Ogon
Użytkownik

Wiadomości: 58
Keep calm and clutch kick
|
 |
« : Sobota, 03 Listopad 2012, 16:07 » |
|
Witam. Czy możecie mi podpowiedzieć który z fabrycznych przewodów do radia odpowiada za pamięć radia, nazywa się to też chyba stałe napięcie. Chodzi mi o to, by radio nie traciło swoich ustawień gdy zgaszę silnik. Pozdrawiam
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR

Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
 |
« Odpowiedz #1 : Sobota, 03 Listopad 2012, 17:56 » |
|
schemat kostki ISO jest uniwersalny, choć czasami są drobne różnice własnie w podtrzymaniu napięcia i czasami sie wkłada radio i nie trzyma pamięci po wyłączeniu....tak miałem we fabii jak wsdziłem radio panasonica. Generalnie układ jest taki: Jeśli radio nie zapamiętuje ustawień, trzeba kupić przejściówkę pod swoje auto lub po prostu zamienić pin 4 z 7  fotki zapożyczone z elektroda.pl
|
|
« Ostatnia zmiana: Sobota, 03 Listopad 2012, 18:15 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
aygo_driver
Klubowicz

Wiadomości: 797
|
 |
« Odpowiedz #2 : Sobota, 03 Listopad 2012, 19:01 » |
|
W zależności od radioodtwarzacza stały może być zamieniony ze stacyjkowym. Ja jak zmieniałem z fabrycznego na Pioneer'a to tak właśnie miałem 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #3 : Sobota, 03 Listopad 2012, 21:05 » |
|
a w praktyce, chodzi o połączenie albo zamianę kabelków czerwonego (zazwyczaj prąd po aku) z żółtym (zazwyczaj prąd po stacyjce)  W trojaczku opisywałem co trzeba zrobić 
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
Ogon
Użytkownik

Wiadomości: 58
Keep calm and clutch kick
|
 |
« Odpowiedz #4 : Poniedziałek, 05 Listopad 2012, 16:41 » |
|
Podmieniłem czerwony z żółtym. Działa okej, radio wyłącza sie po przekreceniu kluczyka, ale nie traci swoich ustawień. Mam nadzieję, że nic się nie zjara, ale może ktoś potwierdzi 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #5 : Poniedziałek, 05 Listopad 2012, 18:24 » |
|
zamiana kabelków też jest dopuszczalna... skoro działa tak jak powinno to znaczy że jest OK 
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
Ogon
Użytkownik

Wiadomości: 58
Keep calm and clutch kick
|
 |
« Odpowiedz #6 : Wtorek, 06 Listopad 2012, 00:50 » |
|
Nie wiem jak Wy, ale ja miałem te kabelki połączone takimi gumowymi złączkami, między radiem, a kostką iso. Zwykłe podmienienie kabelków w złączkach. Nawet nie wiecie jak denerwujące było ustawianie wszystkiego po kolei, przy każdym odpaleniu auta. Nie zrobiłem tego wcześniej, bo myślałem, że trzeba prowadzić jakiś dodatkowy przewód od aku. A tu jednak cytrynka mnie miło zaskoczyła, no i oczywiście Wy  dzięki za pomoc !
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
ArcherPAF
Administrator

Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
 |
« Odpowiedz #7 : Wtorek, 06 Listopad 2012, 09:49 » |
|
połączenie tych kabelków w fabrycznej wiązce od radia jest bardzo popularne, bo producenci radioodbiorników chcą produkować jak najbardziej uniwersalne i dostosowane do potrzeb radia  Grunt że wszystko ci działa 
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
jerzyk67
Newbie

Wiadomości: 1
|
 |
« Odpowiedz #8 : Wtorek, 28 Luty 2017, 19:55 » |
|
Witam serdecznie. Chciałbym opisać problem z nietrzymaniem pamięci oryginalnego radia w C1. Wszystkie napicia na kostce ISO są jak należy tzn. napięcie ze stacyjki na pinie 7 , napięcie stałe +12v na pinie 4 , masa na 8. Po podłączeniu radia wszystko jest ok , ale ustawienia zapamiętywane są przez ok 30 min. minmo włączania i wyłączania zapłonu , po tym czasie wszystko ginie i po przekręceniu kluczyka jest tylko godz. 1:00. Ustawiamy czas , stacje wszystko niby ok ale po wyłączeniu zapłonu na ok 30 min znowu to samo - może ktoś miał podobny problem . Wcześniej w aucie było radio Pioneera i wszystko działało ale oryginalne mi się bardziej podoba i zaczęły się problemy
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|