Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Plus (+) po stacyjce  (Przeczytany 14984 razy)
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« : Środa, 07 Sierpień 2013, 09:38 »

Zrobiłem wstępne rozeznanie, szukając plusa pod ewentualny wskaźnik temperatury silnika i najprościej będzie chyba go wziąć z włącznika ogrzewania tylnej szyby, czyli wyciągamy panel radia i mamy go na wierzchu



Włącznik jest 4 pinowy, ale dochodzą trzy przewody:

pin 2- puszcza prąd na przekaźnik tylnej szyby  
pin 3 - masa
pin 4- dostaje plus’a od przekaźnika stacyjki, po drodze bezpiecznik 9  

Czyli wpinamy się w czarny przewód na 4tym pinie. Jest on pierwszy z lewej, nie w środku jak ten schemat dziwnie podaje.   
« Ostatnia zmiana: Czwartek, 22 Sierpień 2013, 13:48 wysłane przez kaliope » Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : Środa, 07 Sierpień 2013, 11:13 »

a nie łatwiej ze stacyjki?
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #2 : Środa, 07 Sierpień 2013, 11:46 »

a wiadomo ktory to kabelek w stacyjce???
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
gaga195
Maniak
***
Wiadomości: 744



« Odpowiedz #3 : Środa, 07 Sierpień 2013, 12:55 »

najlepiej chyba będzie wziąć + z radia tzn między stacyjką a radiem.
po przekręceniu kluczyka idzie prąd do radia i włącza je.
Tym samym po przekręceniu stacyjki zapali się wskaźnik temperatury, jeśli się mylę poprawcie mnie
Zapisane

BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #4 : Środa, 07 Sierpień 2013, 12:58 »

ale radyjko da sie właczyc bez stacyjki ...... z tegmo co pamietam
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #5 : Środa, 07 Sierpień 2013, 14:03 »

Kostka zasilania radia ma 4 piny:

Pin 4  (szary) leci od przekaźnika R1 na płytce PR01 za licznikiem, pod drodze bezpiecznik F11 za licznikiem. R1 jest to przekaźnik ACC, czyli prąd się pojawia po włożeniu kluczyka do stacyjki i przekręceniu w pozycje I, czyli zanim pojawią się wszystkie kontrolki itd.      

Pin 6  (zielony) – podświetlenie radia, czyli tu jest prąd jak włączymy światła, czyli jak podświetla się cała deska

Pin 7  (niebieski) –  leci od skrzynki bezpieczników z komorze silnika, od bezpiecznika F7, który z kolei dostaje prąd z akumulatora, czyli tu jest stały plus do podtrzymania pamięci radia.   

Pin 8  (brązowy) – masa



Tak więc tu jedynie można wpiąć się do szarego przewodu, ale wtedy wskaźnik temperatury włączy się zaraz po włożeniu kluczyka do stacyjki, zanim przekręcimy go do pozycji zapłonu. Natomiast jeśli weźmiemy prąd z włącznika ogrzewania szyby, to tak jak pisałem, prąd sie pojawi po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłonu.

A co do stacyjki, to nie mam pojęcia, który przewód to plus po stacyjce  
« Ostatnia zmiana: Piątek, 06 Wrzesień 2013, 17:11 wysłane przez kaliope » Zapisane

ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #6 : Czwartek, 08 Sierpień 2013, 11:37 »

wystarczy wziąć multimetr i sprawdzić Uśmiech tak najłatwiej i najpewniej Uśmiech

a z tego co pamiętam tam idą właśnie 4 fajne grube kable Uśmiech

to z nich brałem zasilanie do gniazdka zapalniczki w schowku Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #7 : Czwartek, 08 Sierpień 2013, 13:06 »

podajże w stacyjce chyba czerwony przewód.
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #8 : Poniedziałek, 26 Sierpień 2013, 21:41 »

Kolega mimi31 podał w innym temacie kolorystykę w stacyjce

granatowy- stały plus z aku
biały- ACC- pierwsza pozycja która dostarcza prąd m.in. do radia, (kontrolki na liczniku jeszcze się nie świecą)
żółty-IG1- zapłon  - czyli to  jest plus po stacyjce
czarny- ST1- rozruch 
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: