Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1] 2   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Kolektor ssący (dolotowy) - usterki, nieszczelność, naprawa, dyskusja  (Przeczytany 59530 razy)
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« : Wtorek, 14 Sierpień 2012, 21:16 »

Mam pytanie. Pewnego dnia zauważyłem, że mam cały zapocony rozrusznik. Zacząłem oglądać dogłębnie co i jak i się okazało, że kapie na niego coś z góry. Wymacałem krople tłustej mazi pod kolektorem ssącym, a dokładniej zaraz pod dolnym mocowaniem od strony akumulatora. Te dwie fotki pokazują dokładnie gdzie wisi kropla mazi:





Czy spotkaliście się z czymś takim? Próbowałem dokręcić tę śrubę ale dalej się poci. Czy to w ogóle normalne, że w kolektorze jest taka tłusta maź? Widziałem, że do kolektora dochodzi chyba odma z silnika, więc chyba stąd się to bierze?

I teraz co z tym zrobić? Wymieniał ktoś z was tę uszczelkę?


« Ostatnia zmiana: Piątek, 02 Listopad 2012, 10:17 wysłane przez kaliope » Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #1 : Środa, 29 Sierpień 2012, 23:06 »


tutek: https://www.youtube.com/watch?v=kl55S0Eu0ho




A więc nadszedł moment uszczelnienia kolektora ssącego. Moje obserwacje i przypuszczenia się potwierdziły. Dzwoniłem do kilku ASO peugeota i toyoty i w każdym mi powiedzieli, że pierwsze słyszą, że jeszcze nigdy nie mieli cieknącego kolektora….że pewnie się mylę, że na pewno kapie spod dekla zaworów i takie tam…..a jednak….

Po wykręceniu kolektora okazało się, że kapało dokładnie tam gdzie zauważyłem. Ta rynienka w której jest uszczelka była cała w oleju a potem olej spływał krawędzią na otwór od śruby….a potem kap…kap…..prosto w dół na rozrusznik .

Tu widać ułożenie rozrusznika pod tą śrubą mocująca kolektor z której mi kapie:




A tu już mój kolektor zaraz po zdjęciu. Zaznaczyłem miejsca zaolejone:



A tak wyglądała głowica po ściągnięciu kolektora:




Zakupiłem oczywiście wcześniej uszczelkę. W ASO 70zł. W sklepie osiedlowym uszczelka Elring (made in Germany) 30zł. (PEUGEOT OEM: 0348.S4, Elring 290.930)

Żeby dostać się do kolektora, trzeba ściągnąć podszybie, a tu z kolei trzeba najpierw ściągnąć wycieraczkę. Zakupiłem najtańszy ściągacz Yato 0846 za 25zł i do dzieła. Po kolei:

1. Odkręcamy nakrętke 12mm z ramienia wycieraczki i ściągamy ściągaczem grube ramię. Pozostaje jeszcze cienkie ramie, które jest mocowane na wcisk na takiej kulce. Przeginamy to ramie na bok i ładnie nam wyskakuje.

2. Ściągamy plastikowe podszybie. Jest mocowane tylko na dwóch kołkach plastikowych. Trzeba rozdwoić te plastiki, żeby wyszło.

3. Odkręcamy 10 śrub 10mm od metalowego podszybia. Niestety jedna jest pod mechanizmem wycieraczek, tak więc jego też trzeba wykręcić – 2 nakrętki 10mm. Wszystkie śruby zaznaczone tutaj:



4. Żeby dostać się do jednej śruby kolektora, trzeba zdemontować przepustnice…a przy okazji przecież można ją ładnie wymyć. Odpinamy linkę gazu (nr 6 i 7 na fotce), odpinamy dwie kostki (nr 4 i 5) i wykręcamy 3 śruby (nr 1, 2, 3)




5. Następnie wypinamy węża nr 8, który wchodzi do pokrywy zaworów. To jest przewód odssysania oparów oleju, i przez niego właśnie dostaje się olej do kolektora. Potem wypinamy kostkę od MAP sensora (nr 9) i dwa węże po prawej stornie (10 i 11)  

     


6. Odkręcamy wspornik kolektora (nr 12), który się znajduje za silnikiem. Trzeba wsadzić łapę i wymacać śrubę 12mm



7. Przystępujemy do odkręcania 4 śrub kolektora. Nr 13 i 15 odkręcamy bez problemów gdyż są widoczne. Nr 14 był najpierw przysłonięty przepustnicą a teraz jeszcze przeszkadza taka metalowa nóżka która trzyma wiązkę kabli. Trzeba ją odkręcić. Nr 16 to niespodzianka bo jej nie widać kompletnie. Okazuje się, że jest otwór przez wnętrze kolektora i można się dostać do nie przez przedłużkę grzechotki.


8. Wyciągamy kolektor, czyścimy i zakładamy nową uszczelkę. Uszczelka bardzo ładnie wchodzi do rowka i wystaję ok. 2mm a potem jest dociśnięta do głowicy. Tutaj widać jak wystaje:




9. Kolejność dokręcania nowego kolektora:




Czas operacyjny 2 godz i kupa zadowolenia z siebie. Koszt? 30zł. W ASO toyoty powiedzieli mi, że uszczelnienie kolektora to koszt ok. 300zł.    


« Ostatnia zmiana: Środa, 06 Lipiec 2016, 17:55 wysłane przez kaliope » Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #2 : Środa, 29 Sierpień 2012, 23:12 »

brawo jestem pelen podziwu dla Ciebie za caly ten opis i nie tylko ten!!!!! OK OK OK
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
janq
V.I.P
*
Wiadomości: 459



« Odpowiedz #3 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 11:12 »

Dokładnie, fajnie że Ci się chce opisywać różne modyfikacje i naprawy. Może by tak podpiąć takie schematy gdzieś u góry, aby nie zginęły z czasem, bo wyszukiwarka kuleje.
Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #4 : Czwartek, 30 Sierpień 2012, 12:22 »

w imieniu braci forumowej również oficjalnie dziękuję!!!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #5 : Niedziela, 02 Wrzesień 2012, 21:49 »

zapomniałem dodać, żeby robić wszystko z odłączeniem aku, żeby sterownik czasem nie zanotował błędów od ściągniętych w sumie 3 kostek elektrycznych..

ps. na angielskim forum gośc pisze, że ma identyczny wyciek....tylko po drugiej stronie
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03 Wrzesień 2012, 15:28 wysłane przez kaliope » Zapisane

gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #6 : Niedziela, 02 Wrzesień 2012, 22:00 »

Też miałem taki wyciek ale jakoś "sam" się naprawił Mrugnięcie
Zapisane

Tomus68BB
Użytkownik
*
Wiadomości: 13



« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 22 Październik 2012, 13:40 »

Kochani pomóżcie bo już nie mam sił. Od jakiegoś czasu pojawiło się syczenie w okolicach kolektora dolotowego w mojej 107-ce. Najlepiej to słychać po zgaszeniu silnika , tak ok. 2 - 3 sekundy. Co to może być?  Psikałem czym się dało cały kolektor i nic, żadnej nawet minimalnej zmiany w pracy silnika. Komputer żadnych błędów nie wywala, auto pracuje dobrze, zarówno na wolnych jak i wyższych obrotach, nic nie szarpie, nie faluje na wolnych obrotach, zużycie paliwa 5,5-6,0 litra, więc OK......nie mam już cierpliwości.
W sumie to aż tak nie przeszkadza, ale na pewno tak być nie powinno, więc co mam jeszcze sprawdzić?
Zapisane

Tomi
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #8 : Poniedziałek, 22 Październik 2012, 15:15 »

czyli wyłączasz silnik, silnik już nie chodzi a przez 2-3 sekundy słychać jakiś świst?
Zapisane

Tomus68BB
Użytkownik
*
Wiadomości: 13



« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 22 Październik 2012, 16:56 »

dokładnie tak jak piszesz kaliope. dodam jeszcze, że podczas pracy na wolnych obrotach również trochę syczy tyle że ciszej albo raczej praca silnika to zagłusza.
Zapisane

Tomi
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #10 : Poniedziałek, 22 Październik 2012, 18:29 »

no cóż syk normalnie słychać jak sie robi przygazówkę i powietrze jest zasysane do filtra powietrza ale rozumiem, że nie o tym mowa. W takim razie syk może pochodzić tylko z kolektora ssącego, więc musi być gdzieś nieszczelnosć. Ja miałem nieszczelność na dole uszczelki ale było widać kapiący olej z odmy. Jeśli u ciebie jest syk a nic nie kapie, może jest nieszczelnosc na górze uszczelki? Do kolektora dochodzi parę rzeczy, odma, czujniki itp...może coś popuszcza.  Dokładnie obejrzyj swoj kolektor z lustereczkiem i latarką. Jest to bardzo upierdliwe bo miejsca mało. Zobacz czy blok silnika suchy.

generalnie w kolektorze jest mokro, także jesli popuszcza któreś uszczelnienie to powinno być tam obrzygane

« Ostatnia zmiana: Piątek, 02 Listopad 2012, 10:23 wysłane przez kaliope » Zapisane

Tomus68BB
Użytkownik
*
Wiadomości: 13



« Odpowiedz #11 : Poniedziałek, 22 Październik 2012, 19:20 »

  Jutro posprawdzam to dokładnie, chociaż dostęp to tam wszędzie jest przeokropny.
Wyczytałem gdzieś że gdyby kolektor był nieszczelny czy też jakiś osprzęt dołączony do niego to przy zatkaniu dolotu nad przepustnicą silnik powinien pracować dalej. U mnie gaśnie od razu.
Poza tym zastanawiam się czy jest możliwe że po wyłączeniu silnika w kolektorze dolotowym jest jakieś podciśnienie? Według mnie nie powinno być, bo przecież zawsze któryś z zaworów jest otwarty, więc ciśnienie powinno natychmiast wyrównać się z ciśnieniem atmosferycznym. Poza tym otwiera się też kanał wolnych obrotów w celu umożliwienia ponownego rozruchu.
Już nawet myślałem, żeby podpiąć kompresor pod któryś wężyk co idzie do kolektora i osłuchiwać gdzie powietrze uchodzi. Może to i jest jakiś sposób.
Jedno jest pewne syczenia być nie powinno - sprawdzane na innym aucie, też peugeocie 107.
Dzięki kolego za porady, jak coś wyniucham dam znać.
Zapisane

Tomi
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #12 : Poniedziałek, 22 Październik 2012, 20:22 »

 
Wyczytałem gdzieś że gdyby kolektor był nieszczelny czy też jakiś osprzęt dołączony do niego to przy zatkaniu dolotu nad przepustnicą silnik powinien pracować dalej. U mnie gaśnie od razu.


nie no...to by musiała być jakaś mega nieszczelność, wręcz dziura. U mnie była mini nieszczelność  ale wystarczająca by kapał olej wprost na rozrusznik. Dodam, że nie miałem też żadnych błędów i też silniczek chodził jak zegareczek 
Zapisane

kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #13 : Poniedziałek, 22 Październik 2012, 20:26 »

...hmmm...dziwne.... a może to coś jednak w okolicy filtra powietrza syczy >?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 22 Październik 2012, 20:31 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #14 : Poniedziałek, 22 Październik 2012, 20:41 »

Trzeba sprawdzić wiele rzeczy:
-uszczelka pod kolektorem
-uszczelka pod przepustnicą
- do samej przepustnicy dochodzą z prawej strony dwa czujniki, tez pewnie mają jakieś uszczelnienie
-do kolektora dochodzi od góry czujnik map sensor
- z lewej strony kolektora wchodzi odma
- z prawej strony kolektora są dwa wężyki, od pompy vacuum i od czujnik podciśnienia
- może strzelona guma/ kołnierz łącząca przepistnicę z obudowa filtra?
- może któryś z wężyków opisanych wyżej?

Syk zapewne jest cały czas, ale silnik go zagłusza, stąd go słyszysz dopiero po zgaszeniu silnika
Zapisane

Tomus68BB
Użytkownik
*
Wiadomości: 13



« Odpowiedz #15 : Wtorek, 23 Październik 2012, 07:40 »

>>>>>kristofch<<<<<      >>>>>kaliope<<<<<     syczenie też występuje po całkowitym usunięciu obudowy z filtrem powietrza, więc to też nie to.
Właśnie wyjeżdżam na warsztat i będę szukał dalej.
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie rady.
Zapisane

Tomi
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #16 : Środa, 24 Październik 2012, 07:16 »

>>>>>kristofch<<<<<      >>>>>kaliope<<<<<     syczenie też występuje po całkowitym usunięciu obudowy z filtrem powietrza, więc to też nie to.
Właśnie wyjeżdżam na warsztat i będę szukał dalej.
Pozdrawiam i dzięki za wszystkie rady.
To moze byc jakas nieszczelnośc w układzie serwa hamulca, które bierze swoja siłę z podciśnienia w dolocie właśnie.
Zapisane
Tomus68BB
Użytkownik
*
Wiadomości: 13



« Odpowiedz #17 : Niedziela, 28 Październik 2012, 17:21 »

Witam ponownie.
Trzy godziny spędziłem w garażu i nic nie znalazłem.
Jedyne to co zaobserwowałem to to, że jak mocno dociskam ręką kolektor do głowicy, oczywiście przy pracującym silniku, to syczenie zanika.
Tak więc stawiam na wygrzaną uszczelką pod kolektorem lub gorsza wersja na rozklejony lub pęknięty kolektor. Uszczelkę nową już kupiłem, we wtorek robię akcję jej wymiany. Jaki będzie efekt napiszę.
Mam nadzieję, ze się obejdzie bez kupna kolektora.
Pozdrawiam Tomi
Zapisane

Tomi
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #18 : Niedziela, 28 Październik 2012, 18:44 »

jak co to na alle kolektorów w brud.....i w śmiesznej cenie bo któż to kupuje na co dzien

kupisz nawet za 39 zł  Disco , bo taki znalazłem ustawiając opcje w alle od najtanszego


pamiętaj jednak, że są dwa rodzaje http://c1aygo107.net/index.php?topic=9026.0


no ciekawe, byłby to drugi przypadek strzelonej uszczelki po dolotem
« Ostatnia zmiana: Piątek, 02 Listopad 2012, 10:25 wysłane przez kaliope » Zapisane

Tomus68BB
Użytkownik
*
Wiadomości: 13



« Odpowiedz #19 : Niedziela, 28 Październik 2012, 18:57 »

kolego >>>kaliope<<< mój pojazd ma na liczniku prawie 130 tys. więc tak myślę, że miało prawo uszczelkę już trochę przygrzać. Wszystko się okaże we wtorek.
Zapisane

Tomi
Strony: [1] 2   Do góry
Drukuj
Skocz do: