Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2] 3   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: moduł odcięcia zapłonu / blokada zapłonu  (Przeczytany 64979 razy)
mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #20 : Środa, 21 Listopad 2012, 22:28 »

ten włącznik możesz podpiąć równolegle z ukrytym przyciskiem. Jak oddajesz auto do mechanika to po prostu go włączysz na stałe. Po przekręceniu kluczyka przekaźnik automatycznie zewrze styki.
Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #21 : Środa, 21 Listopad 2012, 22:40 »

Panowie- fajna sprawa- taka z czasów malaczy i poldolotów. Nie kwestionuje zasadności stosowania ale jak myślicie ile czasu może zająć znalezienie takiego włącznika pod tapicerką? Myślicie, że jak ktoś szarpnie sie na ominięcie immobilisera w stacyjce to będzie miał problem z takim zabezpieczeniem? Imho idziecie w złą stronę. Lepiej wykupić dobra autocasco z wykupionym udziałem własnym, a w przypadku aut modyfikowanych także dobrą wyceną samochodu.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #22 : Środa, 21 Listopad 2012, 23:07 »

ja mam inne zdanie....stosuje teraz metodę tescia. Gość od 30 lat utrzymuje 2 samochody...i nigdy nie płacił AC. Gdyby płacił, to było by około 2 tys zł na rok za oba aut....albo i więcej....ale liczmy 2 tys x 30 lat =  60 tys zł w kieszeni ..... i nigdy auta nie ukradli...a nawet jak by ukradli....to jak do przodu jestes......

płaciłem AC na fabie przez 12 lat.....dałem im zarobić okołó 15 tys zł.....ja już dziekuje....
Zapisane

mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #23 : Czwartek, 22 Listopad 2012, 07:51 »

Panowie- fajna sprawa- taka z czasów malaczy i poldolotów. Nie kwestionuje zasadności stosowania ale jak myślicie ile czasu może zająć znalezienie takiego włącznika pod tapicerką? Myślicie, że jak ktoś szarpnie sie na ominięcie immobilisera w stacyjce to będzie miał problem z takim zabezpieczeniem? Imho idziecie w złą stronę. Lepiej wykupić dobra autocasco z wykupionym udziałem własnym, a w przypadku aut modyfikowanych także dobrą wyceną samochodu.

I tu jesteś w błędzie. Immobiliser i fabryczny alarm są usytuowane w określonych miejscach. Złodziej wie gdzie i czego szukać oraz jak to rozbroić.  Najprostsze zabezpieczenie jest najskuteczniejsze. Pamiętaj że złodziej pracuje w stresie jak automat. Problem polega na tym, żeby ukryty wyłącznik nie był schowany pod deską gdzie po schyleniu można go dojrzeć, ale w innym miejscu.
Zapisane
PIQ2
Klubowicz
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #24 : Czwartek, 22 Listopad 2012, 09:40 »

To że teściu jest tak oszczędny to super. Widocznie "prawdziwy złodziej" nigdy nie był zainteresowany jego "wypasioną furą". Gdyby ktoś zamówił konkretnie jego model to ŻADNE zabezpieczenie nie pomoże. Sam montuje zabezpieczenia i są standardy - pompa paliwa , ecu , +ACC , pompki , zawory zwrotne i wszystko gra. Jednak głowy nie dam że żaden nie zniknie. Montując lokalizator GPS też nie jesteś na 100% bezpieczny bo sprytni rabusie mają lokalizatory i zagłuszacze.
Najlepiej kupić miesięczny i masz 100% że ci autobusu nie zwiną - no chyba że ITD go unieruchomi  lol lol lol
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #25 : Czwartek, 22 Listopad 2012, 11:27 »

dokładnie...odcięcia pompy paliwa itp. to w zasadzie standard, ale każde nawet najprostsze zabezpieczenie to już kolejna jakaś tam bariera i dodatkowy "czas tracony" podczas kradzieży auta.

...ale taki przekaźnik (czy nawet bezpośrednie odłączenie) to żaden koszt...a jakieś tam korzyści Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #26 : Czwartek, 22 Listopad 2012, 11:36 »

...ale taki przekaźnik (czy nawet bezpośrednie odłączenie) to żaden koszt...a jakieś tam korzyści Uśmiech
Najcześciej wtedy kiedy ten przekaźnik padnie sobie kiedyś wczarnej dupie i trzeba bedzie zonie tłumaczyć gdzie ma szukac kabelków, które trzeba zewrzeć żeby samochód zapalił;-)
Miałem juz tak kiedys w samochodzie z takim duperszmitem - zdezaktywowanym, bo po jakims czasie nie chcaiło nam się macać wyłacznika. Jak juz wszyscy zapomnieli, że to było, samochód czekał załadowany w trasę, a rano odciecie paliwa postanowiło przypomnieć o swoim istnieniu:-) Pół biedy jak sobie to ktos sam montuje i wie jak szybko to zdezaktywowac ale ja takiego szcześcia nie miałem, bo kupiłem samochód z takim upgradem. Odciecie było w dwóch miejscach na przewodach paliwowych a do tego sterowanie zaworem odcięcia paliwa na pompie wtryskowej. Trochę trudniejsze do obejścia niz przerwa w sterowaniu pompą w baku.
Zapisane
mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #27 : Czwartek, 22 Listopad 2012, 11:56 »

Ale popatrz- Ty miałeś problem żeby odjechać swoim załadowanym samochodem. Denerwowałeś się przy tym, co zrozumiałe, bo ktoś zrobił utrudnienie dla złodzieja które jak każde urządzenie może się zepsuć. Teraz pomyśl co robi złodziej kiedy trafi na coś takiego. Ano nie będzie szukał gdzie jest wyłącznik, bo po pierwsze nie ma pewności czy takowy w ogóle jest, a po drugie czas to dla niego najcenniejsza rzecz. Oczywiście masz rację że najlepiej zrobić to sobie samemu, bo w razie potrzeby wiemy jak to obejść. Ale nasunęła mi się przy tej okazji jeszcze jedna rzecz. Ukryty wyłącznik w razie oddania auta do serwisu nie powinien być podłączony równolegle z przyciskiem jak pisałem gdzieś wcześniej, tylko powinien mostkować styki przekaźnika. Wtedy nie ma obaw że nie uruchomimy auta. jeśli spali się uzwojenie przekaźnika(co zawsze może się zdarzyć)
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #28 : Czwartek, 22 Listopad 2012, 17:01 »

to już kolejna jakaś tam bariera i dodatkowy "czas tracony" podczas kradzieży auta.

...ale taki przekaźnik (czy nawet bezpośrednie odłączenie) to żaden koszt...a jakieś tam korzyści Uśmiech


dokładnie...a to tylko max 30 zł jesli to założymy sami.....a ja tak właśnie chcę, żeby w razie czego wiedzieć co i jak. A jak żonie się to stanie....to chcę zrobić jeszcze jeden ukryty wyłącznik żeby szybko dezaktywować tę blokadę,  więc:    


Ukryty wyłącznik w razie oddania auta do serwisu nie powinien być podłączony równolegle z przyciskiem jak pisałem gdzieś wcześniej, tylko powinien mostkować styki przekaźnika.

Proszę jaśniej ….dla laika elektrycznego…jakim jestem .  Dlaczego nie szeregowo? Jeśli wepnę włącznik tak jak na schemacie poniżej to będzie źle? Czyli różowy przewód od np. pompy jest rozcięty, wpięty do niego ciemnozielony moduł, i do tego jeszcze wpięty jasnozielony włącznik.



Jeśli moduł nawali i nie będzie przepuszczał prądu, to prąd nie popłynie jeśli go puszczę włącznikiem? Naj mój mało elektryczny umysł powinien popłnynać

« Ostatnia zmiana: Czwartek, 22 Listopad 2012, 17:02 wysłane przez kaliope » Zapisane

mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #29 : Czwartek, 22 Listopad 2012, 17:07 »

Inaczej obydwa sposoby są dobre. Ale jeśli nawali uzwojenie stycznika, to jeżeli przycisk będzie rownolegle z wyłącznikiem serwisowym, nie odpalisz auta. Jeśli wyłącznik serwisowy dasz równolegle ze stykami przekaźnika które odcinają pompę, to pomijasz wtedy cały układ. To co narysowałeś jest dobrze.
Zapisane
PIQ2
Klubowicz
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #30 : Piątek, 23 Listopad 2012, 09:39 »

kaliope
Na rysunku masz bdb - połączenie równoległe.
Przy tym połączeniu po uszkodzeniu modułu zewrzesz styki wyłącznikiem.
Fajnym patentem który niekiedy stosuje to wyprowadzenie zamiast pod wyłącznik to pod wolne gniazdo bezpiecznikowe. I w każdym normalnym samochodzie dostęp do bezpieczników jest bajecznie łatwy ale ... nie w trojaczkach. Nikt nie będzie "rwał" licznika w razie awarii w trasie.
Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #31 : Piątek, 23 Listopad 2012, 11:05 »

...a może w ogóle tylko przycisk zrobić (włącznik) napięcia na pompę ?? (bez przekaźnika) tylko tak aby po wyłączeniu stacyjki pompa dalej nie pracowała  Język
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #32 : Piątek, 23 Listopad 2012, 21:04 »

napisałem do tego sprzedawcy. Są w stanie dołożyć funkcje serwisową w gratisie....oraz buzzera za odpłatą....całość 40 zł  

http://allegro.pl/pierwsza-skuteczna-blokada-zaplonu-odciecie-i2778848356.html



1.  gdybym sobie robił dodatkowy wyłącznik blokady o którym mowa wyżej, jakie grubości przewody trzeba zakupić?

2. nie moge zanależć na alle takich szybkozłączek na przewody, żeby np wpiąć się do plusa po stacyjce. Takie złączki miałem w komplecie w drl'ach. Ktoś ma namiar na taki bajer?

3. I czy jest jakiś patent na połaczenie obwodu tam gdzie będe rozcinał kabel? Lutować i owijać izolacją? Czy może na zwykłej elektrycznej złączce gdzie kable są zaciskane śrubką?  A może konektory na wsuwkę?
« Ostatnia zmiana: Piątek, 23 Listopad 2012, 21:31 wysłane przez kaliope » Zapisane

PIQ2
Klubowicz
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #33 : Sobota, 24 Listopad 2012, 09:13 »

Grubość kabli 1:1 takie jak w obwodzie jaki przecinasz. Grubsze nie przeszkadzają tylko są cięższe w "obróbce". Jak dasz cieńsze to będzie to twoje "najsłabsze ogniwo". Nie używaj szybkozłączek - jedyne pewne połączenie to ściągnąć izolację z przewodu w który chcesz się podłączyć na ok 1,5cm i owinąć wokół niego końcówkę dokładanego przewodu na dokładkę lutownica w dłoń a po zabiegu izolacja. Przy takim połączeniu nie ma bata na złe/niepewne połączenie.
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #34 : Sobota, 24 Listopad 2012, 17:24 »

no to teraz tylko czekać Kalipe, na tutka z montażu (oczywiście bez istotnych szczegółów, ważnych dla bezpieczeństwa)
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #35 : Sobota, 24 Listopad 2012, 17:30 »

myślę, że zakupię ten moduł z linka powyżej....cena dobra....a jak sie zrobi samemu to już w ogóle miodzio....i pełna satysfakcja..... tylko czasu mało Smutny


ps. wydzieliłem techniki lutowania do nowego wątku: http://c1aygo107.net/index.php?topic=9126.0   
« Ostatnia zmiana: Sobota, 24 Listopad 2012, 17:37 wysłane przez kaliope » Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #36 : Poniedziałek, 26 Listopad 2012, 23:56 »

w wiązce w progu są 3 czarne kable  Smutny

jeden z brązowymi kropkami i dwa z srebrnymi.

Jak można sprawdzić który czarny jest od pompy a który od szyby, tylko rozcinać i mierzyć prąd?  



Zapisane

mimi31
Użytkownik
*
Wiadomości: 40


« Odpowiedz #37 : Wtorek, 27 Listopad 2012, 15:47 »

Ja zamiast rozcinania wbijałem cienką igłę.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #38 : Wtorek, 27 Listopad 2012, 17:54 »

no tak.....fajny sposób......i potem izolacja czy zostawiałeś takie małe dziurki?
Zapisane

PIQ2
Klubowicz
*
Wiadomości: 8


« Odpowiedz #39 : Wtorek, 27 Listopad 2012, 19:41 »

W motoryzacyjnym napewno dostaniesz próbnik napięcia 12v z "igłą" na końcu. Jak nie trafisz za pierwszym razem to drugi przewód ukłuj cm dalej i nic się nie stanie /przebicie/. Dla pewności możesz potem całą wiązkę obwinąć izolacją.
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
Drukuj
Skocz do: