Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Twardy peda艂 gazu  (Przeczytany 9425 razy)
Sesjusz
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« : Czwartek, 27 Luty 2014, 11:00 »

Witajcie U艣miech

Od kilku dni mam Peugeota 107 i nie wiem czy ten model tak ma ale zacz臋艂o mi to dokucza膰 po paru dniach u偶ywania, ot贸偶 peda艂 gazu jest twardy i jak na z艂o艣膰 dodatkowo bardzo czu艂y przez co ci臋偶ej w planowany spos贸b rusza膰 autem. S膮dzi艂em, 偶e to kwestia wyczucia auta, teraz pow膮tpiewam. Powiedzmy cofam, naciskam peda艂 gazu, op贸r jest wi臋kszy ni偶 w innych autach, wi臋c wciskam mocniej ale ju偶 idzie te kilka milimetr贸w dalej, a 偶e jest bardzo czu艂y, to zaczyna mi wchodzi膰 na zbyt wysokie obroty. Wi臋c puszczam lekko ale 偶e jest twardy, jako艣 tak ma艂o p艂ynny peda艂 gazu, to zn贸w wskakuje na zbyt niskie obroty by cofn膮膰. Wygl膮da jak by zakres regulacji peda艂u  gazu by艂 bardzo w膮ski, dos艂anie par臋 centymetr贸w i w dodatku wra偶enie jak by 艂apa艂 z samej g贸ry, a偶 za wysoko. Dla por贸wnania w Yarisie wciskam 1 cm peda艂 gazu i dopiero zaczyna mi mocniej wkr臋ca膰 obroty, mam jeszcze w d贸艂 ze 4 centymetry by regulowa膰 moc obrot贸w, peda艂 chodzi p艂ynnie i spr臋偶ycie, jak w ka偶dym innym aucie jakim je藕dzi艂em. Tutaj ta spr臋偶ysto艣膰 nie jest tak zachowana, du偶y op贸r i branie od samej g贸ry powoduje skokowe ruszane si臋 peda艂u gazu i od razu wskakuje na zbyt wysokie obroty, trzeba na prawd臋 du偶ego skupienia by rusza膰 zwi臋kszaj膮c obroty p艂ynnie, przy okazji trzeba mie膰 stop臋 wyj膮tkowo wprawn膮 nie wspominaj膮c o odpowiednim obuwiu. Wszystko to powoduje bardzo niewygodny rozruch auta, po osi膮gni臋ciu 40 km/h robi si臋 znacznie p艂ynniej gdy偶 nie ma ju偶 takich manewr贸w peda艂em gazu i auto jest rozp臋dzone.

Szuka艂em w necie i na forum, znalaz艂em:
1. Nasmarowa膰 link臋 peda艂u gazu
2. Przeczy艣ci膰 przepustnic臋 z nagaru
3. Spr臋偶ynki peda艂u gazu wyj膮膰 i rozci膮gn膮膰.
4. Nasmarowa膰 okolice peda艂u gazu.

Sprawdza艂em tez obroty na mierniku, na biegu ja艂owym mam 850-870 obrot贸w, by doj艣膰 do 1300 obrot贸w s膮 to milimetry, ci臋偶ko wycelowa膰 by utrzyma膰 np. 1200 obrot贸w. Jest jak by za ma艂y zakres linki reguluj膮cej obroty lub po prostu za ma艂a spr臋偶ysto艣膰 i p艂ynno艣膰 peda艂u gazu co powoduje skokowe si臋 jego przemieszczanie.

Czy mieli艣cie takie przypad艂o艣ci jak ja w swoich trojaczkach ? Czy stosowali艣cie kt贸re艣 z rad ? Czy mo偶e to jeszcze co艣 innego ?
Zapisane
aygo_driver
Klubowicz
*
Wiadomo艣ci: 797



« Odpowiedz #1 : Czwartek, 27 Luty 2014, 11:36 »

Rozumiem, 偶e masz wersj臋 bez ESP i bez automatu? Je艣li tak to roz艂膮cz link臋, zobacz czy d藕wignia przepustnicy chodzi swobodnie, dalej sprawd藕 sam peda艂 gazu i przesmaruj link臋. W trojaczkach jest najprostszy system z mo偶liwych je艣li chodzi o gaz, wi臋c naprawa nie powinna by膰 skomplikowana...
Zapisane

Sesjusz
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« Odpowiedz #2 : Czwartek, 27 Luty 2014, 11:48 »

Dzi臋kuj臋. Tak zrobi臋, musz臋 tu podzia艂a膰 bo ma艂o wygodnie si臋 nim rusza. Auto najprostsza wersja 2006 rok, bez ESP, automatu i klimy. Zbaczaj膮c z tematu niez艂e zdziwko wczoraj mia艂em, kupi艂em filtry powietrza i kabiny, zabieram si臋 za zmian臋 filtra kabiny a tam zalana szpara plastikiem, nie wyci臋li dziury i zapewne brak filtra, dziwne zwyczaje producenta by zaoszcz臋dzi膰 grosze, znalaz艂em w膮tek na forum i w weekend zabieram si臋 za wycinanie 艣cianki by wsun膮膰 filtr.
Zapisane
Jacwing
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 95


« Odpowiedz #3 : Czwartek, 27 Luty 2014, 23:21 »

To chyba ma艂o dziwne z tym filtrem bo piszesz 偶e nie masz klimy ?NIE
Zapisane
Sesjusz
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 14


« Odpowiedz #4 : Pi膮tek, 28 Luty 2014, 00:36 »

Bardzo dziwne dla mnie. Nie mam klimy ale mam nawiew, w innych autach nie mia艂em klimy a filtr kabinowy by艂 i chroni艂 przed 艣mieciami i kurzem z zewn膮trz.
Zapisane
Strony: [1]   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: