czujnik ABS podaje prawdopodobnie różne prędkości obrotowe z jednego i drugiego koła tylnego. O ile przy małych prędkościach niema tak dużej różnicy to podejrzewam, że przy 110 km/h jest już znaczna. W tym tygodniu załatam dziurawą oponę i napisze czy coś się poprawiło
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #13 : Niedziela, 17 Lipiec 2011, 21:05 »

istnieje szansa że to może być to Uśmiech diagnoza dość prawdopodobna.
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: