Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Konserwacja podwozia  (Przeczytany 27700 razy)
ganbit
Użytkownik
*
Wiadomości: 10



« : Środa, 23 Styczeń 2013, 23:12 »

Zdecydował się ktoś z użytkowników na wykonanie dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia, czy pozostaliście tylko na fabrycznym. Bo ja widzę, że coś się ruda zaczyna zadomawiać i nie podoba mi się to Smutny Myślę o dodatkowym zabezpieczeniu.
« Ostatnia zmiana: Środa, 01 Maj 2013, 20:04 wysłane przez ganbit » Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #1 : Środa, 23 Styczeń 2013, 23:31 »

pionierem w tej dziedzinie jest keliope pytaj go co i jak jego maszyna po konserwacji juz nigdy nie zgnije!!!  

na jego profilu sa fotki po robocie co zostalo zakonserwowane  OK
« Ostatnia zmiana: Środa, 23 Styczeń 2013, 23:35 wysłane przez BOBAS349FK » Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Robertmodelarz
Użytkownik
*
Wiadomości: 58



« Odpowiedz #2 : Piątek, 11 Wrzesień 2015, 20:20 »

Witam
W dniu dzisiejszym dokonałem konserwacji podwozia i profili zamkniętych. Czas ok. 2 godzin- potrzebny podnośnik kolumnowy lub kanał. Koszt 50 zł (2 x spray ze środkiem do konserwacji podwozia, 1 x spray z rurką do profili zamkniętych, szczotka druciana + papier ścierny, taśma papierowa ). Spód należy umyć najlepiej myjką ciśnieniową z piachu i kurzu- odczekać aż wyschnie.  Następnie szczotką  drucianą i papierem ściernym oczyścić ogniska korozji do żywej blachy. Zabezpieczyć  tłumik gazetą i  rurę wydechową taśmą malarską oraz  krawędzie progów.  Nałożyć kilkukrotnie cienką warstwę  na elementy podwozia ze szczególnym uwzględnieniem zgrzewów lub innych połączeń marka do wyboru np. bitex lub droższy. W otwory w progach , drzwiach i klapie silnika napsikać za pomocą rutki preparat np. fluidol do profili zamkniętych. Zdjąć maskowanie poczekać aż wyschnie. Moja cytryna kończy 9 lat  i jest to piersza tego typu operacja. Dzwoniłem do ASO Citroena- odpowiedzieli że podwozie jest wystarczająco zabezpieczone przed korozją (co nie jest do końca prawdą) ale jak się upieram to mogą to zrobić za jedyne 1300 zł !!!!
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #3 : Poniedziałek, 14 Wrzesień 2015, 20:40 »

1. całe podwozie wypsikałeś tylko dwoma sprayami 500ml?

2. Nie stosowałeś inhibitora rdzy, zwłaszcza tam gdzie była rdza?
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14 Wrzesień 2015, 20:44 wysłane przez kaliope » Zapisane

Robertmodelarz
Użytkownik
*
Wiadomości: 58



« Odpowiedz #4 : Środa, 16 Wrzesień 2015, 17:28 »

Samochód nie był zżarty przez korozję.  Naloty rudej występowały tylko w miejscach zgrzewów i łączeń.  Ruda została usunięta do białego metalu. Nie zabezpieczałem kompletnie całego podwozia i nie nanosiłem preparatu na miejsca gdzie fabryczne zabezpieczenie było nieruszone. 2 spraye na tak mały samochód w zupełności wystarczą, a 3 szt to kompletne zabezpieczenie całego podwozia. Za rok po zimie sprawdzę jak to wygląda  to po ataku zimy i soli na drodze.  Mechaniory od tłumików i zawieszenia, którzy udostępnili mi podnośnik obok robili antykorozję Mazdy 6 (5 letniej), która była 100 % bardziej skorodowana niż  C1-   stwierdzili, że to świat i ludzie takie zabezpieczenie. To nie jest Maluch ani Tico. Cytryna ma 9 lat i tak trzyma się przyzwoicie.  Praktycznie nie widać jakiś ekstremalnych śladów zużycia.  Też mam Zafirę B 1.8 Family benzyna 2013. Pozdrawiam !!!
« Ostatnia zmiana: Środa, 16 Wrzesień 2015, 17:35 wysłane przez Robertmodelarz » Zapisane
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #5 : Środa, 16 Wrzesień 2015, 20:16 »

...ostatnio ktoś mi mówił o pojawiającej się rudej w 2 letniej mazdzie6 - też twierdze że w naszych trojakach nie jest żle Uśmiech
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #6 : Środa, 16 Wrzesień 2015, 21:43 »

Robertmodelarz, mimo wszystko tam gdzie była rdza powinno sie dać jakis inhibitor rdzy a dopiero potem jakiś preparat i zdecydowanie jakieś najwyższej półki, bo niska półka albo znika albo zostaje tworząc warstwe która odchodzi od blachy i pod nią robi sie rdza a człowiek tego nie widzi i się cieszy, że jest ok. Stąd ważny jest inhibitor rdzy po spodem bo on gwarantuje, ze rudej nie będzie pod warstwą konserwacji.  


ps. Masz zafirę i nie ma Cię w klubiezafira.pl ?
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #7 : Czwartek, 17 Wrzesień 2015, 01:16 »

nasze auta sa całkiem dobrze zakonserwowane  lol lol
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Robertmodelarz
Użytkownik
*
Wiadomości: 58



« Odpowiedz #8 : Niedziela, 20 Wrzesień 2015, 16:53 »

Zafira jest jeszcze na gwarancji -więc nic przy niej nie grzebię- wszystkie obsługi na razie robię w ASO -padł tylko prawy łącznik stabilizatora- naprawili na gwarancji. Przeglądam forum o Zośkach i chyba się zapiszę. W związku z wywołaniem dozy niepewności podniosłem swoją cytrynę i jeszcze raz sprawdziłem antykorozję- nic nie odchodzi wszystko się ładnie trzyma..... zobaczymy po zimie. Jak będzie kiepsko to cytryna dostanie full opcję antkorozyjną tzn. spa z górnej póły.
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 21 Listopad 2016, 12:39 »

u mnie tak wyszła konserwacja:

https://www.youtube.com/watch?v=Yz2K6j2JFWE
Zapisane

polobis
Klubowicz
*
Wiadomości: 81



« Odpowiedz #10 : Czwartek, 01 Grudzień 2016, 10:36 »

U mnie w miejscach zgrzewów i w linii progów (szczególnie tam, gdzie podnośnik) zrobiły się rude kropki i odpryski - oczyściłem, posmarowałem Cortanin F, po wyschnięciu 2 warstwy bitexu - to było 2 lata temu, sprawdzam po tym corocznie na wiosnę i jest ok, wszystko trzyma, nie odpada. Zaskoczeniem dla mnie była korozja pod uszczelkami drzwi przednich z lewej i prawej strony rok temu - tam po oczyszczeniu położyłem cortanin F oraz lakier renowacyjny (to chyba akryl) w kolorze pojazdu, niemniej na wiosnę uszczelki sprawdzę. Pordzewiałe są śruby w podwoziu i mocowania zderzaków. Wszystkie te uwagi (oprócz rdzy pod uszczelkami) znalazło ASO przy okazji gwarancyjnego przeglądu antykorozyjnego co 4 lata. Zapłaciłem 80zł za 4h wiszenia pojazdu na podnośniku i zaglądanie w jego najbardziej intymne zakamarki. Na 12 lat już chyba nie będę tego przeglądu robił...  Przy okazji wymiany na zimowe widzę pordzewiałe elementy zawieszenia, konkretnie wahacze przednie i sprężyny - odpadł lakier, warstwa rdzy jest powierzchniowa, więc zrobię - o ile mi się zachce - wiosną, standardowo - cortanin i bitex.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: