Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Czy to uszkodzona pompa wody? Dziwne objawy.  (Przeczytany 12227 razy)
avic
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 44


« : Sobota, 09 Lipiec 2016, 18:50 »

Witajcie! Szybkie pytanie-  czy poni偶sze objawy wskazuj膮 na uszkodzona pomp臋 wody?

Zacz臋艂o si臋 od mrugni臋cia kontroli temperatury na blacie. Wie  ogrzewanie na max  i jako艣 dojecha艂em do mechanika. Tam wymienili艣my termostat profilaktycznie i wentylator ch艂odnicy bo nie dzia艂a艂. Uk艂ad zalany 艣wie偶ym p艂ynem, wentylator si臋 za艂膮cza艂.

Wczoraj z zn贸w mignela  kontrolka temperatury i tak: w臋偶e od ma艂ego obiegu gor膮ce.  Dolny w膮偶 ch艂odnicy ciep艂y g贸rny..zimny. po odkr臋ceniu  korka ch艂odnicy - sucho, nie wida膰 p艂ynu.  Zbiornik wyr贸wnawczy pe艂en. Przy w艂膮czeniu klimy wentylator dzia艂a. Ch艂odnica...zimna. Zastanawiam si臋 czy to przypadkiem pompa nie stoi.. jak my艣licie, do czego l膮duj膮 te objawy?  B臋d臋 wdzi臋czny za sugestie.

Pozdrawiam
Avic
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
kaliope
SUPER MODERATOR
*
Wiadomo艣ci: 1396


Peugeot 107, 1.0 trendy & Zafira 1.9 cdti


« Odpowiedz #1 : Sobota, 09 Lipiec 2016, 22:25 »

Skoro dolny ciep艂y, tzn 偶e termostat sie otworzy艂 i pu艣ci艂 p艂yn. Wtedy pompa musi go przepcha膰 do g贸ry ch艂odnicy i  g贸rnym w臋偶em p艂yn wraca do silnika. Wi臋c rzeczywi艣cie tak jakby pompa go nie pcha艂a...ale jako艣 nie mog臋 sobie tego wyobrazi膰 偶eby wirnik sta艂 skoro ko艂o pasowe si臋 kr臋ci. Do tego je艣li pompa by nie chodzi艂a to woda momentalnie by si臋 zagotowa艂a, silnik rozgrza艂 na maxa i kontrolka by sie ca艂y czas 艣wieci艂a. Je艣li wentylator jest dobry, chodzi艂by ca艂y czas, bo czujnik jest w bloku silnika i za艂膮cza go przy 92 stopniach a wy艂acza przy 90 stopniach. Tak偶e je艣li wentylator si臋 wy艂膮cza to tempratura spada 艂a艂dnie poni偶ej 90, a przy strzelonej pompie w 偶yciu by nie spad艂a.  

Inna mo偶liwo艣膰 to zapowietrzony uk艂ad.  Kup sobie ELM327 za 30z艂 na allegro, pod艂acz go pod jaki艣 program na androida i zobacz jaka jest temperatura wody, zobacz przy jakies temperaturze za艂膮cza si臋 wentylator i przy jakiej si臋 wy艂膮cza.

tu masz za 20z艂: http://allegro.pl/micro-elm327-v2-1-bluetooth-obd2can-najnowszy-gwar-i6134787461.html
« Ostatnia zmiana: Sobota, 09 Lipiec 2016, 22:29 wys艂ane przez kaliope » Zapisane

avic
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 44


« Odpowiedz #2 : Poniedzia艂ek, 11 Lipiec 2016, 08:36 »

Wirnik mo偶e sta膰 mimo tego, 偶e ko艂o jest nap臋dzane. Przerabia艂em to ju偶 w innym aucie - po rozgrzaniu o艣ka kr臋ci艂a si臋 w wirniku. Nie wiem jak tu wygl膮da pompa, bo jeszcze tego nie rozbiera艂em, ale obstawiam, 偶e wirnik i o艣 nap臋dzana k贸艂kiem to nie jest jeden element, prawda?
Samoch贸d sta艂 na wolnych obrotach kilka minut, wewn膮trz przy w艂膮czonym grzaniu i ma艂ym obiegu gor膮co. Je艣li czujnik faktycznie jest w bloku a nie w ch艂odnicy to faktycznie wentylator powinien si臋 za艂膮czy膰 nawet przy zimnej i pustej ch艂odnicy..


Jest jeszcze jedna opcja:  Jak wymienia艂em ten wentylator, to wtedy faktycznie 藕le odpowietrzy艂em auto i zala艂em za ma艂o p艂ynu. Tylko... dlaczego wyr贸wnawczy jest pe艂en a pod korkiem ch艂odnicy susza?

Zrobi臋 jak m贸wisz - pod艂膮cz臋 elma i zobacz臋 jak wygl膮daj膮 temperatury.  Cho膰 pewnie bez wymiany pompy si臋 i tak nie obejdzie..
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
avic
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 44


« Odpowiedz #3 : Poniedzia艂ek, 11 Lipiec 2016, 18:30 »

C贸偶, zdaje si臋, 偶e si臋 zagadka rozwi膮za艂a. Po dolaniu prawie litra borygo do ch艂odnicy moim oczom ukaza艂a si臋 pi臋kna, g臋sta, r贸偶owa pianka wydobywaj膮ca si臋 z ch艂odnicy na pracuj膮cym silniku i siwe mase艂ko pod korkiem. Co oznacza艂oby ni mniej ni wi臋cej, ze s艂owa mojej wybranki pod tytu艂em: "ta czerwona kontrolka od temperatury pokaza艂a mi si臋 na chwil臋" nie by艂y do ko艅ca prawdziwe U艣miech Widocznie stoj膮cy wentylator spowodowa艂 wyrzucenie wody z uk艂adu a to z kolei spowodowa艂o ugotowanie silnika..  A w dalszej kolejno艣ci wymiana wentylatora i zalanie 艣wie偶ym p艂ynem przed艂u偶y艂o agoni臋. C贸偶, zrzucenie g艂owicy b臋dzie wykorzystane do pomiaru luz贸w, co z kolei przyda si臋 przed planowanym za艂o偶eniem podtlenku LPG. Nie ma wi臋c tego z艂ego U艣miech
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
avic
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 44


« Odpowiedz #4 : Poniedzia艂ek, 18 Lipiec 2016, 09:16 »

Wiem, 偶e nie pisze si臋 posta pod postem, ale nie wiem, czy aktualizacja poprzedniego spowoduje, 偶e temat b臋dzie widoczny z now膮 dat膮 ostatniego wpisu. W razie czego prosz臋 o scalenie post贸w.


Pytanie techniczne: czy uk艂ad ch艂odzenia w trojaczku ma automatyczne odpowietrzanie uk艂adu ch艂odzenia? Pytam, bo... okaza艂o si臋, 偶e pompa dzia艂a i na gor膮cym silniku przy odkr臋conym korku 艂adnie pompuje p艂yn. Po drugie...te b膮ble o kt贸rych pisa艂em to zdaniem mechanika mia艂o by膰 pieni膮ce si臋 borygo. Teraz pogazowa艂, popatrzy艂 na wod臋 w ch艂odnicy i kaza艂 poje藕dzi膰 i obserwowa膰 czy woda b臋dzie dalej ubywa膰 - je偶eli tak to g艂owica do zrzucenia.
Zapisane

Audi TT 200 KM +

PUG 107 LPG
Strony: [1]   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: