Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3 ... 8   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Układ wydechowy, tłumik - dyskusja, problemy, tunning, modyfikacja  (Przeczytany 224685 razy)
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« : Czwartek, 22 Styczeń 2009, 21:55 »

Narodził się nowy wątek to jest i nowy temat... tym razem o wydechu...

Trzeba nadmienić że wydech a raczej jeden tłumik w naszych trojaczkach pierdzi... ale czy to źle?? nie... bo taka jego uroda!

Tak musi być, choć po przeróbce wydechu przez chłopaków z Zastec Tuning moje autko nareszcie będzie brzmieć!

I JEST CISZEJ NIŻ W MATIZIE!!!!
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25 Październik 2012, 13:47 wysłane przez kaliope » Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #1 : Czwartek, 22 Styczeń 2009, 23:47 »

mi zawsze sie wydawało, że jest w miare cicho nawet teraz tylko jakoś dziwnie słychać samochód na końcu ulicy i za zamkniętym oknem w domu Duży uśmiech ale ja nie mam doświadczenia w takich sprawach.

kiedy co i jak będą Ci robili z wydechem??


ps to że słychać nie znaczy że jest głośno w/g mnie to specyficzny pomruk jaki wydaje sprawia że dzwięk przebija sie przez odgłosy innych wydechów coś jak np. jak przejeżdźa subaru to jest ten efekt.
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #2 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 00:22 »

kiedy co i jak będą Ci robili z wydechem??

Na pewno po naszych zabawach... chyba że się dorobię przed to najpierw do wymiany pójdzie wydech... ale wątpię w tą kolejność z dwóch powodów... 1. nie dorobię się 2. nie lubię działać od dupy strony (no z wyjątkiem jednej aktywności Język)
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #3 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 08:38 »

a tak w ogóle to ile kosztuje wydech do trojaczka? taki fabryczny i taki np. podwójny? albo taki z kwasówki Duży uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #4 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 09:28 »

Ja to bym chciał wydech, ale jakiś głośny Uśmiech w lanosie miałem KM Malone Turbo i było fajnie, z wybraniem czegoś do fiata mam problem przez turbo.
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #5 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 11:48 »

a tak w ogóle to ile kosztuje wydech do trojaczka? taki fabryczny i taki np. podwójny? albo taki z kwasówki Duży uśmiech

tu sobie możesz wszystko posprawdzać:
Cześci do P107

Ja to bym chciał wydech, ale jakiś głośny Uśmiech w lanosie miałem KM Malone Turbo i było fajnie, z wybraniem czegoś do fiata mam problem przez turbo.

dlaczego masz problem?? zadzwoń do chłopaków z Zasteca a oni na pewno Ci coś doradzą.... nie mają najniższych cen ale robota jest pierwsza klasa!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
biela
Administrator
*
Wiadomości: 1502


Auto maniak


« Odpowiedz #6 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 12:57 »

dlaczego masz problem?? zadzwoń do chłopaków z Zasteca a oni na pewno Ci coś doradzą.... nie mają najniższych cen ale robota jest pierwsza klasa!
no właśnie w tym kłopot, okazuje się że trzeba jechać do specjalistów żeby to zrobili :/
Zapisane

Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #7 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 15:54 »

no niestety u nas jest bardzo dziwny układ wydechowy z racji i 1 tłumika i układu  pod samochodem, ale wg. mnie warto jest zapłacić specjaliście i mieć pięknie mruczącego LWA niezależnie od obrotów!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #8 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 20:29 »

jeśli moge sie wtrącić to:

1) Archer nie warto zaczynać roboty od dupy strony - to wiesz - a robienie wydechu przed jest nie bardzo. Wydech zrobimy sami od razu jeśli będziesz miał ochote robić to o czym wiesz po jeździe próbnej Mrugnięcie jeśli nie będziesz chciał to sam wydech  też możemy zrobić, nie ma problemu wykorzystamy tłumik el-tec reszte pospawamy na miejscu, łącznie w kolektorem jak będziesz chciał.
2) Biela ja nie widze problemu jeśli chodzi o wydech w turbo.
podaje linka do jednych z największych specialistów w kraju od wydechów z kwasówki. robili mi pare rzeczy i powiem jedno - wypas www.el-tec.pl
3) jeśli chodzi w wydech do trojaczka to jest tak jak Archer napisał taki motyw że nie ma za bardzo co poprawiać.
- opcja 1 dla poprawy samopoczucia inwestycja w tłumik koścowy i nic więcej.
- opcja 2 na bogato (i może wkońcu sie ktoś skusi zrobi pomiary na hamowni przed po opowie co i jak) kompletny wydech łącznie z kolektorem wydechowym a jak ktoś potrzebuje to nawet z metalowym katalizatorem .

ja polecam jak już pisałem El-tec polecam też Maćka Grabowskiego (nr tel. na PW dla zainteresowanych) obydwa warsztaty w Warszawie. Archer poleca  Zasteca (ja powiem tylko tak - widzaiłem raz wydech podobno od nich w subaru - podkreślam podobno bo właściciel tak mówił a ja na 100% nie wiem - i powiem tylko tyle, takie spawy to i u mnie w garażu powstają). są jeszcze inne dobre firmy do których z czystym sumieniam można zaliczyć MG - http://www.mgmotorsport.pl/  - coś dla forumowiczów ze śląska, bardzo ceniona w środowisku imprezowo/lancerowym.

to by było na tyle, na szybkiego.

pozdrawiam
mały
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #9 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 22:12 »

Jak kupiłem C1 to chciałem coś z tym robić ale jak trochępojeździłem to doszedłem do kilku wniosków:
- taki charakter wydechu działa na mnie jak ekonomizer tzn jeśli zaczyna za głosno buczeć to znaczy że za mocno otwieram przepustnicę;-)
- powyżej powiedzmy 4 tys obrotów zaczyna to brzmieć dość charakternie i zdecydowanie inaczej niż wszystko inne co słyszy sie wkoło na drodze,
-powyżej tych 4 tys obrotów słychać go poprostu jak połowę V6. Miałem roczny epizod z v6 misubishi i brzmiało to naprawdę podobnie.
Zapisane
zajkaa
Użytkownik
*
Wiadomości: 36



« Odpowiedz #10 : Sobota, 24 Styczeń 2009, 00:32 »

A co z sondami Lambda ?
Zapisane

Citroen c1 2007 Silver 3rd
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #11 : Sobota, 24 Styczeń 2009, 12:43 »

sonda 1 - odpowiada za prace silnika i jest przed katalizatorem więc nic nie zmieniasz.
sonda 2 - sprawdza czy "działa" katalizator, w przypadku jego "braku lub spadku wydajności" informuje nas o tym zapalając kontrolke silnika i zapisując w kompie odpowiedni błąd natomiast nie skutkuje to niczym innym, nie zmienia sie praca silnika, nie przechodzi w tryb awaryjny, moc nie spada, po prostu świeci sie kontrolka co nie jest fajne oczywiście i tu jest kilka rozwiązań.

1) montujemy emulator sygnału - nigdy nie widziałem nie opowiem
2) wpinamy w miejsce sondy odpowiedni opornik
3) montujemy sonde na specialnym "oddaleniu" fotka jak to wygląda u mnie w załączeniu. na te już prawie 70kkm bez kata - komputer poinformował mnie o "problemie" spadku jego wydajności jakieś 4-5 razy.



4) montujemy odpowiednio dobrany metalowy katalizator i mamy wszystko powyższe z bani Duży uśmiech
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
piotrek
Gość
« Odpowiedz #12 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 15:52 »

Kiedyś, gdzieś czytałem, że w temacie wymieniona rzecz wpływa na głośność w środku - z nią jest podobno ciszej... Prawda to, czy fałsz, a może zwykłe placebo - macie jakieś doswiadczenie na tym polu?
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 22:48 wysłane przez kaliope » Zapisane
107KOMPRESOR
Klubowicz
*
Wiadomości: 2553



« Odpowiedz #13 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 16:01 »

końcówka to końcówka nic nie zmienia..... tylko zdobi Mrugnięcie
Zapisane

P107 SI GT  P206SW 207GTI
Dominikk
Klubowicz
*
Wiadomości: 146


« Odpowiedz #14 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 18:17 »

a czasem nawet dosc skutecznie szpeci  Z politowaniem
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #15 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 20:34 »

ja tylko słyszałem o tych 'tjuningowych' co jeszcze bardziej pierdzą :/
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Dominikk
Klubowicz
*
Wiadomości: 146


« Odpowiedz #16 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 23:37 »

Powiem tak jesli mowimy tutaj o końcówkach z tesco (czy innego hipermarketu) PRZYKRECANYCH DO WYDECHU to moze skonczmy ten temat bo troche mocno wiochą zajezdza.... chyba ze sie myle czy kogos obrazam to przepraszam...
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #17 : Wtorek, 19 Maj 2009, 19:04 »

ja zastosowałem 4 opcję... Język

mam teraz metalowego kata do 2l silników i dzięki temu nie ma problemu

nowy kolektor:



metalowy kat i dwie sondy bardzo dobrze widoczne:



od dołu:



złączka elastyczna Język :



dalej cudowna długa rura... o trosze większym przekroju niż fabryczna (która nomen omen była już skorodowana)



pucha tłumika:



żeby nie było ze kupiona:




a ponieważ każda końcówka wyglądałaby pod zderzakiem śmiesznie to jest jak w dieslu Język :



od tyłu nic nie widać, bo się kończy równo ze zderzakiem Język
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 19 Maj 2009, 19:21 wysłane przez ArcherPAF » Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #18 : Wtorek, 19 Maj 2009, 21:44 »

elegancka robota Uśmiech
... o ile zwiększyłeś średnicę wydechu w stosunku do fabrycznego?? jak z głośnością?? no i ciekawe jakie rezultaty Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #19 : Wtorek, 19 Maj 2009, 21:52 »

rurki są prawie 2x grubsze... a głośność to powiem ze jest jak powinno

nie pierdzi a ładnie mruczy... jak staniesz z tyłu to nie słychać ze to 3 cylindry z przodu dają ten dźwięk!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Strony: [1] 2 3 ... 8   Do góry
Drukuj
Skocz do: