ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« : Czwartek, 22 Styczeń 2009, 21:55 » |
|
Narodził się nowy wątek to jest i nowy temat... tym razem o wydechu...
Trzeba nadmienić że wydech a raczej jeden tłumik w naszych trojaczkach pierdzi... ale czy to źle?? nie... bo taka jego uroda!
Tak musi być, choć po przeróbce wydechu przez chłopaków z Zastec Tuning moje autko nareszcie będzie brzmieć!
I JEST CISZEJ NIŻ W MATIZIE!!!!
|
|
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 25 Październik 2012, 13:47 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #1 : Czwartek, 22 Styczeń 2009, 23:47 » |
|
mi zawsze sie wydawało, że jest w miare cicho nawet teraz tylko jakoś dziwnie słychać samochód na końcu ulicy i za zamkniętym oknem w domu  ale ja nie mam doświadczenia w takich sprawach. kiedy co i jak będą Ci robili z wydechem?? ps to że słychać nie znaczy że jest głośno w/g mnie to specyficzny pomruk jaki wydaje sprawia że dzwięk przebija sie przez odgłosy innych wydechów coś jak np. jak przejeżdźa subaru to jest ten efekt.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #2 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 00:22 » |
|
kiedy co i jak będą Ci robili z wydechem??
Na pewno po naszych zabawach... chyba że się dorobię przed to najpierw do wymiany pójdzie wydech... ale wątpię w tą kolejność z dwóch powodów... 1. nie dorobię się 2. nie lubię działać od dupy strony (no z wyjątkiem jednej aktywności  )
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #3 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 08:38 » |
|
a tak w ogóle to ile kosztuje wydech do trojaczka? taki fabryczny i taki np. podwójny? albo taki z kwasówki 
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
biela
Administrator

Wiadomości: 1502
Auto maniak
|
 |
« Odpowiedz #4 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 09:28 » |
|
Ja to bym chciał wydech, ale jakiś głośny  w lanosie miałem KM Malone Turbo i było fajnie, z wybraniem czegoś do fiata mam problem przez turbo.
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #5 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 11:48 » |
|
a tak w ogóle to ile kosztuje wydech do trojaczka? taki fabryczny i taki np. podwójny? albo taki z kwasówki  tu sobie możesz wszystko posprawdzać: Cześci do P107 Ja to bym chciał wydech, ale jakiś głośny  w lanosie miałem KM Malone Turbo i było fajnie, z wybraniem czegoś do fiata mam problem przez turbo. dlaczego masz problem?? zadzwoń do chłopaków z Zasteca a oni na pewno Ci coś doradzą.... nie mają najniższych cen ale robota jest pierwsza klasa!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
biela
Administrator

Wiadomości: 1502
Auto maniak
|
 |
« Odpowiedz #6 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 12:57 » |
|
dlaczego masz problem?? zadzwoń do chłopaków z Zasteca a oni na pewno Ci coś doradzą.... nie mają najniższych cen ale robota jest pierwsza klasa!
no właśnie w tym kłopot, okazuje się że trzeba jechać do specjalistów żeby to zrobili :/
|
|
|
Zapisane
|
Kia Ceed SW '20 1.0 120KM
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #7 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 15:54 » |
|
no niestety u nas jest bardzo dziwny układ wydechowy z racji i 1 tłumika i układu pod samochodem, ale wg. mnie warto jest zapłacić specjaliście i mieć pięknie mruczącego LWA niezależnie od obrotów!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #8 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 20:29 » |
|
jeśli moge sie wtrącić to: 1) Archer nie warto zaczynać roboty od dupy strony - to wiesz - a robienie wydechu przed jest nie bardzo. Wydech zrobimy sami od razu jeśli będziesz miał ochote robić to o czym wiesz po jeździe próbnej  jeśli nie będziesz chciał to sam wydech też możemy zrobić, nie ma problemu wykorzystamy tłumik el-tec reszte pospawamy na miejscu, łącznie w kolektorem jak będziesz chciał. 2) Biela ja nie widze problemu jeśli chodzi o wydech w turbo. podaje linka do jednych z największych specialistów w kraju od wydechów z kwasówki. robili mi pare rzeczy i powiem jedno - wypas www.el-tec.pl3) jeśli chodzi w wydech do trojaczka to jest tak jak Archer napisał taki motyw że nie ma za bardzo co poprawiać. - opcja 1 dla poprawy samopoczucia inwestycja w tłumik koścowy i nic więcej. - opcja 2 na bogato (i może wkońcu sie ktoś skusi zrobi pomiary na hamowni przed po opowie co i jak) kompletny wydech łącznie z kolektorem wydechowym a jak ktoś potrzebuje to nawet z metalowym katalizatorem . ja polecam jak już pisałem El-tec polecam też Maćka Grabowskiego (nr tel. na PW dla zainteresowanych) obydwa warsztaty w Warszawie. Archer poleca Zasteca (ja powiem tylko tak - widzaiłem raz wydech podobno od nich w subaru - podkreślam podobno bo właściciel tak mówił a ja na 100% nie wiem - i powiem tylko tyle, takie spawy to i u mnie w garażu powstają). są jeszcze inne dobre firmy do których z czystym sumieniam można zaliczyć MG - http://www.mgmotorsport.pl/ - coś dla forumowiczów ze śląska, bardzo ceniona w środowisku imprezowo/lancerowym. to by było na tyle, na szybkiego. pozdrawiam mały
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cookie
Maniak
  
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
 |
« Odpowiedz #9 : Piątek, 23 Styczeń 2009, 22:12 » |
|
Jak kupiłem C1 to chciałem coś z tym robić ale jak trochępojeździłem to doszedłem do kilku wniosków: - taki charakter wydechu działa na mnie jak ekonomizer tzn jeśli zaczyna za głosno buczeć to znaczy że za mocno otwieram przepustnicę;-) - powyżej powiedzmy 4 tys obrotów zaczyna to brzmieć dość charakternie i zdecydowanie inaczej niż wszystko inne co słyszy sie wkoło na drodze, -powyżej tych 4 tys obrotów słychać go poprostu jak połowę V6. Miałem roczny epizod z v6 misubishi i brzmiało to naprawdę podobnie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
zajkaa
Użytkownik

Wiadomości: 36
|
 |
« Odpowiedz #10 : Sobota, 24 Styczeń 2009, 00:32 » |
|
A co z sondami Lambda ?
|
|
|
Zapisane
|
Citroen c1 2007 Silver 3rd
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #11 : Sobota, 24 Styczeń 2009, 12:43 » |
|
sonda 1 - odpowiada za prace silnika i jest przed katalizatorem więc nic nie zmieniasz. sonda 2 - sprawdza czy "działa" katalizator, w przypadku jego "braku lub spadku wydajności" informuje nas o tym zapalając kontrolke silnika i zapisując w kompie odpowiedni błąd natomiast nie skutkuje to niczym innym, nie zmienia sie praca silnika, nie przechodzi w tryb awaryjny, moc nie spada, po prostu świeci sie kontrolka co nie jest fajne oczywiście i tu jest kilka rozwiązań. 1) montujemy emulator sygnału - nigdy nie widziałem nie opowiem 2) wpinamy w miejsce sondy odpowiedni opornik 3) montujemy sonde na specialnym "oddaleniu" fotka jak to wygląda u mnie w załączeniu. na te już prawie 70kkm bez kata - komputer poinformował mnie o "problemie" spadku jego wydajności jakieś 4-5 razy.  4) montujemy odpowiednio dobrany metalowy katalizator i mamy wszystko powyższe z bani 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
piotrek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #12 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 15:52 » |
|
Kiedyś, gdzieś czytałem, że w temacie wymieniona rzecz wpływa na głośność w środku - z nią jest podobno ciszej... Prawda to, czy fałsz, a może zwykłe placebo - macie jakieś doswiadczenie na tym polu?
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 22:48 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
107KOMPRESOR
Klubowicz

Wiadomości: 2553
|
 |
« Odpowiedz #13 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 16:01 » |
|
końcówka to końcówka nic nie zmienia..... tylko zdobi 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dominikk
Klubowicz

Wiadomości: 146
|
 |
« Odpowiedz #14 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 18:17 » |
|
a czasem nawet dosc skutecznie szpeci 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #15 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 20:34 » |
|
ja tylko słyszałem o tych 'tjuningowych' co jeszcze bardziej pierdzą :/
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
Dominikk
Klubowicz

Wiadomości: 146
|
 |
« Odpowiedz #16 : Wtorek, 17 Marzec 2009, 23:37 » |
|
Powiem tak jesli mowimy tutaj o końcówkach z tesco (czy innego hipermarketu) PRZYKRECANYCH DO WYDECHU to moze skonczmy ten temat bo troche mocno wiochą zajezdza.... chyba ze sie myle czy kogos obrazam to przepraszam...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #17 : Wtorek, 19 Maj 2009, 19:04 » |
|
ja zastosowałem 4 opcję... mam teraz metalowego kata do 2l silników i dzięki temu nie ma problemu nowy kolektor:  metalowy kat i dwie sondy bardzo dobrze widoczne:  od dołu:  złączka elastyczna  :  dalej cudowna długa rura... o trosze większym przekroju niż fabryczna (która nomen omen była już skorodowana)  pucha tłumika:  żeby nie było ze kupiona:   a ponieważ każda końcówka wyglądałaby pod zderzakiem śmiesznie to jest jak w dieslu  :  od tyłu nic nie widać, bo się kończy równo ze zderzakiem 
|
|
« Ostatnia zmiana: Wtorek, 19 Maj 2009, 19:21 wysłane przez ArcherPAF »
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #18 : Wtorek, 19 Maj 2009, 21:44 » |
|
elegancka robota ... o ile zwiększyłeś średnicę wydechu w stosunku do fabrycznego?? jak z głośnością?? no i ciekawe jakie rezultaty 
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #19 : Wtorek, 19 Maj 2009, 21:52 » |
|
rurki są prawie 2x grubsze... a głośność to powiem ze jest jak powinno
nie pierdzi a ładnie mruczy... jak staniesz z tyłu to nie słychać ze to 3 cylindry z przodu dają ten dźwięk!
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
|