Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: 1 [2]   Do dołu
Drukuj
Autor Wątek: Nowa Toyota Aygo 2014  (Przeczytany 49924 razy)
mivos
Użytkownik
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #20 : Niedziela, 29 Czerwiec 2014, 18:42 »

Byliśmy dziś obejrzeć nowe cudo. W Toyota Konsek w Rybniku stoi oczywiście w pomarańczowym kolorze, z radiem , grzanymi fotelami i pseudo skórą !

Jest kilka cm więcej miejsca po stronie pasażera z przodu - schowek jest zamykany i ma nawet miejsce na butelkę.
Konstrukcja siedzeń i kanapy tył bez zmian. Dużo gadżetów jak regulowane lusterka , sterowanie radiem z kierownicy, wreszcie kierowca może otworzyć oba okna.
Jeśli chodzi o kolumnę kierownicy to pod względem wymiarów nie się nie zmieniło bo wciąż obijałem kolanamia Uśmiech

Silnik 1.0 trochę zmodyfikowany napewno bo nawet bagnet oleju przeniesiony został do przodu. Łatwiejszy jest dostęp do reflektorów z przodu.

Nadwozie - na plus napewno wreszcie kawałek blachy w tylnej klapie ale połączonej z dobrze znanym kawałem szkła. Uszczelki bardziej dopracowane i lampy tył ściągane chyba bo widać dwie śruby na zewnątrz. Zostały uchylane szyby co sprzedawca zachwala jako skrzela które w mieście szybko wysysają gorące powietrze zanim zacznie działać klima Łohoho Łohoho

Niestety nie ma jeszcze wersji demo którą można by sprawdziś w boju.

Zapisane
krimar
Użytkownik
*
Wiadomości: 31


« Odpowiedz #21 : Niedziela, 29 Czerwiec 2014, 21:55 »



Silnik 1.0 trochę zmodyfikowany napewno bo nawet bagnet oleju przeniesiony został do przodu. Łatwiejszy jest dostęp do reflektorów z przodu.





a czy wiadomo coś więcej na temat tej modyfikacji, ponoć głowica razem z kolektorem wydechowym i nowy układ rozrządu - czy to tylko nowy wałek, czy coś więcej?
Zapisane
mivos
Użytkownik
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #22 : Środa, 02 Lipiec 2014, 08:15 »

Niestety nie wiem, przyglądałem się tylko od strony alternatora, jak ułożóny jest pasek. Zauważyłem tylko  brak regulatora naciągu przy altku (albo bardizej schowany..).
Zapisane
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #23 : Środa, 02 Lipiec 2014, 22:57 »

Znalezione w sieci:

Uzyskanie wspomnianych parametrów było możliwe dzięki licznym modyfikacjom, jak np. zwiększenie współczynnika kompresji do 11.5, zoptymalizowanie rozrządu, zastosowanie układu recyrkulacji spalin (EGR) oraz głowicy ze zintegrowanym kolektorem wydechowym.

Także niestety będzie EGR, żeby sie miało co psuć. Do tego patrząc na fotkę poniżej, dołożyli napinacz paska, czyli kolejne koszty eksploatacyjne:


Zapisane

cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #24 : Czwartek, 03 Lipiec 2014, 07:15 »

Ten napinacz wygląda na automatyczny więc zapewne będzie kosztował na początku ze 3-4 stówy ale z drugiej strony odpada kontrola i korekta naciągu paska a wiec teoretycznie pasek osprzętu jest bezobsługowy przez ok 100 tys km.
Zapisane
mivos
Użytkownik
*
Wiadomości: 33



« Odpowiedz #25 : Sobota, 05 Lipiec 2014, 22:43 »

Mały OOT: ten skaner motoroli/symbol serii 9xxx spięty gumkami jest ( na zdjęciu w tle , do góry nogami). Jak Toyota oszczędza na kontraktach na tym sprzęcie, to ciekawe na czym jeszcze Łohoho
Zapisane
niklucas
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


« Odpowiedz #26 : Wtorek, 08 Lipiec 2014, 10:53 »

Witajcie,
Od 8 lat w rodzinie jest 107, nadszedł czas na zmianę więc byliśmy oglądać nowe Aygo w salonie, próbuję namówić Toyotę na jazdę próbną, niestety nigdzie w Krakowie nie ma zarejestrowanego auta. W przypływie szczerości jeden sprzedawca powiedział mi że on nawet nie jeździł bo na szkoleniu powiedzieli im że to jest konstrukcyjnie dokładnie takie same auto jak Aygo I, więc jeździ tak samo i szkoda czasu na testowanie. Co więcej, silnik z wyjątkiem integracji kolektora z glowicą, EGR i kilku innych drobiazgów jest dokładnie taki sam, skrzynia TEŻ (podobno między bajki można schować informacje o jej modyfikacji), płyta podlogowa jest identyczna a jedynie dodano więcej zgrzewów żeby usztywnić nadwozie. Absolutnie nie poprawiano też wyciszenia. Nie wiem czy to tylko gadka sprzedawcy mająca przykryć jego niewiedzę (z doświadczeń z salonami sprzedaży wiem że jest taka możliwość Mrugnięcie ) ale na pewno rewolucji nie ma. 

Co do moich obserwacji: fotele są o wiele bardziej wygodne, masa gadżetów, korek paliwa otwierany od wewnątrz, klapa otwierana na guziczek-elektryczek, bagażnik minimalnie większy. Nie ma koła zapasowego (można dokupić dojazdówkę za.... 470 zł),  jak przedmówca wspomniał - w końcu w drzwiach kierowcy jest klawisz do drzwi pasażera. Wnętrze fajne, ale odnoszę wrażenie że jest ciaśniej - oczywiście to tylko wrażenie bo deska jest bardziej zabudowana, ale mimo wszystko świat poszedł na przód i wcześniej oglądane przez nas Citigo sprawiło lepsze wrażenie.

Mamy teraz niezłą zagwozdkę - czy kupić o 5 000 zł droższe, głośniejsze, mniej wygodne i ciaśniejsze Aygo II czy jednak podobnie wyposażoną Skodę Citigo? Z drugiej strony Aygo na pewno nie będzie się psuło - obecny Peugeot 107 przejechał u nas od nowości 190 tys. km i praktycznie nic się z nim nie działo, a nie mam zaufania do tego silnika skody. Śledziłem też forum skody i pojawiają się u nich problemy z wspomaganiem, skrzynią, wiatrakiem chłodnicy....
Zapisane
niklucas
Użytkownik
*
Wiadomości: 14


« Odpowiedz #27 : Poniedziałek, 14 Lipiec 2014, 11:04 »

No więc w ostatnią sobotę byliśmy najpierw w Toyocie, potem w Skodzie. Jeźdzliliśmy Aygo X-move czy jak się nazywa ten pakiet z pomarańczowym lakierem. Samochód jest wymiarowo praktycznie taki sam jak poprzednik. Manewrowanie identyczne, z tą różnicą że sprzęgło chodzi bajecznie miękko. Kierownica daje średnie wyczucie tego co się dzieje z autem podczas manewrów, ale odnoszę wrażenie że zawieszenie jest bardziej sprężyste i komfortowe. Obecny Peugeot 107 mojej mamy jeździ twardo - tutaj jest bardziej komfortowo, jednak nie jest to jakiś wielki skok jakościowy - ot, jest trochę lepiej. Dynamika, hm, kilka razy myślałem że zamiast 2-ki wrzuciłem 4-kę. Poniżej 2000 obrotów samochód pełznie, nawet z gazem w podłodze i 2 osobami na pokładzie zachowuje się jakby był na o wiele wyższym biegu (moja mama miała identyczną obserwację). Powyżej 2000 silnik zaczyna ciągnąć, ale dopiero od 3500 obrotów zaczyna być dynamiczny. Szczerze? Charakterystyka motocyklowa, jednak poprzednia generacja była ZNACZNIE bardziej dynamiczna. Zapytałem o to sprzedawcę, odpowiedział że po pierwsze auto jest cięższe o 130 kg, a dodatkowo zmieniono przełożenia. Hm, nie jest to wygodne.

W środku jest praktycznie tak samo glośno, widoczność do tyłu jest jeszcze gorsza niż w poprzedniej generacji (a wydawało się że już tam jest źle), natomiast jakość wnętrza jest o wiele lepsza. Ma się wrażenie że siedzi się w aucie klasy B, wyposażenie też jest bardzo fajne.


Potem pojechaliśmy do Skody, przejechać się Citigo. W środku wygląd wieje straszną tandetą i nudą, sterowanie prawą przednią szybą jest tylko od strony pasażera (co za kretynizm!), radio bida w klimacie lat dziewięćdziesiątych, a z zewnątrz wygląd kiosku Ruchu. Pierwsze wrażenie niekorzystne. Natomiast po chwili zaczyna się dostrzegać plusy: wygodniejsze fotele, o wiele więcej miejsca w środku (tutaj jest akurat przepaść), o wiele lepsza widoczność w każdą stronę i koło zapasowe  z dopłatą 200 zł ( a nie 470 (!) w przypadku Toyoty). Podczas jazdy - komfort większy. silnik o dziwo bardziej dynamiczny (mimo że to wersja 60 KM, w rzeczywistości - jak sprawdzicie wykresy momentu obr. i mocy, ma 67-68 km i identyczny moment - 95 Nm), a wyciszenie znacząco lepsze. Jadąc po wybojach nie słychać łomotu, a na autostradzie przy prędkościach 110-120 km/h nie jest głośno, w przeciwieństwie do Aygo. Lewarek chodzi lekko i precyzyjniej niż w Aygo. Wrażenie z jazd bardziej korzystne dla Citigo. Zdecydowanie gorzej jeżeli chodzi o wygląd, Citigo jest po prostu brzydkie jak noc.

Odnoszę wrażenie że II generacja trojaczków poszła w stronę "lifestylowych" zabawek do miasta, praktyczność jest trochę lepsza niż w I generacji ale niestety konkurencja poszła bardziej do przodu i cena za nowe Aygo absolutnie nie ma żadnego uzasadnienia. Jest to po prostu ten sam samochód co dawniej, przebrany tylko w bardziej efektowne blachy i z bogatym wyposażeniem.  Gadgety gadgetami, ale jeżeli ktoś używa auta na co dzień ważniejsze będzie to czy auto jest ciche, z dobrą widocznością przy manewrowaniu, czy wygodnie tłumi nierówności i czy silnik chętnie reaguje na gaz. Emocje mówią Aygo, zdrowy rozsądek - Citigo. Decyzję pomaga podjąć totalna nieustępliwość sprzedawców Toyoty jeżeli chodzi o ceny - jeden z nich stwierdził że na Aygo mają marżę 4 %; dodatkowo przeglądy są o wiele droższe niż u Skody.




« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14 Lipiec 2014, 11:08 wysłane przez niklucas » Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #28 : Poniedziałek, 14 Lipiec 2014, 13:57 »

sterowanie prawą przednią szybą jest tylko od strony pasażera (co za kretynizm!)

Przecież w trojaczkach też tak było Uśmiech

A tak swoją drogą zobaczymy co pokaże PSA Uśmiech
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #29 : Poniedziałek, 14 Lipiec 2014, 15:10 »

ja tez mam takie wrażenie że teraz trojaczki ( 2-gen.) poszły bardziej w design - a trojaczki VAG takie wołki robocze Uśmiech do bólu poprawne Uśmiech ...siedziałem niedawno w vw up-ie i dla mnie spoko Uśmiech starzeje sie bo mi takie proste/prostackie formy odpowiadają Uśmiech co na + dla mnie to chyba jest możliwość zainstalowania haka w upie city go i mii... ale nie jestem pewnien

...ale ponieważ otworzyli u mnie nowy salon Peugeota to chętnie przetestuje nową 108, która nota bene najbardziej mi się podoba Uśmiech
« Ostatnia zmiana: Poniedziałek, 14 Lipiec 2014, 20:43 wysłane przez kristofch » Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomości: 5856


był sobie kiedyś 107RC...


WWW
« Odpowiedz #30 : Środa, 16 Lipiec 2014, 10:17 »

...ale ponieważ otworzyli u mnie nowy salon Peugeota to chętnie przetestuje nową 108, która nota bene najbardziej mi się podoba Uśmiech

jak wejdzie do sprzedaży Język
Zapisane

Pzdr from ŁDZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)

Były:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
kristofch
V.I.P
*
Wiadomości: 5232


C1 3D WHITE...troche gorsche małe porsche...


« Odpowiedz #31 : Środa, 16 Lipiec 2014, 14:12 »

a co ma nie wejść Uśmiech weeejdzie ...
Zapisane

CITROEN C1 3D WHITE Noir Caldera 1.0 VVT-I  2010                                                                 
Suzuki SV650N
unibike viper gts
unicykl 20"
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomości: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #32 : Wtorek, 30 Wrzesień 2014, 21:09 »

Najnowszy test z autocentrum

https://www.youtube.com/watch?v=NSCQycIvUb8&list=UUqz6xDe6wjhlbDdkTt4C6eg
Zapisane

krimar
Użytkownik
*
Wiadomości: 31


« Odpowiedz #33 : Sobota, 29 Listopad 2014, 19:52 »

Nie wiem dlaczego, ale jak widzę premier Kopacz en face to kojarzy mi się z Toyotą Aygo, chyba przez kształt okularów.
Zapisane
flinkston
Użytkownik
*
Wiadomości: 10

C1 lpg, Skoda roomster lpg, Aygo x-play


« Odpowiedz #34 : Niedziela, 07 Grudzień 2014, 21:42 »

No i pierwsze 250km za aygo. Wrażenia: na pewno ciszej, w moim odczuciu wolniej się zbiera, spalanie 30% miasto 70% drogi krajowe średnia prędkość 58km/h, 4 osoby wynik 4,6l według komputera pokładowego  OK . Zawieszenie bardziej miękkie, hamulce podobne, po przekroczeniu 2tys. obrotów pokazuje aby zmienić bieg w górę, Z minusów brak fabrycznie lewarka, jest tylko zestaw naprawczy, klucz i ucho do holowania, brak sterowania komputera pokładowego manetką, używa się przycisku do kasowania przebiegu dziennego.
Zapisane
dthdth
V.I.P
*
Wiadomości: 1777



« Odpowiedz #35 : Niedziela, 07 Grudzień 2014, 21:56 »

bardzo zacny wynik widze. Z pewnoscia nie cisnales ale i tak szacun.
Wydaje mi sie ze jednak faktycznie troche mniej bedzie palic bo przelozenia skrzyni zmienione i moze cos delikatnie elektronika a ze teraz niskie spalanie jest bardzo pozadane zarowno zse strony kierowcow jak i producentow no to okrojono biedrona z przyzwoitego przyspieszenia.
Fajnie ze jest troche miekszy. Mnie osobiscie troche komfortu brakowalo, no ale to moze ja bo sie dziadkiem staje, pewnie mlodzi beda marudzic. Anywa - wydaje mi sie ze zrobili za malo zeby skutecznie walczyc na rynku mini aut. Jendak konkurencja zrobila bardzo duze kroki.
Teraz jeszcze nowe Twingo doszlo. Czuje ze bedzie ciezko ze sprzedaza. Widze to zreszta na ulicach. Aygo sa dostepne od kilku dobrych miesiecy w salonach a widzialem moze je kilka razy i byc moze testowki, ale nie ma co sie dziwic skoro koszta wysokie.
Gdy ogladalem Aurisa, mialem troche czasu przyjzec sie Aygo i Yarisowi i powiem szczerze ze wolalbym juz chyba yarisa bo za cene 16kE masz bardzo dobrze wyposazonego yarisa z silnikiem 1.33 a za 19kE w hybrydzie. Natomiast podstawowy model aygo to 10kE, ale to gola blacha i kola, zeby dorownac yarisowi z wyposazeniem to trzeba wydac okolo 14kE, a jak chce sie miec naprawde odlotowe aygo to trzeba wyskoczyc z 16.5kE bo wiec z czym do ludzi?  hmm??
Zapisane

Peugeot 107 1.0-12V-2Tronic  , Byl - Fiat Bravo 1.9 MJTD 165hp/350Nm , Sym Fiddle II 50cc  ,
Byl - Kreidler Galactica 2.0 Electric   , Triumph Tiger 800 Crystal White   , Toyota Auris II Hybrid
cookie
Maniak
***
Wiadomości: 976

Sprzedam wózek Mutsy Urban Rider.


« Odpowiedz #36 : Poniedziałek, 08 Grudzień 2014, 09:18 »

Twingo to nie jest raczej konkurencja dla trojaczków. Prędzej dla fiata 500 itp. Siedziałem w tym i oglądałem jak odbierałem swoja drakulę. Imho Twingo to jakaś pomyłka jeśli chodzi walory użytkowe. W środku ciasno, choć z racji dość wysoko umieszczonego fotela filigranowym kierowniczkom może odpowiadać. Bagażnik mikro i do tego na silniku pod niezbyt solidną pokrywą. Do zabawy z racji tylnego napędu albo do lansu to może być fajne ale nic poza tym.
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
Drukuj
Skocz do: