Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2 3   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Gaśnięcie silnika  (Przeczytany 41296 razy)
EJK
Posiadacz
**
Wiadomości: 114


« : Wtorek, 10 Kwiecień 2012, 16:11 »

Witam.
Jakiś czas temu zabrakło mi paliwa i silnik zgasł, było to dziwne bo rezerwa paliła się od jakiś 30 km a wcześniej bez problemu robiłem na rezerwie 60 km.
Poszedłem na stacje z bańką nalałem do samochodu jakieś 3-4 litry paliwa później podjechałem na najbliższą stacje i wlałem w sumie około 10 litrów i po przejechaniu jakiś 80 km zaczęły się problemu. Auto traci moc (wciskam gaz a obroty spadają), dzieje się tak niezależnie czy przyspieszam czy też nie. Czasami przy takim "spadku mocy" obroty spadają tak bardzo, że silnik gaśnie (można go później odpalić bez problemu i jechać dalej). Mam zamontowany przycisk odcinający zapłon więc może coś z tą instalacją się zepsuło albo zapchał się filtr paliwa. To są moje typy a co Wy o tym sądzicie? Ostatnio autem jeździłem mniej i nie tankowałem więcej niż 10 litrów. Miał ktoś podobny problem lub wie co może go powodować ?
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 16:44 wysłane przez kaliope » Zapisane
ojciec
Użytkownik
*
Wiadomości: 35


« Odpowiedz #1 : Wtorek, 10 Kwiecień 2012, 17:15 »

Problemem może być to że opróżniłeś zbiornik niemal że do zera.
W baku była tak mało paliwa że pompa zassała brud i teraz się zatyka, ewentualnie brud poszedł dalej do filtra.
Zapisane

Citroen C1 1,0 B 2011r.
Seat Leon 2,0 TDI 2008
Jaguar XjR6 4,0 B 1992 - tyle ile wieje :-)
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #2 : Czwartek, 12 Kwiecień 2012, 07:15 »

Problemem może być to że opróżniłeś zbiornik niemal że do zera.
W baku była tak mało paliwa że pompa zassała brud i teraz się zatyka, ewentualnie brud poszedł dalej do filtra.
Mogło sie tez tak zdazyć że pompe szlag trafił z powodu pracy na sucho. Tłoczy cos tam pod wystarczającym cisnieniem zeby odpalic ala za słabo zeby silnik dobrze pracował pod obciazeniem.
Zapisane
EJK
Posiadacz
**
Wiadomości: 114


« Odpowiedz #3 : Czwartek, 12 Kwiecień 2012, 12:10 »

Orientuje się ktoś ile kosztuje pompa paliwowa , filtr i wymiana?
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #4 : Piątek, 13 Kwiecień 2012, 19:22 »

Kiedyś miałem podobne objawy w innym samochodzie i to był właśnie filtr paliwa (efekt tankowania na "taniej" stacji). Ja bym zaczął od niego (to chyba też najtańsza opcja?)... tylko nie wiem, gdzie on jest umieszczony w trojaczku i czy trudno go wymienić  Co? Ojciec dobrze pisze... ale pompę też mogłeś "przytrzeć.
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
EJK
Posiadacz
**
Wiadomości: 114


« Odpowiedz #5 : Sobota, 14 Kwiecień 2012, 16:52 »

No właśnie co do filtra to też nie mam pojęcia gdzie on jest. Przejrzałem instrukcję obsługi ale nie znalazłem nic na ten temat. Na allegro nie widzę aukcji z filtrem paliwa do silnika benzynowego. Ostatnio autko troszkę stało dzisiaj pojechałem na stację zatankować i pojeździłem troszkę, auto zgasło dwa razy w ciągu 10 km i raz "zmuliło".
Zapisane
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #6 : Sobota, 14 Kwiecień 2012, 17:04 »

bardziej bym stawiał na pompe niż zapchany filtr, no ale jedno nie wyklucza drugiego.
gdybyśmiał zapchany filtr były by problemy z odpaleniem więc...
Zapisane

EJK
Posiadacz
**
Wiadomości: 114


« Odpowiedz #7 : Sobota, 14 Kwiecień 2012, 17:08 »

A może problem leży gdzie indziej?
Może świece, kable, immobilizer, filtr powietrza?
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #8 : Niedziela, 15 Kwiecień 2012, 00:36 »

U mnie przy zapchanym filtrze objaw był taki, że w szczytowym momencie filtr się nie wyrabiał, a na średnich i niskich obrotach jakoś sączył... zwykły tani filtr kosztował wtedy kilka złotych, ale to były czasy silników gaźnikowych  Dzieńdobry

Sprawdzałeś jak biegną przewody paliwowe... jak jest, to może gdzieś po drodze?
Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
EJK
Posiadacz
**
Wiadomości: 114


« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 15:19 »

Nie widzę nigdzie filtra paliwa, może on jest jakoś zintegrowany z pompą paliwa ?
Zapisane
seraphine
Posiadacz
**
Wiadomości: 307


« Odpowiedz #10 : Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 16:01 »

Nie widzę nigdzie filtra paliwa, może on jest jakoś zintegrowany z pompą paliwa ?

...podobno jest w baku (właśnie doczytałem), więc chyba łatwo nie będzie  Niezdecydowany
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 19:48 wysłane przez seraphine » Zapisane

Brązowiutki Duster II klekot 4x4
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #11 : Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 16:09 »

Łatwo, przynajmniej z opisu obcego.
Zapisane

EJK
Posiadacz
**
Wiadomości: 114


« Odpowiedz #12 : Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 19:40 »

Łatwo, przynajmniej z opisu obcego.


Gdzie ten opis ?
Zapisane
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #13 : Piątek, 21 Wrzesień 2012, 13:27 »

Cześć, dzisiaj pożyczyłem auto mojej siorcę pojechała do Krakowa niby wszystko Ok.
Po 2 godzinach odpala, odpalił i zgasł po 10sekundach i tak kilka razy ... Gasł tak szybko że na dało się nawet gazu wcisnąć.
Po kolejnych 30minutach stania odpalił i chodzi normalnie.
Trochę mnie to niepokoi bo chce mieć pewność że zawsze mnie dowiezie do szkoły.
Pomyślałem PALIWO!
Okazało się że tankowane było na BP 98 ( Archer i Mały od razu pojeżdżą po mnie że 98 nie jest wcale lepsze, ale zrozumcie dziewczynę która chciała zrobić dobrze).
Nie mam pocięcia co mogło się stać, miał ktoś podobny problem?
Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #14 : Piątek, 21 Wrzesień 2012, 15:17 »

zczytywałes błędy? Może sterownik coś zarejestrował i sie wyjaśni?
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #15 : Piątek, 21 Wrzesień 2012, 16:00 »

nie mam kompa, żadna kontrolka nie świeci...
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #16 : Niedziela, 23 Wrzesień 2012, 13:58 »

to na bank nie od 98.... a bardziej od jakości paliwa choć przy zatankowanej 98 i to jeszcze na BP nie powinno być problemu..

kontrolka "check engine" nie zawsze musi się świecić żeby komp wygenerował jakiś kod DTC. warto to sprawdzić.
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #17 : Niedziela, 23 Wrzesień 2012, 16:21 »


kontrolka "check engine" nie zawsze musi się świecić żeby komp wygenerował jakiś kod DTC. warto to sprawdzić.

święta prawda.....w oplu są jakby 3 rodzaje błędów:
a) bardzo mało istotne ( check engine nie gaśnie zaraz po włączonym zapłonie, a powinien). Tutaj po prostu błąd sie sam skasuje po paru zapaleniach  silnika
b) błędy mało istotne (chcek engine gaśnie dopiero po zapaleniu silnika).
c) błędy poważne (chceck engine nie gaśnie w ogóle)   
Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #18 : Niedziela, 23 Wrzesień 2012, 20:30 »

b) błędy mało istotne (chcek engine gaśnie dopiero po zapaleniu silnika).  <<< mam coś takiego w swojej 107, w piątek jade na kompa
Zapisane

woita
Użytkownik
*
Wiadomości: 11


« Odpowiedz #19 : Sobota, 09 Luty 2013, 23:13 »

witam, nie wiem co sie dzieje z moim citroenem c1 podczas jazdy kiedy wciskam sprzeglo silnik gasnie.nie dzieje sie to caly czas ale dosc czesto. moze ktos ma podobny problem ,prosze o jakas rade woitek
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
Drukuj
Skocz do: