avic
Użytkownik
Wiadomości: 44
|
|
« : Wtorek, 12 Sierpień 2014, 10:41 » |
|
Witam! Jeśli ktoś byłby tak miły, miał do dyspozycji kanał i multimetr byłbym baaaardzo wdzięczny za podanie: -oporności pomiędzy kablami grzałki na sondzie -napięcia na układzie grzałki -ww. pomiędzy pinami od mierzenia napięcia
Cały czas wywala mi P0140 po mocniejszym przeciągnięciu 107 na biegach. Przebieg niecałe 40 tys, ale autko miało wymienioną część wiązki silnika po małym pożarze w komorze silnika, bo poewien geniusz nie dokręcił wężyka od paliwa, który sikał na jakiś gorący element.. Straty niewielkie, ale nie wiem, czy mam problem z wiązką, czy z samą sondą. Niby mogę za 50 zł kupić używkę na podmianę, ale wolałbym sprawdzić najpierw ww parametry. Będę wdzięczny za informację.
pozdrawiam J.Z.
|
|
|
Zapisane
|
Audi TT 200 KM +
PUG 107 LPG
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #1 : Wtorek, 12 Sierpień 2014, 17:56 » |
|
mnie wywala ten błąd jak pada mi sonda.
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
avic
Użytkownik
Wiadomości: 44
|
|
« Odpowiedz #2 : Wtorek, 12 Sierpień 2014, 20:07 » |
|
Też jestem tego zdania, bo wiązka była przełożona cała, bez sztukowania i nigdzie przetarć/uszkodzeń pancerza nie widziałem. Niemniej - chciałbym się upewnić z tym oporem i napięciem. Choć to w sumie trochę dziwne, że akurat po tamtej awarii się zaczął problem z tym błędem. Tym bardziej, że auto ma oryginalnego przebiegu nieco ponad 40 tys km. Sonda daje wolne odczyty, z minimalnymi skokami wartości - cały czas pokazuje .450- .470 V, ale wartości potrafią się nie zmieniać przez kilka sekund.
|
|
|
Zapisane
|
Audi TT 200 KM +
PUG 107 LPG
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #3 : Środa, 13 Sierpień 2014, 14:38 » |
|
a czyściłeś styki w kostce? bo u mnie też był z tym problem.
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
avic
Użytkownik
Wiadomości: 44
|
|
« Odpowiedz #4 : Środa, 13 Sierpień 2014, 14:42 » |
|
Tak, dodatkowo psiknięte sprayu kontaktowego w każdy pin. Zastanawia mnie dlaczego ten błąd pokazuje po mocniejszym przyspieszaniu. Gdyby sonda byłą uwalona na amen, to powinno się pokazywać chyba niezależnie od obciążenia silnika?
|
|
|
Zapisane
|
Audi TT 200 KM +
PUG 107 LPG
|
|
|
ArcherPAF
Administrator
Wiadomości: 5856
był sobie kiedyś 107RC...
|
|
« Odpowiedz #5 : Środa, 13 Sierpień 2014, 16:03 » |
|
ale tak się u mnie też objawiało jak sonda padała. Kasowałem błąd, jeździł normalnie, a jak mu depnąłem w pedał to wyświetlał na nowo... co ciekawe ten błąd sam potrafi zniknąć
|
|
|
Zapisane
|
Pzdr from ŁDZ, Basiu
P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (służbowóz) VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(Żonowozideł)
Były: P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
|
|
|
avic
Użytkownik
Wiadomości: 44
|
|
« Odpowiedz #6 : Środa, 13 Sierpień 2014, 21:45 » |
|
A to nie jest przypadkiem cecha samego standardu obd2, że błędy "ekologiczne" się kasują po jakimś tam czasie? W innych samochodach sama kasowała mi się niewydolność katalizatora, czy problem z egr, a np spalanie stukowe pozostawało do skasowania skanerem. No nic, jeśli nikt nie podrzuci mi tych wartości, to spróbuję wymienić w ciemno tę sondę. Najwyżej dogadam ze sprzedawcą możliwość zwrotu.
|
|
|
Zapisane
|
Audi TT 200 KM +
PUG 107 LPG
|
|
|
avic
Użytkownik
Wiadomości: 44
|
|
« Odpowiedz #7 : Poniedziałek, 18 Sierpień 2014, 13:56 » |
|
Lambda kupiona, jutro będzie podmianka. Zobaczymy efekty Edit: żeby nie pisać kolejnego posta - po zmianie sondy odczyty śmigają aż miło. Przedtem sonda nigdy nie bujnęła się powyżej 0,5 i potrafiła stać tak dobre kilka sekund, teraz odczyty mrugają szybciej niż co sekundę. Niedługo jazda próbna - zobaczymy, czy nie złapie błędów, ale jestem dobrej myśli
|
|
« Ostatnia zmiana: Środa, 20 Sierpień 2014, 21:04 wysłane przez avic »
|
Zapisane
|
Audi TT 200 KM +
PUG 107 LPG
|
|
|
|