EJK
Posiadacz
Wiadomości: 114
|
|
« : Wtorek, 10 Kwiecień 2012, 16:11 » |
|
Witam. Jakiś czas temu zabrakło mi paliwa i silnik zgasł, było to dziwne bo rezerwa paliła się od jakiś 30 km a wcześniej bez problemu robiłem na rezerwie 60 km. Poszedłem na stacje z bańką nalałem do samochodu jakieś 3-4 litry paliwa później podjechałem na najbliższą stacje i wlałem w sumie około 10 litrów i po przejechaniu jakiś 80 km zaczęły się problemu. Auto traci moc (wciskam gaz a obroty spadają), dzieje się tak niezależnie czy przyspieszam czy też nie. Czasami przy takim "spadku mocy" obroty spadają tak bardzo, że silnik gaśnie (można go później odpalić bez problemu i jechać dalej). Mam zamontowany przycisk odcinający zapłon więc może coś z tą instalacją się zepsuło albo zapchał się filtr paliwa. To są moje typy a co Wy o tym sądzicie? Ostatnio autem jeździłem mniej i nie tankowałem więcej niż 10 litrów. Miał ktoś podobny problem lub wie co może go powodować ? Pozdrawiam
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 24 Październik 2012, 16:44 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
ojciec
Użytkownik
Wiadomości: 35
|
|
« Odpowiedz #1 : Wtorek, 10 Kwiecień 2012, 17:15 » |
|
Problemem może być to że opróżniłeś zbiornik niemal że do zera. W baku była tak mało paliwa że pompa zassała brud i teraz się zatyka, ewentualnie brud poszedł dalej do filtra.
|
|
|
Zapisane
|
Citroen C1 1,0 B 2011r. Seat Leon 2,0 TDI 2008 Jaguar XjR6 4,0 B 1992 - tyle ile wieje :-)
|
|
|
cookie
Maniak
Wiadomości: 976
Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.
|
|
« Odpowiedz #2 : Czwartek, 12 Kwiecień 2012, 07:15 » |
|
Problemem może być to że opróżniłeś zbiornik niemal że do zera. W baku była tak mało paliwa że pompa zassała brud i teraz się zatyka, ewentualnie brud poszedł dalej do filtra.
Mogło sie tez tak zdazyć że pompe szlag trafił z powodu pracy na sucho. Tłoczy cos tam pod wystarczającym cisnieniem zeby odpalic ala za słabo zeby silnik dobrze pracował pod obciazeniem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
EJK
Posiadacz
Wiadomości: 114
|
|
« Odpowiedz #3 : Czwartek, 12 Kwiecień 2012, 12:10 » |
|
Orientuje się ktoś ile kosztuje pompa paliwowa , filtr i wymiana?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
Wiadomości: 307
|
|
« Odpowiedz #4 : Piątek, 13 Kwiecień 2012, 19:22 » |
|
Kiedyś miałem podobne objawy w innym samochodzie i to był właśnie filtr paliwa (efekt tankowania na "taniej" stacji). Ja bym zaczął od niego (to chyba też najtańsza opcja?)... tylko nie wiem, gdzie on jest umieszczony w trojaczku i czy trudno go wymienić Ojciec dobrze pisze... ale pompę też mogłeś "przytrzeć.
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
EJK
Posiadacz
Wiadomości: 114
|
|
« Odpowiedz #5 : Sobota, 14 Kwiecień 2012, 16:52 » |
|
No właśnie co do filtra to też nie mam pojęcia gdzie on jest. Przejrzałem instrukcję obsługi ale nie znalazłem nic na ten temat. Na allegro nie widzę aukcji z filtrem paliwa do silnika benzynowego. Ostatnio autko troszkę stało dzisiaj pojechałem na stację zatankować i pojeździłem troszkę, auto zgasło dwa razy w ciągu 10 km i raz "zmuliło".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gaga195
|
|
« Odpowiedz #6 : Sobota, 14 Kwiecień 2012, 17:04 » |
|
bardziej bym stawiał na pompe niż zapchany filtr, no ale jedno nie wyklucza drugiego. gdybyśmiał zapchany filtr były by problemy z odpaleniem więc...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
EJK
Posiadacz
Wiadomości: 114
|
|
« Odpowiedz #7 : Sobota, 14 Kwiecień 2012, 17:08 » |
|
A może problem leży gdzie indziej? Może świece, kable, immobilizer, filtr powietrza?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
Wiadomości: 307
|
|
« Odpowiedz #8 : Niedziela, 15 Kwiecień 2012, 00:36 » |
|
U mnie przy zapchanym filtrze objaw był taki, że w szczytowym momencie filtr się nie wyrabiał, a na średnich i niskich obrotach jakoś sączył... zwykły tani filtr kosztował wtedy kilka złotych, ale to były czasy silników gaźnikowych Sprawdzałeś jak biegną przewody paliwowe... jak jest, to może gdzieś po drodze?
|
|
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
EJK
Posiadacz
Wiadomości: 114
|
|
« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 15:19 » |
|
Nie widzę nigdzie filtra paliwa, może on jest jakoś zintegrowany z pompą paliwa ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
seraphine
Posiadacz
Wiadomości: 307
|
|
« Odpowiedz #10 : Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 16:01 » |
|
Nie widzę nigdzie filtra paliwa, może on jest jakoś zintegrowany z pompą paliwa ?
...podobno jest w baku (właśnie doczytałem), więc chyba łatwo nie będzie
|
|
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 19:48 wysłane przez seraphine »
|
Zapisane
|
Brązowiutki Duster II klekot 4x4
|
|
|
gaga195
|
|
« Odpowiedz #11 : Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 16:09 » |
|
Łatwo, przynajmniej z opisu obcego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
EJK
Posiadacz
Wiadomości: 114
|
|
« Odpowiedz #12 : Poniedziałek, 16 Kwiecień 2012, 19:40 » |
|
Łatwo, przynajmniej z opisu obcego.
Gdzie ten opis ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gaga195
|
|
« Odpowiedz #13 : Piątek, 21 Wrzesień 2012, 13:27 » |
|
Cześć, dzisiaj pożyczyłem auto mojej siorcę pojechała do Krakowa niby wszystko Ok. Po 2 godzinach odpala, odpalił i zgasł po 10sekundach i tak kilka razy ... Gasł tak szybko że na dało się nawet gazu wcisnąć. Po kolejnych 30minutach stania odpalił i chodzi normalnie. Trochę mnie to niepokoi bo chce mieć pewność że zawsze mnie dowiezie do szkoły. Pomyślałem PALIWO! Okazało się że tankowane było na BP 98 ( Archer i Mały od razu pojeżdżą po mnie że 98 nie jest wcale lepsze, ale zrozumcie dziewczynę która chciała zrobić dobrze). Nie mam pocięcia co mogło się stać, miał ktoś podobny problem?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #14 : Piątek, 21 Wrzesień 2012, 15:17 » |
|
zczytywałes błędy? Może sterownik coś zarejestrował i sie wyjaśni?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gaga195
|
|
« Odpowiedz #15 : Piątek, 21 Wrzesień 2012, 16:00 » |
|
nie mam kompa, żadna kontrolka nie świeci...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #16 : Niedziela, 23 Wrzesień 2012, 13:58 » |
|
to na bank nie od 98.... a bardziej od jakości paliwa choć przy zatankowanej 98 i to jeszcze na BP nie powinno być problemu..
kontrolka "check engine" nie zawsze musi się świecić żeby komp wygenerował jakiś kod DTC. warto to sprawdzić.
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR
Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
|
« Odpowiedz #17 : Niedziela, 23 Wrzesień 2012, 16:21 » |
|
kontrolka "check engine" nie zawsze musi się świecić żeby komp wygenerował jakiś kod DTC. warto to sprawdzić.
święta prawda.....w oplu są jakby 3 rodzaje błędów: a) bardzo mało istotne ( check engine nie gaśnie zaraz po włączonym zapłonie, a powinien). Tutaj po prostu błąd sie sam skasuje po paru zapaleniach silnika b) błędy mało istotne (chcek engine gaśnie dopiero po zapaleniu silnika). c) błędy poważne (chceck engine nie gaśnie w ogóle)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gaga195
|
|
« Odpowiedz #18 : Niedziela, 23 Wrzesień 2012, 20:30 » |
|
b) błędy mało istotne (chcek engine gaśnie dopiero po zapaleniu silnika). <<< mam coś takiego w swojej 107, w piątek jade na kompa
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
woita
Użytkownik
Wiadomości: 11
|
|
« Odpowiedz #19 : Sobota, 09 Luty 2013, 23:13 » |
|
witam, nie wiem co sie dzieje z moim citroenem c1 podczas jazdy kiedy wciskam sprzeglo silnik gasnie.nie dzieje sie to caly czas ale dosc czesto. moze ktos ma podobny problem ,prosze o jakas rade woitek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|