Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Masa sypie iskierkami  (Przeczytany 16734 razy)
Ogon
Użytkownik
*
Wiadomości: 58


Keep calm and clutch kick


« : Sobota, 24 Listopad 2012, 20:32 »

Czesc. Ostatnio same problemy z moją cytrynką. Dziś lecę sobie kulturalnie po Trasie Toruńskiej i w pewnym momencie przestał mi grać subik. Posprawdzalem przewody, wszystko jest ok, oprócz przewodu od masy idącego ze wzmacniacza. Gdy dotykam nim do karoserii to zaczyna sypac iskierkami i na wzmaku zapala sie dioda protect, czyli mamy gdzieś zwarcie. Ktos miał podobny przypadek, lub domyśla sie o co może chodzić?
Zapisane
aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomości: 797



« Odpowiedz #1 : Sobota, 24 Listopad 2012, 22:44 »

Przecięty kabel + Co?
Zapisane

kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #2 : Sobota, 24 Listopad 2012, 23:43 »

no tak.....ewidentnie gdzieś kabel plusowy dotyka nadwozia i jest zwarcie z masą
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #3 : Sobota, 24 Listopad 2012, 23:53 »

pewnie kabel plusowy jest za cienki i gdzies sie przepalił lub przetarł......i idzie na mase 
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomości: 797



« Odpowiedz #4 : Niedziela, 25 Listopad 2012, 00:45 »

I raczej nie polecam jazdy z kablem bez izolacji, chyba, że chcesz sprawdzić jak działa gaśnica... Na pewno NIE!
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #5 : Niedziela, 25 Listopad 2012, 01:15 »

dlatego na kabel od plusa nie należny oszczędzać  Łohoho
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Ogon
Użytkownik
*
Wiadomości: 58


Keep calm and clutch kick


« Odpowiedz #6 : Niedziela, 25 Listopad 2012, 13:25 »

Ale właśnie to jest dziwne. Zapłaciłem ponad 100zl za komplet kabli, a w dodatku przewód plusowy jest tak gruby ze miałem problemy z przecieciem go nozykiem introligatorskim. Próbowałem podłączyć wzmaka bezpośrednio do aku pod maską, ale niestety zeby sie włączył potrzebny jest przewód startujący z radia, który mam w bagażniku :/ . A czy da się sprawdzić jakos miernikiem czy kabel jest przecięty, przetarty?
Zapisane
ojciec
Użytkownik
*
Wiadomości: 35


« Odpowiedz #7 : Niedziela, 25 Listopad 2012, 15:38 »

Podstawowe pytania:
1- masz na kablu plusowym bezpiecznik ? Jeśli tak i faktycznie robi Ci się zwarcie między plusem a masą to bezpiecznik powinien się przepalać
2- masa ze wzmacniacz jest podpięta do budy auta. A czy dołożyłeś dodatkowo kabel między aku a nadwoziem? Zasada jest taka, że jeśli wzmacniacz łączysz z nadwoziem to takiej samej grubości kabel należy dołożyć między aku a nadwoziem.
Ja bym do końca nie obstawiał tego że plus dotyka gdzieś nadwozia, bo wtedy by leciały bezpieczniki w aucie no i bezpiecznik na przewodzie zasilającym wzmacniacz.

Obstawiał bym uszkodzony wzmacniacz który gdzieś w sobie robi zwarcie. Przedłuż prowizorycznie wzbudzenie wzmacniacza i podepnij go na krótko do aku, zobaczysz co się będzie działo.
Zapisane

Citroen C1 1,0 B 2011r.
Seat Leon 2,0 TDI 2008
Jaguar XjR6 4,0 B 1992 - tyle ile wieje :-)
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #8 : Niedziela, 25 Listopad 2012, 15:48 »

warto jeszcze sprawdzić fabryczne zmasowanie do kielicha, prócz tego co piszą koledzy wyżej!
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: