Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Rozrząd w 1.4 HDI - wymiana, dyskusja  (Przeczytany 18342 razy)
tomc
Użytkownik
*
Wiadomości: 28


« : Niedziela, 29 Grudzień 2013, 17:25 »

Mam Kilka pytań odnośnie 1.4 silnika Aygo. Są niestety tacy mechanicy którzy "wiedzą swoje" i wmawiają mi że rozrząd jest na  łańcuchu... masakra jakaś.. chyba myli im się ten silnik (HDi) z 1.4 D-4D Toyoty i myślą że aygo ma ten sam silnik..?  No ale ja już sprawdziłem tu i tam i widzę że jest jednak pasek.
Moje pierwsze pytanie : kiedy w tym silniku zalecają zrobić wymianę rozrządu? Po jakim przebiegu ??
Jeżeli ktoś wymieniał rozrząd to może powie co tam "siedzi" w orginale? Tj. rolki jakiego producenta? pompa wody jakiej firmy i ten pasek? Co w tym silniku jest stosowane na pierwszy montaż? Oczywiście pompę wody chyba też ewentualnie warto w takim przypadku wymienić?Pozdrawiam
Tomek
« Ostatnia zmiana: Środa, 05 Luty 2014, 22:27 wysłane przez kaliope » Zapisane
adzik840
Użytkownik
*
Wiadomości: 16


« Odpowiedz #1 : Niedziela, 29 Grudzień 2013, 18:09 »

silik 1.4 hdi wyiana co 240tys lub co 10 lat
Zapisane
tomc
Użytkownik
*
Wiadomości: 28


« Odpowiedz #2 : Niedziela, 29 Grudzień 2013, 19:09 »

Przelatane jest trochę ponad 100 tys. km.... Sugerujesz jeszcze drugie tyle? czy to bezpieczne? Tam jest pasek...?
Zapisane
adzik840
Użytkownik
*
Wiadomości: 16


« Odpowiedz #3 : Niedziela, 29 Grudzień 2013, 20:36 »

Producent czyli peugeot,skonstruował ten pasek na 240tyś i nie należy przy nim grzebać przy przebiegu 100tyś km,zbędne koszty,chyba że są przesłanki podejrzenia że przebieg odbiega od wyświetlanego na liczniku,auto napewno masz sprowadzone ,wynika to z tego że na rynek polski żaden trojaczek nie był oferowany w dieslu
« Ostatnia zmiana: Niedziela, 29 Grudzień 2013, 20:40 wysłane przez adzik840 » Zapisane
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #4 : Niedziela, 29 Grudzień 2013, 23:59 »

poczytaj manuiale do tego silnika w cytrynach i pługolotach. coś mi świta, że w cięzkich warunkach (a samochód miejski w takich pracuje) to interwał skraca sie o połowe przebiegu czyli do 120 tys km. Do 240 bym na pewno nie czekał. Jeśłi to byłby mój samochód od nowości wymieniłbym pewnie po 180 tys. Niepweny poprzedniego przebiegu pewnie zrobiłbym wczesniej.
Zapisane
tomc
Użytkownik
*
Wiadomości: 28


« Odpowiedz #5 : Poniedziałek, 30 Grudzień 2013, 11:03 »

Producent czyli peugeot,skonstruował ten pasek na 240tyś i nie należy przy nim grzebać przy przebiegu 100tyś km,zbędne koszty,chyba że są przesłanki podejrzenia że przebieg odbiega od wyświetlanego na liczniku,auto napewno masz sprowadzone ,wynika to z tego że na rynek polski żaden trojaczek nie był oferowany w dieslu


No włąsnie nie wiem jak się odnieść do tego przebiegu u mnie. No książki nie ma i może uznać przebieg za niewiarygodny i juz robić wymianę przy 117 tys km ? Jak radzicie?? Jakie "graty" tam idą? Robił ktoś wymianę w dieslu? Jaki Pasek? Conti chyba jest ok? a rolki skoro silnik francuski to może SNR-a? A pompe wody?
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #6 : Poniedziałek, 30 Grudzień 2013, 11:23 »

a pompe DOLZ lub skf
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
tomc
Użytkownik
*
Wiadomości: 28


« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 30 Grudzień 2013, 11:36 »

a pompe DOLZ lub skf


znajomy mógłby mi załatwić pompę Hepu albo Aisina - co o tym sądzisz/sądzicie?
Zapisane
BOBAS349FK
c1aygo107.net V.I.P
*
Wiadomości: 2856



« Odpowiedz #8 : Poniedziałek, 30 Grudzień 2013, 11:37 »

HEPU  OK OK
Zapisane

citroen c1 1.0
xsara picasso 1.6
mondeo GHIA mk2 2.0
GILERA RUNNER 125cm
tomc
Użytkownik
*
Wiadomości: 28


« Odpowiedz #9 : Poniedziałek, 30 Grudzień 2013, 11:54 »

HEPU  OK OK


utwierdziłeś mnie w przekonaniu ze chyba Hepu...
Zapisane
tomc
Użytkownik
*
Wiadomości: 28


« Odpowiedz #10 : Poniedziałek, 30 Grudzień 2013, 21:02 »

HEPU  OK OK


utwierdziłeś mnie w przekonaniu ze chyba Hepu...


a pasek w swoich dieslach jaki kupujecie?? no i rolki...? drugie pytanie - może ktoś wie co tam "siedzi" od nowości?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
Drukuj
Skocz do: