Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: [TUT] Demontaż przedniego i tylnego zderzaka  (Przeczytany 39843 razy)
Rup3rt
Użytkownik
*
Wiadomości: 19



« : Niedziela, 06 Listopad 2011, 20:52 »

Witam,
czy Ktoś może mi pomóc w takiej jednej małej sprawie. Jak zdemontować tylny zderzak? Odkręciłem śruby przy odbojach do tylnej szyby, zdjąłem lampy, odkręciłem śrubę przy wlewie paliwa, wyciągnąłem spinki pod zderzakiem, ale dalej są dwa punkty na bokach autka które trzymają zderzak. Jeden jest pod wlewem do baku a drugi po przeciwnej stronie w tym samy miejscu, ale nie widzę żadnej śruby pod nadkolem do tego. Czy jest Ktoś kto może mi pomóc, bo wie jak odczepić te punkty? Miło by było, gdyby było jakieś foto do instruktażu Uśmiech


edit:
tutaj przedni zderzak: https://www.youtube.com/watch?v=W4vAvpotobU
tutaj tylny zderzak: https://www.youtube.com/watch?v=vVzpYhjyeZU
« Ostatnia zmiana: Sobota, 12 Listopad 2016, 00:11 wysłane przez kaliope » Zapisane

Jeździj, szalej i nie katuj silnika Uśmiech
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Niedziela, 06 Listopad 2011, 21:38 »

to są zwykłe zatrzaski! naciągasz zderzak w kierunku szczeliny i pociągasz do siebie!

edit:

jak w każdym samochodzie, po jednym mocowaniu nibywkręcie od strony nadkoli, 3 śrubki i 1 spinka na przednim pasie i od dołu 5 czy 7 wkrętów  reszta to zatrzaski od strony błotników!

uważaj też czy przypadkiem ramki nie masz przykręconej do przedniej belki


z tylnym nie pamiętam, za rzadko zdejmuję
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 27 Grudzień 2012, 14:18 wysłane przez kaliope » Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #2 : Niedziela, 17 Czerwiec 2012, 16:56 »

1. Czyli pięć różowych wkrętów z dołu
2. potem trzy żółte z góry, plus jedna spinka - ona jest jednorazowa?
3. dwa zielone wkrętu od strony nadkoli
4 i potem te białe 4 otwory? Czyli rozumiem, że tam wystają jakieś dzióbki z błotników, które wchodzę w twe otwory i trzeba kucnąć przodem do auta i  szarpnąć zderzak do siebie czyli do frontu auta?  Mocno szarpać? Szybkim ruchem wszystkie na raz czy jakoś po kolei?   






Natomiast jeśli chodzi o tył, to wygląda na to, że mamy:
1. dwie białe spinki z dołu, czy to będą jednorazówki?
2. dwa wkręty niebieskie od strony nadkola
3. dwa wkręty zielone od góry, na których są nałożone gumowe odbojniki 
4. i na pewno jeden czarny z boku za klapką wlewu paliwa ....natomiast nie wiem czy jest coś symetrycznie po drugiej stronie? Ktoś wie? Chyba nie...bo skąd by było dojście?

 
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 17 Czerwiec 2012, 17:49 wysłane przez kaliope » Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #3 : Poniedziałek, 18 Czerwiec 2012, 10:38 »

2. potem trzy żółte z góry, plus jedna spinka - ona jest jednorazowa?

jest wielorazowa, podważasz śrubokrętem płaskim trzpień na środku tej spinki i wyciągasz ją całą po uprzednim wysunięciu tego trzpienia

4 i potem te białe 4 otwory? Czyli rozumiem, że tam wystają jakieś dzióbki z błotników, które wchodzę w twe otwory i trzeba kucnąć przodem do auta i  szarpnąć zderzak do siebie czyli do frontu auta?  Mocno szarpać? Szybkim ruchem wszystkie na raz czy jakoś po kolei?   

są zaczepy na ślizgu pod zderzakiem Uśmiech trzeba umiejętnie przesunąć zderzak w stronę błotnika (żeby zmniejszyć do maxa szczelinę między zderzakiem a błotnikiem) i umiejętnie próbować odsuwać koniec zderzaka z tych zaczepów poza obrys auta (w bok)
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #4 : Poniedziałek, 18 Czerwiec 2012, 12:26 »

1. czyli kucnąć twarzą do błotnika, docisnąć zderzak do błotnika żeby tak jak mówisz max ograniczyć szczelinę i wtedy ciągnąć zderzak do siebie?

2. Czy jest szanse że nie urwę tych zatrzasków we ślizgu czy siłłą rzeczy coś strzeli?

3. Czy w tylnym zderzaku też będą slizgi i demontaż będzie wyglądał podobnie?
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #5 : Poniedziałek, 18 Czerwiec 2012, 13:00 »

pociągnąć w bok a nie do siebie...

zawsze jest ryzyko, że jak przyłożysz za dużą siłę, a zatrzask powie nie to go urwiesz... ale mnie się do tej pory żadnego nie udało urwać Uśmiech

w tylnym jest podobnie, jak tylko odkręcisz wszystkie inne punkty mocowania Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #6 : Poniedziałek, 18 Czerwiec 2012, 14:05 »

pociągnąć w bok a nie do siebie...

no tak, ale jak będe z boku auta, twarzą do błotnika to do siebie Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 27 Grudzień 2012, 14:19 wysłane przez kaliope » Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 18 Czerwiec 2012, 16:40 »

skombinuj sobie przed robotą spinki-wkręty zapasowe. u mnie w jedną nalazło piachu i szlag ją trafił przy wykręcaniu. na szczęście kupiłem w motoryzacyjnym zamienniki (po 1zł/szt) - tyle że są instalowane podobnie jaki nity a nie wkręcane (wpychasz bolec rozporowy). z tymi białymi też miałem problem (jedną nadwyrężyłem-zatarła się piaskiem) i ostrożnie przy ich demontażu - te blaszki w których siedzą, są "spawnięte" na słowo honoru (urwał bym to pewnie jedną ręką, a "pudzianem" nie jestem). ogólnie, to demontaż tylnego zderzaka zajął mi ponad 2h (przez piasek w spinkach i konieczność delikatnego babrania się z nimi) a ponowny montaż nowego zajął kilkanaście minut, max pół godziny. postaw samochód na słońcu... niech plastiki trochę "zmiękną". Powodzenia!

btw: moja tylna belka jest malowana tylko na szaro podkładem, tak samo wnętrze komory silnika, nie tak jak w przedliftowych trojaczkach.
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #8 : Środa, 20 Czerwiec 2012, 20:26 »

zderzaki ściągnięte......zabieram sie do zabezpieczania korozji na belce. Tylny ściągnąłem chyba w niecałe 15 minut...a przedni ciut dłużej....dziecinnie prosta robota...dziękuje serdecznie za cenne rady
Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #9 : Wtorek, 04 Wrzesień 2012, 20:53 »

zderzak nie ma przylegać do belki, u mnie też jest mało stabilny jak sie go chwyci na dole pod tablicą
Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #10 : Sobota, 24 Wrzesień 2016, 17:25 »

Przygotowałem tutek z przedniego zderzaka  na YT:

https://www.youtube.com/watch?v=W4vAvpotobU


Oraz tylny zderzak: https://www.youtube.com/watch?v=vVzpYhjyeZU



Temat zamknięty.

pytania odnośnie przedniego zderzaka zadajemy tutaj: http://c1aygo107.net/index.php?topic=246.0

pytania odnośnie tylnego zadajemy tutaj: http://c1aygo107.net/index.php?topic=9155.0
« Ostatnia zmiana: Sobota, 12 Listopad 2016, 00:11 wysłane przez kaliope » Zapisane

Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: