Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Wentylator chłodnicy - dyskusja, problemy, wymiana  (Przeczytany 27232 razy)
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« : Niedziela, 02 Czerwiec 2013, 19:56 »

Wentylator chłodnicy zostaje włączony, gdy temperatura silnika przekracza 92°C.

Wentylator chłodnicy zostaje wyłączony, gdy temperatura spadnie poniżej 90,5°C.

Ponadto, wentylator zostanie załączony przez sterownik jeśli awarii ulegnie czujnik temperatury płynu chłodzącego
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 02 Czerwiec 2013, 19:57 wysłane przez kaliope » Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Poniedziałek, 03 Czerwiec 2013, 10:44 »

dokładnie... nie znałem tych wartości granicznych, ale to że często się włącza wentylator w trojakach to norma Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #2 : Poniedziałek, 03 Czerwiec 2013, 17:15 »

Schemat wentylatora:

Czujnik temperatury wody w bloku silnika ma dwa przewody, które lecą na sterownik do pinu 90 i 108. Kiedy sterownik otrzymuje informacje i przekroczeniu 93 stopni, wysyła sygnał do włączenia wentylatora na przekaźnik w skrzynce bezpiecznika. Przekaźnik puszcza przewód na wentylator.

Sam przekaźnik jest cztero-pinowy, także dostaje jeszcze prąd z bezpiecznika F10 ze skrzynki w komorze silnika oraz z bezpiecznika F8 ze skrzynki za licznikiem. A dokładniej rzec ujmując, bezpiecznik F8 zabezpiecza prąd dla przekaźnika, a  F10 zabezpicza stricte wentylator.    



« Ostatnia zmiana: Czwartek, 01 Sierpień 2013, 22:23 wysłane przez kaliope » Zapisane

Kapic
Newbie
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #3 : Czwartek, 01 Sierpień 2013, 21:57 »

Witam,

Mój pierwszy post na forum, mam problem z układem chłodzenia w Aygo. Otóż problem polega na tym, że wentylator w ogóle się nie włącza.
Oczywiście jest sprawny bo podpięty "na krótko" działa poprawnie. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Nie wydaje mi się również aby to była
wina czujnika bo wyczytałem, że nawet jeśli ulegnie awarii wentylator zostaje automatycznie włączony przez sterownik.
Na zegarze pokazuje jeśli temperatura zrobi się zbyt wysoka, to zapala się kontrolka.
Gdzie szukać? Może przekaźnik? Gdzie go zlokalizować (przekaźnik i czujnik temp.)

Pozdrawiam
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #4 : Czwartek, 01 Sierpień 2013, 22:06 »

powitac super ze pierwszy post ale regulamin nie czytany  Język pierwszy post powinien byc umieszczony w dziale powitalnia !!!


nasz mistrz keliope opisał wszystkie bezpieczniki wiec poszukaj tematu http://c1aygo107.net/index.php?topic=9413.msg44385;boardseen#new
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
Suzi
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #5 : Poniedziałek, 03 Marzec 2014, 19:48 »

wiecie może czy da się kupić sam zbiornik od wentylatora?
Allegro mnie zawiodło i zaczynam się zastanawiać czy przypadkiem nie czeka mnie zakup całości...  Co?
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #6 : Poniedziałek, 03 Marzec 2014, 19:56 »

ale tam zbiornik chyba jest razem tak jak w fiacie
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 03 Marzec 2014, 20:22 »

no tak, zbiorniczek wyrównawczy jest zarazem obudową wentylatora, stąd trzeba komplet i stąd ceny od 300zł na alle




Zapisane

Suzi
Użytkownik
*
Wiadomości: 7


« Odpowiedz #8 : Poniedziałek, 03 Marzec 2014, 20:31 »

dzięki Mrugnięcie
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 03 Marzec 2014, 20:33 wysłane przez Suzi » Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #9 : Sobota, 11 Kwiecień 2015, 15:08 »

Testowałem dziś temp przy jakiej rusza wentylator. Ruszył przy 93 stopniach, a wyłączył sie przy 89.
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #10 : Sobota, 11 Kwiecień 2015, 15:59 »

dzieki keliope za odpowiedz na moje pytanie ktore zadałem ci kiedys heeee  Łohoho teraz zerkne na zegar jak sie bedzie wentylator odpalał
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #11 : Sobota, 11 Kwiecień 2015, 16:23 »

ja testowałem z urządzeniem diagnostycznym, czyli dokładny pomiar z ECU. Wskaźnik kótry zamontowałem jest mocno opoźniony. Tzn póki termostat sie nie otworzy to zaniża. Np  Ecu miał już 70 stopni a on pokazywał 40. Dopiero jak cały obieg sie otworzy pokazuje prawidłowo. 
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: