Witamy, Go艣膰. Zaloguj si臋 lub zarejestruj.
Czy dotar艂 do Ciebie email aktywacyjny?

Strony: [1]   Do do艂u
Drukuj
Autor W膮tek: Dziwne odg艂os/zachowanie przy schodzeniu z obrot贸w  (Przeczytany 9407 razy)
AygoOwner
Go艣膰
« : Wtorek, 01 Listopad 2016, 19:22 »

Witam,
Posiadam Aygo z 2008roku 1.0 benzynka i mam dziwny problem z kt贸rym ju偶 2 mechanik贸w sobie nie poradzi艂o Smutny. Og贸lnie sytuacja wygl膮da tak, 偶e autko je藕dzi bez problem贸w, odpala itp. ale jak uruchomi臋 i dodam nawet na biegu ja艂owym gaz i puszcz臋 to po zej艣ciu z obrot贸w nast臋puj臋 takie 1-2 sekundowe g艂uche stukanie i prawie jak by mia艂o zatrz膮艣膰 autkiem. Odg艂os jest taki g艂uchy jakby co艣 z t艂umikiem ale podobno to nie to. Ten odg艂os mo偶e by膰 ci膮g艂y np. je偶eli przytrzymam bardzo delikatnie wci艣ni臋ty gaz (nie mam obrotomierza, ale pewnie g贸ra plus 100/200 od ja艂owych). Te偶 czasami ten odg艂os jest ci膮g艂y jak bez gazu skr臋c臋 kierownic膮 max w kt贸r膮艣 stron臋 i przytrzymam.
Pierwszy mechanik postawi艂 na poduszki - wymieni艂 i nic Smutny. Drugi szuka艂 co艣 przy t艂umiku ale nic nie znalaz艂. Z rzeczy istotnych mia艂em wymieniane sprz臋g艂o z 1000km temu oraz wahacz - jednak po wymianie tych odg艂os贸w nie by艂o.. dopiero teraz.
Co艣 kto艣 wie co to mo偶e by膰?
Zapisane
ArcherPAF
Administrator
*
Wiadomo艣ci: 5856


by艂 sobie kiedy艣 107RC...


WWW
« Odpowiedz #1 : 艢roda, 02 Listopad 2016, 12:13 »

Sprz臋g艂o wymienia艂e艣 z dociskiem? bo skrzyde艂ka lubi艂y si臋 wy艂amywa膰... 
Zapisane

Pzdr from 艁DZ,
Basiu

P 508'SW 2.0 BlueHDi 160KM EAT8 RP 2019 (s艂u偶bow贸z)
VW Bettle Cabrio Design 1.2THP+ RP 2014(呕onowozide艂)

By艂y:
P 107 RC 1.0+, P 207 SW Premium 1.6 HDi 92 KM Euro 5, P 308 R SW ACTIVE 1.6 e-HDI 112KM STT, P V-Clic 50ccm
S 9-3 II Convertible Vector "2.0T+" MY04 , S 9-3 II SportCombi Linear "1.9TiDS" MY06
AygoOwner
Go艣膰
« Odpowiedz #2 : 艢roda, 02 Listopad 2016, 19:22 »

Odda艂em do mechanika i mia艂 by膰 wymieniony komplet, czyli zak艂adam 偶e docisk te偶. Ale to mo偶e by膰 sprz臋g艂o jak go nawet nie wciskam?
Zapisane
cookiecookiecook
Newbie
*
Wiadomo艣ci: 2


« Odpowiedz #3 : Pi膮tek, 03 Luty 2017, 22:07 »

Odda艂em do mechanika i mia艂 by膰 wymieniony komplet, czyli zak艂adam 偶e docisk te偶. Ale to mo偶e by膰 sprz臋g艂o jak go nawet nie wciskam?
Podk艂adki przez noc Aku i zobacz czy jest jaka艣 r贸偶nica.



Wys艂ane z mojego Redmi Note 3 przy u偶yciu Tapatalka

Zapisane
ford1
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 8


« Odpowiedz #4 : 艢roda, 15 Stycze艅 2020, 12:00 »

Witam,
czy uda艂o si臋 Panu zdiagnozowa膰 przyczyn臋 tych dziwnych d藕wi臋k贸w przy schodzeniu silnika z obrot贸w.
Mam to samo lekko powy偶ej obrot贸w ja艂owych, s艂yszalne tylko w kabinie. Manipuluj膮c link膮 gazu w komorze silnika nie jestem w stanie uzyska膰 tego efektu.
A mo偶e kto艣 inny mia艂 co艣 takiego.
Zapisane
ford1
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 8


« Odpowiedz #5 : Czwartek, 16 Stycze艅 2020, 15:10 »

Znalaz艂em co艣 takiego na angielskim forum:
http://www.c1oc.co.uk/forum/viewtopic.php?f=3&t=10244&start=20&hilit=Clutch+engine+vibration

Bad vibration/wobble between 1100 and 1300 - NOW RESOLVED

!!!RESOLVED!!!

The previous owner fitted a new clutch and it was either some cheap crap, or not fitted correctly.

It was the pressure plate part causing an imbalance. This part spins with the engine regardless of clutch up or down of course.

New LUK clutch fitted and its now perfect.

I jeszcze co艣 takiego:

engine vibration at 1300rpm
I know this is an old post but I thought I will conclude this topic by the results achieved as it is weather related.

After detecting vibration I did the following:

- clutch
- full service (including spark plugs, all filters,
- coolant replaced

in summer it ran fine. In winter it came back to the usual. After some research my conclusion is that it responds to the ambient condition. when it is low temperature and pressure ambient condition and a moist air filter, the intake depression is way too high for a low load 1200-1300 rpm where engine is most likely to be running lean. the rest of the engine operation is not affected. dry conditions with temperature anywhere above ten and decent pressure the engine is happy.

hopefully this helps for anyone concerned over the winter months coming. happy winter!
Zapisane
ford1
U偶ytkownik
*
Wiadomo艣ci: 8


« Odpowiedz #6 : 艢roda, 06 Maj 2020, 09:44 »

Poniewa偶 pojawi艂 si臋 wyciek oleju spod uszczelki kolektora dolotowego, uszczelk臋 wymieni艂em zgodnie z manualem kaliope, ale bez rozbierania podszybia
i problem z niestabiln膮 prac膮 silnika w okolicy 1100-1200 obrot贸w znikn膮艂.
Zapisane
Strony: [1]   Do g贸ry
Drukuj
Skocz do: