Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Układ wydechowy, tłumik - dyskusja, problemy, tunning, modyfikacja  (Przeczytany 183923 razy)
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #100 : Poniedziałek, 22 Lipiec 2013, 21:59 »

6
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #101 : Poniedziałek, 22 Lipiec 2013, 22:08 »

a no to rzeczywiście czas chyba powoli na wymiankę Uśmiech a drucik dobry patent...tylko czy on sam nie wprowadza jakiegoś dzwonienia-brzęczenia ?
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
biolly
Użytkownik
*
Wiadomości: 21


« Odpowiedz #102 : Wtorek, 23 Lipiec 2013, 12:22 »

Nie powiedział bym że taki przerdzewiały... Zresztą on się urywa tylko na spawie i z tego co widziałem u siebie reszta jeszcze by posłużyła drugie 100k km. Nowy tłumik końcowy Bosal to koszt koło 200zł.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #103 : Wtorek, 23 Lipiec 2013, 16:49 »

Nie powiedział bym że taki przerdzewiały... Zresztą on się urywa tylko na spawie i z tego co widziałem u siebie reszta jeszcze by posłużyła drugie 100k km. Nowy tłumik końcowy Bosal to koszt koło 200zł.
Nie tylko na spawie się urywa;-) Mnie oberwał się tydzień temu na rurze w połowie drogi między tłumikiem a wieszakiem. Najlepiej byłoby do wieszaka z budy dołożyć druga gumową zawieszkę i przyczepić ja do drugiej rury, do której należałoby dospawać wieszak. Wtedy nie będzie naprężeń na tej rurze i tłumiku. Mój tłumik po 5 latach wyglada prawie jak nowy za to rura wygląda tak samo jaku Kaliope
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 23 Lipiec 2013, 17:01 wysłane przez cookie » Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #104 : Wtorek, 23 Lipiec 2013, 18:20 »

ostatnio swój oglądałem (3 letni) tez nie za ciekawie Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #105 : Wtorek, 23 Lipiec 2013, 20:45 »

weź zrób pentelke na rurze bo teraz jak spanie to się obsunie drucik ;p

wjechałeś mi na ambicje  Yo Yo Yo . Upgrade został modyfikowany. Teraz opaska i linka. Podciągnąłem ją tak by też trochę trzymała tłumik, czyli żeby odciążyła drugą rurę, która się urywa


Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #106 : Wtorek, 23 Lipiec 2013, 22:22 »

Linka ma pewna wadę- jest połączeniem sztywnym a cała reszta wisi dość luźno na gumach i dość długim i sprężystym zawieszeniu jakim jest rura. Do obejmy dorób haczyk dołóż dodatkowy wieszak gumowy i będzie tak jak być powinno żeby sie nie urywało.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #107 : Wtorek, 23 Lipiec 2013, 22:32 »

myślałem o gumie zamiast linki, tylko  z czego ją zaadoptować....jakoś nie mam pomysłu
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #108 : Wtorek, 23 Lipiec 2013, 22:43 »

keliope w sklepie cos zawsze dobierzesz ja tak robiłem poszedłem z oryginałem i dobrałem podobna do mojego wydechu sportowego 
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #109 : Środa, 24 Lipiec 2013, 08:15 »

mały pasek zębaty/klinowy Uśmiech kiedyś taki patent zastosowałem w sej-czen-to Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #110 : Środa, 24 Lipiec 2013, 08:42 »

mały pasek zębaty/klinowy Uśmiech kiedyś taki patent zastosowałem w sej-czen-to Uśmiech
Pasek wielorowkowy jest tak samo sztywny jak linka. kup wieszak do tłumików- dostaniesz to w kazdym sklepie motoryzacyjnym.
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #111 : Środa, 24 Lipiec 2013, 10:15 »

 Język Język :ppończocha powinna rozwiazac problem  lol lol  jest elastyczna i trwała  Język
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
piotrAYGO2007
Klubowicz
*
Wiadomości: 284



WWW
« Odpowiedz #112 : Piątek, 26 Lipiec 2013, 14:10 »

Jak dla mnie to grubo przekombinowane:
Ja połączyłem rurę wlotową i wylotową kawałkiem pręta (oczywiście żeby spawać musisz ściągnąć tłumik, ale to jest najpewniejsze).

Możesz też dokupić drugi taki uchwyt do rur jak masz i połączyć spawem z dala od auta lub po skręcać.

Jeżeli jednak będziesz zakładał jakąś gumę to pamiętaj o temperaturach jakie bywają przy tłumiku.

Ta stalowa linka z czasem utnie ten hak na którym wisi guma i dopiero będzie kłopot.


Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #113 : Niedziela, 28 Lipiec 2013, 21:27 »



Ta stalowa linka z czasem utnie ten hak na którym wisi guma i dopiero będzie kłopot.


z tym  to mocno przesadziłeś..a wręcz rozbawiłeś mnie ....może za tysiąc lat taka linka by przecięła ten pręt


masz rację, oczywiście, że można spawać...ale ja nie mam spawarki więc szukam domowych sposobów, bo nię będę ściągał tłumika żeby jechać z nim do kogoś. Uważam, że teraz jest stabilnie i jestem zadowolony. Być może podmienię linkę na gumowy wieszak i tyle....  
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 28 Lipiec 2013, 21:42 wysłane przez kaliope » Zapisane

seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #114 : Środa, 11 Wrzesień 2013, 12:32 »

weź zrób pentelke na rurze bo teraz jak spanie to się obsunie drucik ;p

wjechałeś mi na ambicje  Yo Yo Yo . Upgrade został modyfikowany. Teraz opaska i linka. Podciągnąłem ją tak by też trochę trzymała tłumik, czyli żeby odciążyła drugą rurę, która się urywa




Pomysł ciekawy... jeżeli chcecie zachować podobną sztywność/elastyczność, to wystarczy podwiesić tą linkę do pręta trzymającego rurę. On już jest na gumie. przy okazji odległość jest stała i wszystko amortyzuje jak trzeba. Żaden stały element podwozia nie będzie obcierany przez linkę.

W tym całym rozwiązaniu jest jedno "ale"!!!! Mam tutaj obawę, że w razie pęknięcia naszego feralnego spawu, tłumik obróci się końcówką wydechu do góry. Jeżeli wtedy pucha zahaczy o ziemię, to nie wiem, czy tylny zderzak "nie pójdzie się kochać"? Rozwiązanie piotrAYGO2007 jest bezpieczniejsze, ale faktycznie dużo bardziej kłopotliwe i pracochłonne.

Edit:

Ciekawi mnie, ile by kosztowało "odwzorowanie" fabrycznego wydechu z kwaski u jakiegoś przyzwoitego tłumikarza, tak żeby został kat i kolektor. Może w kilka osób coś by się dało utargować? Wtedy od razu by się skorygowało niefortunne, fabryczne zawieszenie puchy... Jak ktoś planuje hulać trojaczkiem 10+ lat, to i tak mu w tym czasie ze 2 zamienniki wyskoczą  Co?
« Ostatnia zmiana: Środa, 11 Wrzesień 2013, 18:02 wysłane przez seraphine » Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #115 : Czwartek, 12 Wrzesień 2013, 22:34 »

moim zdaniem max 700-800 pln... a jak potargujesz to kto wie...
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #116 : Piątek, 13 Wrzesień 2013, 10:08 »

No właśnie przejrzałem oferty i cena "krótki pojazd" wynosi jakieś 1400-1600, ale przy 2 tłumikach. Za środkowy liczą sobie jakieś 400 zł. Z drugiej strony gotowiec od Sebringa kosztuje około 250€ bez ozdobnej końcówki i zastępuje tylko puchę, bez rury biegnącej pod samochodem. Jedyne więc na co by można liczyć, to zbiorowa robota kilku sztuk - wtedy wiadomo... mniej przymiarek, mniej korekt, a tylko powielenie raz wypracowanego schematu. Dla porównania Bosal w IC (rura+puszka, bez innych elementów) to koszt około 430 zł. Współczesna zamienniki słyną z 2-3 letniego życia. Nawet Bosal czy Walker robią już wersje "eko". Także wydanie tych 800+ zł za dożywotni spokój jest ciekawą alternatywą. Tylko, żeby nie było głośniej niż w oryginale  Na pewno NIE!
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #117 : Piątek, 13 Wrzesień 2013, 23:47 »

trza se bąka wygłuszyć, to nie będzie głośniej...


...prawie Język
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #118 : Środa, 16 Kwiecień 2014, 22:10 »

kolejny zerwany wydech na wyspach i drucik żeby dojechać do domu Uśmiech

Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #119 : Niedziela, 15 Czerwiec 2014, 22:45 »

Tak sobie przeglądam ceny tłumików i mamy rozrzut od 100 do 300zł

Oryginał do benzyny to 1720H0.

Numery zamienników:
Bosal 135-721
 
Polmostrów 04.233 

Asmet  20.035   

Walker 23092

Co z tego polecacie? Najtańszy jest polmostrów i można go wyrwać na alle za 100zl i znalazłem sporo pozytywnych opinii w sieci. Do tego można kupić 3 sztuki w cenie  bosala czy walkera
Zapisane

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do góry
Drukuj
Skocz do: