ganbit
Użytkownik

Wiadomości: 10
|
 |
« : Środa, 23 Styczeń 2013, 23:12 » |
|
Zdecydował się ktoś z użytkowników na wykonanie dodatkowego zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia, czy pozostaliście tylko na fabrycznym. Bo ja widzę, że coś się ruda zaczyna zadomawiać i nie podoba mi się to  Myślę o dodatkowym zabezpieczeniu.
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 01 Maj 2013, 20:04 wysłane przez ganbit »
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #1 : Środa, 23 Styczeń 2013, 23:31 » |
|
pionierem w tej dziedzinie jest keliope pytaj go co i jak jego maszyna po konserwacji juz nigdy nie zgnije!!! na jego profilu sa fotki po robocie co zostalo zakonserwowane 
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 23 Styczeń 2013, 23:35 wysłane przez BOBAS349FK »
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
Robertmodelarz
Użytkownik

Wiadomości: 58
|
 |
« Odpowiedz #2 : Piątek, 11 Wrzesień 2015, 20:20 » |
|
Witam W dniu dzisiejszym dokonałem konserwacji podwozia i profili zamkniętych. Czas ok. 2 godzin- potrzebny podnośnik kolumnowy lub kanał. Koszt 50 zł (2 x spray ze środkiem do konserwacji podwozia, 1 x spray z rurką do profili zamkniętych, szczotka druciana + papier ścierny, taśma papierowa ). Spód należy umyć najlepiej myjką ciśnieniową z piachu i kurzu- odczekać aż wyschnie. Następnie szczotką drucianą i papierem ściernym oczyścić ogniska korozji do żywej blachy. Zabezpieczyć tłumik gazetą i rurę wydechową taśmą malarską oraz krawędzie progów. Nałożyć kilkukrotnie cienką warstwę na elementy podwozia ze szczególnym uwzględnieniem zgrzewów lub innych połączeń marka do wyboru np. bitex lub droższy. W otwory w progach , drzwiach i klapie silnika napsikać za pomocą rutki preparat np. fluidol do profili zamkniętych. Zdjąć maskowanie poczekać aż wyschnie. Moja cytryna kończy 9 lat i jest to piersza tego typu operacja. Dzwoniłem do ASO Citroena- odpowiedzieli że podwozie jest wystarczająco zabezpieczone przed korozją (co nie jest do końca prawdą) ale jak się upieram to mogą to zrobić za jedyne 1300 zł !!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR

Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
 |
« Odpowiedz #3 : Poniedziałek, 14 Wrzesień 2015, 20:40 » |
|
1. całe podwozie wypsikałeś tylko dwoma sprayami 500ml?
2. Nie stosowałeś inhibitora rdzy, zwłaszcza tam gdzie była rdza?
|
|
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14 Wrzesień 2015, 20:44 wysłane przez kaliope »
|
Zapisane
|
|
|
|
Robertmodelarz
Użytkownik

Wiadomości: 58
|
 |
« Odpowiedz #4 : Środa, 16 Wrzesień 2015, 17:28 » |
|
Samochód nie był zżarty przez korozję. Naloty rudej występowały tylko w miejscach zgrzewów i łączeń. Ruda została usunięta do białego metalu. Nie zabezpieczałem kompletnie całego podwozia i nie nanosiłem preparatu na miejsca gdzie fabryczne zabezpieczenie było nieruszone. 2 spraye na tak mały samochód w zupełności wystarczą, a 3 szt to kompletne zabezpieczenie całego podwozia. Za rok po zimie sprawdzę jak to wygląda to po ataku zimy i soli na drodze. Mechaniory od tłumików i zawieszenia, którzy udostępnili mi podnośnik obok robili antykorozję Mazdy 6 (5 letniej), która była 100 % bardziej skorodowana niż C1- stwierdzili, że to świat i ludzie takie zabezpieczenie. To nie jest Maluch ani Tico. Cytryna ma 9 lat i tak trzyma się przyzwoicie. Praktycznie nie widać jakiś ekstremalnych śladów zużycia. Też mam Zafirę B 1.8 Family benzyna 2013. Pozdrawiam !!!
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 16 Wrzesień 2015, 17:35 wysłane przez Robertmodelarz »
|
Zapisane
|
|
|
|
kristofch
V.I.P

Wiadomości: 5232
C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...
|
 |
« Odpowiedz #5 : Środa, 16 Wrzesień 2015, 20:16 » |
|
...ostatnio ktoś mi mówił o pojawiającej się rudej w 2 letniej mazdzie6 - też twierdze że w naszych trojakach nie jest żle 
|
|
|
Zapisane
|
CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I 2010  Suzuki SV650N unibike viper gts unicykl 20"
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR

Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
 |
« Odpowiedz #6 : Środa, 16 Wrzesień 2015, 21:43 » |
|
Robertmodelarz, mimo wszystko tam gdzie była rdza powinno sie dać jakis inhibitor rdzy a dopiero potem jakiś preparat i zdecydowanie jakieś najwyższej półki, bo niska półka albo znika albo zostaje tworząc warstwe która odchodzi od blachy i pod nią robi sie rdza a człowiek tego nie widzi i się cieszy, że jest ok. Stąd ważny jest inhibitor rdzy po spodem bo on gwarantuje, ze rudej nie będzie pod warstwą konserwacji.
ps. Masz zafirę i nie ma Cię w klubiezafira.pl ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P

Wiadomości: 2856
|
 |
« Odpowiedz #7 : Czwartek, 17 Wrzesień 2015, 01:16 » |
|
nasze auta sa całkiem dobrze zakonserwowane 
|
|
|
Zapisane
|
citroen c1 1.0 xsara picasso 1.6 mondeo GHIA mk2 2.0 GILERA RUNNER 125cm
|
|
|
Robertmodelarz
Użytkownik

Wiadomości: 58
|
 |
« Odpowiedz #8 : Niedziela, 20 Wrzesień 2015, 16:53 » |
|
Zafira jest jeszcze na gwarancji -więc nic przy niej nie grzebię- wszystkie obsługi na razie robię w ASO -padł tylko prawy łącznik stabilizatora- naprawili na gwarancji. Przeglądam forum o Zośkach i chyba się zapiszę. W związku z wywołaniem dozy niepewności podniosłem swoją cytrynę i jeszcze raz sprawdziłem antykorozję- nic nie odchodzi wszystko się ładnie trzyma..... zobaczymy po zimie. Jak będzie kiepsko to cytryna dostanie full opcję antkorozyjną tzn. spa z górnej póły.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kaliope
SUPER MODERATOR

Wiadomości: 1396
Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti
|
 |
« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 21 Listopad 2016, 12:39 » |
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
polobis
Klubowicz

Wiadomości: 81
|
 |
« Odpowiedz #10 : Czwartek, 01 Grudzień 2016, 10:36 » |
|
U mnie w miejscach zgrzewów i w linii progów (szczególnie tam, gdzie podnośnik) zrobiły się rude kropki i odpryski - oczyściłem, posmarowałem Cortanin F, po wyschnięciu 2 warstwy bitexu - to było 2 lata temu, sprawdzam po tym corocznie na wiosnę i jest ok, wszystko trzyma, nie odpada. Zaskoczeniem dla mnie była korozja pod uszczelkami drzwi przednich z lewej i prawej strony rok temu - tam po oczyszczeniu położyłem cortanin F oraz lakier renowacyjny (to chyba akryl) w kolorze pojazdu, niemniej na wiosnę uszczelki sprawdzę. Pordzewiałe są śruby w podwoziu i mocowania zderzaków. Wszystkie te uwagi (oprócz rdzy pod uszczelkami) znalazło ASO przy okazji gwarancyjnego przeglądu antykorozyjnego co 4 lata. Zapłaciłem 80zł za 4h wiszenia pojazdu na podnośniku i zaglądanie w jego najbardziej intymne zakamarki. Na 12 lat już chyba nie będę tego przeglądu robił... Przy okazji wymiany na zimowe widzę pordzewiałe elementy zawieszenia, konkretnie wahacze przednie i sprężyny - odpadł lakier, warstwa rdzy jest powierzchniowa, więc zrobię - o ile mi się zachce - wiosną, standardowo - cortanin i bitex.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|