Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dywagacje o CarAudio w Citybug'ach  (Przeczytany 36880 razy)
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« : Czwartek, 22 Stycze艅 2009, 16:18 »

Czy taka g膮bka w p贸艂ce pomo偶e co艣 w uzyskaniu lepszego d藕wi臋ku z tylnych g艂o艣nik贸w?

Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #1 : Czwartek, 22 Stycze艅 2009, 20:12 »

TAAAAK!!! ... napewno... tak samo jak nalepka na szybie Kenwood Car Audio Tuning Du偶y u艣miech

...sory za ironie, ale nie oszukujmy si臋 taka g膮bka nie poprawi d藕wi臋ku w autku...
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
biela
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #2 : Czwartek, 22 Stycze艅 2009, 21:23 »

generalnie chodzi o to 偶e g艂osniki w p贸艂ce nie maj膮 偶adnego pude艂ka i d藕wi臋k jest dupny, zastanawia艂em si臋 czy ta g膮bka mo偶e co艣 pom贸c ale w takim razie to chyba tylko po to 偶eby auto by艂o bardziej wyt艂umione
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #3 : Czwartek, 22 Stycze艅 2009, 21:47 »

dok艂adnie, chyba lepiej sobie matami bitumicznymi oklei膰 autko - bodaj偶e jeden z forumowicz贸w tak zrobi艂... pewnie jeszcze sie wypowie na ten temat jako fachowiec od car audio w trojaczku
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : Czwartek, 22 Stycze艅 2009, 21:50 »

to jest tylko po to 偶e w艂a艣ciciel by艂 idiot膮 (przepraszam ale taka prawda) i wcale si臋 an CA nie zna.

Je偶eli ju偶 koniecznie chcemy g艂o艣niki w p贸艂ce w trojaczkach, to przynajmniej trzeba zrobi膰 odlew z 偶ywicy i w艂贸kna szklanego, dorobi膰 do tego odlewu jakie艣 kosze (pude艂ka rezonansowe) coby g艂o艣nik gra艂 w samoch贸d, obklei膰 matami wyt艂umiaj膮cymi a nie g膮bk膮 i dopiero na to naci膮gn膮膰 taki szary kocyk jak jest wyk艂adzina bagajera!

ALE ZAPAMI臉TAJCIE RAZ NA ZAWSZE, 呕E G艁O艢NIKI W TYLNEJ P脫艁CE TO LIPA I TEGO SI臉 NIE ROBI BO TO PSUJE SCEN臉!!!

Prawid艂owa kolejno艣膰 monta偶u audio to:
- dobra jednostka sterujaca
- wyg艂uszenie matami drzwi
- przygotowanie panelu z MDFu do zamocowania g艂o艣nika do blachy
- zamocowanie odseparowanego zestawu g艂o艣nik贸w z przodu (przynajmniej Helix DB 165mm)
- pod艂膮czenie powy偶szego do radia przez dobry wzmacniacz (przynajmniej dwukana艂owy, lub w razie ch臋ci na subwoofer to 4kana艂owy)
- wyg艂uszenie baga偶nika i przygotoawnie miejsca montarzowego na suba
- wstawienie i pod艂aczenie subwoofera w skrzyni closed lub BR
- a to wszystko na dobrych i grubych kablach (zasilanie wzmaka min 20mm^2, kable g艂o艣nikowe min 1.5mm^2, kabel do suba min 2.5mm^2, a sygna艂owe RCA przynajmniej z podw贸jnym ekranowaniem)

powy偶szy opis gwarantuje czysty d藕wi臋k w samochodzie a nie jakie艣 艂ubudubu... byle g艂o艣niej...

polecam lektur臋 Forum Strefy Maniak贸w Car Audio i zamieszczonego tam FAQ by Nazar
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
cookie
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 976

Sprzedam w贸zek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #5 : Czwartek, 22 Stycze艅 2009, 21:51 »

generalnie chodzi o to 偶e g艂osniki w p贸艂ce nie maj膮 偶adnego pude艂ka i d藕wi臋k jest dupny, zastanawia艂em si臋 czy ta g膮bka mo偶e co艣 pom贸c ale w takim razie to chyba tylko po to 偶eby auto by艂o bardziej wyt艂umione
Tej p贸艂ce brakuje przede wszystkim sztywno艣ci- jesli sie nie p[rzykr臋ci g艂osnik贸w do solidnej podstawy to b臋da wpada艂y w rezonans i dudni艂y i 偶adne gabki tego nie zlikwiduj膮.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #6 : Czwartek, 22 Stycze艅 2009, 21:58 »

Takiej g膮bki u偶ywa si臋 do wyklejania skrzy艅 do subwoofer贸w od 艣rodka! tak w woli 艣cis艂o艣ci... ona NIE T艁UMI ona ma powodowa膰 偶eby fale z g艂o艣nika subniskotonowego nie odbija艂y si臋 od p艂askiej powierzchni 艣cianki wewn臋trznej i w艂a艣nie po to s膮 te sto偶ki!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #7 : Czwartek, 22 Stycze艅 2009, 23:40 »

cieszy mnie 偶e kto艣 to profesionalnie i zrozumiale dla takiego audio imbecyla jak ja wyt艂umaczy艂. proponuje przyzna膰 koledze pomuka Du偶y u艣miech o ile tu co艣 takiego jest Mrugni臋cie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #8 : Pi膮tek, 23 Stycze艅 2009, 00:09 »

rangi s膮 wy艂膮czone... bo nie 艂adnie wygl膮daj膮 J臋zyk ale co艣 si臋 wykombinuje... a na razie mam tylko przyjemno艣膰 podzi臋kowa膰 za s艂owa uznania!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #9 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 10:50 »

odkry艂em w艂a艣nie 偶e pomuk贸w nie ogarno艂e艣 Du偶y u艣miech w takich okoliczn艣ciach masz MINUSA Mrugni臋cie a mog艂e艣 mie膰 pomuka Du偶y u艣miech
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 284



WWW
« Odpowiedz #10 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 13:57 »

napewno wszystko da si臋 nadrobi膰
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #11 : Czwartek, 16 Lipiec 2009, 22:12 »

nie mam zamiaru bo jestem stanowczo za bardzo zagoniony!!!


ale co do samej p贸艂ki po urlopie sam b臋d臋 sobie inn膮 robi艂 bo ta co jest bardzo mnie denerwuje!!!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #12 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 12:43 »


nie wa偶ne jest dla mnie 偶e to s膮 stare, uzywane wcze艣nij przez niego, 偶e eliptyczne,

akurat, to, ze to sa eliptyczne to uwazam to tylko za WIELKI PLUS!!!!!!  nigdy w zyciu nie zamontowal bym w p贸艂k臋 okr膮g艂ych szczekaczek! nigdy!
to eliptyczne dala mocny i g艂臋boki bas, nawet bez zastosowania wzmaka czy suba!
a szczegulnie jak sie ma w miare szczelny bagaznik... to efekt jest naprawde super.
no i oczywiscie nie polecam fabrycznego radia.. bo po pierwsze jest drogie, a po drugie...  niby panasonic, ale rewelacji nie ma. za ta sama cene.. kupicie naprawde porzadny sprzet.. alpine...  plus jakis wzmak...

dzis 4x50 to jzu norma.. a tego fabryczna grajka wam nie da!juz nie wspomne o tych marnych glosniczkach.
nie wiem moze mam takie zdanie, bo jeszcze jestem mlody (26l.)   ale jak dla mnie to CA musi byc dobre. i nie chodzi tu o moc.. chodzi o czysty dzwiek i gleboki bas!
sam u siebie w lali wywalilem fabryczne CA, i zrobilem to po swojemu. czyli w tylna rolete eliptyczne 2x500   przod drzwi HERTZA 16cm plus zwrotnice i gwizdki na podszybiu.. a dodatkowo wygluszone drzwi od srodka mata wygluszajaca plus uszczelnione drzwi tasma dekarska...  i glosniki na dystansach z MDFu..
efekt?> piorunujacy!
jak wczesniej uzywalem SUBa, tak teraz juz go nie woze w bagazniku.
i podobny efekt mozna uzyskac w trojaczkach.. i to wlasnie tym samym kosztem, ktory musicie wydac w salonie za posiadanie firmowego CA.
« Ostatnia zmiana: Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 19:12 wys艂ane przez ArcherPAF » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #13 : Pi膮tek, 13 Listopad 2009, 19:08 »

艂atwiej ju偶 wsadzi膰 subwoofer aktywny pod siedzenie pasa偶era...teraz w ofercie Hertz'a pojawi艂 si臋 fajny...

a fabrycznym to si臋 wcale nie warto interesowa膰 bo oryginalny toytowski kosztuje ok 1700 PLN b艂ahahaha
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #14 : 艢roda, 18 Listopad 2009, 14:54 »

to jest tylko po to 偶e w艂a艣ciciel by艂 idiot膮 (przepraszam ale taka prawda) i wcale si臋 an CA nie zna.

Je偶eli ju偶 koniecznie chcemy g艂o艣niki w p贸艂ce w trojaczkach, to przynajmniej trzeba zrobi膰 odlew z 偶ywicy i w艂贸kna szklanego, dorobi膰 do tego odlewu jakie艣 kosze (pude艂ka rezonansowe) coby g艂o艣nik gra艂 w samoch贸d, obklei膰 matami wyt艂umiaj膮cymi a nie g膮bk膮 i dopiero na to naci膮gn膮膰 taki szary kocyk jak jest wyk艂adzina bagajera!

ALE ZAPAMI臉TAJCIE RAZ NA ZAWSZE, 呕E G艁O艢NIKI W TYLNEJ P脫艁CE TO LIPA I TEGO SI臉 NIE ROBI BO TO PSUJE SCEN臉!!!

Prawid艂owa kolejno艣膰 monta偶u audio to:
- dobra jednostka sterujaca
- wyg艂uszenie matami drzwi
- przygotowanie panelu z MDFu do zamocowania g艂o艣nika do blachy
- zamocowanie odseparowanego zestawu g艂o艣nik贸w z przodu (przynajmniej Helix DB 165mm)
- pod艂膮czenie powy偶szego do radia przez dobry wzmacniacz (przynajmniej dwukana艂owy, lub w razie ch臋ci na subwoofer to 4kana艂owy)
- wyg艂uszenie baga偶nika i przygotoawnie miejsca montarzowego na suba
- wstawienie i pod艂aczenie subwoofera w skrzyni closed lub BR
- a to wszystko na dobrych i grubych kablach (zasilanie wzmaka min 20mm^2, kable g艂o艣nikowe min 1.5mm^2, kabel do suba min 2.5mm^2, a sygna艂owe RCA przynajmniej z podw贸jnym ekranowaniem)

powy偶szy opis gwarantuje czysty d藕wi臋k w samochodzie a nie jakie艣 艂ubudubu... byle g艂o艣niej...

polecam lektur臋 Forum Strefy Maniak贸w Car Audio i zamieszczonego tam FAQ by Nazar

e no kolego, bez przesady. jest wiele prawdy w tym co piszesz.. ale troszke przesady.   bo to zalezy co kto oczekuje od audio w aucie.  jak na mozliwosci trojaczkow, jako ze maja ma艂y baga偶nik, to nie sadze, zeby ktos z was chcial zajmowac cala jego przestrzen na tube albo suba!!!!
piszac o przewodzie 20mm2 , pewnie pisales o przewodzie dedykowanym do porzadnego wzmaka...   a do tak malego auta jest on niepotrzebny! przeciez nie mowimy tu o mocach 1000W.  bo jesli tak to zapomniales jeszcze o kondensatorze!

ale tak na powarznie.. dla uzyskania calkiem zadawalajacego efektu, to spokojnie wystarczy radio z musfet 4X50W no a zeby bylo lepiej to jzu calkiem tanio mozna wyrwac 4x60W.
przod odseparowany..   zwrotnice to podstawa..
tyl moga byc juz 3 drozne.. ale polecam eliptyczne... ( jednym sie podobaja a innym nie, ale efekt jest lepszy niz na okr膮g艂ych). co potrzebne jeszcze?  polecam 2,5mm2 miedziane przewody do glosnikow!
gruby przewod to podstawa... mniejsze stratry napiecia.

oczywiscie tak jak kolega zaznaczyl, tylna polka oryginalna nie nadaje sie do tego.. zbyt slaba! ale ja u siebie w lagunie.. wladowalem eliptyczne niby 500W w p贸艂k臋 i o dziwo gra to zaje**cie. i to bez wzmaka.. wzmak jest ale od艂aczone zasilanie mam bo nie uzywam go.
przod drzwi wygluszony matami bitumicznymi...  .
co do tej g膮bki, na tylnej p贸艂ce, to nie powiedzia艂bym, 偶e jest to bez sensu... bass wtedy nie jest taki p艂aski.. nie slychac tego ze odbija sie w srodku od blaczy itd..  ale najwazniejsze jest to, zeby uzyskac jak najlepsza szczelnosc bagaznika!
czyli zeby nie bylo duzych przedmuchow w czasie ruchu membrany!

i jeszcze raz o tym napisze.. dla tych co mysla o wykorzystaniu cienkich przewodow do audio... niech zapomna o dobrym efekcie!!!! przewod 2,5mm to podstawa! wszystko lutowane.. na skretka to kojarzy sie mi tylko z jednym.. skr臋t...
ale w audio nie ma na to miejsca. musi byc polutowane..  dobre koncowki!

no chyba, ze ktos chce miec naprade duuzo mocy w aucie, to wtedy juz polecam opis kolegi ArcherPAF. wtedy sens ma gruby przewod do wzmaka, ciagniety bezposrednio z akumulatora.  nie zapomniec o bezpieczniku... zeby przypadkiem przez glupote nie puscic z dymem swojego autka!  bo taki przewod..  z chwili spiecia, dziala jak spawarka!!! i najlepiej puscic go w dodatkowej koszulce!
nastepne sprawa.. jesli jzu zdecydujecie sie na wzmaka.... nei zapomniec o grubym przewodzie do masy! i masa musi byc dobrze po艂膮czona z nadwoziem!  zbyt s艂aba masa prowadzi do uszkodzenia radia.. gdyz wzmak zacznie "ci膮gn膮膰" mase z radia!
jesli ktos nie chce wywalic duzo kasy na CA, to spokojnie polecam glosniki boschmanna...  niektorzy narzekaja na nie... ale w swoim przedziale cenowym, sa calkiem dobrym wyborem. ja je mam i nie narzekam!
a jesli jzu kogos stac na wiecej to hertz , jbl, albo magnat... nie bedzie zbyt duzym wydatkiem.... to polecam.
4 kana艂owy wzmak..  mysle ze niepotrzebny..  2 kanaly na ty艂 dadz膮 rad臋!
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #15 : 艢roda, 18 Listopad 2009, 15:42 »

jako ze maja ma艂y baga偶nik, to nie sadze, zeby ktos z was chcial zajmowac cala jego przestrzen na tube albo suba!!!!

zobacz na moje autko 艁ohoho

piszac o przewodzie 20mm2 , pewnie pisales o przewodzie dedykowanym do porzadnego wzmaka...   a do tak malego auta jest on niepotrzebny! przeciez nie mowimy tu o mocach 1000W.  bo jesli tak to zapomniales jeszcze o kondensatorze!

taki kabel w profesjonalnych instalacjach stosuje si臋 do wzmak贸w nawet 4x50WRMS, a o kondku nie zapomnia艂em bo jest konieczny przy wzmaku w naszym aucie, bo mamy bardzo s艂aby aku u altek 艁ohoho i dlatego tez ja kondka r贸wnie偶 posiadam!

ale tak na powarznie.. dla uzyskania calkiem zadawalajacego efektu, to spokojnie wystarczy radio z musfet 4X50W no a zeby bylo lepiej to jzu calkiem tanio mozna wyrwac 4x60W.
przod odseparowany..   zwrotnice to podstawa..
tyl moga byc juz 3 drozne.. ale polecam eliptyczne... ( jednym sie podobaja a innym nie, ale efekt jest lepszy niz na okr膮g艂ych). co potrzebne jeszcze?  polecam 2,5mm2 miedziane przewody do glosnikow!
gruby przewod to podstawa... mniejsze stratry napiecia.

je艣li my艣lisz o pod艂膮czaniu pod wzmaka to radio przede wszystkim musi mie膰 2 pary RCA czyli wyj艣膰 liniowych z ty艂u radia (jedno na prz贸d a drugie na tylne g艂o艣niki/subwoofer) bo pod艂膮czanie przez HighLevelInput to i tak ogromne straty, tak wi臋c moc膮 wzmaka w radiu przejmowa膰 si臋 nie musisz.... bo i tak idzie sygna艂 liniowy!
2-dro偶ny odseparowany zestaw na prz贸d (woofer+tweeter) to rzeczywi艣cie podstawa i oczywi艣cie pod艂膮czone przez do艂膮czon膮 do zestawu zwrotnic臋
Przewody do g艂o艣nik贸w wystarcz膮 1.5mm^2 (ca艂e miedziane) mo偶na spokojnie da膰 2.5mm^2 ale nie grubsze bo to ju偶 przesada... do suba od 2.5mm^2
Przewody RCA przynajmniej na podw贸jnym ekranie (偶eby zak艂贸ce艅 nie 艂apa艂y)
Przewody pr膮dowe od 15mm^2 przekroju...

oczywiscie tak jak kolega zaznaczyl, tylna polka oryginalna nie nadaje sie do tego.. zbyt slaba! ale ja u siebie w lagunie.. wladowalem eliptyczne niby 500W w p贸艂k臋 i o dziwo gra to zaje**cie. i to bez wzmaka.. wzmak jest ale od艂aczone zasilanie mam bo nie uzywam go.
przod drzwi wygluszony matami bitumicznymi...

jest to jaki艣 spos贸b na uzyskanie lepszego basu, ale zaznaczam po raz kolejny 偶e to jest niezgodne z og贸lnie przyj臋tymi zasadami w CA... i te Twoje jajka to moga mie膰 500W MAX ale w RMSie to na bank maj膮 <100W

co do tej g膮bki, na tylnej p贸艂ce, to nie powiedzia艂bym, 偶e jest to bez sensu... bass wtedy nie jest taki p艂aski.. nie slychac tego ze odbija sie w srodku od blaczy itd.. 

wiesz, 偶e dzwoni ale nie do ko艅ca w kt贸rym ko艣ciele J臋zyk ta g膮bka jest bez sensu bo nic podklejona pod p贸艂k臋 nie daje! Wykleja si臋 tak膮 g膮bk膮 np. skrzynie do sub'贸w od 艣rodka 偶eby zmieni膰 charakterystyk臋 ich brzmienia, ale to temat na inn膮 dywagacje...

ale najwazniejsze jest to, zeby uzyskac jak najlepsza szczelnosc bagaznika!
czyli zeby nie bylo duzych przedmuchow w czasie ruchu membrany!

co do szczelno艣ci komory w kt贸rej pracuje g艂o艣nik (wy艂膮czaj膮c typ skrzynek BR i BandPass pod suby)  to rzeczywi艣cie d膮偶y si臋 do pe艂nej szczelno艣ci i dlatego zrobi膰 g艂o艣nikowi komor臋 zamkni臋t膮 lecz o odpowiednim dla danego g艂o艣nika litra偶u, aby mia艂 gdzie pracowa膰!

i jeszcze raz o tym napisze.. dla tych co mysla o wykorzystaniu cienkich przewodow do audio... niech zapomna o dobrym efekcie!!!! przewod 2,5mm to podstawa! wszystko lutowane.. na skretka to kojarzy sie mi tylko z jednym.. skr臋t...
ale w audio nie ma na to miejsca. musi byc polutowane..  dobre koncowki!
no chyba, ze ktos chce miec naprade duuzo mocy w aucie, to wtedy juz polecam opis kolegi ArcherPAF. wtedy sens ma gruby przewod do wzmaka, ciagniety bezposrednio z akumulatora.  nie zapomniec o bezpieczniku... zeby przypadkiem przez glupote nie puscic z dymem swojego autka!  bo taki przewod..  z chwili spiecia, dziala jak spawarka!!! i najlepiej puscic go w dodatkowej koszulce!

rzeczywi艣cie tu si臋 z tob膮 w pe艂ni zgadzam... i najlepiej gdy kable s膮 z jednego kawa艂ka a nie 艂膮czone, bo to te偶 strata...a do g艂o艣nik贸w najlepiej lutowa膰 a nie wciska膰 na te szybkoz艂膮czki J臋zyk


nastepne sprawa.. jesli jzu zdecydujecie sie na wzmaka.... nei zapomniec o grubym przewodzie do masy! i masa musi byc dobrze po艂膮czona z nadwoziem!  zbyt s艂aba masa prowadzi do uszkodzenia radia.. gdyz wzmak zacznie "ci膮gn膮膰" mase z radia!

no z tym paleniem radia to nie do ko艅ca tak ale nie wa偶ne... tez temat na d艂u偶sz膮 dyskusje... ale masa musi by膰 dobra (przynajmniej ten sam przekr贸j co +) i je艣li jest podpi臋ta do budy to i pod mask膮 trzeba bud臋 zmasowa膰 z aku takim samym kablem... ale najlepsz膮 opcj膮 jest oczywi艣cie puszczenie i + i - z aku!

jesli ktos nie chce wywalic duzo kasy na CA, to spokojnie polecam glosniki boschmanna...  niektorzy narzekaja na nie... ale w swoim przedziale cenowym, sa calkiem dobrym wyborem. ja je mam i nie narzekam!
a jesli jzu kogos stac na wiecej to hertz , jbl, albo magnat... nie bedzie zbyt duzym wydatkiem.... to polecam.

no i tu ze艣 kolego wywali艂 na ca艂ej linii... Smutny  Na pewno NIE! Na pewno NIE! Na pewno NIE!

rzeczywi艣cie w swoim przedziale cenowym boszmany pi偶dzingi i inne chi艅skie g贸wno robi sza艂, ale jak chcecie wywali膰 kas臋 w b艂oto to prosz臋 bardzo... co do g艂o艣nik贸w to zestaw odseparowany pod samo radio to Helix DB 62.1 a pod wzmaka to Hertz DSK 165, poni偶ej tego szkoda wywala膰 kas臋 na g艂o艣niki przednie, bo nie zagraj膮 lepiej a moga sie rozlecie膰 po roku...

a stawianie magnata obok uznanej firmy HERTZ to ju偶 bardzo du偶e nadu偶ycie....Je艣li kogo艣 sta膰 to polecam firmy PowerBass Rockford Fosgate USAmps RE Audio a do tego wysokie serie Alpine czy JBL


4 kana艂owy wzmak..  mysle ze niepotrzebny..  2 kanaly na ty艂 dadz膮 rad臋!

a ten wyb贸r zale偶y od tego co si臋 chce pod艂膮czy膰!






Mam nadziej臋, 偶e moja odpowied藕 by艂a pe艂na i wystarczaj膮ca... Ale bardzo prosz臋 nie odbieraj tego jako ataku w twoj膮 stron臋, bo sam kiedy艣 podziela艂em Twoje stanowisko... ale gdy zacz膮艂em si臋 bawi膰 w CA przekona艂em si臋, 偶e jest tak jak pisze 艁ohoho

chcia艂bym 偶eby nasi u偶ytkownicy mieli pe艂n膮 i rzeteln膮 informacj臋!

A og贸lnie odno艣nie CA zasada jest taka:

Car Audio budujemy tak, 偶eby nam odpowiada艂o, bo to my b臋dziemy tego u偶ywa膰!

A ja tylko doradzam jak robi膰 to tak, 偶eby by艂o w艂a艣ciwie pod wzgl臋dem ods艂uchu!

a wszystkim zainteresowanym PODSTAWAMI CAR AUDIO polecam jeszcze raz lektur臋:

Polski Car Audio FAQ by Nazar
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 18 Listopad 2009, 15:47 wys艂ane przez ArcherPAF » Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #16 : 艢roda, 18 Listopad 2009, 15:57 »

nie no nie odbiueram to jako ataku w moja strone!
lubie podyskutowac o rzeczach o ktorych mozna. a o CA mozna dyskotowac godzinami, bo to zalezy od tego co  kto lubi... i czego oczekuje od CA.
ja napisalem swoje zdanie.. opisalem to tak jak ja to mam u siebie w aucie.. i jestem z tego zadowolony..  jak pisalem, sa tacy ze narzekaja  na glosniki BUSZMENY,  wiem ze nie sa one super, ale u mnei graja juz dlugo i nie narzekam.  a z t膮 moc膮 500W to fakt..RMS..  ale to chyba bylo oczywiste.. ale i tak pod radiem djaa rade...   wiec sub juz mi nie jets pottrzebny. to wzystko zalezy od tego co kto i jak slucha. ja nie potrzebuje miec dzwieku rodem z filharmonii wiec....   to co mam w zupelnosci wystarcza.

temat rzeka...  mozna by godzinami pisac... jak mowie.. to wszystko zalezy od tego co kto chce w aucie i na ile go stac U艣miech
Zapisane
tpca
Go艣膰
« Odpowiedz #17 : 艢roda, 18 Listopad 2009, 16:40 »

za艂贸偶my to co piszesz o RCA. owszem, wszedzie pisz膮 ze musza byc ekranowane.. ale ja z doswiadczenia wiem, ze nawet na zwyklych przzewodach ja tam roznicy nie slysze. no chyba ze jest cos co sieje nam zaklucenia...np pompa paliwa. albo silniczek od wycieraczek.. ale dzis w autach stosuje sie filtry, zeby takie rzeczy odizolowac.. hcoc nie wiem jak to jest w tych malych..  dzis sie oszczedza na wszystkim wiec nie zdziwilbym sie gdyby nie bylo tych filtrow..
a nastepna sprawa, ze wielu twierdzi ze te filtry sa po to, zeby miec dobre samopoczucie..   bo ponioc jesli jzu cos daja to bardzo ma艂o!
no ja mialem problem z CB/.   po odpaleniu silnika szumialo niesamowicie. okazalo sie ze pompa paliwa sieje szum w eter..  sprawe za艂atwi艂 filtr ze starej pralki automatycznej..

nastepna sprawa, jak puszczalem sygnalow do wzmaka w bagazniku to puszczaelm go z dala od innych przewogow. w progu bylo super miejsce.
ARCHER to potwierdzi... zaleca sie puszczac oddzielnie kabel zasilajacy wzmak... zeby nie byl blisko RCA.
nawet byl czas, ze jak  mowilem przez CB to slyszalem sioebie w  g艂osnikach.. ale to byla wina tego ze kabel antenowy BC byl za blisko reszty instalacji.
zreszta, kolega pewnie z zycia wie, ze jesli chodzi o zaklucenia to nigdy nie mozna czegos powiedziec na 100%. u jednego ta sama konfiguracja dziala super, a  u innego sa jzu problemy.

mimo to ja jestem bardziej nastawiony na "tansza" opcje CA do trojaczka..   bo ladowanie duzej kasy nie da i tak porzadanego efektu... bo te autka sa po prostu za male do super efekltow CA.  dodatkowo kabina jest 偶le wygluszona...  a co to za przyjemnosc, kiedy razem z muzyka slyszymy szum wiatru i silnik.
a dodatkowa sprawa, co jzu bylo nawet poruszane na forum... sprawa wygluszenia!
nie kazdemu chce sie bawic w rozbieranie boczkow drzwi, oklejanie ich matami.. itd. a to tez jest pracochlonne i kosztowne..  ja dodatkowo uszczelnialem drzwei ta艣m膮 dekarska..   zeby nie bylo przegwozd贸w...  a koszt tasmy to okolo 100zl.
dodatkowo dystanse MDF to podstawa, zeby nie bylo czegos takiego ze zamiast membrane, to bedziemy blacze wprawiac w drgania!
juz nie wspomne o przeplataniu nowych przewodow w desce rodzielczej, robienie na  te przewody miejsca w kostce w drzwiach itd.
a co wazne...   zasilanie radia...
ja u siebie to zrobilem inaczej. kupilem drogi przekaznik, i zasilanie radia mam prosto z AKU!
to zasilanie za stacyjka to wiadomo, cienki przew贸d. chybq 1,5mm. lipa!
teraz jest chyba 2,5mm2. moze zauwazalnego efektu nie ma...  ale na 100% sa mniejsze straty napiecia...
i jeszcze raz przestrzegam, jesli ktos chce brac zasilanie np dpo CB albo do radia albo do wzmaka prosto z akumulatora, nie mozecie  zapomniec o wstawianiu bezpiecznikow w obw贸d!
naprawde bardzo latwo o spiecie!   a wtedy to sie konczy tym ze pali sie instalacja! i pol bied, jak stanie sie to przy was. ale gorzej jak np w nocy...   nawet woda zrobi spiecie....koszylki sie przetopia, to wtedy juz konczy sie to ogniem! moze bardzo rzadko sie to zdarza, ale jak jzu robicie jakies przerobki, to z glowa! lepiej dmuchac na zimne!
bo w razie czarnego scenariusza...   nikt wam nie zwroci pieniedzy....  bo bedzie to z waszej winy!
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #18 : 艢roda, 18 Listopad 2009, 17:07 »

ale dzis w autach stosuje sie filtry, zeby takie rzeczy odizolowac.. hcoc nie wiem jak to jest w tych malych..  dzis sie oszczedza na wszystkim wiec nie zdziwilbym sie gdyby nie bylo tych filtrow..

no i u nas jest problem bo autko bardzo du偶o szum贸w generuje....

a nastepna sprawa, ze wielu twierdzi ze te filtry sa po to, zeby miec dobre samopoczucie..   bo ponioc jesli jzu cos daja to bardzo ma艂o!
no ja mialem problem z CB/.   po odpaleniu silnika szumialo niesamowicie. okazalo sie ze pompa paliwa sieje szum w eter.. 

ja mia艂em do艣膰 znaczny, ale filterek r贸wnie偶 da艂 rad臋!

nastepna sprawa, jak puszczalem sygnalow do wzmaka w bagazniku to puszczaelm go z dala od innych przewogow. w progu bylo super miejsce.
ARCHER to potwierdzi... zaleca sie puszczac oddzielnie kabel zasilajacy wzmak... zeby nie byl blisko RCA.

to jest podstawa kabelkomanii w CA J臋zyk


nawet byl czas, ze jak  mowilem przez CB to slyszalem sioebie w  g艂osnikach.. ale to byla wina tego ze kabel antenowy BC byl za blisko reszty instalacji. zreszta, kolega pewnie z zycia wie, ze jesli chodzi o zaklucenia to nigdy nie mozna czegos powiedziec na 100%. u jednego ta sama konfiguracja dziala super, a  u innego sa jzu problemy.

to prawda, cho膰 ja u siebie zrobi艂em wszystko zeby oddzieli膰 audio od CB a i tak czasem si臋 zdarza ze s艂ysz臋 si臋 (pog艂os) w g艂o艣nikach

mimo to ja jestem bardziej nastawiony na "tansza" opcje CA do trojaczka..   bo ladowanie duzej kasy nie da i tak porzadanego efektu... bo te autka sa po prostu za male do super efekltow CA.  dodatkowo kabina jest 偶le wygluszona...  a co to za przyjemnosc, kiedy razem z muzyka slyszymy szum wiatru i silnik.

wyg艂uszenie da si臋 zrobi膰, a efekt porz膮dnego sprz臋tu u mnie zadziwi艂 niejednego znawc臋 tematu (r贸wnie偶 zawodnik贸w)!

a z reszt膮 problem贸w monterskich masz pe艂n膮 racj臋, ale co艣 za co艣... poza tym takie problemy s膮 w ka偶dym autku!

Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 2553



« Odpowiedz #19 : Czwartek, 19 Listopad 2009, 12:23 »

ostro lol nie wiem nawet o czym m贸wicie lol
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Strony: [1] 2   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: