Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Ci臋偶arowy trojaczek? Kto艣 co艣 na ten temat wie?  (Przeczytany 13567 razy)
avic
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 44


« : Sobota, 07 Wrzesie艅 2013, 21:03 »

Witajcie:) Jako, 偶e mam do czynienia na co dzie艅 ze 107mk膮 mojej lubej, kt贸ra i mnie i jej sprawia sporo rado艣ci zrodzi艂 mi si臋 w g艂owie pewien pomys艂. Jako, 偶e w firmie ojca i tak potrzeba b臋dzie wkr贸tce ma艂ego, zwrotnego i oszcz臋dnego samochodziku dla pracownik贸w - wpad艂em na pomys艂, 偶eby sprawi膰 sobie jednego z trojaczk贸w z homologacj膮 na ci臋偶arowe, spe艂niaj膮cego kryteria dla VAT-1. O ile np fiaty seicento maj膮 fabryczn膮 homologacj臋 dla wersji van, tak nie widzia艂em szczerze m贸wi膮c 偶adnego trojaczka z kratk膮. Niemniej zobaczy艂em co艣 takiego:
http://otomoto.pl/toyota-aygo-ciezarowa-f-vat-23-C28783943.html

a nadto przeczyta艂em jeszcze i co艣 takiego na stronie: http://www.tvnturbo.pl/aktualnosci,1850,n/propozycje-dla-marcina-z-kratka-do-15-tysiecy,86762.html

"Julek zaproponowa艂 Marcinowi alternatyw臋 鈥 samoch贸d osobowy z mo偶liwo艣ci膮 przerobienia na auto z homologacj膮 ci臋偶arow膮. Toyota Aygo 鈥損ojemno艣膰 silnika 1.0, 68 KM, przebieg 101 ty艣., auto z 2006 roku, cena 14.900 z艂, pr臋dko艣膰 0 - 100 鈥 14,2 sek., pr臋dko艣膰 maksymalna: 157 km/h, 艣rednie spalanie 4,6 l\100. Aygo to pr贸ba dor贸wnania Francuzom i W艂ochom w sztuce tworzenia tanich samochod贸w. I trzeba przyzna膰, 偶e pr贸ba do艣膰 udana, chocia偶 nie da si臋 nie zauwa偶y膰 wszechobecnych oszcz臋dno艣ci. Auto jest jednym z trojaczk贸w stworzonych wsp贸lnie przez Toyot臋 i koncern PSA. Aygo, podobnie jak Citroen C1 i Peugeot 107 produkowane s膮 w Czechach. Chocia偶 auta s膮 praktycznie identyczne, na rynku wt贸rnym Toyoty s膮 wyceniane nieco dro偶ej ni偶 jej francuscy bracia.."


Czy kto艣 z szanownych forumowicz贸w potrafi odpowiedzie膰 jak to jest z homologacj膮 w trojaczkach? Czy by艂y wersje fabrycznie ci臋偶arowe? Czy mo偶na takiego malucha samemu przerobi膰 w odpowiednim zak艂adzie, 偶eby spe艂nia艂 normy podatkowe? Nie ukrywam, 偶e perspektywa posiadania ma艂ego, zwrotnego i 艂adnego taniowozu jest bardzo kusz膮ca:)
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
gaga195
Maniak
***
Wiadomo艣ci: 744



« Odpowiedz #1 : Sobota, 07 Wrzesie艅 2013, 22:31 »

z tego co czytam po internetach auto musi mie膰 kratk臋 i 偶eby przerobi膰 z osobowego>ci臋偶arowe musisz mie膰 kwit na za艂o偶enie kratki i i艣膰 na badania techniczne, p贸藕niej jedziesz do WK i zanosisz zapewne grub膮 teczk臋 dokument贸w i masz ju偶 auto ci臋偶arowe.
Co do aut z wbitym w dowodzie 2 osobami to si臋 nie ma czym przejmowa膰, ja mam tak wbite nie przez kratk臋 ale przez wymagania Kat b1 gdzie przy 550kg masy w艂asnej raczej  4 osoby nie przesz艂y by Mrugni臋cie
Mia艂em kilkana艣cie kontroli i nikt si臋 nie czepia艂 偶eby jakie艣 machlojki by艂y robione z papierami Mrugni臋cie
Zapisane

avic
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 44


« Odpowiedz #2 : Sobota, 07 Wrzesie艅 2013, 23:34 »

Ja absolutnie nie potrzebuje 4 siedze艅. W zupe艂no艣ci wystarcz膮 2. Jak b臋d臋 potrzebowa艂 wi臋cej to mam jeszcze inny samoch贸d. Przepisy odno艣nie vatu i kratek zmienia艂y si臋 w ci膮gu kilku ostatnich lat do艣膰 cz臋sto, z tego co si臋 orientuj臋 zatrzyma艂o si臋 na tym co pisa艂e艣- tj. jeden rz膮d siedze艅 i trwa艂膮 przegroda od przestrzeni 艂adunkowej. Nie wiem tylko jak jest z kwesti膮 艂adowno艣ci itp, bo chyba homo producenta nie jest istotna w przeciwie艅stwie do opinii OSPK o spe艂nieniu warunk贸w.

edit:
czy偶by jednak sprawa si臋 wyja艣ni艂a?
http://www.toyota.wloclawek.pl/odlicz%20vat.tmex
« Ostatnia zmiana: Sobota, 07 Wrzesie艅 2013, 23:43 wys艂ane przez avic » Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #3 : Niedziela, 08 Wrzesie艅 2013, 18:20 »

to do艣膰 proste... by艂o...

Jest ca艂a pi臋kna ustawa dotycz膮ca samochod贸w, kt贸re nadaj膮 si臋 i spe艂niaj膮 warunki VAT-1 U艣miech i kiedy艣 wystarczy艂a przer贸bka samochodu (max 3m z przodu + sta艂a przegroda i git malina...


ale ostatnio zmieni艂y si臋 przepisy odno艣nie rejestracji samochod贸w w oparciu o badanie techniczne, bo z tego co wiem to teraz niestety trzeba znale藕膰 firm臋, kt贸ra ma papiery na wystawienie ponownej homologacji na wersj臋 ci臋偶arow膮 trojaczka.

My w Peugeocie przynajmniej nie mamy takiej firmy.


Ale mo偶e warto zastanowi膰 si臋 nad 208 w wersji fabrycznej VAN?
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
avic
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 44


« Odpowiedz #4 : Niedziela, 08 Wrzesie艅 2013, 19:19 »

ArcherPAF a jak odniesiesz si臋 do tego co wklei艂em - tj fabrycznego aygo vana ze strony dealera toyoty?
Z tego co zd膮偶y艂em zasi臋gn膮膰 j臋zyka u znajomych to trzeba pozby膰 si臋 siedze艅, wstawi膰 kratk臋 i jecha膰 do OSKP, 偶eby wystawili za艣wiadczenie o spe艂nieniu warunk贸w. Jutro podzwoni臋, mo偶e kto艣 udzieli mi konkretniejszych informacji.

A co do 208- po pierwsze nie chce nowego samochodu - przerost formy nad tre艣ci膮 w moim przypadku, gdzie potrzebuj臋 bardzo ma艂ego miejskiego autka o maksymalnie taniej eksploatacji, a po drugie w klasie 208ki jest ju偶 sporo samochod贸w do wyboru, jak cho膰by nowa fiesta, kt贸r膮 znajomy sprzedawa艂 w wersji societe z 2011r za 18 tys.
Pozostaje albo przer贸bka trojaczka, albo szukanie seicento van niestety.
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #5 : Niedziela, 08 Wrzesie艅 2013, 21:32 »

widocznie T ma jak膮艣 firm臋, kt贸ra ma homosa na ci臋偶arowe wersje fabrycznych osob贸wek, albo rzeczywi艣cie z fabryki wyje偶d偶aj膮 jako ci臋偶arowe - cho膰 w drug膮 opcj臋 bardzo w膮tpi臋.

Do czerwca tego roku, by艂o tak jak Ci znajomi powiedzieli.... ale przepisy odno艣nie mo偶liwo艣ci rejestracyjnych r贸wnie偶 si臋 zmieni艂y!
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
Strony: [1]   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: