Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Toyota Aygo 1.0 - Nie odpala k艂opot z immobiliserem  (Przeczytany 31217 razy)
phan
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 17


« : Wtorek, 11 Grudzie艅 2012, 22:01 »

Mam wielki k艂opot z Toyot膮 Aygo 1.0 benzyna 2007 rok. Nikt w to nie mo偶e uwierzy膰 ale odpi膮艂em akumulator (tylko klem臋 plusow膮) na 2 minuty i ju偶 Aygo nie odpali艂o. Pomp臋 paliwa s艂ycha膰, 艣wi臋c臋 sprawdzone i iskry brak, paliwo chyba te偶 nie dochodzi bo 艣wiece suche bez woni benzyny. Zaci膮gni臋te do jednego elektryka podpi膮艂 kompa i zero b艂臋d贸w, zawioz艂em do miejscowego magika podpi膮艂 KTS 570 i wyskoczy艂 b艂膮d immo - przerwany obw贸d. Wymontowa艂em kompa BOSCH 0 261 208 702 i zostawi艂em u niego (mia艂 spr贸bowa膰 usun膮膰 immo) ale nie da艂 rady i powiedzia艂 偶e raczej nikt mi tego nie zrobi. Chc臋 teraz kupi膰 na aukcji zestaw: sterownik silnika, immo, kluczyk, stacyjka i czy BSI te偶 potrzebne ?? je艣li tak to czy jak dam nowe BSI i stary licznik to co z moim realnym przebiegiem auta ? czy musz臋 zmienia膰 stacyjk臋 oraz wk艂adki zamk贸w czy mo偶na jako艣 ten kluczyk bezinwazyjnie otworzy膰 ? po podwa偶eniu niby si臋 robi szpara ale nie wiem co tam zastane, w starej beemce stacyjka robi艂a za anten臋 a w kluczyku by艂a czarna pastylka i wystarczy艂o j膮 prze艂o偶y膰 do starego kluczyka i dzia艂a艂o czy tu te偶 sie tak da ? tzn. nowe immo, sterownik, (BSI??) ale stacyjka i kluczyk stary + wymiana wn臋trzno艣ci ?



 
« Ostatnia zmiana: Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 11:46 wys艂ane przez kaliope » Zapisane
mimi31
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 40


« Odpowiedz #1 : 艢roda, 12 Grudzie艅 2012, 09:35 »

Spr贸buj jeszcze raz podpi膮膰 akumulator i nie r贸b nic przez kilka minut. Zasada jest taka 偶e po podpi臋ciu akumulatora sterownik silnika dokonuje samosprawdzenia i samoregulacji. Nigdy nie powinno si臋 po podpi臋ciu akumulatora od razu w艂膮cza膰 zap艂onu. Tak samo jak od艂aczanie aku powinno si臋 robi膰 minut臋 po wy艂膮czeniu zap艂onu. Jak od艂膮cza艂es akumulator to kluczyk by艂 wyj臋ty ze stacyjki?
Co do przebiegu to nie wiem jak w trojaczkach, ale np w P307 po wymianie bsi lub zestawu licznik贸w przebieg ustawia si臋 w zale偶no艣ci od tego gdzie by艂 wi臋kszy. W innych autach nawet si臋 sumuje.

Poza tym w trojaczkach  nie ma BSI. W ka偶dym razie nie zauwa偶y艂em na schematach.
I tak jak pisano Ci na elektrodzie pod艂膮cz auto pod skaner typowy dla Toyoty lub PP2000 te偶 powinien podej艣膰.
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 12 Grudzie艅 2012, 10:21 wys艂ane przez mimi31 » Zapisane
phan
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 17


« Odpowiedz #2 : 艢roda, 12 Grudzie艅 2012, 17:48 »

Mo偶esz poda膰 jaka diagnoza jest najlepsza dla Toyoty ? rozumiem 偶e pp2000 to peugeot i citroen wi臋c do Aygo jak znalaz艂 ? Na chwil臋 obecn膮 auto stoi i kolejnego elektryka i je艣li nic nie zrobi to najwa偶niejsz膮 dla mnie informacj膮 b臋dzie  to czy mo偶na rozebra膰 ten kluczyk i prze艂o偶y膰 transponder do "nowego" aby stacyjka i wk艂adki zosta艂y stare.
Zapisane
mimi31
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 40


« Odpowiedz #3 : 艢roda, 12 Grudzie艅 2012, 18:02 »

Nie wiem jakiego skanera u偶ywa si臋 do Toyoty, ale sterowniki s膮 w trojaczkach raczej te same wi臋c PP powinien da膰 jak膮艣 lepsz膮 wskaz贸wk臋 ni偶 skaner uniwersalny. Nie pami臋tasz numeru b艂臋du czasem?
Zapisane
phan
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 17


« Odpowiedz #4 : 艢roda, 12 Grudzie艅 2012, 18:13 »

Numer b艂臋du nie znam :/ o wydruk te偶 nie prosi艂em. Mo偶e b臋dzie mia艂 facet w historii ? jak jutro odzyskam auto (zapewne niesprawne) to b臋d臋 szuka艂 kogo艣 z PP2000 ale nie do艣膰 偶e nie widz臋 po wst臋pnym pytaniu wujka gogle to jeszcze interesuje mnie najbardziej z dojazdem po holowanie tego auta po ca艂ym mie艣cie w 艣niegu ju偶 mnie troch臋 m臋czy... A z regu艂y du偶e porz膮dne zak艂ady ceni膮 sobie sw贸j czas i maj膮 tyle roboty 偶e nie musz膮 nigdzie je藕dzi膰 do klient贸w.

Nie orientujesz si臋 czasem odno艣nie tej przek艂adki transpondera ? czy si臋 da jak w innych auta.
« Ostatnia zmiana: 艢roda, 12 Grudzie艅 2012, 18:21 wys艂ane przez phan » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #5 : 艢roda, 12 Grudzie艅 2012, 20:51 »

ja bym zacz膮艂 jednak od przeprogramowania immo prze PPS'a... a dopiero p贸藕niej szed艂 w koszty z ew. wymianami... Bo wygl膮da jakby si臋 po prostu pogryz艂y.
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #6 : 艢roda, 12 Grudzie艅 2012, 20:59 »

ja bym spr贸bowa艂 prze艂o偶yc ten transponder!!! na pewno si臋 da.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
phan
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 17


« Odpowiedz #7 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 10:33 »

Temat mo偶na zamkn膮膰. Napisze jak si臋 sko艅czy艂o bo wiele os贸b tego nie robi a mianowicie immo by艂o sprawne dostawa艂o sygna艂 z kluczyka 偶e ma si臋 odblokowa膰 i wysy艂a艂o pozwolenie na start do komputera silnika lecz nie odpala艂 bo by艂 uszkodzony/spalony. Kupi艂em za 350z艂 komputer, immo, dwa transpondery. Kluczyk jest jednak rozbieralny w 5 sekund totalnie bezinwazyjnie wi臋c kluczyki mam te same :-), aha 偶eby dosta膰 si臋 do immo nale偶y zdemontowa膰 g贸rn膮 cz臋艣膰 deski. Ca艂o艣膰 za艂atwi艂em w godzinke i autko zn贸w je藕dzi. pozdrawiam !
Zapisane
mimi31
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 40


« Odpowiedz #8 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 11:14 »

Fajnie 偶e napisa艂e艣 co by艂o nie tak. Pozostaje pytanie dlaczego ECU si臋 spali艂o po odpi臋ciu/przypi臋ciu klemy. Z Twojej wypowiedzi wnioskuj臋 偶e wystarczy艂o zmieni膰 tylko sterownik silnika a Ty wymieni艂e艣 te偶 immo.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #9 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 11:49 »

1 . czyli wystarczy艂o wymieni膰 sam komputer, ale nowy komputer nie wsp贸艂gra艂bym ze starym immo i transponderami w kluczyku wiec je te偶 musia艂e艣 wymieni膰?

2. Czyli rozkr臋ca si臋 ten czarny plastik w kluczyku i tam w 艣rodku podmieni艂e艣 transpondery?  

ps
Temat mo偶na zamkn膮膰.

nic nie zamykamy....a co dla potomnych?  U艣miech
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 2856



« Odpowiedz #10 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 12:11 »

mo偶ne klemy nie w tej kolejno艣ci zosta艂y odpi臋te.....Co?? kolejnisc chyba jest taka pierwszy "- "  drugi '' +''  a przy montazu akumulatora na odwr贸t pierwszy + i drugi - ................chyba   
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
mimi31
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 40


« Odpowiedz #11 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 14:13 »

Masz racj臋 wpierw minus, ale tylko i wy艂膮cznie dlatego 偶e je艣li wpierw od艂膮czamy plus to jest ryzyko zrobienia zwarcia kluczem do masy. Ze wzgl臋d贸w elektrycznych nie ma znaczenia kt贸ry biegun od艂膮czamy/pod艂膮czamy jako pierwszy.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 15:33 wys艂ane przez mimi31 » Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #12 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 14:14 »

mo偶ne klemy nie w tej kolejno艣ci zosta艂y odpi臋te.....Co?? kolejnisc chyba jest taka pierwszy "- "  drugi '' +''  a przy montazu akumulatora na odwr贸t pierwszy + i drugi - ................chyba   

dok艂adnie tak, czyli plus ma zawsze by膰 podpi臋ty zanim cokolwiek robimy z minusem
Zapisane

phan
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 17


« Odpowiedz #13 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 17:29 »

Pozostaje pytanie dlaczego ECU si臋 spali艂o po odpi臋ciu/przypi臋ciu klemy

Na to pytanie nie zna odpowiedzi 偶aden elektryk u kt贸rego by艂em, ka偶dy m贸wi艂 偶e to nie mo偶liwe i 偶e to by艂 po prostu mega pech.


Z Twojej wypowiedzi wnioskuj臋 偶e wystarczy艂o zmieni膰 tylko sterownik silnika a Ty wymieni艂e艣 te偶 immo.


I tak i nie. Poniewa偶 komputer i immo s膮 ze sob膮 sparowane i je艣li kupi艂bym nowego kompa to i tak musia艂bym jecha膰 do ASO aby mi to sparowali, koszty ASO + holowanie a tak za 350z艂 mia艂em pewno艣膰 偶e odpali i zrobi臋 to sam pod domem.

1 . czyli wystarczy艂o wymieni膰 sam komputer, ale nowy komputer nie wsp贸艂gra艂bym ze starym immo i transponderami w kluczyku wiec je te偶 musia艂e艣 wymieni膰?

Dok艂adnie tak :-)


2. Czyli rozkr臋ca si臋 ten czarny plastik w kluczyku i tam w 艣rodku podmieni艂e艣 transpondery?  

Ja nie mam centralnego zamka z pilota wi臋c u mnie si臋 nic nie rozkr臋ca, wystarczy艂o podwa偶y膰 scyzorykiem, i ju偶 ! kluczyk jest w dw贸ch kawa艂kach a w 艣rodku pusto tylko ma艂a czarna pastylka (transponder)
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #14 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 17:41 »

a jak si臋 wymienia sam immo? gdzie to jest? to jest jaki艣 modu艂?
Zapisane

phan
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 17


« Odpowiedz #15 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 19:45 »

np tu http://allegro.pl/zestaw-do-odpalenia-toyota-aygo-1-0-benzyna-i2823107404.html masz sterownik silnika, centralke zamk贸w i ten mniejszy to immo. Tak jak pisa艂em 偶eby si臋 do niego dosta膰 najlepiej zdemontowa膰 g贸rn膮 cz臋艣膰 deski cho膰 ja tylko uchyli艂em. Jest on na wysoko艣ci zegar贸w lecz bli偶ej podszybia, trzeba zdemontowa膰 plastik bia艂y ze s艂upka p贸藕niej g艂o艣niki i tam sa 艣ruby, poduszka od do艂u jedna 艣ruba, przedni panel wyrywamy pokret艂o nawiewu (ta informacja przydatna jak komu艣 padnie oryginalne radio) pod nim srubka, pod maskownica wentylatora te偶 co艣 by艂o. Og贸lnie to jest tak proste auto 偶e wszystko idzie intuicyjnie :-)

p.s

wiecie czy Suzuki Alto 2009 rok w g贸r臋 ma ten sam silnik? bo si臋 zastanawia艂em jak szuka艂em klamot贸w.
« Ostatnia zmiana: Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 19:49 wys艂ane przez phan » Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomo艣ci: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche ma艂e porsche...


« Odpowiedz #16 : Sobota, 15 Grudzie艅 2012, 23:10 »

alto ma inny silnik
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
Strony: [1]   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: