Witam wszystkich!
Kupi艂em citroena C1 benzyna 1.0 z trzeciej r臋ki, po wymianie oleju na Mobil 10W40, po zagrzaniu silnika za艣wieca艂y si臋 w/w kontrolki, pierwsza my艣l - mo偶e czujnik ci艣nienia oleju? Tak, olej wycieka艂 przez czujnik, wi臋c by艂a nadzieja 偶e to czujnik pad艂. Po sprawdzeniu ci艣nienia na wolnych obrotach ma jakie艣 2,1-2,2 Bar-a, przy rozgrzaniu silnika 94o. Nie wiem ile dok艂adnie powinno by膰 na wolnych obrotach, mam dane przy 2tys. =3,7bar, 4tys. =5bar. Po odkr臋ceniu miski olejowej, okaza艂o si臋, 偶e w oleju mam opi艂ki z panewek, po sprawdzeniu panewek na wale - wszystkie by艂y ok, ale po odkr臋ceniu 艣rodkowego korbowodu (by艂 wyczuwalny luz) okaza艂o si臋 偶e panewka by艂a przegrzana i ma w偶ery. Co do wa艂u (na korbowodzie) jest w stanie idealnym.
Napisa艂em ten post dla informacji, gdy偶 nie ma mo偶liwo艣ci kupienia do tych silnik贸w panewek korbowodowych nominalnych (standardowych), nie ma tego w 偶adnym serwisie Citroena, Toyoty, Peugeot ani Daihatsu kt贸re jest producentem tych cz臋艣ci do silnik贸w Toyoty, ani w Polsce, ani w Anglii. Mo偶na kupi膰 jedynie wymiary panewek po szlifach. Wi臋c chc膮c wymieni膰 panewki na nowe (oczywi艣cie po sprawdzeniu wymiar贸w czop贸w) na ten czas nie jest to mo偶liwe. Mam tylko nadziej臋 偶e kto艣 to wyprodukuje, pozdrawiam.
Znalazlem temat z panewkami:
http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php?topic=35336.0"Panewka g艂贸wna - pierwsza od strony rozrz膮du. Po pomiarach wszystko nomina艂 tylko panewa si臋 wytrzaska艂a. Skutki jazdy na zbyt niskich obrotach (s臋k w tym 偶e to 2-Tronic, on sam zmienia biegi kiedy uzna za stosowne czyli je偶d偶膮c spokojnie - bardzo nisko). Wymieni艂em kpl na nominalne, silnik zalany 5W-30 i cisza jak w ko艣ciele po 艣mierci organisty. Silnik zacz膮艂 nawet bez obci膮偶enia wyra藕nie przyjemniej dla ucha pracowa膰.
Rada dla tych co maj膮 w manualu: nie spuszcza膰 tych silnik贸w poni偶ej 2 ty艣 obr pod obci膮偶eniem."
Osobiscie tez mam problem z cykaniem z okolic silnika, ale kazdy mowi cos innego, zawory, panewki, lancuch, napinacze. Tutaj nagralem jak u mnie cyka, podczas jazdy, trzeba sie wsluchac. Na razie jezdze, nic sie nie dzieje, czasami wyskakuje blad P04020, to go kasuje. Nie wiem jak inne C1aygo107 ale wydaje mi sie ze jest jakis zamulony:
https://www.youtube.com/watch?v=8HNl7nbIaVU&feature=youtu.beNajglosniej slychac jak lekko przyspieszam, ale ogolnie podczas szybszej jazdy caly czas slychac.