Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: kontrolka stop i oleju Prosze o Pomoc  (Przeczytany 19540 razy)
alfa158
Użytkownik
*
Wiadomości: 28


« : Piątek, 10 Luty 2012, 18:11 »

Witam. Mojej żony Cytrynka C1 dzis rano odpaliła normalnie i po przejechaniu ok 200m zaswieciła się kontrolka oleju czerwona oraz napis STOP na desce rozdzielczej. Po tym zatrzymała się zgasiła auto i tak został. Popołudniu poszedłem dokonac wizji i olej stan ok 3/4, czysty żadnych wycieków nie widać, płyn chłodniczy w miare przezroczysty, odpaliłem chodzi normalnie bez uwag, kontrolki nie swiecą i wszystko w normie, pojezdzilem troche i ok. Co dalej robić i co to mogło być. Do mechanika jechać czy czekać na dalszy rozwój akcji. Czy ktoś tak miał. Prosze o odp.
Zapisane
obcy44
Citybug Maker
*
Wiadomości: 693


zajefajny wózek śmigający po W-wie


« Odpowiedz #1 : Niedziela, 12 Luty 2012, 20:08 »

Stary na moje oko wszystko ok , jeżeli się będzie powtarzało to odwiedź mechanika
Zapisane

Citroen C1 1,0 B 2009r 
Honda CRV 2,2 I-CTDI 175 KM
Kymco New Dink 50
czappi71
Użytkownik
*
Wiadomości: 69



« Odpowiedz #2 : Wtorek, 14 Luty 2012, 15:49 »

Miełem identyczną sytuację wczoraj rano.. ale juz nic sie nie świeci.
hmmm
Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #3 : Wtorek, 14 Luty 2012, 16:46 »

a na jakim oleju jeździsz? może 15w40 daje o sobie znać? (z powodu temperatur i wzrostu gęstości jakaś czujka zgłupiała?)
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #4 : Wtorek, 14 Luty 2012, 20:46 »

bez przesady olej... mineralny przy -20...-25st. dopiero traci troszkę na właściwościach
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
alfa158
Użytkownik
*
Wiadomości: 28


« Odpowiedz #5 : Wtorek, 14 Luty 2012, 20:46 »

pojade wymienie olej tylko mam go niedługo przebieg 18 tys i zrobilem dopiero z 1tys.km jeszcze nie zdazylem wymienic a nawet niewiem jaki. Prosze o podpowiedz ale chyba syntetyk 5w30 czy tez inny?
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #6 : Wtorek, 14 Luty 2012, 21:04 »

bez przesady olej... mineralny przy -20...-25st. dopiero traci troszkę na właściwościach
Powiedz to mojemu koledze z roboty... w swojej wiekowej 323F ma właśnie 15W40 z konieczności (inny po prostu ucieka) i już przy -15 płakał, że mu jego bolid ledwo jechał. Innego czynnika "hamującego"poza olejem nie ma... no może piasty kół. Na dodatek nie wiesz w jakim stanie jest ten olej (filtr oleju) u alfy.

A co oleju to ja bym lał 5w40... a jak już 30, to Total ma akceptowany przez Citroena/Peugeota 0W30. Jeżeli nie będziesz latem śmigał po górach na południu Europy, to 30 powinna dać radę.
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #7 : Wtorek, 14 Luty 2012, 22:53 »

to niech kolega porządnego minerała leje  lol a nie z pierwszego tłoczenia Uśmiech
...ale poważnie to ja teraz mam syntetyka Totala 5W30 a poprzedniej zimy mineralny Totala 15W40 i powiem szczerze, że nie czuć żadnej różnicy przy rozruchu Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #8 : Środa, 15 Luty 2012, 15:23 »

Ja przy samym rozruchu też nie czuję, ale na zimnym silniku (i oleju) mocniej trzeba było przyduszać ten pedał po prawej stronie i nie mam tutaj na myśli wcale pałowania, tylko zwykłą jazdę miejską. Na 5W40 jednak autko żwawiej jedzie w porównaniu do 15W40. Często jeżdżę z wyłączonym radiem i na minerale jednak trojaczkowy odgłos był donośniejszy, a przyspieszenie porównywalne... nie darmo oleje 0W30 mają przypiętą metkę "fuel economy". Po prostu w miejskich warunkach, gdzie czasami auto nie zdąży się nawet w pełni rozgrzać przy dojeździe do pracy, są bardziej płynne i mniej ciągliwe. Może różnice są niewielkie, ale zawsze jakieś... Na pewno przy -25 odczujesz różnicę pomiędzy olejem 0W a 15W Łohoho
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: